Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip valdyti kintančias tiekimo grandines?

Daugelis prekybos ir gamybos įmonių pagaliau sulaukė ramybės periodo. Atrodytų, viskas grįžta į senas vėžes: įvairias transporto paslaugas sausuma, oru ir jūra užsakyti tapo paprasčiau, žaliavų pristatymo terminai (angl. Lead time) pagerėjo. Žinoma, kai kurių žaliavų vis dar trūksta,  tačiau daugelis tikrai pritars – situacija daug geresnė nei buvo 2022-ųjų pradžioje.

Vis dėlto, ar jau galime nusiraminti? Dalinamės mūsų ekspertų įžvalgomis ir rekomendacijomis.

Juodosios gulbės ir tiekimo grandinių valdymas

Turbūt viena įdomiausių knygų, atskleidžiančių, kokiame trapiame pasaulyje gyvename, yra  Nassimo Nicholo Talebo „Juodoji gulbė“. Knygoje autorius kalba apie tai, kodėl sunku prognozuoti pokyčius. Mūsų analizuojamai temai aktualiausia knygos mintis – nenumatyti pokyčiai greitai dauginasi.

Šio teiginio tikslumą puikiausiai iliustruoja pastarieji dveji metai. Pirmoji juodoji gulbė buvo pandemija, tuomet – karas Ukrainoje. Šie įvykiai paspartinto ir kitų pokyčių laviną, jie išjudino pertvarką tiekimo grandinėse bei privertė iš naujo perbraižyti importo ir eksporto žemėlapius. Žiniasklaidoje vis garsiau kalbama apie dar vieną netikėtumą – galimus Kinijos planus įsiveržti į Taivaną. Ši intervencija darytų dar didesnę neigiamą įtaką tiekimo grandinėms, negu visi iki šiol buvę atvejai. Mat Taivane pagaminama 65 % visų pasaulio mikroschemų ir netgi 90 % pažangiausių  mikroschemų. Sunku net įsivaizduoti, su kokiais nesklandumais susidurtų pasaulis, jeigu būtų sustabdytas šių komponentų gaminimas ir tiekimas.

Jei minėtų situacijų padariniai ir nebūtų tokie ryškūs, turime dar vieną didžiulį iššūkį – vairuotojų trūkumą. Prognozuojama, kad 2026 m. vien Europoje trūks net 2 mln. vairuotojų. Jeigu prognozės išsipildys, tuomet ilgės krovinių pristatymas, bus sunkiau užtikrinti nenutrūkstamą gamybą, teks iš esmės keisti žaliavų ir produkcijos vežimo strategijas.

Remdamiesi išvardintais argumentais, esame įsitikinę, kad nusiraminti ir tikėtis geresnių laikų kol kas nėra pagrindo.

4 strategijos, padėsiančios geriau pasiruošti nesklandumams ir pokyčiams

Vienos strategijos, tinkančios visoms įmonėms, nėra, nes kiekviena situacija yra individuali. Rekomenduojame įvertinti šiuos galimus pasikeitimus, kurie ilgalaikėje perspektyvoje leistų jūsų įmonei greičiau įgyvendinti pokyčius.
 

Tiekimo grandinių trumpinimas ir diversifikacija

Kuo ilgesnės tiekimo grandinės, tuo daugiau įvairių logistinių operacijų privalote atlikti, todėl didėja rizika. Geroji tiekimo grandinių praktika teigia, kad trumpos tiekimo grandinės yra mažiau rizikingos ir jas valdyti paprasčiau. Šiuo neapibrėžtu laikotarpiu geriausia tiekimo grandinės strategija – orientuota į tiekimo laiko trumpinimą.  Praktika rodo, kad geriausių rezultatų pasiekia tos bendrovės, kurios gamybos ar surinkimo padalinius įkuria arčiau savo klientų.

Žaliavų ir kitos produkcijos tiekėjų diversifikacija – neatsiejamas rizikos mažinimo komponentas. Iki pandemijos buvo įprasta dirbti su vienu tiekėju, kadangi taip pasiekiamos geresnės derybinės pozicijos, o kartu sumažinamos ir sąnaudos. Stabiliais laikais tokia praktika veikia, tačiau pokyčių metu geriau dirbti su keletu skirtingų tiekėjų, nes taip didinamas tiekimo grandinės lankstumas.

Investuokite į skaitmeninius sprendimus

Šiuolaikinės tiekimo grandinės yra kompleksiškos, todėl be technologijų jas vis sunkiau valdyti. Gera žinia, kad technologinių sprendimų kainų rėžiai yra platūs, todėl tinkamą variantą gali rasti bet kokio dydžio bei finansinių galimybių įmonė.

Šiuolaikiniai technologiniai sprendimai padeda užtikrinti greitesnę komunikaciją, didinti žaliavų ir produktų tiekimo matomumą, automatizuoja pasikartojančias funkcijas bei padeda efektyviau pirkti paslaugas ir žaliavas. Įmonės, kurios naudoja šiuos sprendimus, mažina išlaidas, klaidų tikimybę, greičiau priima sprendimus.

Investuokite į darbuotojų ugdymą

Tobulėjant tiekimo grandinių valdymui, reikia ugdyti ir naujas darbuotojų kompetencijas. Dabar aktualūs šie specialistų įgūdžiai: žinios, susijusius su modernių technologijų valdymu, gebėjimas kurti matematinius atsargų valdymo ir logistikos modelius, darbas su dideliais informacijos kiekiais, naujausių paslaugų ir žaliavų pirkimo metodologijų taikymas, bendrosios tvarumo reikalavimų žinios, kontraktų valdymas, tiekėjų atranka ir vertinimas.

Dabar palankiausias metas investuoti į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, nes ne tik patobulinsite kasdienius procesus ir užtikrinsite sklandesnę veiklą, bet ir pasiruošite ateities iššūkiams.

Atidi logistikos partnerių atranka

Neapibrėžtais laikais svarbu dirbti su logistikos įmonėmis, kurios ne tik teikia aukščiausio lygio paslaugas, tačiau ir gali lanksčiai reaguoti į besikeičiančią situaciją, bet kartu griežtai laikosi įsipareigojimų. Ieškokite įmonių, kurios galėtų užtikrinti krovinių pristatymą laiku, kai  užsakymų apimtys išauga, arba sutiktų priimti ir pristatyti krovinius jums reikiamu metu.

Kaip išsirinkti patikimą logistikos partnerį, skaitykite čia.

Išvados

2023-aisiais tiekimo grandinės taps dar kompleksiškesnės, nes vartotojai ir toliau vertins individualumą. Tikėtina, kad geopolitinėje arenoje iššūkių taip pat netrūks, todėl įmonėms teks ieškoti naujų veikimo būdų.

Pokyčius diegti bus lengviau, jei bendrovė iš anksto investuos į darbuotojų ugdymą bei stiprią organizacinę kultūrą.

Kitos naujienos:

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …