Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Pardavimų ir operacijų valdymo planavimas prekybinėse ir gamybinėse įmonėse

Dinamiškoje verslo aplinkoje efektyvi sinchronizacija tarp pardavimų, marketingo, finansų ir operacijų padalinių  įgyja ypatingą reikšmę, siekiant konkurencinio pranašumo. Todėl organizacijoms,  kurios nori būti konkurencingos, labai svarbus efektyvus pardavimų ir operacijų proceso (angl. S&OP) įgyvendinimas. Atstovaujame logistikos įmonę ir pastebime, kad būtent šioje srityje kyla nemažai iššūkių, todėl pasidalinsime įžvalgomis, kokios  problemos dažniausiai kyla, planuojant pardavimų, tiekimo ir logistinių operacijų veiklą, pateiksime ir keletą patarimų, kaip  galima patobulinti šiuos procesus.

Kodėl pardavimų ir logistikos planavimas yra svarbus?
 

Net jeigu jūsų įmonė gamina išskirtinius produktus, kurie yra labai paklausūs rinkoje, arba net jeigu jūsų produktai turi geriausią vertės ir kainos balansą, nesuderinę pardavimų, tiekimo ir logistinių funkcijų, jūs galite dirbti nuostolingai ir prarasti turimos rinkos dalį.

Pateiksime keletą pavyzdžių.

Įmonė X, siekdama padidinti pardavimus, nustato kainą ir tikisi parduoti Y prekių per Z laiką, kad ši kainos mažinimo iniciatyva atsipirktų. Pradėjus vykdyti kontraktą, pastebima, kad transportuoti tiek prekių per nustatytą laiką neįmanoma, todėl bus pradelstas užsakymo vykdymas ir įmonei X teks mokėti sutartyje numatytas netesybas. Ši problema dažnai kyla todėl, kad, kuriant planus, nebuvo tinkamai komunikuojama su tiekimo ir logistikos padaliniais, nebuvo išsiaiškinta, ar įmanoma apsirūpinti žaliavomis ir išvežti produkciją per sutartyje nustatytą terminą.

Dar viena dažnai pasitaikanti situacija, kai X įmonės pasirašo kontraktą ir numatytomis sąlygomis turi užtikrinti tiekimą. Padalinių vadovai pasitaria tarpusavyje ir identifikuoja, kad yra  didelė rizika, jog  užtikrinti tiekimo sutartu laiku nepavyks, nes gali nesuspėti atsivežti reikiamų žaliavų ir  produkcijos laiku nepagamins. Tačiau nusprendžiama rizikuoti ir  kliento užsakymas patvirtinamas. Kai imama vėluoti,  įmonė pradeda spręsti problemą ieškodama greitesnių krovinio gabenimo paslaugų arba siunčia produkciją mažesnėmis partijomis. Tokios operacijos yra brangesnės, todėl patiriamas nuostolis.

Kita situacija, kai pasitvirtinami ilgalaikiai tiekimo planai bei logistiniai kaštai, tačiau vėliau dėl rinkos pokyčių transportuoti už numatytą sumą viso arba dalies produkcijos kiekio nepavyksta. Taip vėl patiriamas nuostolis. Tokie įvykiai dažniausiai nutinka tuomet, kai įmonės neturi vidinių arba išorinių statistinių duomenų apie logistikos kaštus ir bendrovės neinvestuoja į ilgalaikį prognozavimą.

Kaip būtų galima išvengti klaidų?
 

Kad pardavimų ir operacijų procesai veiktų efektyviau, rekomenduojame vadovautis keletu paprastų, tačiau praktikoje patikrintų rekomendacijų.

1.     Planuodami visuomet remkitės istorinėmis prognozėmis

Planuodami tiekimo, gamybos ir logistines operacijas, visuomet remkitės istorinėmis prognozėmis, venkite vidinės nuomonės, kuri dažnai gali būti klaidinga. Skirkite ypatingą dėmesį nenumatytų situacijų, kurios galėtų ilginti pristatymo terminus, prognozėms. Visuomet prisiminkite, kad geriau suplanuoti terminus, užsidedant tam tikrą laiko rezervą.

2.     Naudokitės technologijomis

Šiuolaikinės technologijos gali palengvinti pardavimo ir operacijų proceso planavimą bei įgyvendinamą. Naudodamiesi moderniomis ERP sistemomis, galite prisijungti prie tiekėjų sandėlių informacijos ir matyti jų prekių likučius bei gamybos prognozes. Remiantis tokia informacija, patogu efektyviau planuoti savo įmonės veiklą. Išnaudojant didžiuosius duomenis, galima pastebėti anomalijas ir joms pasiruošti iš anksto. Dirbtinio intelekto naudojimas taip pat gali padėti priimti tinkamesnius sprendimus ir sumažinti klaidų skaičių.

3.     Įmonėje skatinkite bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą

Daugumą klaidų, įvykstančių įmonėje, galima sieti su neefektyvia komunikacija tarp bendrovės padalinių. Bendradarbiavimo ir komunikacijos kultūrą būtina skatinti. Kurdami procesus, visiems padaliniams tinkamai paaiškinkite, kad visų siekiai ir tikslai yra  bendri, o kiekviena klaida nėra tik atskiro žmogaus ar padalinio, tačiau visų bendra klaida. Skatinkite formalius ir neformalius susitikimus, kurių metu būtų nuolatos atnaujinama informacija apie užsakymus ir jų vykdymą.

4.     Įsidiekite KPI sistemą

Jeigu negalite pamatuoti konkretaus proceso svarbos, tuomet negalėsite užtikrinti ir jo efektyvaus įvykdymo. Norint patobulinti šį procesą, rekomenduojame įsidiegti šiuos tiekimu veiklos efektyvumo indikatorius: suplanuoti logistikos kaštai VS realūs, planavimo tikslumas (angl. Forecast Accuracy), kontraktų įvykdymo kokybė (angl. Customer Service Level), pilnai išsiųstų užsakymų kiekis (angl. Fill Rate), kiek kainavo konkretaus užsakymo įvykdymas (angl. Cost-to-Serve). Šie rodikliai leis identifikuoti vietas, kurioms reikia priežiūros ir pravers ieškant priemonių konkrečių sričių veiklos tobulinimui.

5.     Dirbkite su patikimais logistikos partneriais

Nesvarbu, kiek pastangų įdėtumėte į proceso kūrimą, nors vieno iš Merfio dėsnių išvengti vis tiek nepavyks. Todėl visada, rinkdamiesi logistikos partnerius, atkreipkite dėmesį, ar jie gali lanksčiai prisitaikyti prie pokyčių. Taip pat dirbkite su keletu logistikos įmonių, nes, atsitikus nenumatytai situacijai, dažnai transporto bendrovės gali būti tuo ramsčiu, padėsiančiu jūsų planus įgyvendinti laiku. Ir, žinoma, visuomet turėkite pasiruošę atsarginį planą.

Apibendrinant galima pasakyti, kad pardavimų ir operacijų planavimas – tai strateginis procesas, kuris padeda organizacijoms optimizuoti tiekimo grandinės operacijas, padidinti klientų aptarnavimo kokybę ir didinti įmonių pelningumą. Bendrovės, kurios susikuria efektyvų ir pamatuojamą pardavimų bei operacijų planavimo procesą, geriau valdo rizikas, priima labiau pamatuotus sprendimus ir geriau išnaudoja pelno augimo galimybes. Norint užtikrinti šį procesą, svarbią reikšmę turi bendradarbiavimas tarp padalinių, organizacijos pasiruošimas tinkamam šio proceso įgyvendinimui bei suvokimas, kad procesą reikės nuolatos tobulinti.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …