Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kiek kainuoja apgadintas krovinys ir kaip to išvengti?

Logistikos srityje dirbantiems profesionalams ne kartą tenka susidurti su situacija, kai apgadinamas krovinys. Nors krovinio apgadinimas yra tik vienas iš daugelio logistinių iššūkių, kuriuos tenka įveikti bendrovėms, tačiau turbūt visi sutiks, kad būtent šio tipo logistinės problemos ir  sukelia didžiausią frustraciją. Nors krovinio sugadinimai pasitaiko retai, tačiau įmonės deda visas pastangas, kad to išvengtų.

Dažnai įmonės, vertindamos krovinio sugadinimą, atsižvelgia tik į vieną dedamąją, tai yra, krovinio vertę, tačiau žalos padarinių yra kur kas daugiau. Šiame straipsnyje  aptarsime  pasekmes, kurios kyla sugadinus krovinį, ir pateiksime keletą patarimų, kaip to išvengti.

Apgadintas krovinys: įvykio pasekmės.

Visų pirma, krovinių apgadinimas – tai materialinis nuostolis. Kuo jūsų parduodamas produktas yra vertingesnis, tuo žala bus didesnė. Neretai pasitaiko situacijų, kai, praradus ar sugadinus brangų krovinį, dėl patirtų nuostolių prekybinės ir gamybinės įmonės privalo net stabdyti savo veiklą.

Tačiau apgadinti kroviniai taip pat turi ir nematomą nuostolių pusę, kuri, mūsų manymu, yra netgi reikšmingesnė už materialinius. Tyrimai rodo, kad jūsų klientai tiesiogiai susieja puikų logistinį paslaugų atlikimą su jūsų parduodamais produktais. Tai yra, jeigu jūs pristatote produktus laiku ir nesugadintus, jūsų prekės ženklas gauna bonusų, tačiau, jeigu to užtikrinti nepavyksta, jūsų prekės ženklas kenčia pasekmes. Daugiau informacijas apie tai, į kokius logistinius indikatorius turėtumėte atkreipti dėmesį, rasite paspaudę čia.

Kitaip tariant, dėl apgadintų krovinių jūs galite pabloginti savo, kaip tiekėjo, statusą.  Jeigu jūs tiekiate produktus ar žaliavas dideliems rinkos žaidėjams, tai jie dažnu atveju turi įsidiegę tiekėjų vertinimo sistemą. Tad kiekvienas užfiksuotas prasižengimas mažina jūsų tiekėjo statusą, o kuo statusas mažesnis, tuo sunkiau ateityje bus parduoti šiam klientui. Žinoma, blogiausiu atveju jūs galite prarasti turimą klientą. Ne paslaptis, kad perkančiosios organizacijos dažniausiai ir pakeičia tiekimo partnerius būtent dėl dažno krovinių apgadinimo.

Jeigu jūs nesukontroliuojate krovinių pristatymo kokybės ir apgadintus krovinius klientams pristatote dažnai, tai jūs bendrai kenkiate savo prekiniam ženklui. Šiais atviro bendravimo ir internetinių vertinimo platformų laikais gandas apie blogą kokybę pasklinda ypatingai greitai. Kitaip sakant, kuo dažniau įvyksta apgadinimai, tuo jūsų prekės ženklo vertė mažėja.

Kaip sumažinti apgadintų krovinių kiekį?

Dirbdami su klientais, kurių krovinių vertės yra labai didelės, pastebime, kad dauguma jų mano (bent jau iki kol atsitinka įvykis), kad jie niekuo nerizikuoja, kadangi viską padengs draudimas. Tačiau svarbu suprasti, kad, atsitikus draudiminiam įvykiui, draudimo bendrovė vertina visą grandinę – nuo krovinio pakrovimo iki krovinio iškrovimo, tikrina, ar turite visus reikiamus leidimus (tai ypatingai aktualu įmonėms, kurios gamina ir parduoda pavojingus krovinius) ir prašo įrodymų, kad šie sugadinimai atsitiko ne dėl jūsų kaltės. Kuo daugiau įrodymų pateiksite, tuo didesni šansai, kad jums draudimas padengs dalį ar visą (priklausomai nuo jūsų draudimo rūšies) išmoką. Todėl rekomenduojame turėti dokumentuotas instrukcijas ir tvarkas, susijusias su jūsų produktų pakrovimu, pakavimu, tvirtinimu, transportavimu bei žalos deklaravimu. Įrenkite filmavimo kameras, kurios fiksuotų krovimo operacijas, taip, atsitikus įvykiui, galėsite įrodyti, jog jūsų darbuotojai krovimo metu nepadarė klaidų. Tokie rizikos valdymo įrankiai ne tik garantuos, kad jūsų žala bus apmokėta, taip jūs mažinsite ir vidines rizikas, dėl kurių gali atsirasti krovinio pažeidimas.

Ne mažiau svarbu pasirinkti tinkamus logistikos partnerius, turinčius aukščiau įvardintas saugumo sistemas ir procesus, įgijusius reikalingos patirties jūsų prekėms transportuoti. Jeigu jūsų produktai labai brangūs, siūlytume rinktis partnerius, kurie turi gerą vardą rinkoje ir yra finansiškai stabilūs. Kadangi, atsitikus įvykiui, kuomet bus nustatyta transporto įmonės klaida, draudimas lygiai taip pat atliks išsamų to įvykio tyrimą, o  nustačiusi, kad transporto įmonė neatliko riekiamų veiksmų, nepadengs nuostolių. Ar transporto įmonė atlygins jums nuostolius, viskas tokiu atveju priklausys nuo jos finansinės padėties ir įmonės etikos normų.

Taip pat visada labai svarbu pasirūpinti papildomu krovinio draudimu. Nors draudimo bendrovės visuomet ieško būdų, kaip apsaugoti savo kapitalą (dėl to ir atlieka pilną vertinimą), tačiau draudimas garantuoja, kad padengs visą vertę arba dalį sugadinto produkto vertės. Rekomenduojame nepasikliauti vien transporto įmonės draudimu, ieškokite sprendimų, kurie padėtų suvaldyti rizikas ir tais atvejais, kurie yra mažai tikėtini.

Dėkojame už dėmesį. Apibendrindami  norime pasidalinti paskutiniu patarimu, jeigu jūsų įmonė transportuoja brangius, greitai gendančius, jautrius arba pavojingus krovinius, siūlome netaupyti ir rinktis kokybiškas transporto paslaugų įmones, net jeigu už šias paslaugas ir mokėsite brangiau. Kadangi net vienas įvykis gali nubraukti per 10 ir daugiau metų sutaupytas lėšas už krovinių transportavimą. Iš tikrųjų kokybės klausimu siūlome netaupyti net ir toms įmonėms, kurios transportuoja pigesnius produktus, kadangi taip galite negrįžtamai pakenkti savo prekiniam ženklui ir netgi prarasti klientus.

HRX jau daugiau nei 30 metų gabena brangius, jautrius ir pavojingus krovinius. Galime greitai, kokybiškai ir saugiai pristatyti jūsų krovinius Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Suomijoje.

Susisiekti su mumis galite paspaudę šią nuorodą.

 

Kitos naujienos:

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …