Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Praplėskite savo verslo galimybes. Švedija – patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams

Lietuvos verslas jau kuris laikas yra atradęs Švedijos rinką. Nors ši šalis, vertinant atstumą ir logistikos išlaidas, kuria konkurencinį pranašumą prieš kitas, tačiau mes nesame viena pagrindinių jos prekybos partnerių. Lietuva pagal importo kiekį į Švediją užima tik dvidešimtą vietą. Iš Lietuvos 2021 metais švedai įsigijo prekių ir paslaugų už 14,858 mln. Švedijos kronų. Atsižvelgiant į tai, jog prognozuojama recesija ne tik Lietuvoje, bet ir mūsų pagrindinių prekybos partnerių šalyse (Vokietija, Lenkija, Jungtinė Karalystė ir kt.), rinkų diversifikacija įgauna vis didesnę reikšmę, todėl klausimas apie eksporto krepšelio didinimą į šią šalį galėtų atsirasti daugelio prekybinių ir gamybinių įmonių darbotvarkėje.

HRX Lietuva jau daugiau kaip dvidešimt metų veikia Švedijos rinkoje. Mes sėkmingai padedame Lietuvos įmonėms transportuoti prekes į šią šalį, priklausomai nuo regiono, per 1-3 dienas. Norime pasidalinti su jumis savo sukaupta darbo patirtimi ir pateikti keletą, mūsų supratimu, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Švedija?
 

Prieš pradedant kalbėti apie statistiką, labai svarbu pastebėti, kad šios šalies gyventojai palankiai vertina lietuvius, esame užsitarnavę darbščių ir kokybiškai dirbančių žmonių vardą. Švedams patinka mūsų gaminamų produktų kokybė, o mūsų prekių žinomumas Švedijoje nuolatos auga. Įvertinant  faktą, kad įėjimas ir pasitikėjimo užsitarnavimas tarp įmonių ir vartotojų  šioje šalyje užtrunka ilgai, mūsų verslininkai yra atlikę didžiulį darbą ir paruošę dirvą netgi platesniam  produktų krepšelio pristatymui šioje rinkoje.

Iki šiol pagrindinės Lietuvos eksporto prekės į Švediją buvo baldai, elektros prietaisai ir įrenginiai, plastikas ir jų dirbiniai, taip pat dirbiniai iš geležies. Tačiau švedai importuoja kur kas daugiau prekių.

krovinių gabenimas į švediją

Šaltinis: Švedijos Statistikos departamento skelbiami duomenys.

Kaip matome iš pateikto pavyzdžio, švedai importuoja chemijos gaminių už 186,583 mln. Švedijos kronų bei įvairių pagamintų prekių už  230,539 mln. Proaktyvioms Lietuvos prekybinėms ir gamybinėms įmonėms yra nemažai galimybių užimti vis daugiau šios rinkos, kadangi kitos pagrindinės Švedijos partnerės, tokios kaip: Olandija, Belgija, Prancūziją, Italija ir kitos, yra labiau nutolinusios,  todėl logistikos kaštai yra didesni,  didesnė ir gamybos savikaina.

Svarbiausia statistika.
 

Pasidalinsime keletu svarbiausių statistinių duomenų, kurie šią rinką Lietuvos įmonėms galėtų daryti dar patrauklesnę.

Kai viso pasaulio gyventojai nerimauja dėl kylančių kainų, švedų įmonės Novus 2022 metų rugpjūčio mėnesį  atlikta apklausa rodo, kad šios šalies gyventojams tai nėra taip svarbu. Net 36 % Švedijos gyventojų nekreipia arba beveik nekreipia dėmesio į infliaciją. Labiau susirūpinę yra tik 19 % populiacijos. Todėl tikėtina, kad švedai išlaidaus netgi ir recesijos metu.

Vartojimas Švedijoje taip pat stabiliai auga. Prognozuojama, kad 2027 metais bendrasis šalies vidaus produktas pasieks 808,67 mlrd. dolerių. (Tarptautinio valiutos fondo  2022 spalio mėnesio prognozė).  

Turime nemažai palankių statistinių duomenų Lietuvos verslams, kurie vykdo elektroninę komerciją. Visų pirma todėl, kad švedai nėra tipiniai akcijų pirkėjai, net 47% švedų online prekes perka tik tuomet, kai jiems jų būtinai reikia. Nors Lietuvoje pagamintos prekės nėra tokios pigios, kaip, pavyzdžiui, Kinijoje, mūsų konkurencingumą Švedijos rinkoje lemia pačių švedų požiūris į kainą, prekės pigumas ne visada akcentuojamas. Kalbant apie pristatymo laiką, reikia pastebėti, kad didžioji dauguma švedų (68 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas. Vėlgi tai palankus rodiklis mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, kadangi šią rinką galime pasiekti per 1-3 dienas. Labai svarbu tai, jog šiuo metu tik 21 % Švedijos įmonių siūlo galimybę pirkti internetu. Tai palanki situacija mums, kadangi Lietuvoje atsiranda vis daugiau verslų, kurie vykdo elektroninę komerciją. O didėjant D2C kanalo popiliarumui (angl. Direct to consumer), įmonės, teikiančios pristatymo paslaugą iki durų, įgaus konkurencinį pranašumą prieš tas, kurios šios pristatymo opcijos neturi.

Apibendrinant galima teigti, kad nors įėjimas į Švedijos rinką nėra greitas ir pigus, tačiau tai apsimoka dėl daugelio priežasčių. Svarbiausia, kad tai premijinė rinka, kurioje, tikėtina, uždirbsite didesnes maržas, nes vartotojai čia yra lojalūs. Jeigu sugebėsite užtikrinti aukštą  paslaugų kokybę, labai nedidelė tikimybė, kad jie paliks jus dėl mažesnės kainos tiekėjo. Tad investicijos į verslą Švedijos rinkoje turi perspektyvą.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į atokiausius Švedijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transporavimo paslaugos kokybę. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …