Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Praplėskite savo verslo galimybes. Suomija – patraukli rinka Lietuvos eksportuotojams

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo galimybes kaimyninėse šalyse. Jeigu neskaitėte mūsų pirmo straipsnio apie verslo plėtros galimybes Švedijoje, jį galite rasti čia. Nors Suomija, vertinant pagal atstumą ir logistikos išlaidas, kuria konkurencinį pranašumą prieš kitas šalis, tačiau mes nesame viena pagrindinių  jos prekybos partnerių. Lietuva pagal importo kiekį į Suomiją užima tik dvidešimt trečią vietą. Suomija, lyginant su kitomis šalimis, dar Lietuvos verslo nėra labai atrastas kraštas.

HRX Lietuva jau daugiau kaip dvidešimt metų veikia Suomijos rinkoje. Mes sėkmingai padedame Lietuvos įmonėms transportuoti prekes į šią šalį. Priklausomai nuo regiono, prekes pristatome per 1-3 dienas. Turime galimybę prekes pristatyti tiesiogiai įmonėms arba į paštomatus. Pasidalinsime su jumis savo sukaupta patirtimi dirbant su šia šalimi bei pateiksime, mūsų supratimu, įdomių statistinių domenų.

Kodėl Suomija?
 

Turbūt vienas svarbiausių veiksnių, kodėl Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į Suomijos rinką, yra šiuo metu taikomos sankcijos Rusijos Federacijai. Rusija iki karo veiksmų buvo antra didžiausia  Suomijos importo partnerė. Tačiau šiuo metu susidariusi nepatogi geopolitinė padėtis, tikėtina, verčia Suomijos įmones persvarstyti iki šiol buvusias tiekimo grandines. Ši situacija kuria palankias galimybes ir Lietuvoje veikiančioms įmonėms. Atsižvelgiant į faktą, jog nemaža dalis Lietuvos įmonių ieško naujų rinkų savo produkcijai, Suomija šiuo metu gali būti viena iš alternatyvų, kadangi tos įmonės, kurios buvo priklausomos nuo pigesnių žaliavų iš Rusijos ir Baltarusijos, dėl didėjančios savikainos yra priverstos ieškoti kitų, pasirengusių mokėti didesnę kainą.

Šiuo metu Lietuva į Suomiją daugiausiai eksportuoja geležį, plastiką ir jų gaminius, taip pat  baldus. Platesnį eksportuojamų prekių ir teikiamų paslaugų sąrašą galite rasti čia. Tačiau Lietuva turi kur kas didesnį potencialą dirbti su šia šalimi. Atsižvelgiant į Suomijos importo balansą, sėkmės gali sulaukti maisto produktų, chemijos, tekstilės, elektronikos, optinių prietaisų  bei įvairių įrenginių gamintojai ir prekybininkai.

Suomija importuoja įvairių prekių ir paslaugų už 7625 mln. Eur. Proaktyvioms Lietuvos prekybinėms ir gamybinėms įmonėms yra nemažai galimybių užimti vis daugiau šios rinkos, kadangi kitos pagrindinės Suomijos partnerės – Vokietija, Olandija, JAV, Italija ir kitos, yra labiau nutolusios, todėl logistikos kaštai yra didesni, didesnė ir gamybos savikaina (kai kurių iš įvardintų šalių).

Svarbiausia statistika ir faktai.
 

Pasidalinsime keletu svarbiausių statistinių duomenų ir kitų faktų, kurie šią rinką Lietuvos įmonėms galėtų daryti dar patrauklesnę.

Suomija yra viena tvariausių pasaulio šalių ir yra išsikėlusi tikslą – iki 2035 metų tapti aplinkos neteršiančia šalimi. Tvarumas yra neatsiejama visuomenės gyvenimo būdo dalis, todėl vartotojai ypač gerai priima prekes ir paslaugas, kurios tausoja aplinką. Įmonės,  gaminančios tvarias ir kokybiškas prekes, gali lengviau atrasti vietą šioje rinkoje.

Vartojimas Suomijoje auga. Nors tai nėra sparčiausiai auganti arba didžiausia ekonomika, tačiau bendras šios šalies vidaus produktas nuolatos kyla. Prognozoujama, kad 2027 metais pasieks 328,22 milijardus dolerių.

Svarbu tai, kad besikeičianti geopolitinė situacija ir didėjantys energetikos kaštai kuria palankią situaciją Suomijai, kadangi elektros kainos šioje šalyje dabar yra vienos mažiausių Europoje. Tai labai svarbi priežastis, todėl Suomija šiuo metu turi ir vieną mažiausių infliacijos rodiklių Europoje, ji šiuo metu užima 14 vietą. Kadangi kainos nekyla taip sparčiai, tikėtina, kad šiais metais vartojimas išliks stabilesnis, lyginant su tomis šalimis, kurios infliacijos ir energetinių kaštų buvo paveiktos labiau.

Turime nemažai palankių statistinių duomenų verslams, kurie vykdo elektroninę komerciją. Pirmiausia, svarbu paminėti, kad net 80 % visos suomių populiacijos perka prekes internetu, 2021 metais suomiai, pirkdami internetu, išleido daugiau nei 7mlrd. USD (šaltinis: E commerce News). Kalbant apie pristatymo laiką, reikia pastebėti, kad didžioji dauguma suomių (64 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas. Tai palankus rodiklis mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, kadangi šią rinką galime pasiekti per 1-3 dienas. Kalbant apie pristatymo būdą, didžioji dauguma suomių norėtų atsiimti prekes iš paštomatų (35 %) arba  distribucijos centrų (33 %), tai vėlgi palanki statistika, kadangi Lietuvoje veikiančios įmonės, įskaitant ir HRX Lietuva, gali suteikti tokias paslaugas ir pristatyti prekes į paštomatus arba tiesiogiai klientams į rankas.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuojant į šią rinką?
 

Prieš pradėdamos dirbti su Suomija, įmonės turėtų atlikti tam tikrus namų darbus. Nors tai ir premijinė rinka, lyginant su kitomis, tačiau dirbant su ja reikės skirti daugiau dėmesio kokybei. Suomijoje gaminami produktai pasaulyje vertinami kaip labai aukštos kokybės, saugūs ir tvarūs produktai. Lygiagrečiai tiek Suomijos gamintojai, tiek prekybinės įmonės reikalauja aukščiausios kokybės produktų iš savo tiekėjų. Žinoma, ir patys suomiai pirks tik tas prekes, kurios atitiks visus šioje šalyje keliamus reikalavimus ir bus aukščiausio lygio.

Pateiksime vieną pavyzdžių, kaip suomiai užtikrina aukščiausius maisto ir pašarų saugos bei kokybės reikalavimus. Maistas ir pašarai, prieš įleidžiant į vartojimą, patenka į Suomijos veterinarinę tarnybą, kur paimti mėginiai  ištiriami, ar maisto produktai ir pašarai atitinka saugumo reikalavimus. Šie produktai leidžiami vartoti tik tuomet, kai gaunamas šios tarnybos leidimas. Tai tik viena iš reikalavimų, daugiau informacijos apie įprastas verslo procedūras galite rasti čia.

Apibendrinant galima teigti, kad, nors įėjimas į Suomijos rinką nėra lengvas, tačiau tai artima rinka, patogiai pasiekiama iš Lietuvos, todėl  mes turime pranašumą prieš kitas šalis. Taip pat tai premijinė rinka, kur, tikėtina, uždirbsite didesnes maržas, o dėl geopolitinės situacijos ir besikeičiančių tiekimo grandinių tai šiuo metu vienas geriausių laikotarpių tą rinką atrasti.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į atokiausius Suomijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transporavimo paslaugos kokybę. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …

Kodėl logistikos kaštai niekada nemažėja – ir kaip juos suvaldyti?

11.04 2025 Lėšų taupymas
Logistikos sektorius – vienas jautriausių ekonomikos barometrų, o jo kaštai stabiliai auga. Degalų kainos išlieka nepastovios, CO2 mokesčiai nuosekliai didėja, darbuotojų trūkumas verčia kelti atlyginimus. Prie šios grandinės prisideda geopolitinė įtampa, infliaciniai spaudimai ir griežtėjantys reguliavimo reikalavimai. Visa tai sudaro kaštų spiralę, iš kurios greito išėjimo kol kas nematyti. Kol kiti sektoriai kalba apie stabilumą …