Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Praplėskite savo verslo galimybes. Suomija – patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo galimybes kaimyninėse šalyse. Jeigu neskaitėte mūsų pirmo straipsnio apie verslo plėtros galimybes Švedijoje, jį galite rasti čia. Nors Suomija, vertinant pagal atstumą ir logistikos išlaidas, kuria konkurencinį pranašumą prieš kitas šalis, tačiau mes nesame viena pagrindinių  jos prekybos partnerių. Lietuva pagal importo kiekį į Suomiją užima tik dvidešimt trečią vietą. Suomija, lyginant su kitomis šalimis, dar Lietuvos verslo nėra labai atrastas kraštas.

HRX Lietuva jau daugiau kaip dvidešimt metų veikia Suomijos rinkoje. Mes sėkmingai padedame Lietuvos įmonėms transportuoti prekes į šią šalį. Priklausomai nuo regiono, prekes pristatome per 1-3 dienas. Turime galimybę prekes pristatyti tiesiogiai įmonėms arba į paštomatus. Pasidalinsime su jumis savo sukaupta patirtimi dirbant su šia šalimi bei pateiksime, mūsų supratimu, įdomių statistinių domenų.

Kodėl Suomija?
 

Turbūt vienas svarbiausių veiksnių, kodėl Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į Suomijos rinką, yra šiuo metu taikomos sankcijos Rusijos Federacijai. Rusija iki karo veiksmų buvo antra didžiausia  Suomijos importo partnerė. Tačiau šiuo metu susidariusi nepatogi geopolitinė padėtis, tikėtina, verčia Suomijos įmones persvarstyti iki šiol buvusias tiekimo grandines. Ši situacija kuria palankias galimybes ir Lietuvoje veikiančioms įmonėms. Atsižvelgiant į faktą, jog nemaža dalis Lietuvos įmonių ieško naujų rinkų savo produkcijai, Suomija šiuo metu gali būti viena iš alternatyvų, kadangi tos įmonės, kurios buvo priklausomos nuo pigesnių žaliavų iš Rusijos ir Baltarusijos, dėl didėjančios savikainos yra priverstos ieškoti kitų, pasirengusių mokėti didesnę kainą.

Šiuo metu Lietuva į Suomiją daugiausiai eksportuoja geležį, plastiką ir jų gaminius, taip pat  baldus. Platesnį eksportuojamų prekių ir teikiamų paslaugų sąrašą galite rasti čia. Tačiau Lietuva turi kur kas didesnį potencialą dirbti su šia šalimi. Atsižvelgiant į Suomijos importo balansą, sėkmės gali sulaukti maisto produktų, chemijos, tekstilės, elektronikos, optinių prietaisų  bei įvairių įrenginių gamintojai ir prekybininkai.

Suomija importuoja įvairių prekių ir paslaugų už 7625 mln. Eur. Proaktyvioms Lietuvos prekybinėms ir gamybinėms įmonėms yra nemažai galimybių užimti vis daugiau šios rinkos, kadangi kitos pagrindinės Suomijos partnerės – Vokietija, Olandija, JAV, Italija ir kitos, yra labiau nutolusios, todėl logistikos kaštai yra didesni, didesnė ir gamybos savikaina (kai kurių iš įvardintų šalių).

Svarbiausia statistika ir faktai.
 

Pasidalinsime keletu svarbiausių statistinių duomenų ir kitų faktų, kurie šią rinką Lietuvos įmonėms galėtų daryti dar patrauklesnę.

Suomija yra viena tvariausių pasaulio šalių ir yra išsikėlusi tikslą – iki 2035 metų tapti aplinkos neteršiančia šalimi. Tvarumas yra neatsiejama visuomenės gyvenimo būdo dalis, todėl vartotojai ypač gerai priima prekes ir paslaugas, kurios tausoja aplinką. Įmonės,  gaminančios tvarias ir kokybiškas prekes, gali lengviau atrasti vietą šioje rinkoje.

Vartojimas Suomijoje auga. Nors tai nėra sparčiausiai auganti arba didžiausia ekonomika, tačiau bendras šios šalies vidaus produktas nuolatos kyla. Prognozoujama, kad 2027 metais pasieks 328,22 milijardus dolerių.

Svarbu tai, kad besikeičianti geopolitinė situacija ir didėjantys energetikos kaštai kuria palankią situaciją Suomijai, kadangi elektros kainos šioje šalyje dabar yra vienos mažiausių Europoje. Tai labai svarbi priežastis, todėl Suomija šiuo metu turi ir vieną mažiausių infliacijos rodiklių Europoje, ji šiuo metu užima 14 vietą. Kadangi kainos nekyla taip sparčiai, tikėtina, kad šiais metais vartojimas išliks stabilesnis, lyginant su tomis šalimis, kurios infliacijos ir energetinių kaštų buvo paveiktos labiau.

Turime nemažai palankių statistinių duomenų verslams, kurie vykdo elektroninę komerciją. Pirmiausia, svarbu paminėti, kad net 80 % visos suomių populiacijos perka prekes internetu, 2021 metais suomiai, pirkdami internetu, išleido daugiau nei 7mlrd. USD (šaltinis: E commerce News). Kalbant apie pristatymo laiką, reikia pastebėti, kad didžioji dauguma suomių (64 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas. Tai palankus rodiklis mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, kadangi šią rinką galime pasiekti per 1-3 dienas. Kalbant apie pristatymo būdą, didžioji dauguma suomių norėtų atsiimti prekes iš paštomatų (35 %) arba  distribucijos centrų (33 %), tai vėlgi palanki statistika, kadangi Lietuvoje veikiančios įmonės, įskaitant ir HRX Lietuva, gali suteikti tokias paslaugas ir pristatyti prekes į paštomatus arba tiesiogiai klientams į rankas.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuojant į šią rinką?
 

Prieš pradėdamos dirbti su Suomija, įmonės turėtų atlikti tam tikrus namų darbus. Nors tai ir premijinė rinka, lyginant su kitomis, tačiau dirbant su ja reikės skirti daugiau dėmesio kokybei. Suomijoje gaminami produktai pasaulyje vertinami kaip labai aukštos kokybės, saugūs ir tvarūs produktai. Lygiagrečiai tiek Suomijos gamintojai, tiek prekybinės įmonės reikalauja aukščiausios kokybės produktų iš savo tiekėjų. Žinoma, ir patys suomiai pirks tik tas prekes, kurios atitiks visus šioje šalyje keliamus reikalavimus ir bus aukščiausio lygio.

Pateiksime vieną pavyzdžių, kaip suomiai užtikrina aukščiausius maisto ir pašarų saugos bei kokybės reikalavimus. Maistas ir pašarai, prieš įleidžiant į vartojimą, patenka į Suomijos veterinarinę tarnybą, kur paimti mėginiai  ištiriami, ar maisto produktai ir pašarai atitinka saugumo reikalavimus. Šie produktai leidžiami vartoti tik tuomet, kai gaunamas šios tarnybos leidimas. Tai tik viena iš reikalavimų, daugiau informacijos apie įprastas verslo procedūras galite rasti čia.

Apibendrinant galima teigti, kad, nors įėjimas į Suomijos rinką nėra lengvas, tačiau tai artima rinka, patogiai pasiekiama iš Lietuvos, todėl  mes turime pranašumą prieš kitas šalis. Taip pat tai premijinė rinka, kur, tikėtina, uždirbsite didesnes maržas, o dėl geopolitinės situacijos ir besikeičiančių tiekimo grandinių tai šiuo metu vienas geriausių laikotarpių tą rinką atrasti.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į atokiausius Suomijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transporavimo paslaugos kokybę. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …