Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kokią įtaką e-komercijos veiklai daro logistikos operacijos

28.12 2023 E-komercija

Per pastaruosius penkerius metus e-komercijos prekybos kanalo reikšmė labai išaugo. Vis daugiau prekybos ir gamybos įmonių, kurdamos savo elektronines parduotuves, pradėjo naudotis juo, bet  lygiagrečiai vykdė prekybą ir per marketplac‘us, o kai kurios kompanijos  išnaudojo abi galimybes. Šio kanalo svarba ateityje tik augs, prognozuojama, kad 2026 m. čia bus parduodama daugiau nei 25 % visų prekių (codept). Svarbus e-komercijos prekybos kanalo sėkmės rodiklis yra susijęs su sėkmingomis logistinėmis operacijomis. „HRX“ jau metus teikia e-komercijos logistikos paslaugas, todėl šiame straipsnyje pasidalinsime įžvalgomis, kuo ypatingas minėtas kanalas ir kodėl jis toks populiarus.

Kodėl tinkamai parinktos logistikos operacijos yra ypatingai svarbios e-komercijos kanalui?
 

Tinkamai parinktos logistikos operacijos (suderintos su įmonės strategija) yra labai svarbios vykdant bet kokią veiklą, tačiau e-komercijos kanale tai turi daug didesnę  reikšmę. Kuo šis kanalas išskirtinis?

Daugiau logistinių operacijų nei tradiciniame pardavimo kanale
 

Vykdant e-komercijos veiklą, prie įprastų logistikos operacijų prisideda paskutinės mylios, sandėliavimo, krovinių surinkimo ir reversinės logistikos operacijos. Jeigu tradiciniuose kanaluose didesnė visos vertės grandinės dalis tenka pardavimų, marketingo, klientų aptarnavimo ir kitiems skyriams, tai e-komerciniame kanale daugiausiai atliekama su logistika susijusių operacijų.

Logistikos įmonės darbuotojai dažnai tampa klientų aptarnavimo vadybininkais
 

Kai prekės yra perkamos parduotuvėse, su klientais bendrauja pardavėjai, t. y. šie darbuotojai yra atsakingi už gerą klientų aptarnavimą ir pakartotiną pirkimą. Kai prekės  pristatomos vartotojams į rankas arba į paštomatus, šią funkciją perima logistikos įmonės darbuotojai, t. y. vairuotojai bei kiti operacijoje dalyvaujantys asmenys. Jie praneša apie krovinio pristatymą, vėlavimą, atsako į kitus su siunta susijusius klausimus. Nors prekybos įmonės neturėtų būti atsakingos už savo partnerius, tačiau, jeigu logistikos įmonės darbuotojai su jūsų klientais bendraus nepagarbiai, nemandagiai, negebės proaktyviai spręsti įvairių probleminių situacijų, tai pakenks prekybos įmonei, kadangi tokiais atvejais, tikėtina, vartotojai nebepirks iš jūsų.

Gebėjimas užtikrinti lanksčias ir klientų poreikius atitinkančias logistikos paslaugas garantuoja ne mažiau kaip 50 % šio kanalo sėkmės
 

Lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių bei daryti tai geriau už konkurentus yra tiesiausias kelias į verslo sėkmę. Kalbant apie e-komercijos logistiką, tyrimai rodo, kad jeigu vartotojai neranda jiems tinkamos pristatymo galimybės (pvz., pristatymas į rankas arba į atsiėmimo punktą) bei tinkamo pristatymo termino (pvz., pristatymas tą pačią arba kitą dieną), jie šias prekes įsigyja iš konkurentų.

Nesugadinti ir laiku pristatomi kroviniai turi visai kitą reikšmę nei tradiciniuose pardavimo kanaluose
 

Žinoma, prekių vėlavimas arba apgadinti kroviniai neigiamai vertinami ne tik e-komercijos kanale, tačiau ir verslas verslui prekybiniuose santykiuose bei kitose veiklose. Tačiau yra atlikta nemažai tyrimų, kurie atskleidžia, kad pirkėjai šiuos neigiamus veiksnius tiesiogiai susieja su prekės ženklu, o ne su logistikos įmone. Įvertinus faktą, kad dažnai e-komerciją vykdančios įmonės neturi tiesioginio santykio su savo klientais, tad galimybės susitarti irgi yra ribotos, todėl kiekvienas vėlavimo ar krovinio sugadinimo atvejis neigiamai veikia pakartotino pirkimo galimybes.

Naudingi statistiniai duomenys
 

E-komercijos kanalas ir šio kanalo logistika iš kitų išsiskiria tuo, kad šioje srityje yra atlikta daug tyrimų, kurie susieja logistikos įtaką su pirkėjų pasitenkinimu ir pakartotino pirkimo galimybėmis. Pasidalinsime keletu svarbių statistinių duomenų:

  • 25 % pirkėjų neperka, jeigu pardavėjai negali pasiūlyti tos pačios dienos pristatymo;
  • 90 % pirkėjų teigia, kad bloga krovinių pristatymo patirtis daro neigiamą įtaką pakartotino pirkimo galimybei iš to paties pardavėjo;
  • 73 % pirkėjų teigia, kad gera prekių grąžinimo patirtis didina tikimybę pirkti iš to paties pardavėjo;
  • 55% pirkėjų palieka pirkinių krepšelį, jeigu neranda sau tinkamo pristatymo būdo.

Apibendrindami norime pabrėžti, kad kompanijos, siekiančios būti sėkmingos šioje srityje, privalo užtikrinti lanksčias logistikos operacijas, kurios patenkintų klientų poreikius. Norint pasiekti šį tikslą, labai svarbu dirbti su patikimais logistikos partneriais. Jeigu jūs dabar ieškote kokybiško siuntų gabenimo partnerio, susisiekite su mumis. Mes pasiekiame vieną aukščiausių klientų pasitenkinimo rodiklių rinkoje, garsėjame aukštais krovinių pristatymo laiku rodikliais ir „Premium“ aptarnavimo kokybe. Susisiekite su mūsų pardavimo komanda, jie plačiau papasakos apie kryptis, su kuriomis dirbame. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę, kontaktų formą.

Susisiekti su HRX Pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …