Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

D2C pardavimų kanalas – būdas uždirbti daugiau

Dauguma gamintojų savo prekes parduoda per tarpininkus, kadangi šiuo kanalu naudotis yra paprasta: nereikia investicijų, lengviau planuoti pajamas. Tačiau ši tendencija po truputį kinta ir vis daugiau gamybinių įmonių renkasi tiesiogiai pardavinėti klientams (angl. direct to consumer). Tikėtina, kad ateityje vis daugiau įmonių pradės naudoti šį pardavimo būdą.

„HRX“ teikia transportavimo paslaugas gamybinėms ir e-komerciją vystančioms įmonėms. Esame sukaupę nemažai patirties, todėl pateiksime savo įžvalgas apie šį kanalą.

Svarbiausia D2C kanalo statistika ir faktai

Tiesiogiai vartotojui skirtas pardavimo kanalas – tai prekybos būdas, kai gamybinės įmonės savo prekes parduoda tiesiogiai klientams. Dažnai šis terminas klaidingai siejamas su pardavimu tiesiogiai vartotojui, išnaudojant įvairias prekybos vietas (angl. market place). Tai ne visai tikslu, kadangi šiuo atveju įmonės pardavinėja produkciją per asmenines elektronines komercijos platformas arba fizines prekyvietes.

Kokių sektorių atstovai dažniausiai naudoja D2C kanalą? Vieno atsakymo nėra, nes prekybą vysto įvairūs sektoriai: medicinos, tekstilės, rūbų, statybos, maisto, papildų, elektronikos, veterinarijos ir kt. Bet kokią prekę galima parduoti, svarbu atkreipti dėmesį į rinkos potencialą.

Šio kanalo populiarumas nuolatos auga, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) D2C kanalo vertė 2022 m. siekė 155 mlrd. USD, šiais metais prognozuojama, kad pasieks 183 mlrd. USD. Europoje stebima ta pati tendencija, prekybos apimtys ir įmonių, kurios prekiauja tiesiogiai, kiekis nuolatos didėja. Pavyzdžiui, Airijoje net 23 proc. gamybinių įmonių naudoja šį kanalą. Džiugu, kad ir Lietuva užima vieną pirmaujančių pozicijų, esame 12 vietoje ir net 15 proc. gamybos įmonių ieško tiesioginių kelių pas galutinį vartotoją.

Tendencijos rodo, kad vartotojai prekes renkasi pirkti tiesiogiai iš gamintojų dėl mažesnės kainos, lojalumo programų, galimybės įsigyti ne masiniam vartotojui pritaikytą prekę ir suteikiamos išsamesnės informacijos apie produktus.

Pagrindiniai D2C kanalo privalumai
 

Kuo patrauklus šis kanalas?

1.     Didesnė marža. Parduodamos tiesiogiai, įmonės užsitikrinta didesnį pelningumą dėl to, kad gamintojai gali parduoti produktus brangiau, negu parduodami tarpininkams.

2.     Paprasčiau. Jeigu anksčiau parduoti tiesiogiai vartotojams buvo sunku, nes daugelis dar neturėjo įpročio užsakinėti prekes internetu, o tinkamos logistikos infrastruktūros nebuvo, tai dabar šie procesai tapo paprastesni.

3.     Išlaikoma didesnė vertės grandinės kontrolė. Įmonės, kurios yra arčiau vartotojo, tradiciškai įgauna stipresnes pozicijas grandinėje. Mūsų nagrinėjamu atveju būtent gamintojas tampa ašimi, kuri kontroliuoja viską.

4.     Didesni pardavimai. Dažnai gamintojai tiesiogiai pardavinėja tam tikras prekių pozicijas, neapleisdami ir kitų kanalų, tokiu būdu pasiekiamas pajamų augimas.

5.     Aukštesnė kokybė. Kai patys kontroliuojate pardavimo procesą, jūs galite skirti daugiau dėmesio klientų aptarnavimo kokybei, paslaugos atlikimui, galiausiai galite valdyti savo prekės ženklą taip, kaip norite jūs.

6.     Skatinate lojalumą. Prekiaudami tiesiogiai, jūs kontroliuojate ir galite modeliuoti prekių pirkimo, gaminimo, rėmimo ir kitus operacinius procesus, atsižvelgdami į naujausias tendencijas, ir taip ugdyti didesnį lojalumą savo produktams.

7.     Valdote informaciją. Parduodami tiesiogiai, jūs visuomet gaunate daug naudingos demografinės ir psichografinės informacijos apie vartotojus, todėl galite tobulinti prekių rinkodaros sprendimus bei tobulinti produktus, kad šie atitiktų vartotojų poreikius.

Pagrindiniai šio kanalo trūkumai

Pakalbėjome apie D2C kanalo naudą, tačiau dažnas paklaustų, jeigu taip paprasta ir pelninga, kodėl didžioji dalis prekybos vis dar vyksta per įvairius tarpininkus?

Visų pirma, šio kanalo naudojimas yra susijęs su didesniais klientų įsigijimo kaštais. Kadangi D2C kanale prekių ženklai prekiauja, naudodami asmeninę svetainę arba parduotuves, jos turi investuoti į reklamą ir patalpas. Mažoms įmonėms dažnu atveju tai padaryti yra sudėtinga, todėl jos nusprendžia pasinaudoti tarpininkais ir taip susimažina išlaidas mainais į maržos dalį.

Prekiaudamos tiesiogiai, įmonės taip pat turi suvaldyti daug logistinių operacijų, susijusių su prekių saugojimu, pakavimu, atrinkimu ir gabenimu vartotojams. Joms taip pat reikia pasirūpinti ir prekių grąžinimu arba apsikeitimu. Taigi jeigu įmonės neturi reikiamų žinių arba marža neleidžia naudotis 3PL logistikos įmonių paslaugomis, pasirenkama prekiauti per tarpininką.

Nemenkas iššūkis – atsargų valdymas. Tradiciškai D2C prekių ženklai, ypač veiklūs pradžioje, neturi reikiamų duomenų paklausai prognozuoti, o ir pardavimų apimtys būna mažesnės. Todėl tenka gaminti mažesnėmis partijomis, pasitaiko situacijų, kai pagaminama daugiau nei nuperkama. Dėl šių priežasčių mažėja pelningumas. Tuo tarpu tarpininkai gali užtikrinti didesnius pardavimus ir taip pasiekti masto ekonomijos naudą.

Išvados

D2C kanalas turi ir privalumų, ir trūkumų, todėl kiekvienai įmonei svarbu tinkamai pasirinkti pardavimų strategiją. Priimant sprendimą, siūlytume įvertinti, kad daugelį trūkumų, susijusių su logistika ir operacijomis, galima eliminuoti, samdant logistikos įmones. Kita vertus, nebūtina pasirinkti vienos strategijos, kadangi galite tam tikras prekių grupes pardavinėti per tarpininkus, o kitas – tiesiogiai. Taip galėsite geriau valdyti rizikas ir pasinaudoti galimybėmis, kurias siūlo kiekvienas iš šių prekybos modelių.

Kitos naujienos:

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …