Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Išplėskite verslo galimybes. Lietuvos eksportuotojų dėmesio centre – Danija

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtros galimybes kaimyninėse šalyse. Straipsnius, apie palankias verslo galimybes Švedijoje ir Suomijoje, galite rasti čia ir čia.

Daniškos įmonės jau turi gerosios patirties, dirbdamos su Lietuvos įmonėmis, todėl vis daugiau įvairių lietuviško verslo sektorių įsitvirtina šioje šalyje. Danija – reikšminga Lietuvos užsienio prekybos partnerė, užimanti 13 vietą Lietuvos eksporto krepšelyje. Tiesa, lyginant su kitomis Skandinavijos šalimis, į Daniją mes eksportuojame mažiausiai.

„HRX“ nuo 2023-jųjų sausio mėnesio pradėjo teikti skubias transporto paslaugas Danijoje. Krovinius per vieną darbo dieną galime pristatyti  beveik visoje Danijos teritorijoje. Norime pasidalinti  sukaupta darbo patirtimi ir pateikti keletą, mūsų manymu, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Danija?
 

Turbūt vienas svarbiausių veiksnių, kodėl Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į Danijos rinką, yra šios šalies santykių su Kinija atšalimas. Kinija šiuo metu yra ketvirta didžiausia Danijos importo partnerė, tačiau, tikėtina, kad dėl geopolitinės situacijos Danija aktyviau ieškos alternatyvų prekėms iš Kinijos. Lietuvoje veikiančios įmonės gali pasinaudoti šia situacija.

Lietuvos verslo atstovai, dirbdami šioje šalyje, pastebi, kad Danijos vyriausybė ir gyventojai labai saugo savo rinką ir darbo vietas. Kadangi mūsų įmonės jau yra pramynusios šiuos takus, todėl turime konkurencinį pranašumą prieš kitas šalis, kurios dar tik bando atrasti šią rinką.  Danija dar vadinama prekybininkų žaliavomis kraštu, todėl pasitaiko situacijų, kai prekės iš Danijos reeksportuojamos į kitas šalis. Taigi Lietuvos įmonės gali išlošti dvigubai: rasti tiesioginių klientų Danijoje ir, pasinaudodamos šalyje veikiančiomis prekybinėmis įmonėmis, pasiekti tolimesnes rinkas.

Lietuvos įmonės į Daniją eksportuoja baldus, medieną ir medienos gaminius, chemijos produktus, plastikus ir jų dirbinius, elektros mašinas ir įrangą, megztus arba nertus drabužius ir jų priedus, dirbinius iš geležies arba plieno. Išsamų eksportuojamų prekių ir teikiamų paslaugų sąrašą galite rasti čia. Įvertinus Danijos importo balansą ir veiklos vystymosi tendencijas, plastiko, maisto, chemijos, elektronikos, tekstilės, optinių prietaisų, atsinaujinančios energetikos pramonėje veikiančios įmonės šioje šalyje galėtų sulaukti sėkmės.

Dar viena priežastis, kodėl vertėtų apsvarstyti galimybę dirbti Danijoje – įmonės šioje rinkoje gali tikėtis didesnių maržų. Žinoma, ir geopolitinė situacija verčia Lietuvos įmones diversifikuoti prekybos partnerius.

Svarbiausia statistika ir faktai
 

Pasidalinsime aktualiausiais statistiniais duomenimis ir faktais.

Danijos visuomenė yra moderni, išsilavinusi ir vadovaujasi aukštais moraliniais principais. Vartotojai ypač vertina  kokybiškas prekes, atsižvelgia į jų unikalumą ir tvarumą. Lietuvos įmonės, gebančios patenkinti šiuos Danijos piliečių norus, gali tikėtis pasisekimo šioje rinkoje.

Danija – maža šalis, todėl čia veikiančios įmonės dažnai ieško partnerysčių su kitomis valstybėmis, galinčiomis užtikrinti tam tikras vertės grandinės dalis, susijusias su žaliavų tiekimu ir gamybiniais procesais. Danija vadinama Skandinavijos vartais, kur įmonės, išnaudodamos santykius su partneriais, gali lengviau pasiekti Norvegijos ir Švedijos rinkas.

Iš pirmo žvilgsnio Danijos ekonominiai rodikliai nėra labai geri. Prognozuojama, jog ekonomika 2023 m. neaugs, o vartotojų pasitikėjimo indeksas (angl. Consumer confidence index) šiuo metu yra žemiausias per 12 metų. Vis dėlto šios tendencijos gali turėti teigiamos įtakos Lietuvos  įmonėms. Jeigu vartotojai pradės taupyti, Danijos įmonės bus priverstos ieškoti pigesnių, tačiau kokybiškų alternatyvų. Mūsų verslai gali tuo pasinaudoti.

Kita Danijos verslo sritis, kuri galėtų būti aktuali Lietuvos bendrovėms – elektroninė prekyba. Danijoje didelė gyventojų dalis apsiperka internetu, net ir vyresnio amžiaus žmonės yra aktyvūs virtualūs pirkėjai, būtent todėl e-parduotuvės siūlo itin platų prekių asortimentą. 2021 m. danai prekių internetu įsigijo už 20 mlrd. USD. Įvertinus šalies dydį ir gyventojų skaičių, tai milžiniška suma. Keletas elektroninės prekybos segmentų, kuriuose turime stiprių lietuviškų įmonių ir prekių ženklų, auga itin sparčiai: statybinių medžiagų, rūbų, namų apyvokos prekių, baldų bei kosmetikos. Atkreiptinas dėmesys, kad dauguma danų (68 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas, populiariausias pristatymo būdas (55%) – prekių pristatymas į namus. Šis rodiklis palankus mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, nes Daniją galime pasiekti per 1-3 dienas ir prekes užsakovui įteikti  į rankas.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Danija didžiausią dėmesį skiria nacionalinėms vertybėms ir interesams, todėl ruošiantis dirbti šioje rinkoje, reikėtų apsispręsti, kokį pardavimo kanalą naudosite. Paprasčiausias ir greičiausias būdas – prekiauti per tarpininkus. Jeigu nutarsite patys ieškoti klientų Danijoje, didesnės sėkmės sulauksite atsidarę biurą šioje šalyje ir pasamdę daniškai kalbančius darbuotojus. Galima ir patiems mėginti pardavinėti produktą savo asmeniniame prekybos kanale, nes Danijoje veikiantys distributoriai turi susikūrę ilgalaikius ryšius, kurie  keičiami labai retai arba yra prašoma didelių pradinių investicijų į naujo produkto žinomumo didinimą. Taigi asmeninis prekybos kanalas kuriais gali būti vienintelė jūsų galimybė pasiekti šią rinką.

Vertinant finansinius srautus, tikėtis greito įėjimo į šią rinką nereikėtų. Nors Danijos vartotojai yra pragmatiški, bet kartu ir lojalūs vietiniams gamintojams bei paslaugų teikėjams. Pakeisti jų įpročius užtrunka ilgiau negu kituose Europos šalyse.

Išvados
 

Nors patekti į Danijos rinką nėra lengva, tačiau tikrai verta pasistengti. Jeigu sėkmingai startuosite Danijoje, iš šios rinkos bus daug paprasčiau aptarnauti kitas Skandinavijos šalis, nes šiauriečiai labiau pasitiki produktais, kurie yra gaminami gretimose valstybėse. Steigti verslą Danijoje yra paprasta: mažai biurokratijos, gyventojai išsilavinę, todėl rasti aukštos kvalifikacijos darbuotojų nebus sunku, o ir mentalitetas mūsų panašus.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į Danijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transportavimo paslaugų kokybę. 

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

„Vestas“ – tvarumo keliu žengiančios įmonės pavyzdys

25.07 2024 Tvarumas
Pristatome dar vieną prekės ženklą, kuris visuomet atsiduria tvarių kompanijų reitingų viršūnėse. Žvelgdami į tvarių energijos šaltinių lyderius, nusprendėme paanalizuoti kompaniją „Vestas“. Ši bendrovė, veikianti vėjo energijos sektoriuje, yra tvarumo simbolis, įgyvendinanti inovacijas ir siekianti maksimaliai sumažinti poveikį aplinkai. Šios bendrovės patirtis gali būti puikus pavyzdys tiek energetikos, tiek kitų sektorių įmonėms, siekiančioms tvarumo. „Vestas“ …

Norite įgyti konkurencinį pranašumą? Pagalvokite apie į klientą orientuotos tiekimo grandinės strategiją

25.07 2024 Žinojimas = Galia
Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime …

„RadioShack“ nesėkmė : tiekimo grandinės klaidos

25.07 2024 Žinojimas = Galia
„RadioShack“ kadaise buvo elektronikos mažmeninės prekybos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) sinonimas, tačiau įstabų pakilimą keitė dramatiškas nuosmukis. Klestėjimo viršūnėje bendrovė buvo žinoma dėl plataus elektronikos produktų asortimento ir technologijas išmanančių darbuotojų, aptarnaujančių tiek mėgėjus, tiek išprususius vartotojus, pasiekimų. Tačiau „RadioShack“ nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų pageidavimų, padarė reikšmingų tiekimo grandinės klaidų, visa tai …

Vienas iš tvarių prekės ženklų lyderių: „Brambles“ pavyzdys

02.07 2024 Tvari logistika
Ieškojome tvarių logistikos kompanijų, kurių sėkmės pavyzdžiu galėtume pasidalinti, ir radome. Iš karto norime informuoti, kad tai ne įprasta logistikos kompanija, nes ši bendrovė užsiima  palečių ir kitų gabenime reikalingų daiktų, kurie gali būti naudojami pakartotinai, gamyba ir nuoma, o jos veikla yra paremta dalijimosi tarp skirtingų įmonių principais. Nors šios bendrovės veikla yra nutolusi …

Žymiausi bankrotai: „Blockbuster“ kelias į užmarštį

02.07 2024 Žinojimas = Galia
„Blockbuster“, didžiausias vaizdajuosčių nuomos paslaugų prekinis ženklas pasaulyje, buvo neatsiejama namų kino industrijos dalis. Tiesa, Lietuvoje mes šios kompanijos neturėjome, mūsų šalyje identišką veiklą vykdė kitos įmonės. Šiame straipsnyje nagrinėsime „Blockbuster“ kompanijos istoriją ir jos žlugimo priežastis, daugiausiai dėmesio skiriant tiekimo grandinės klaidoms, dėl kurių ji ir tapo pažeidžiama. „Blockbuster“ aukso amžius „Blockbuster“ kelionė prasidėjo …

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

02.07 2024 Lėšų taupymas
Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos …