Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Tvarumo praktikos transportavimo paslaugų rinkoje

29.05 2024 Tvarumas

Pastaruoju metu apie tvarias transportavimo paslaugas kalbama vis dažniau. Kadangi sunkvežimiai išmeta didelę dalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų, pramonė skatinama taikyti tvarias praktikas. Nors tai ir taršus sektorius, tačiau pažanga, kurią padarė automobilių pramonė, siekiant mažinti taršą, yra didžiulė. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines tvarias praktikas šiuolaikinėje transporto pramonėje, kurios užtikrina, kad verslai galėtų toliau kurti vertę klientams, kartu mažindama neigiamą poveikį aplinkai.

Efektyvesnis kuro naudojimas

Efektyvesnis kuro naudojimas yra tvarumo transporto pramonėje pagrindas. Į šią sritį vilkikų, padangų ir kitų detalių gamintojai per pastaruosius 20 metų investavo labai daug ir tai duoda puikių rezultatų. Didinant kuro efektyvumą, ne tik sumažinamas išmetamų teršalų kiekis, bet ir mažinamos eksploatavimo išlaidos. Keletas įdiegtų technikų ir technologijų padeda pasiekti šį tikslą. Aerodinaminiai sunkvežimių dizainai sumažina oro pasipriešinimą ir pagerina kuro sunaudojimo rodiklius, o mažesnio pasipriešinimo padangos, sukurtos taip, kad mažintų energijos nuostolius riedant. Jeigu prieš dešimtmetį 33 l/100 km suvartojimas sunkiasvoriam vilkikui buvo norma, tai šiuo metu jis yra sumažintas iki 20 l/100 km, arba daugiau kaip trečdaliu.

Alternatyvių degalų naudojimas

Norint sumažinti transportavimo pramonės priklausomybę nuo tradicinių iškastinių degalų, pereiti prie alternatyvių degalų yra būtina. Biodegalai, gaunami iš organinių medžiagų, yra pažangi alternatyva, kuri gali reikšmingai sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Suslėgtos gamtinės dujos (CNG) ir suskystintos gamtinės dujos (LNG), lyginant su dyzelinu, yra kiti tinkami variantai, žinomi dėl mažesnio anglies dioksido išmetimo. Vandenilio kuro elementai, nors vis dar yra vystymosi stadijoje, turi potencialo užtikrinti nulį išmetamųjų teršalų ateityje. Mes savo veikoje naudojame degalus, pagamintus iš hidrinto augalinio aliejaus (angl. HVO), šiuo metu tai viena netaršiausių kuro rūšių.

Elektriniai sunkvežimiai

Elektriniai sunkvežimiai žymi reikšmingą žingsnį nulinių emisijų logistikoje link. Jų privalumas, įskaitant nulines emisijas, mažesnes eksploatacijos išlaidas dėl mažesnių kuro ir priežiūros išlaidų bei sumažintą triukšmo taršą, yra didelis. Sandėliuose ir transportuojant trumpais atstumais šio kuro tipo transporto priemonės jau yra veiksmingos. Tuo tarpu dėl nepakankamos įkrovimo infrastruktūros vis dar  susiduriama su iššūkiais tolimųjų pervežimų srityje. Nepaisant šių kliūčių, elektrinių sunkvežimių ateities perspektyvos yra daug žadančios, nes nuolatinė baterijų technologijos pažanga ir didėjančios investicijos į įkrovimo tinklus skatina platesnį jų naudojimą.

Maršrutų optimizavimas

Maršrutų optimizavimas – tai dar vienas svarbus tvaraus transporto įgyvendinimo aspektas. Naudojant pažangius GPS ir maršruto planavimo programinės įrangos įrankius, transportavimo kompanijos gali nustatyti efektyviausius maršrutus, mažindamos kuro sąnaudas, o kartu ir taršą.

Pastovus vilkikų parko atnaujinimas

Vilkikų gamintojai ne mažiau už logistines įmones yra susirūpinę taršos mažinimu. Jos daug investuoja į netaršias technologijas, todėl praktiškai kasmet vilkikai tampa mažiau taršūs. Tad tos logistikos kompanijos, kurios dirba su naujesniu parku, užtikrina ir mažesnę taršą. „HRX“ grupės įmonės  šiai sričiai skiria ypač didelę reikšmę, todėl mes nuolatos investuojame į vilkikų parko atnaujinimą, tai darome kas penkeri metai.

Vairuotojų mokymas ir įsitraukimas

Vairuotojai –  neatsiejamas taršos mažinimo garantas. Jų elgesys ir įpročiai vairuojant reikšmingai veikia kuro sunaudojimą ir išmetamųjų teršalų kiekį. Todėl svarbios išsamios mokymo programos, propaguojančios ekologiško vairavimo technikas. „HRX“  turi vidinę vairuotojų akademiją, kur savo vairuotojus mokome ekologiško vairavimo ir kitų šiai veiklai svarbių įgūdžių. Taip ne tik siekiame taršos mažinimo tikslų, tačiau tuo pat metu kuriame tvarią organizacinę struktūrą, kadangi vairuotojų pastangų pripažinimas ir skatinimas ne tik motyvuoja juos, bet ir kuria tvarumo kultūrą įmonėje.

Išvados

Apibendrinant galima teigti, kad transporto industrija, taikydama įvairias praktikas ir technologijas, daro reikšmingą pažangą tvarumo srityje. Kuro efektyvumo gerinimas,  alternatyvių degalų naudojimas, perėjimas prie elektrinių sunkvežimių, maršrutų optimizavimas, efektyviai prižiūrint parką ir įtraukiant vairuotojus, yra pagrindiniai tvarios transporto strategijos komponentai. Šios praktikos ne tik mažina transportavimo poveikį aplinkai, bet ir siūlo ekonominę naudą. Kadangi ši pramonė toliau vystosi, tikėtina, kad logistikos veikla iki 2035 m. taps visiškai aplinkos neteršiančiu sektoriumi.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …