Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Transportuojate ypač brangius krovinius? Štai į ką vertėtų atkreipti dėmesį

„HRX“ dažnai transportuoja brangius krovinius. Gali atrodyti, kad brangių krovinių transportavimas niekuo nesiskiria nuo kitų, pigesnių. Tačiau viskas pasikeičia, kai nutinka nelaimė ir krovinys prarandamas arba pažeidžiamas. Tuomet  paaiškėja, kad į brangių krovinių transportavimą reikia kreipti ypatingą dėmesį ir neverta taupyti lėšų.

Šiame straipsnyje pasidalinsime keletu vertingų įžvalgų apie tokių krovinių transportavimą.

Kokie kroviniai priskiriami brangių krovinių kategorijai?
 

Svarbu suprasti, kad logistikoje brangaus krovinio sąvokos nėra. Šios srities specialistai brangiais kroviniais laiko tuos, kurių vertė yra didesnė nei kompensuoja standartinis Vežėjo civilinės atsakomybės draudimas (CMR). Šiuo metu maksimali išmoka už vieną kilogramą bruto svorio yra beveik 7 Eur. Tad visi kroviniai, kurie kainuoja daugiau, vertinami kaip brangūs. Tokiu atveju praktiškai visas pagamintas ir perdirbtas prekes galėtume laikyti brangiomis, o tai ne visai atspindėtų realybę.

Pagal IATA (angl. International Air Transport Association), ypač brangiu kroviniu laikomas tas, kurio  vieno kilogramo vertė yra didesnė nei 1000 USD. Į labai brangių ir ypač vertingų prekių sąrašą patenka įvairūs išmanieji telefonai, elektroninės prekės, meno dirbiniai, farmacijos ir kosmetikos pramonėje naudojamos medžiagos ir kt.

Kokie veiksniai lemia, kad brangių krovinių transportavimas yra rizikingesnis?
 

Brangių krovinių transportavimą veikia tokios pačios rizikos kaip ir bet kuriuos kitus krovinius: šie gali būti apgadinti, visiškai sugadinti ar pavogti. Didžiausias skirtumas –  jų vertė. Atsitikus nelaimei, kompensacijų sumos būna didelės, todėl draudimo bendrovės ypač atsargiai vertina visą įvykių grandinę. Pasitaiko atvejų, kuomet nurodoma, kad vežėjas neišpildė visų reikiamų sąlygų krovinio saugumui užtikrinti arba krovinio siuntėjas netinkamai parinko pakuotę, kuri nėra pritaikyta saugiam krovinių transportavimui, netinkamai sukrovė, sutvirtino krovinį (tuomet, kai vairuotojui negalima dalyvauti pasikrovime). Tokiais atvejais draudimo kompensacijos neišmokamos arba sumažinamos. Panašių situacijų pasitaiko dažnai, nes draudimo sutartyse rasite nemažai išimčių ir pilkų zonų, kur įrodyti savo nekaltumą nėra taip paprasta.

Būtent tada, kai žalą tenka kompensuoti vežėjui arba krovinio siuntėjas pripažįstamas kaltu, prasideda ginčai, kurie yra daug skaudesni. Juk ginčas, kur bandoma išieškoti 1000 Eur ir 100000 Eur sumos labai skiriasi.

Kaip sumažinti rizikas?

Norint išvengti nuostolių, į brangių krovinių transportavimą rekomenduojame žvelgti proaktyviai, ieškant būdų, kaip būtų galima nenumatytiems įvykiams užbėgti už akių. Tad jei transportuojate brangius krovinius, rekomenduojame skirti papildomą dėmesį šioms sritims:

1.     Neieškokite pigiausių transporto paslaugų rinkoje

Gabenant brangius krovinius, ieškoti pigiausio transportavimo sprendimo gali būti ne pati geriausia galimybė. Visuomet svarbu užduoti sau klausimą, ar, atsitikus nenumatytai situacijai, kuomet draudimo kompanija pripažins įvykį nedraudžiamu, transporto bendrovė galės kompensuoti jums nuostolius (tuo atveju, kai transporto bendrovė bus pripažinta aplaidžiai vykdžiusi paslaugas). Jeigu atsakymas neigiamas, tuomet rekomenduojame įsivertinti, ar keliolika sutaupytų eurų krovinio praradimo atveju atpirks jums galimą  žalą.

2.     Tinkamai parinkta pakuotė

Gabenant brangius krovinius, neverta taupyti pakuotei ir kitiems krovinio tvirtinimo elementams. Rinkdamiesi pakuotę, visuomet atsižvelkite į gamintojų rekomendacijas (tuo atveju, jeigu perparduodate prekes). Jeigu gaminate savo produktus, atlikite visus reikalingus bandymus ir pasirinkite tokią pakuotę, kuri maksimaliai apsaugotų jūsų krovinį.

3.     Užtikrinkite krovimo, transportavimo ir sandėliavimo sąlygų laikymąsi

Kad galėtumėte būti teisūs prieš draudimo bendroves ir transporto kompanijas, labai svarbu, jog visa logistikos grandinė veiktų pagal konkrečių prekių transportavimo taisykles. Atsitikus draudžiamam įvykiui, tie, kurie turi surinkę reikiamus įrodymus, kad viskas buvo atlikta pagal taisykles, dažniausiai laimi ginčus. Rekomenduojame investuoti į stebėjimo ir fotografavimo kamerų, kurios fiksuotų pasikrovimo ir išsikrovimo operacijas, įrengimą. Jeigu jūsų prekėms taikomi papildomi reikalavimai (pavyzdžiui, GMP, ADR), įsitikinkite, kad darbuotojai turi visus reikiamus leidimus ir operacijas vykdo pagal taisykles.

4.     Rečiau keiskite logistikos partnerius

Gabenant krovinius, kuriems taikomi papildomi reikalavimai, įskaitant ir brangius, dažna logistikos partnerių kaita gali didinti klaidų riziką. Geriausi ir saugiausi maršrutai, sandėliavimo, perkrovimo ir kiti procesai ištobulinami tik per tam tikrą laiką. Tad jeigu radote patikimus partnerius, kurie patenkina arba viršija jūsų lūkesčius, nerekomenduojame jų keisti kitais, nes niekada nebūsite tikri, ar, dirbant su nauju partneriu, nebus klaidų jau pirmųjų užsakymų metu.

5.     Drauskitės papildomai

Pasitikėti vien tik standartiniu vežėjų draudimu nepakanka. Nors papildomas draudimas neapsaugo nuo visų rizikų, tačiau užtikrina papildomą saugumą. Jeigu gabenate ypatingai brangius krovinius, rekomenduojame juos savarankiškai drausti papildomai arba reikalauti šio draudimo iš logistikos partnerių.

Apibendrinant galima pasakyti, kad brangių krovinių gabenimas yra sudėtingesnis procesas, nes reikalauja daugiau saugumą užtikrinančių priemonių, o ginčai sprendžiami ilgiau ir yra sudėtingesni. Todėl, gabenant tokius krovinius, visuomet reikia nueiti papildomą mylią, užtikrinant saugumą, įskaitant ir tinkamų logistikos partnerių parinkimą.

„HRX“ jau 26 metus vykdo dalinių krovinių gabenimo veiklą. Gabename brangius, jautrius, pavojingus ir laikui jautrius krovinius. Didžiuojamės, kad pasiekiame rinkoje vieną aukščiausių nesugadintų krovinių pristatymo rodiklių bei aukštą klientų pasitenkinimo rodiklį. Kviečiame išbandyti mūsų teikiamas paslaugas. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …