Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Praplėskite savo verslo galimybes. Suomija – patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo galimybes kaimyninėse šalyse. Jeigu neskaitėte mūsų pirmo straipsnio apie verslo plėtros galimybes Švedijoje, jį galite rasti čia. Nors Suomija, vertinant pagal atstumą ir logistikos išlaidas, kuria konkurencinį pranašumą prieš kitas šalis, tačiau mes nesame viena pagrindinių  jos prekybos partnerių. Lietuva pagal importo kiekį į Suomiją užima tik dvidešimt trečią vietą. Suomija, lyginant su kitomis šalimis, dar Lietuvos verslo nėra labai atrastas kraštas.

HRX Lietuva jau daugiau kaip dvidešimt metų veikia Suomijos rinkoje. Mes sėkmingai padedame Lietuvos įmonėms transportuoti prekes į šią šalį. Priklausomai nuo regiono, prekes pristatome per 1-3 dienas. Turime galimybę prekes pristatyti tiesiogiai įmonėms arba į paštomatus. Pasidalinsime su jumis savo sukaupta patirtimi dirbant su šia šalimi bei pateiksime, mūsų supratimu, įdomių statistinių domenų.

Kodėl Suomija?
 

Turbūt vienas svarbiausių veiksnių, kodėl Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į Suomijos rinką, yra šiuo metu taikomos sankcijos Rusijos Federacijai. Rusija iki karo veiksmų buvo antra didžiausia  Suomijos importo partnerė. Tačiau šiuo metu susidariusi nepatogi geopolitinė padėtis, tikėtina, verčia Suomijos įmones persvarstyti iki šiol buvusias tiekimo grandines. Ši situacija kuria palankias galimybes ir Lietuvoje veikiančioms įmonėms. Atsižvelgiant į faktą, jog nemaža dalis Lietuvos įmonių ieško naujų rinkų savo produkcijai, Suomija šiuo metu gali būti viena iš alternatyvų, kadangi tos įmonės, kurios buvo priklausomos nuo pigesnių žaliavų iš Rusijos ir Baltarusijos, dėl didėjančios savikainos yra priverstos ieškoti kitų, pasirengusių mokėti didesnę kainą.

Šiuo metu Lietuva į Suomiją daugiausiai eksportuoja geležį, plastiką ir jų gaminius, taip pat  baldus. Platesnį eksportuojamų prekių ir teikiamų paslaugų sąrašą galite rasti čia. Tačiau Lietuva turi kur kas didesnį potencialą dirbti su šia šalimi. Atsižvelgiant į Suomijos importo balansą, sėkmės gali sulaukti maisto produktų, chemijos, tekstilės, elektronikos, optinių prietaisų  bei įvairių įrenginių gamintojai ir prekybininkai.

Suomija importuoja įvairių prekių ir paslaugų už 7625 mln. Eur. Proaktyvioms Lietuvos prekybinėms ir gamybinėms įmonėms yra nemažai galimybių užimti vis daugiau šios rinkos, kadangi kitos pagrindinės Suomijos partnerės – Vokietija, Olandija, JAV, Italija ir kitos, yra labiau nutolusios, todėl logistikos kaštai yra didesni, didesnė ir gamybos savikaina (kai kurių iš įvardintų šalių).

Svarbiausia statistika ir faktai.
 

Pasidalinsime keletu svarbiausių statistinių duomenų ir kitų faktų, kurie šią rinką Lietuvos įmonėms galėtų daryti dar patrauklesnę.

Suomija yra viena tvariausių pasaulio šalių ir yra išsikėlusi tikslą – iki 2035 metų tapti aplinkos neteršiančia šalimi. Tvarumas yra neatsiejama visuomenės gyvenimo būdo dalis, todėl vartotojai ypač gerai priima prekes ir paslaugas, kurios tausoja aplinką. Įmonės,  gaminančios tvarias ir kokybiškas prekes, gali lengviau atrasti vietą šioje rinkoje.

Vartojimas Suomijoje auga. Nors tai nėra sparčiausiai auganti arba didžiausia ekonomika, tačiau bendras šios šalies vidaus produktas nuolatos kyla. Prognozoujama, kad 2027 metais pasieks 328,22 milijardus dolerių.

Svarbu tai, kad besikeičianti geopolitinė situacija ir didėjantys energetikos kaštai kuria palankią situaciją Suomijai, kadangi elektros kainos šioje šalyje dabar yra vienos mažiausių Europoje. Tai labai svarbi priežastis, todėl Suomija šiuo metu turi ir vieną mažiausių infliacijos rodiklių Europoje, ji šiuo metu užima 14 vietą. Kadangi kainos nekyla taip sparčiai, tikėtina, kad šiais metais vartojimas išliks stabilesnis, lyginant su tomis šalimis, kurios infliacijos ir energetinių kaštų buvo paveiktos labiau.

Turime nemažai palankių statistinių duomenų verslams, kurie vykdo elektroninę komerciją. Pirmiausia, svarbu paminėti, kad net 80 % visos suomių populiacijos perka prekes internetu, 2021 metais suomiai, pirkdami internetu, išleido daugiau nei 7mlrd. USD (šaltinis: E commerce News). Kalbant apie pristatymo laiką, reikia pastebėti, kad didžioji dauguma suomių (64 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas. Tai palankus rodiklis mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, kadangi šią rinką galime pasiekti per 1-3 dienas. Kalbant apie pristatymo būdą, didžioji dauguma suomių norėtų atsiimti prekes iš paštomatų (35 %) arba  distribucijos centrų (33 %), tai vėlgi palanki statistika, kadangi Lietuvoje veikiančios įmonės, įskaitant ir HRX Lietuva, gali suteikti tokias paslaugas ir pristatyti prekes į paštomatus arba tiesiogiai klientams į rankas.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuojant į šią rinką?
 

Prieš pradėdamos dirbti su Suomija, įmonės turėtų atlikti tam tikrus namų darbus. Nors tai ir premijinė rinka, lyginant su kitomis, tačiau dirbant su ja reikės skirti daugiau dėmesio kokybei. Suomijoje gaminami produktai pasaulyje vertinami kaip labai aukštos kokybės, saugūs ir tvarūs produktai. Lygiagrečiai tiek Suomijos gamintojai, tiek prekybinės įmonės reikalauja aukščiausios kokybės produktų iš savo tiekėjų. Žinoma, ir patys suomiai pirks tik tas prekes, kurios atitiks visus šioje šalyje keliamus reikalavimus ir bus aukščiausio lygio.

Pateiksime vieną pavyzdžių, kaip suomiai užtikrina aukščiausius maisto ir pašarų saugos bei kokybės reikalavimus. Maistas ir pašarai, prieš įleidžiant į vartojimą, patenka į Suomijos veterinarinę tarnybą, kur paimti mėginiai  ištiriami, ar maisto produktai ir pašarai atitinka saugumo reikalavimus. Šie produktai leidžiami vartoti tik tuomet, kai gaunamas šios tarnybos leidimas. Tai tik viena iš reikalavimų, daugiau informacijos apie įprastas verslo procedūras galite rasti čia.

Apibendrinant galima teigti, kad, nors įėjimas į Suomijos rinką nėra lengvas, tačiau tai artima rinka, patogiai pasiekiama iš Lietuvos, todėl  mes turime pranašumą prieš kitas šalis. Taip pat tai premijinė rinka, kur, tikėtina, uždirbsite didesnes maržas, o dėl geopolitinės situacijos ir besikeičiančių tiekimo grandinių tai šiuo metu vienas geriausių laikotarpių tą rinką atrasti.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į atokiausius Suomijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transporavimo paslaugos kokybę. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

Kuriate tvarią organizaciją? Štai į ką reikia atkreipti ypatingą dėmesį

28.08 2024 Tvarumas
Šiuolaikinėje verslo aplinkoje tvarumas tampa neatsiejama organizacijos sėkmės dalimi. Įmonės, siekiančios išlaikyti ilgalaikį konkurencingumą, privalo atkreipti dėmesį į įvairius tvarumo aspektus. Šiame straipsnyje aptarsime svarbiausias sritis, į kurias būtina atsižvelgti, siekiant vadintis tvaria organizacija, taip pat pateiksime realių pavyzdžių, kokius sprendimus tvarumo kelyje priėmė „HRX“ . Mažiau pakuočių ir popieriaus Viena iš svarbiausių tvarumo iniciatyvų, …

Kada klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali kainuoti labai brangiai

28.08 2024 Žinojimas = Galia
Tinkamas transporto kompanijos pasirinkimas – svarbus žingsnis, nes gali turėti didelę reikšmę įmonės veiklai bei finansams. Deja, daugelis bendrovių, nepaisant visko, dažnai renkasi pigesnį variantą arba nepakankamai įvertina potencialų partnerį. Šiame straipsnyje aptarsime tris atvejus, kurių, rinkdamiesi transporto partnerius,  krovinio užsakovai neįvertina, taip pat pasidalinsime tikromis istorijomis, patvirtinančiomis šių situaciją aktualumą. Žala reputacijai Kalbėdami apie …

Kaip atsirinkti kokybišką transporto partnerį: svarbiausi kriterijai

Transporto partnerio pasirinkimas yra vienas svarbiausių sprendimų, kurį turi priimti kiekvienas verslas. Šis pasirinkimas ypač reikšmingas toms įmonėms, kurių tiekimo grandinė veikia „Just in time“ principu arba greitas ir kokybiškas prekių pristatymas yra vienas iš jų konkurencinių pranašumų. Tinkamai pasirinktas transporto partneris gali ne tik užtikrinti stabilų prekių judėjimą, bet ir padeda išvengti įvairių nesklandumų …

„Vestas“ – tvarumo keliu žengiančios įmonės pavyzdys

25.07 2024 Tvarumas
Pristatome dar vieną prekės ženklą, kuris visuomet atsiduria tvarių kompanijų reitingų viršūnėse. Žvelgdami į tvarių energijos šaltinių lyderius, nusprendėme paanalizuoti kompaniją „Vestas“. Ši bendrovė, veikianti vėjo energijos sektoriuje, yra tvarumo simbolis, įgyvendinanti inovacijas ir siekianti maksimaliai sumažinti poveikį aplinkai. Šios bendrovės patirtis gali būti puikus pavyzdys tiek energetikos, tiek kitų sektorių įmonėms, siekiančioms tvarumo. „Vestas“ …

Norite įgyti konkurencinį pranašumą? Pagalvokite apie į klientą orientuotos tiekimo grandinės strategiją

25.07 2024 Žinojimas = Galia
Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime …

„RadioShack“ nesėkmė : tiekimo grandinės klaidos

25.07 2024 Žinojimas = Galia
„RadioShack“ kadaise buvo elektronikos mažmeninės prekybos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) sinonimas, tačiau įstabų pakilimą keitė dramatiškas nuosmukis. Klestėjimo viršūnėje bendrovė buvo žinoma dėl plataus elektronikos produktų asortimento ir technologijas išmanančių darbuotojų, aptarnaujančių tiek mėgėjus, tiek išprususius vartotojus, pasiekimų. Tačiau „RadioShack“ nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų pageidavimų, padarė reikšmingų tiekimo grandinės klaidų, visa tai …