Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Transportavimo greičio ir tikslumo era. Kiek kainuoja laiku nepristatytas krovinys?

Pastaruosius dvidešimt metų galime drąsiai vadinti prekių pristatymo terminų mažinimo ir laiku pristatytų krovinių rodiklių didinimo era. Ši transformacija įvyko, nes prekybos ir gamybos įmonės nuolat ieškojo būdų, kaip optimizuoti savo tiekimo grandines,  kaip sukurti didesnę vertę savo klientams ir taip išsiskirti iš konkurentų. Šioje veiklos efektyvumo paieškoje buvo suprasta, kad atsakymas slypi greitose ir tiksliose krovinių transportavimo paslaugose. Tokie klientų reikalavimai paskatino logistikos bendroves ieškoti vis naujų sprendimų, leisiančių krovinius pristatyti greičiau ir tiksliau.

„HRX“ pastebi, kad vis daugiau įmonių renkasi greitesnes ir tikslesnes transportavimo galimybes. Šiame straipsnyje detaliau paanalizuosime, kodėl bendrovėms labai svarbu greitis ir kiek iš tikrųjų kainuoja laiku nepristatytas krovinys.

Greitų ir tikslių transporto paslaugų svarbia
 

Visų pirma, logistikos paslaugos susiję su tiekimo paklausos neapibrėžtumu. Prognozuoti paklausą vis dar yra didelis iššūkis. Taip, rinkoje jau yra įvairių dirbtiniu intelektu valdomų įrankių, kurie palengvina šį darbą, tačiau tikslumo jie dar negarantuoja. Tuščios prekių lentynos įmonėms generuoja nuostolį,  todėl verslas siekia jas užpildyti kuo greičiau. Taigi svarbu garantuoti greitą prekių pristatymą, vos tik gaunamas signalas apie jų trūkumą.

Ilgos  tiekimo grandinės – tai dar vienas iššūkis, nes vėlavimas arba nepilnas užsakymo įvykdymas vienoje etapo dalyje sukuria grandininę reakciją visiems grandinės dalyviams. Dažnai vidurinės ir paskutinės mylios transportavimas sausuma yra ta bendros grandinės dalis, kurią galima lengviausiai prognozuoti. Būtent todėl jos tampa vienu pagrindinių įrankių, gesinant gaisrus, kurie kyla dėl įvairių nenumatytų situacijų.

Įmonės, kurių veikloje dominuoja brangios žaliavos ir prekės, naudoja skubias transportavimo paslaugas, nes taip siekia padidinti savo pelningumą. Kuo greičiau transportuojamos prekės, tuo mažiau reikia įšaldyti lėšų sandėlyje ir tuo patogiau taupyti pinigines lėšas.

Kita priežastis, dėl ko įmonės ieško būdų, kuo tiksliau ir greičiau transportuoti prekes, yra susijusi su noru patenkinti savo klientų poreikius ir taip išsiskirti iš konkurentų. Tyrimai rodo, kad klientams laiku pristatyti, nesugadinti kroviniai teigiamai veikia prekybą vykdančių įmonių prekių ženklo reputaciją ir didina galimybę, kad klientas paslaugomis naudosis dar kartą.  Tad įmonės, galinčios užtikrinti lanksčias krovinio pristatymo sąlygas, yra daug pranašesnės, lyginant su tomis, kurios to nedaro. 

Kokias papildomas išlaidas generuoja laiku nepristatytas arba ilgai kelyje užsibuvęs krovinys? Į ką atkreipti dėmesį, renkantis logistikos partnerį?
 

Vis dar pasitaiko situacijų, kai krovinio siuntėjai, vertindami paslaugų teikėjus, apžvelgia tik vieną aspektą – kainą, tačiau neanalizuoja kitų parametrų. Išvardinsime keletą papildomų duomenų,  kuriuos naudinga įvertinti, renkantis transporto įmonę.

Vienas paprasčiausių metodų – įvertinti bendrą transporto paslaugų kainą: susiskaičiuoti, kiek kainuoja kiekviena diena, kol krovinys yra kelyje, ir pridėti pervežimo kaštus. Jeigu krovinio vertė yra 1 mln. Eur, tuomet viena diena kelyje jums kainuoja apie 165 Eur (1000000*6%/365). Pateiksime pavyzdį, kaip galėtumėte tai pritaikyti praktikoje. Jeigu randate paslaugų teikėją, kuris gali pristatyti prekę viena diena greičiau, tačiau jų pasiūlymas yra 140 Eur brangesnis, lyginant su teikėju, kuris tai padarys lėčiau, jums naudingiau samdyti brangesnį paslaugų teikėją.

Greitesnis žaliavų judėjimas taip pat didina apyvartumą. Įmonės, kurios greičiau atsiveža žaliavas ir pristato prekes klientams, daugiau parduoda ir didina savo apyvartą bei pelną. Šis rodiklis labai svarbus ekonominio pakilimo laikais ir ypač įmonėms, kurių produkcija yra paklausi. Analizuodami  transporto pasiūlymus, įvertinkite, kokį kiekį krovinių pristatytumėte veždami įprastai ir kiek, jei pagreitintumėte šį procesą. Tuomet įvertinkite, kokią maržos dalį uždirbtumėte papildomai, jeigu ji didesnė nei brangesnio transporto galimybė, kurią mokėtumėte pristatant krovinius greičiau. Vadinasi, jums ši galimybė yra naudinga.

Krovinių vėlavimas yra dar vienas aspektas, kurį sunku tinkamai įvertinti. Vėlavimas gali generuoti nuostolį, numatytą sutartyje, jei nesilaikoma jos sąlygų, arba dėl dažno krovinių vėlavimo galite prarasti klientą. Kita vertus, jeigu jūs neturėsite galimybės greičiau pristatyti krovinius, o jūsų konkurentai tai garantuos, jūsų bendrovei bus sunku susirasti arba išlaikyti klientus.

Apibendrinant galima pasakyti, kad greitas krovinių gabenimas kuria vis didesnę vertę, prekybą vykdančioms įmonėms. Tikėtina, kad situacija ir ateityje tokioms įmonėms bus palanki, nes šiuolaikinis pirkėjas yra įpratęs prekes gauti greitai. „HRX“ gali padėti per 24-72 valandas nuo užsakymo pateikimo pasiekti jūsų klientus Baltijos šalyse, Suomijoje, Švedijoje, Danijoje ir Lenkijoje. Šiomis kryptimis transportuojame pavojingus, greitai gendančius, jautrius krovinius bei nestandartinių matmenų siuntas. Susisiekite su mumis ir mes atsiųsime jums labiausiai tinkantį pasiūlymą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …