Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Koks „time critical“ logistikos vaidmuo ekstremalių įvykių metu?

29.03 2023 Time Critical

„HRX“ daugiau kaip 20 metų teikia „time critical“ (liet. laikui jautrias) transportavimo paslaugas. Šioje srityje esame sukaupę nemažai profesinės patirties, tad noriai ja dalinamės su mūsų skaitytojais. Ankstesniame straipsnyje aptarėme, kuo laikui jautrios transportavimo paslaugos skiriasi nuo įprastų ir kodėl vis daugiau industrijų pasirenka šį transportavimo būdą.

Šį kartą aptarsime situacijas, kai greito transportavimo paslaugos yra nepakeičiamos. Dažnai tai būna vienintelė išeitis, kai reikia gelbėti žmonių  gyvybes ar  atkurti pažeistą infrastruktūrą. Šios paslaugos taip pat tai yra tinkamas pasirinkimas verslui, siekiančiam  toliau vykdyti nepalankių sąlygų sutrikdytą veiklą.

Kokie tai atvejai?
 

Ekstremalios situacijos, kurioms įvykus, sutrinka šalies ar tam tikros jos dalies, miesto arba įmonės logistikos sistema. Tuomet, kad kroviniai pasiektų paskirties tašką, dažnai reikia iš esmės  keisti krovinių gabenimo būdus.

Šios katastrofos dažniausiai būna susijusios su įvairiomis stichinėmis nelaimėmis (žemės drebėjimai, taifūnai, cunamiai), teroristiniais išpuoliais arba įvykiais, kuriuos sukelia avarijos (nuotėkis atominėje elektrinėje, avarijos chemijos pramonės gamyklose ir kt.). Tokių įvykių metu pirmiausia tenka gelbėti žmonių gyvybes, reikia šalinti įvairius nelaimių padarinius ir sugrąžinti gyvenimą į normalų ritmą. Tokioje situacijoje logistikos operacijų greitis tampa ypatingai svarbus, o dažniausiai ir lemiamas, nes reikia gelbėti žmones ir užtikrinti kuo sklandesnį bei greitesnį grįžimą į įprasto gyvenimo vėžias.

Turbūt ne veltui sakoma, kad karo sėkmė dažnai priklauso nuo logistinių operacijų efektyvumo. Kai susiduriame su katastrofomis, realybė tik patvirtina šio posakio teisingumą.

Atvejų analizė
 

Paanalizuokime keletą situacijų, kurios puikiai iliustruoja laikui jautrių transportavimo paslaugų svarbą.

Stichinės nelaimės

Viena iš svarbiausių problemų, su kuria susiduriama įvykus stichinei nelaimei – greitas reagavimas į ekstremalią situaciją, nes šios nelaimės dažnai baigiasi žmonių sužalojimu ir netgi mirtimi. Greitas vaistų, reikalingiausių pagalbinių priemonių pristatymas bei žmonių evakuacija iš paveiktų vietų – būtina sąlyga, gelbstint žmonių gyvybes.

Ne mažiau svarbu yra ir greitas vandens, maisto, medikamentų pristatymas. Greitų transportavimo paslaugų taip pat reikia šalinant įvairias nuolaužas, pristatant būtiniausius įrenginius ar žmones, teikiančius reikalingą pagalbą stichijos paveiktose vietose. Jeigu užtikrinamas greitas reikalingų medžiagų ir išgyvenimui būtiniausių priemonių transportavimas, o nukentėję asmenys gali laiku sulaukti pagalbos, tokiu atveju greičiau grįžtama į normalų gyvenimą ir nuostoliai būna mažesni.

Verslo tęstinumas stichinių nelaimų metu

 

Verslai, ekstremalių įvykių metu vykdantys prekybą arba gamybą paveiktuose regionuose, dažniausiai patiria nemažai iššūkių dėl neišvažiuojamų kelių, sutrūkinėjusių tiekimo grandinių bei kitų tokiems atvejams būdingų situacijų. Įmonėms, siekiančios ir toliau vykdyti veiklą bei minimalizuoti nuostolius, dažnai tenka keisti gabenimo metodus, ieškoti būdų, kaip krovinius pristatyti greičiau.

Gerosios praktikos pavyzdys – mažmeninės prekybos tinklas „Seven Eleven“. Japonijoje siaučiant uraganui, jie sugebėjo ir toliau pristatinėti prekes į parduotuves. Šiam tikslui pasiekti tinklas pasirinko  greitesnį ir patogesnį gabenimo būdą. Vietoje įprasto prekių pristatymo mikroautobusais, kai jais įveikti užblokuotus kelius neįmanoma, įmonė pasirinko motociklus, kad lengviau pasiektų vietoves, kuriose keliai sunkiai išvažiuojami. Taip buvo užtikrintas prekių tiekimas gyventojams, o verslas ir nepalankiomis sąlygomis tęsė savo veiklą.

Įvairūs gedimai gamyboje

Nenumatytų situacijų nepavyksta išvengti ir versle. Dažniausiai su gedimais susiduria įvairią gamybinę veiklą vykdančios įmonės. Atsitikus tokiam įvykiui, dažnai prireikia stabdyti viso padalinio veiklą bei šalinti avarijos padarinius (pvz., į aplinką išsiliejusius teršalus). Greitis tokioje situacijoje yra ypatingai svarbus, nes kuo ilgiau būna sustabdyta gamyba, tuo didesnius nuostolius patiria įmonė: darbuotojų prastovos, prastovos už vėluojančius užsakymus ir kitos OPEX bei CAPEX išlaidos.

Kiekviena sutaupyta valanda tiesiogiai koreliuoja su mažesnėmis sąnaudomis, kurios, priklausomai nuo veiklos pobūdžio, gali siekti ir šimtus tūkstančių eurų. Nenumatytų įvykių metu logistikos padaliniui tenka ieškoti greitesnių transportavimo sprendimų žeme ir oru, tai tampa kiekvieno logistikos padalinio svarbiausiu prioritetu.

Apibendrinant galime pasakyti, kad įvairios katastrofos ir stichinės nelaimės gali padaryti daug žalos bendruomenėms, įmonėms, infrastruktūrai ir aplinkai. Šiose situacijose greitos transportavimo paslaugos atlieka kritinį vaidmenį, nes spartūs logistikos sprendimai gali padėti sušvelninti neigiamus padarinius.

„HRX“, žinoma, niekam nelinki, kad atsitiktų tokios nelaimės, tačiau jeigu prireiks skubių transporto paslaugų, maloniai prašome kreiptis į mus. Rasime geriausią ir greičiausią sprendimą jūsų verslui.

Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekti su pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …