Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Logistikos rizikos. Kaip jas suvaldyti?

Logistikos valdymas – labai dinamiška ir svarbi funkcija visose organizacijose, kadangi šis padalinys dažniausiai yra glaudžiai susijęs su visais įmonės skyriais. Čia kasdien susiduriama su įvairiais iššūkiais, sudėtingomis situacijomis, kai tenka greitai priimti įvarius sprendimus. Dažnai logistikos padalinys įmonėje yra ta vieta, kurioje valdomos didžiausios rizikos. Ne veltui sakoma, kad karai yra laimimi arba pralaimini dėl efektyvių arba neefektyvių logistikos operacijų. Šis posakis tinka ir versle.

Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines rizikas, kurias valdo logistikos padalinys bei pateiksime keletą patarimų, kaip įmonės galėtų tokių rizikų išvengti arba jas sumažinti.

Pagrindinės logistikos rizikos

Prieš pradėdami kalbėti apie rizikas, norėtume pabrėžti, kad skirtingose organizacijose nevienodai traktuojamos logistikos funkcijos. Kai kuriose įmonėse šias rizikas valdo ir kiti skyriai, tačiau logistikos padalinys, sekdamas fizinį produktų ir žaliavų judėjimą, identifikuoja jas vienas pirmųjų. Kokios tai rizikos ir kaip logistikos padalinys jas pašalina?

Su produktų pristatymu ir žaliavų gavimu susijusios rizikos
 

Vėluojanti produktų gamyba ir jų pristatymas lemia ne tik papildomas sąnaudas, tačiau ir blogina įmonės reputaciją. Jeigu nuolat vėluojate pristatyti krovinius, tai gali neigiamai paveikti jūsų prekių ženklą. Vėluojančios žaliavos gali būti gamybos prastovų priežastis bei didinti jūsų parduodamų produktų/žaliavų savikainą. Norint optimizuoti tiekimo grafikus, pagrindinė logistikos padalinio užduotis – tinkamai komunikuoti su pardavimo, gamybos padaliniais bei logistikos įmonėmis.

Rizikos, susijusios su tarptautine prekyba
 

Vykdant tarptautinę prekybą, svarbu išmanyti tų šalių, su kuriomis prekiaujama, prekybos taisykles bei mokestinę bazę. Įmonės, kurios neįsigilina į šiuos reikalavimus, gali patirti finansinių nuostolių. Priklausomai nuo situacijų, finansinė našta, neįvertinus šio tipo rizikų, dažnai tampa lemiama priežastimi, kodėl įmonės nutraukia veiklą konkrečiose šalyse arba bankrutuoja. Logistikos padalinio užduotis yra įsigilinti į šiuos reikalavimus ir užtikrinti, kad prekyba bus vykdoma laikantis šių taisyklių bei informuoti vadovybę apie būtinus pakeitimus ir galimas rizikas.

Krovinio sugadinimo rizika
 

Sugadinti kroviniai nedažna, tačiau retkarčiais pasitaikanti rizika. Dažnai kroviniai sugadinami dėl priežasčių, kurių logistikos padalinys kontroliuoti negali, tačiau yra rizikų, kurias būtina valdyti. Logistikos padalinys turi išmanyti savo parduodamų produktų transportavimo, tvirtinimo, sukrovimo ir sandėliavimo reikalavimus ir padaryti viską, kad šių reikalavimų būtų laikomasi.

Netinkamai  užpildytų dokumentų rizika

Klaidos, pildant importo, eksporto dokumentus, kainuoja brangiai. Dažnai pasitaiko situacijų, kai  netinkamai užpildžius dokumentus, tenka sumokėti daugiau mokesčių, kuriuos išsireikalauti vėliau tampa sudėtinga. Blogai užpildyti dokumentai, priklausomai nuo konkrečios šalies, su kuria prekiaujate, reikalavimų, gali tapti transporto priemonių prastovų ir įvairių baudų priežastimi. Klysti yra žmogiška. Nors visiškai eliminuoti klaidų kol kas neįmanoma, tačiau logistikos padalinys turi užtikrinti kruopštų ir teisingą dokumentų pildymą.

Netinkamai parinktos transporto priemonės rizika
 

Ši rizika dažniausia veiklose, kai transportuojami įvairūs pavojingi kroviniai ir maisto produktai.  Netinkamai parinkus transporto priemonę, vežant šio tipo krovinius, jie gali būti visiškai sugadinti, kartu sugadinama ir transporto priemonė, o atsitikus nelaimei, draudimas gali nekompensuoti nuostolių. Logistikos padalinys, atsižvelgdamas į transportuojamų prekių specifiką, privalo parinkti tinkamą transporto priemonę.

Kaip suvaldyti išvardintas rizikas?

Aptarėme pagrindines rizikas, dabar norėtume pateikti ir keletą patarimų, kuriais galėtumėte pasinaudoti savo veikloje. Valdant rizikas, vienos auksinės taisyklės, kuri galėtų būti pritaikyta kiekvienoje įmonėje, nėra. Dažnai tai kompleksinis dalykas, kuomet reikia suderinti keletą sprendimų. Kokie dažniausiai taikomi logistikos rizikų valdymo sprendimai?

Dirbkite tik su kruopščiai atrinktomis logistikos paslaugas teikiančiomis įmonėmis

Pirmas ir turbūt pats svarbiausias patarimas – dirbti tik su patikimomis logistikos įmonėmis, nes jos gali padėti išvengti daugelio sudėtingų situacijų.  Nors tai ir atrodo kaip savaime suprantamas dalykas, dažnai krovinio siuntėjai logistikos partnerį vis dar renkasi pagal kainą. Tik skaudžiai nusvilę, jie pradeda žiūrėti ir į kitas, mūsų manymu, svarbiausias kokybiškos paslaugos detales.

Rinkdamiesi logistikos partnerį, atkreipkite dėmesį į jo finansinę situaciją. Nelaimės atveju tik finansiškai stabilus partneris galės kompensuoti nuostolius. Išsiaiškinkite, ar įmonė turi visus reikalingus leidimus jūsų tipo kroviniams vežti. Taip pat siūlome pasidomėti įmonės ir jos komandos profesionalumu. Geriausias profesionalumą patvirtinantis požymis – vadybos standartų naudojimas veikloje. Įsitikinkite, ar įmonė socialiniuose tinkluose skelbia informaciją apie jūsų produktus arba jūsų veiklos sritį, nes tai yra svarus įrodymas, kad įmonė žino, ką daro.

Dokumentuokite logistikos procesus
 

Antras svarbus patarimas – visų logistikos procesų dokumentacija. Įmonės, kurios aiškiai įvardina visas funkcijas, rizikas, ir žino, kas už jas yra atsakingas, kas turi tikrinti procesus ir moka juos valdyti, rečiau patenka į nemalonias situacijas. Tai ne tik puiki rizikos prevencijos priemonė, tačiau, naudodamosi šiuo pasitvirtintu dokumentu, įmonės gali lengviau identifikuoti, kas konkrečiai atsakingas už situacijas ir nuolat tobulinti procesus. Beje, naujiems komandos nariams taip pat būna lengviau ir paprasčiau pradėti veiklą.

Proceso priežiūra

Dar vienas sėkmingas rizikų valdymo elementas yra susijęs su papildomu kritinių proceso pozicijų tikrinimu. Dažnai įmonės turi po keletą vietų, lemiančių, ar bus suvaldyta rizika ar ne. Labai svarbu, kad šias vietas prižiūrėtų kuo daugiau atsakingų asmenų. Čia gali pagelbėti įvairūs skaitmeniniai sprendimai, kai sukuriami konkretūs „workflow“ (liet. darbo eiga), o atsakingi asmenys turi palikti žymas, kad procesas yra patikrintas.

Nuolatinis mokymasis
 

Paskutinis patarimas, kuris tinka visoms gyvenimo situacijoms, įskaitant ir logistikos rizikų valdymą, – skatinti komandą nuolatos mokytis ir ieškoti būdų, kaip funkcijas atlikti greičiau, paprasčiau, saugiau ir pigiau. Šiuo metu galite rasti įvairių mokymų, kurie papildys jūsų komandos žinių bagažą ir paskatins naujovių diegimą jūsų organizacijoje. Vienintelė užduotis – rasti tinkamiausias programas ir renginius, tinkančius jūsų komandai.

Apibendrindami norime pasakyti, kad kol kas dar neatrasta viena taisyklė, leidžianti visiškai eliminuoti rizikas ir klaidas, atsirandančias įvairiuose logistikos procesuose. Tačiau tinkamai juos suplanavus ir skiriant reikiamą dėmesį, kad šie procesai veiktų jūsų organizacijoje, rizikų galite išvengti arba jas sumažinti. Neatsiejama rizikų valdymo dalis – profesionalūs partneriai. Jeigu jūs ieškote skubių krovinių ir siuntų transportavimo partnerio, susisiekite su mumis. Mes rasime kokybiškiausią, saugiausią ir greičiausią sprendimą jūsų verslui. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekti su pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …