Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Su kokiais iššūkiais susidūrė automobilių tiekimo grandinės pandemijos metu ir kaip HRX padėjo sumažinti jų neigiamus padarinius.

Automobilių pramonė garsėja sudėtingomis tiekimo grandinėmis, kadangi tenka suvaldyti didelius kiekius skirtingų atsargų, o kroviniai privalo  būti pristatomi minučių tikslumu. Todėl nenuostabu, kad šioje pramonėje veikiančias įmones pandemijos metu sutrūkinėjusios tiekimo grandinės paveikė ypač stipriai. Tokių grandinių valdymui svarbiausia yra nenutrūkstamas tiekimas, o šiuo sudėtingu laikotarpiu to užtikrinti, deja, nepavyko.

Trumpai apžvelgsime pagrindinius iššūkius, su kuriais susidūrė automobilių pramonės tiekimo grandinės,  taip pat aptarsime kaip šio segmento įmonės, dirbdamos su HRX, galėjo sumažinti kai kurių veiksnių neigiamą poveikį.

Top 4 iššūkiai, su kuriais susidūrė automobilių pramonės tiekimo grandinės pandemijos metu.
 

  1. Žaliavų trūkumas. Didžioji dalis automobilių pramonei reikalingų detalių yra gaminamos Azijoje. Kadangi šis žemynas  pandemijos paveiktas buvo bene labiausiai ir dėl šios priežasties buvo uždarinėjamos gamyklos, atsirado didžiulis žaliavų trūkumas. Svarbiausias trūkstamas komponentas – tai mikroschemos, jų stygius yra išlikęs ir dabar, nors pandemijos įtaka jau sumažėjo.
  2. Išilgėję pristatymo terminai. Šis iššūkis taip pat susijęs su tuo, jog nemaža dalis automobilių pramonės komponentų yra gaminama Azijoje. Pandemijos metu krovinių pristatymo terminai iš šio žemyno išaugo dvigubai ar net daugiau kartų, todėl klientams teko susitaikyti su vėluojančiu jų užsakymų atlikimu. I
  3. Išaugę logistikos kaštai. Visi aukščiau minėti iššūkiai labai padidino logistikos kaštus. Aptariamu laikotarpiu kartais augo jūrinės ir oro logistikos kaštai. Nors ir ne taip drastiškai, tačiau didėjo įkainiai už suteiktas geležinkelio ir sausumos transportavimo paslaugas. Lygiagrečiai įmonės privalėjo užsakinėti ir sandėliuoti didesnius atsargų kiekius, o tai generuodavo išaugusią pinigų naudojimo kainą laike. 
  4. Sutrikusi planavimo funkcija. Turbūt  pats svarbiausias iššūkis, su kuriuo susidūrė įmonės, buvo pakitusi planavimo funkcija, kadangi iki tol „just in time“ principu veikusios tiekimo grandinės privalėjo įvaldyti lanksčias ir atsparias tiekimo grandinės strategijas. Kad tai įvyktų, automobilių pramonėje veikiančios įmonės privalėjo derinti įvairius gabenimo būdus, ieškoti naujų tiekimo krypčių ir, žinoma, skirti papildomą dėmesį logistinių procesų administravimui.

Kaip HRX padėjo sumažinti šių veiksnių įtaką?
 

Kai nebuvo įmanoma kontroliuoti pirmosios ir viduriniosios mylios, būtent jose aptariamuoju laikotarpiu didžioji dauguma aukščiau aptartų probleminių situacijų ir nutiko. Tuomet svarbu buvo suvaldyti mažiausiai paveiktą dalį. Kalbame apie paskutiniosios mylios logistikos procesus. HRX, dirbdama su automobilių pramonės įmonėmis, dėjo visas pastangas, kad paskutinės mylios logistika būtų atlikta be priekaištų, maksimaliai eliminuojant vėlavimo ir krovinių apgadinimo rizikas.

Taip pat savo klientams mes užtikrinome lanksčias pasikrovimo iš išsikrovimo sąlygas. Šie procesai tampa ypatingai svarbūs būtent tuo metu, kai reikia dažnai perplanuoti logistines operacijas, o tokie pakeitimai vyko dažnai.

Visą šį laikotarpį  mes  klientams maksimaliai garantavome nenutrūkstamą tiekimą sutartyje numatytomis sąlygomis, nors dėl įvairių nepalankių situacijų tai atlikti nebuvo lengva. Visuomet vadovaujamės principu – aukščiausios paslaugų kokybės užtikrinimas, gabenant krovinius Pabaltijyje, Švedijoje, Suomijoje ir Lenkijoje, svarbiausia.

Nepriekaištinga paslaugų kokybė neatsiejama nuo premium lygio aptarnavimo kokybės, HRX visuomet skyrė ypatingą dėmesį klientų aptarnavimui. Visi mūsų klientai turi asmeninius vadybininkus, pasiruošusius informuoti apie užsakymo vykdymą ir spręsti iškilusius problemas. Aptariamu laikotarpiu ši aptarnavimo padalinio struktūra leido mums sukurti dar daugiau vertės savo klientams.

Žinoma, visų kilusių iššūkių panaikinti negalėjome, tačiau mūsų pastangos paskutinėje mylioje daugeliui klientų padėjo užtikrinti greitesnį ir lankstesnį krovinių pristatymą. Tai leido jiems  generuoti papildomus pardavimus bei kurti pridėtinę vertę savo klientams.

Jeigu jums reikalingas patikimas skubių krovinių transportavimo partneris, kuris padėtų gabenant jūsų krovinius į Švediją, Suomiją, Lenkiją ir Pabaltijyje, išbandykite mus.

Kitos naujienos:

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …