Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Išplėskite verslo galimybes. Lietuvos eksportuotojų dėmesio centre – Danija

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtros galimybes kaimyninėse šalyse. Straipsnius, apie palankias verslo galimybes Švedijoje ir Suomijoje, galite rasti čia ir čia.

Daniškos įmonės jau turi gerosios patirties, dirbdamos su Lietuvos įmonėmis, todėl vis daugiau įvairių lietuviško verslo sektorių įsitvirtina šioje šalyje. Danija – reikšminga Lietuvos užsienio prekybos partnerė, užimanti 13 vietą Lietuvos eksporto krepšelyje. Tiesa, lyginant su kitomis Skandinavijos šalimis, į Daniją mes eksportuojame mažiausiai.

„HRX“ nuo 2023-jųjų sausio mėnesio pradėjo teikti skubias transporto paslaugas Danijoje. Krovinius per vieną darbo dieną galime pristatyti  beveik visoje Danijos teritorijoje. Norime pasidalinti  sukaupta darbo patirtimi ir pateikti keletą, mūsų manymu, įdomių statistinių duomenų.

Kodėl Danija?
 

Turbūt vienas svarbiausių veiksnių, kodėl Lietuvos įmonės turėtų orientuotis į Danijos rinką, yra šios šalies santykių su Kinija atšalimas. Kinija šiuo metu yra ketvirta didžiausia Danijos importo partnerė, tačiau, tikėtina, kad dėl geopolitinės situacijos Danija aktyviau ieškos alternatyvų prekėms iš Kinijos. Lietuvoje veikiančios įmonės gali pasinaudoti šia situacija.

Lietuvos verslo atstovai, dirbdami šioje šalyje, pastebi, kad Danijos vyriausybė ir gyventojai labai saugo savo rinką ir darbo vietas. Kadangi mūsų įmonės jau yra pramynusios šiuos takus, todėl turime konkurencinį pranašumą prieš kitas šalis, kurios dar tik bando atrasti šią rinką.  Danija dar vadinama prekybininkų žaliavomis kraštu, todėl pasitaiko situacijų, kai prekės iš Danijos reeksportuojamos į kitas šalis. Taigi Lietuvos įmonės gali išlošti dvigubai: rasti tiesioginių klientų Danijoje ir, pasinaudodamos šalyje veikiančiomis prekybinėmis įmonėmis, pasiekti tolimesnes rinkas.

Lietuvos įmonės į Daniją eksportuoja baldus, medieną ir medienos gaminius, chemijos produktus, plastikus ir jų dirbinius, elektros mašinas ir įrangą, megztus arba nertus drabužius ir jų priedus, dirbinius iš geležies arba plieno. Išsamų eksportuojamų prekių ir teikiamų paslaugų sąrašą galite rasti čia. Įvertinus Danijos importo balansą ir veiklos vystymosi tendencijas, plastiko, maisto, chemijos, elektronikos, tekstilės, optinių prietaisų, atsinaujinančios energetikos pramonėje veikiančios įmonės šioje šalyje galėtų sulaukti sėkmės.

Dar viena priežastis, kodėl vertėtų apsvarstyti galimybę dirbti Danijoje – įmonės šioje rinkoje gali tikėtis didesnių maržų. Žinoma, ir geopolitinė situacija verčia Lietuvos įmones diversifikuoti prekybos partnerius.

Svarbiausia statistika ir faktai
 

Pasidalinsime aktualiausiais statistiniais duomenimis ir faktais.

Danijos visuomenė yra moderni, išsilavinusi ir vadovaujasi aukštais moraliniais principais. Vartotojai ypač vertina  kokybiškas prekes, atsižvelgia į jų unikalumą ir tvarumą. Lietuvos įmonės, gebančios patenkinti šiuos Danijos piliečių norus, gali tikėtis pasisekimo šioje rinkoje.

Danija – maža šalis, todėl čia veikiančios įmonės dažnai ieško partnerysčių su kitomis valstybėmis, galinčiomis užtikrinti tam tikras vertės grandinės dalis, susijusias su žaliavų tiekimu ir gamybiniais procesais. Danija vadinama Skandinavijos vartais, kur įmonės, išnaudodamos santykius su partneriais, gali lengviau pasiekti Norvegijos ir Švedijos rinkas.

Iš pirmo žvilgsnio Danijos ekonominiai rodikliai nėra labai geri. Prognozuojama, jog ekonomika 2023 m. neaugs, o vartotojų pasitikėjimo indeksas (angl. Consumer confidence index) šiuo metu yra žemiausias per 12 metų. Vis dėlto šios tendencijos gali turėti teigiamos įtakos Lietuvos  įmonėms. Jeigu vartotojai pradės taupyti, Danijos įmonės bus priverstos ieškoti pigesnių, tačiau kokybiškų alternatyvų. Mūsų verslai gali tuo pasinaudoti.

Kita Danijos verslo sritis, kuri galėtų būti aktuali Lietuvos bendrovėms – elektroninė prekyba. Danijoje didelė gyventojų dalis apsiperka internetu, net ir vyresnio amžiaus žmonės yra aktyvūs virtualūs pirkėjai, būtent todėl e-parduotuvės siūlo itin platų prekių asortimentą. 2021 m. danai prekių internetu įsigijo už 20 mlrd. USD. Įvertinus šalies dydį ir gyventojų skaičių, tai milžiniška suma. Keletas elektroninės prekybos segmentų, kuriuose turime stiprių lietuviškų įmonių ir prekių ženklų, auga itin sparčiai: statybinių medžiagų, rūbų, namų apyvokos prekių, baldų bei kosmetikos. Atkreiptinas dėmesys, kad dauguma danų (68 %) prekes norėtų gauti per 3-5 dienas, populiariausias pristatymo būdas (55%) – prekių pristatymas į namus. Šis rodiklis palankus mūsų šalyje veikiančioms įmonėms, nes Daniją galime pasiekti per 1-3 dienas ir prekes užsakovui įteikti  į rankas.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Danija didžiausią dėmesį skiria nacionalinėms vertybėms ir interesams, todėl ruošiantis dirbti šioje rinkoje, reikėtų apsispręsti, kokį pardavimo kanalą naudosite. Paprasčiausias ir greičiausias būdas – prekiauti per tarpininkus. Jeigu nutarsite patys ieškoti klientų Danijoje, didesnės sėkmės sulauksite atsidarę biurą šioje šalyje ir pasamdę daniškai kalbančius darbuotojus. Galima ir patiems mėginti pardavinėti produktą savo asmeniniame prekybos kanale, nes Danijoje veikiantys distributoriai turi susikūrę ilgalaikius ryšius, kurie  keičiami labai retai arba yra prašoma didelių pradinių investicijų į naujo produkto žinomumo didinimą. Taigi asmeninis prekybos kanalas kuriais gali būti vienintelė jūsų galimybė pasiekti šią rinką.

Vertinant finansinius srautus, tikėtis greito įėjimo į šią rinką nereikėtų. Nors Danijos vartotojai yra pragmatiški, bet kartu ir lojalūs vietiniams gamintojams bei paslaugų teikėjams. Pakeisti jų įpročius užtrunka ilgiau negu kituose Europos šalyse.

Išvados
 

Nors patekti į Danijos rinką nėra lengva, tačiau tikrai verta pasistengti. Jeigu sėkmingai startuosite Danijoje, iš šios rinkos bus daug paprasčiau aptarnauti kitas Skandinavijos šalis, nes šiauriečiai labiau pasitiki produktais, kurie yra gaminami gretimose valstybėse. Steigti verslą Danijoje yra paprasta: mažai biurokratijos, gyventojai išsilavinę, todėl rasti aukštos kvalifikacijos darbuotojų nebus sunku, o ir mentalitetas mūsų panašus.

Jeigu eksportuojate į šią rinką arba planuojate eksportuoti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes į Danijos regionus per 1-3 dienas bei užtikrinsime skandinavišką transportavimo paslaugų kokybę. 

Susisiekti su HRX Lietuva pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …