Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį, transportuojant pavojingus krovinius?

Vienas iš  „HRX“  konkurencinių pranašumų – pavojingų krovinių transportavimas.  Daugelis dalinių krovinių ir siuntų vežėjų negabena šio tipo krovinių, o mes šias paslaugas teikiame nuo  įmonės veiklos pradžios. Transportuojant pavojingus krovinius,  didžiausia saugumo užtikrinimo atsakomybė tenka logistikos bendrovėms, tačiau dalis atsakomybės tenka ir krovinio siuntėjams. Jeigu jie  perduos netikslią informaciją ar nesilaikys saugos reikalavimų, tuomet gali būti sugadintas ne tik krovinys, bet ir užteršta aplinka, suniokoti gretutiniai kroviniai, gali iškilti grėsmė net žmonių gyvybėms.

Šiame straipsnyje apžvelgsime pavojingų krovinių sąvoką, teisės aktus ir detaliau paanalizuosime, į ką būtina atkreipti dėmesį, transportuojant ir kraunant šiuos krovinius.

Pavojingų krovinių sąvoka, teisės aktai ir klasės
 

Pavojingų krovinių transportavimas gali kelti riziką žmonių gyvybėms bei aplinkai, todėl ši sritis yra ypač griežtai reglamentuota. Kuo ypatingi šie kroviniai?

Sąvoka ir teisės aktai

Pavojingi kroviniai – tai  kroviniai, patenkantys į vieną iš įstatymo tvarka numatytų pavojingumo klasių, o šių krovinių transportavimui ir saugojimui yra keliami konkretūs reikalavimai.

Pagrindinis dokumentas, reglamentuojantis šių krovinių transportavimą sausuma, yra Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (sutrumpinimas – ADR).

Pavojingumo klasės

Pavojingi kroviniai yra skirstomi į klases – nuo pirmos iki devintos. Kiekvienai transportuojamų prekių grupei, priskiriamai vienai iš šių klasių, keliami konkretūs saugumo reikalavimai, kurių būtina griežtai laikytis. Plačiau apie pavojingumo klases ir joms keliamus reikalavimus galite skaityti čia.  

Kokios pagrindinės rizikos kyla, transportuojant tokius krovinius?
 

Pagrindinės rizikos, susijusios su žmonių gyvybėmis. Transportuojant sprogias, ėdžias ir nuodingas žaliavas, atsitikus įvairioms nenumatytoms situacijoms, kuomet krovinys transportuojamas arba kraunamas ne pagal nustatytus reikalavimus, kyla didžiulė rizika, kad bus pakenkta žmonių sveikatai ar net gyvybėms.

Ne mažiau svarbi rizika yra susijusi su aplinkos tarša. Atsitikus avarijai arba nesilaikant saugumo reikalavimų, transportuojama pavojinga medžiaga gali patekti į aplinką. Ypač grėsmingos situacijos, kai užteršiami vandens telkiniai arba gruntiniai vandenys. Tokie atvejai kelia pavojų žmonių sveikatai, nes į aplinką patenka labai daug nuodingų chemikalų, kuriuos ypač sunku pašalinti.

Rečiau pasitaikanti, tačiau taip pat galima rizika yra, kai neleistinai transportuojami kroviniai, kurių kartu gabenti negalima. Tai ypač aktualu, kai vežami daliniai skystieji ir birieji kroviniai, kadangi yra tam tikros medžiagų grupės, kurias kartu transportuoti itin rizikinga. Jeigu transporto priemone vežami vienos įmonės kroviniai, ši rizika yra mažesnė, kadangi krovinio siuntėjai gali kontroliuoti, kad neįvyktų nelaimė. Kita vertus, jeigu toje pačioje vilkiko priekaboje transportuojami skirtingų klientų kroviniai, kyla pavojus, kad ne visi krovinio siuntėjai bus tinkamai informuoti apie galimas rizikas. Tuo atveju, jei nesilaikoma saugumo reikalavimų, vežamos medžiagos gali susimaišyti ir gali kilti sprogimo, kaitimo arba kitos nepageidautinos reakcijos. 

Dar viena rizika yra siejama su terorizmu ir vagystėmis. Dalis cheminių medžiagų, kuriomis prekiaujama rinkoje, gali būti naudojamos gaminant narkotines, sprogias ir kitas nelegalias medžiagas. Todėl tiekimo grandinėje dalyvaujančios įmonės privalo garantuoti, kad tokios medžiagos nepatektų į nusikaltėlių rankas.

Patarimai siuntėjams, kurie transportuoja pavojingus krovinius
 

Rekomenduojame krovinio siuntėjų atstovams, dirbantiems su pavojingais kroviniais, išsilaikyti egzaminą ir gauti darbo su pavojingais kroviniais žinias patvirtinantį pažymėjimą. Nors toks dokumentas reikalingas tik transporto įmonių atstovams, tačiau, dirbant su šio tipo kroviniais, papildomo atsargumo priemonės ir žinios nekenkia, nes taip galima užkirsti kelią nelaimėms.

Svarbu išstudijuoti dokumentus, kuriuose pateikiamos pavojingų krovinių transportavimo taisyklės. Siunčiant krovinį, būtina kruopščiai paruošti ir patikrinti duomenų saugos lapus, peržiūrėti, ar tinkamai nurodytos pavojingumo klasės, transportavimo, sandėliavimo ir kitos sąlygos. Visuomet reikia atidžiai įvertinti galimus pakeitimus ir šia informacija pasidalinti su įmone, kuri teikia transporto paslaugas.

Ypatingai svarbią reikšmę saugiam pavojingų krovinių transportavimui turi tinkamos taros ir pakuotės parinkimas. Kai kroviniai transportuojami originalioje pakuotėje, tuo jau bus pasirūpinta. Jeigu įmonės vykdo perpakavimo veiklą, tokiu atveju labai svarbu atsižvelgti į visas saugos duomenų lape nurodytas instrukcijas.

Paskutinis, tačiau ne mažiau svarbus patarimas – dirbkite tik su kruopščiai patikrintomis transporto įmonėmis. Taip galėsite išvengti brangiai kainuojančių nesusipratimų, nes, atsitikus nelaimei, draudimo įmonės tikrina visus dalyvius ir vertina, ar buvo laikomasi reikalavimų.   Rinkdamiesi logistikos partnerius, įsitikinkite, kad jie tikrai gali transportuoti pavojingus krovinius, įvertinkite, ar įmonės turi reikiamų žinių, ar vežėjų transporto priemonės ir priekabos atitinka jūsų kroviniui keliamus reikalavimus.

Nors pavojingų krovinių transportavimas yra reglamentuotas, tačiau, pasirinkus tinkamą transporto įmonę, netikėtumų ir rizikų galima išvengti. Jeigu ieškote transporto partnerio, sukaupusio didelę patirtį, transportuojant pavojingus krovinius, jei jums reikia skubiai pristatyti tokios rūšies krovinį, prašome kreiptis į mūsų pardavimų komandą. „HRX“ gali pristatyti jūsų dalinius krovinius per 1-3 dienas į Švediją, Suomiją, Estiją, Daniją, Latviją bei Lenkiją.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda galite čia.

Kitos naujienos:

Gruodžio 27-oji: pabaiga ar nauja pradžia? Kaip sausį neskęsti grąžinimų cunamyje

17.12 2025 Lėšų taupymas
Atrodo, tik ką baigėsi šventinis dovanų pakavimo maratonas, kurjeriai šluostosi prakaitą, o el. parduotuvių savininkai skaičiuoja paskutinio ketvirčio rezultatus. Gruodžio 27-ąją daugelis lengviau atsikvepia – viskas, pikas baigėsi. Tačiau logistikos veteranai žino kitą tiesą: tai tik pirmojo kėlinio pabaiga. Sausis logistikos pasaulyje turi neoficialų, bet verslui skausmingą pavadinimą – grąžinimų mėnuo. Ir kol konkurentai vis …

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …