Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Į ką vertėtų atkreipti dėmesį, kuriant ateities tiekimo grandines

Pastarųjų dvejų metų įvykiai įrodė, kad tiekimo grandinių valdymas tampa ypatingai kompleksiškas ir įmonėms reikia turėti ne tik A, B, bet ir C planus. Pandemija, karas Ukrainoje, kiti nestabilumą pasaulyje keliantys geopolitiniai įvykiai tik patvirtina faktą – ramesnių laikų teks palaukti. Labai tikėtina, kad ateityje iššūkių taip pat netrūks, kadangi konfrontacija tarp Vakarų ir Rytų  gilėja, vartotojai darosi vis įnoringesni, o tarpusavio konkurencija tik didėja. Todėl įmonės, kurios planuoja tiekimo grandinių strategiją, turi įvertinti papildomas aplinkybes ir prie jų prisitaikyti. Apie tai ir pakalbėsime šiame straipsnyje.

Kaip buvo ir kas pasikeitė?
 

Ilgą laiką tiekimo įmonių vadovai, formuodami tiekimo grandines, kreipdavo dėmesį tik į šiuos pagrindinius kriterijus: paslaugą, kokybę, kainą ir kapitalą. Kitaip sakant, bendrovės ieškodavo maksimaliai efektyvių tiekimo kanalų, kurie atitiktų jų augimo planus bei garantuotų organizacijos konkurencinį pranašumą. Dažnai, atlikusios taktinius veiksmus, įmonės ilgą laiką nieko nekoreguodavo ir nesidomėdavo rizikos išskaidymo mechanizmais. Tai veikė ir veikia iki šiol, jei rinkoje nėra jokių sukrėtimų. Tačiau padėtis keičiasi, kai visiškai sutrinka tiekimas. Turime omenyje tokias situacijas, kaip pandemija, karas, stichinės nelaimės ir kt. „Mckinsey“ atliktoje studijoje teigiama, kad dėl minėtų priežasčių kompanijos turi visiškai nutraukti ar bent pristabdyti veiklą vidutiniškai 2 mėnesiams kartą per 3,7 metų.

Ne mažiau iššūkių pateikia ir vartotojai. Šiais laikais jie yra labai išrankūs. Įgyti jų lojalumą tampa labai sunku. Rinkdamiesi iš ko pirkti, vartotojai vertina ne tik kainą ir naudas, kurias gaus, tačiau ir laiką, kaip greitai prekė bus pristatyta. Jeigu prekės neturėsite, jūsų klientas pirks kitur. Pandemija puikiai tai patvirtino: įmonės, kurios turėjo produktą, generavo didesnius pardavimus.

Konkurencinė aplinka irgi keičiasi. Dabar įmonės varžosi ne tik su vietiniais žaidėjais, bet ir globaliais konkurentais, kurie, išnaudodami modernias logistikos grandines, gali per 5 dienas nugabenti produktus praktiškai į bet kurią pasaulio vietą. Įdomus fenomenas – sparčiai augantys nišinių produktų gamintojai ir pardavėjai sėkmingai plečia savo klientų ratą.

Taigi, kokie pokyčiai vyksta šiuo metu? Jeigu anksčiau tik didžiosios korporacijos vertindavo šias rizikas ir ieškodavo sprendimų, dabar visi be išimties pradeda suprasti, kad kuriant tiekimo grandines atsižvelgti vien į keturis kriterijus – paslaugą, kokybę, kainą, kapitalą – yra labai rizikinga. Todėl šiuo metu, norint tinkamai pasiruošti visiems netikėtumams, prie anksčiau įvardintų  reikės pridėti atsparumą pokyčiams ir judrumą arba galimybę greitai keistis, atsitikus nenumatytoms situacijoms.  

Kaip kompanijos gali padidinti tiekimo grandinių atsparumą?

Bendrovės, norinčios būti atsparesnės pokyčiams, pirmiausia turi trumpinti tiekimo grandines, perkeliant jas arčiau rinkų, kuriose parduoda savo prekes. Kuo trumpesnės tiekimo grandinės, tuo rizika, kad jos sutrūkinės ir nebus rasta alternatyva, yra mažesnė. Vertindami tiekėjus arba rinkdamiesi vietą gamybinių objektų statybai, įvertinkite tiekimo laiką (kuo trumpesnis, tuo geriau) bei išsiaiškinkite, ar bus galimybė naudoti keletą gabenimo metodų, kad prireikus galėtumėte pasirinkti konkrečiai situacijai tinkamiausią.

Taip pat labai svarbu atlikti tiekimo grandinių rizikų analizę, identifikuoti jas ir kiekvienai iš jų pasiruošti atsarginį planą. Vertinant rizikas, svarbu žvelgti ne vien per savo ir pirminio tiekėjo prizmę, tačiau galvoti plačiau ir išsiaiškinti, su kuo dirba jūsų tiekėjai ir kokie galėtų kilti pavojai. Kadangi daugėja atvejų,  kad nusižengus bent vienam iš vertės grandinės dalyvių, pvz. pateikus nekokybiškas prekes arba turint santykių su sankcionuotomis šalimis, kaltės šešėlis krinta ant visų  partnerių.

Atliekant rizikų analizę, rekomenduojame patikrinti šiuos elementus:

  • Finansinė situacija. Įsitikinkite, kad jūsų partneris yra finansiškai stabilus ir galės įvykdyti įsipareigojimus.
  • Teisinė bazė. Įsivertinkite šalies, kurioje veikia jūsų partneris, teisinę  bazę ir įsitikinkite, ar ten galiojantys įstatymai neturės jums reikšmingos įtakos ateityje.
  • Duomenų apsauga. Išsiaiškinkite, ar partneris, su kuriuo dirbate, deda visas pastangas, kad užtikrintų duomenų apsaugą ir užkirstų kelią programišių atakoms.
  • Operacijos. Įsitikinkite, ar jūsų partneris užtikrins tiekimą laiku ir galės pateikti informaciją apie antrosios ir trečiosios pakopos tiekėjus.
  • Reputacija. Atlikite kruopščią istorinę partnerio reputacijos analizę, išsiaiškinkite, ar jie nebuvo pažeidę įstatymų, neturėjo darbo tvarkos ir kitų pažeidimų.

Tik taip galėsite būti tikri, kad jūsų operacijos nebus sutrikdytos ir jūsų prekių ženklo reputacija nenukentės.

Kaip kompanijos galėtų pagreitinti pokyčių įgyvendinimą?
 

Norint paspartinti pokyčių įgyvendinimą tiekimo grandinėje, reikia vadovautis keletu pagrindinių principų. Gera žinia, kad tiekimo grandinių judrumo ir atsparumo strategijos yra puikiai tarpusavyje suderinamos ir papildančios viena kitą.

Pirma, reikia gerinti komunikaciją  ir idėjų sklaidą tarp padalinių. Norint kurti geriausiai klientų lūkesčius atitinkančius produktus arba papildyti savo prekių krepšelį naujausias tendencijas atitinkančiais gaminiais, naudinga įsiklausyti į komandą. Iki šiol dauguma įmonių kreipdavosi į pardavimų bei marketingo padalinius, tačiau logistikos, gamybos ir kiti padaliniai taip pat turi naudingų žinių, kuriomis galite pasinaudoti. Gera komunikacija tarp padalinių pagreitina naujų produktų pristatymą į rinką ir  mažina įvairių klaidų riziką.

Norint lanksčiai prisitaikyti prie situacijų, svarbu išnaudoti naujausius įrankius, kurie padeda identifikuoti pasiūlos ir paklausos šuolius. Užsakymo valdymo ir matomumo užtikrinimas tarp visų vertės grandinių partnerių tampa ypatingai svarbus, nes tik taip galima užbėgti už akių nenumatytoms situacijoms.  Išsiaiškinę, ko nori rinka, galime greitai pristatyti naujus produktus ir geriau suderinti pardavimus su operacijomis.

Pastebėtina, kad įmonės turės peržiūrėti ankstesnius pasirinkimus: gaminti patiems ar pirkti iš kitų gamintojų. Pvz., iki šiol didžiosios gamybinės įmonės komponentus, kurie gamyboje naudojami dideliais kiekiais ir kurių paklausa stabili, gamindavosi pačios, pirkdavo tik nišinius ir nepastovaus  poreikio komponentus. Tačiau greitai kintant klientų poreikiams, tai tampa neefektyvu. Todėl įmonėms tikslinga plėsti partnerių tinklą, kurie gali užtikrinti lankstumą, ir tuo pat metu ieškoti verslo naujų partnerysčių.

Svarbu suprasti, kad įgyvendinant lanksčias ir judrias tiekimo grandinių strategijas, greitų transporto paslaugų  svarba ir poreikis didėja. Prekybinės ir gamybinės įmonės, siekiančios prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių, turi pasiūlyti lanksčias pristatymo sąlygas. Labai svarbu išnaudoti įvairius prekybos kanalus (tradicinius ir elektroninius) ir suderinti logistikos operacijas tarp skirtingų kanalų. Proaktyvios įmonės, rinkdamosi logistikos partnerius, privalo įsitikinti, ar šie galės užtikrinti lanksčias ir aukšto lygio paslaugas. „HRX“ turi visas galimybes tokiai veiklai vykdyti.  Mes galime patenkinti net išrankiausius klientų poreikius. Susisiekite su mumis ir mes plačiau paaiškinsime, kaip galime jums padėti pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …