Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Artėja kalėdinis laikotarpis. Kaip tinkamai pasiruošti?

Daugelis įmonių, vykdančių prekybą, kalėdiniu laikotarpiu susiduria su nemažai iššūkių. Būtent šiuo metu labai padaugėja užsakymų ir, kaip įprasta, visi klientai savo prekes nori gauti dar iki švenčių. Tai galioja net ir toms prekėms, kurios nepatenka į prekių, skirtų dovanoms, sąrašą, nes ir B2B segmente klientai nori greičiau „užsidaryti“ metus. Šiame straipsnyje rasite daugiau informacijos apie pagrindinius iššūkius, su kuriais šiuo laikotarpiu susiduria įmonės, taip pat pateiksime keletą patarimų, kaip besibaigiančius metus palydėti lengviau ir be streso.

Pagrindiniai šio laikotarpio iššūkiai
 

Pirmas ir vienas didžiausių šio laikotarpio iššūkių yra susijęs su padidėjusia prekių paklausa. Nors paklausa ir padidėja, kas, savaime suprantama, yra teigiamas dalykas, tačiau kartu su ja kyla ir daug neapibrėžtumo. Kadangi įmonėms, ypač toms, kurios prekiauja tiesiogiai su galutiniais pirkėjais vienu iš tradicinių pardavimo kanalų arba vykdo elektroninę komerciją, tiksliai prognozuoti, kiek ir kokių prekių bus nupirkta, būna sudėtinga. Šiuos sunkumus dažniausiai vainikuoja įvairūs „ad hoc“ sprendimai, kuriais bandoma spartinti logistines operacijas, siekiant lanksčiai prisiderinti prie svyruojančios parduodamų prekių paklausos.

Problemų patiria ir kiti tiekėjai, su kuriais dirba prekybos ir gamybos įmonės. Jie taip pat susiduria su padidėjusiu poreikiu ir taip kyla rizika, kad jūs laiku negausite reikiamų žaliavų ar produktų, o tai, kaip visi suprantame, turi ilgą ir neigiamą grandininę reakciją, dėl kurios galima prarasti savo klientų pasitikėjimą.

Šios priežastys tai pat sukelia nemažai papildomų problemų įvairioms logistikos paslaugas teikiančioms įmonėms. Vežėjams šiuo laikotarpiu tenka papildomai samdyti vairuotojų, kad galėtų laiku įvykdyti išaugusius klientų užsakymus. Sandėliavimo paslaugas teikiančios įmonės susiduria su darbuotojų trūkumu, tačiau tuo pat metu pradeda trūkti ir vietos sandėliuose. Siekdamos susidoroti su kylančiomis problemomis, logistikos įmonės patiria papildomų sąnaudų, todėl tuo laikotarpiu jos dažnai savo klientams kelia kainas. Padidėjusių išlaidų valdymas tampa nelengvu uždaviniu prekybos ir gamybos įmonėms.

Kalėdinis laikotarpis sukelia daugiau streso, kadangi kiekviena nekokybiškai atlikta paslauga, jei prekės atkeliauja sugadintos, pavėluotai, sukelia neigiamas emocijas pirkėjams, nes šiais atvejais kažkas negauna dovanos ir dėmesio. Patirtos neigiamos emocijos, žinoma, visada bus siejamos su prekių ženklu, dėl kurio kaltės tai įvyko. Suprantama, kad nė viena įmonė tokios patirties nenori.

Kaip sumažinti įtampą
 

Kaip matome, svarbiausi kalėdinio laikotarpio iššūkiai yra susiję su logistinėmis operacijomis. Siekiant išvengti sunkiai paneigiamų Merfio dėsnių, šiuo laikotarpiu svarbiausia tinkamai atlikti namų darbus ir pasiruošti. Pasidalinsime su jumis dviem pagrindiniais patarimais.

  1. Planuokite iš anksto. Kuo anksčiau pradėsite planuoti šio laikotarpio pardavimus, tuo geriau pasiruošite galimiems netikėtumams ir tuo mažiau mokėsite už logistikos paslaugas. Žinoma, lengviausias būdas būtų papildomai atsivežti visų reikalingų žaliavų gamybai arba gatavos produkcijos, tada tikrai būtumėte tikri, kad patenkinsite visus klientų poreikius ir optimizuosite logistikos kaštus. Tačiau tokiu atveju įmonės uždirbtų mažesnę maržą, kadangi išauga pinigų naudojimo kaštai bei produktų nurašymas arba pardavimas su didele nuolaida tuo atveju, jeigu produkcija nebus išpirkta per kalėdinį laikotarpį. Geresnė strategija būtų analizuoti istorinius šio laikotarpio duomenis ir juos sugretinti su rodikliais, kurie yra šiuo metu. Analizuojant rodiklius, rekomenduojame stebėti pirkimo vadybininkų indeksą (angl. Purchasing Managers Indeks), Europos ekonomikos sentimentų indikatorių (angl. Economic Sentiment Indicator) ir vietinių šalių, su kuriomis prekiaujate, centrinių bankų prognozes. Turėdami keleto metų istorinius duomenis, pastebėsite tam tikrą tendencingumą ir taip galėsite priimti labiau pamatuotus sprendimus. Dar viena rekomendacija, ypač aktuali ekonominio nuosmukio ir neapibrėžtos paklausos laikotarpiu, – tai išskirstyti prekes ir žaliavas į segmentus pagal pristatymo greitį. Prekes arba žaliavas, kurios turi ilgesnį pristatymo laiką (angl. Lead time), užsisakykite iš anksto, o tas, kurios gali būti pristatomos greičiau, galite užsisakyti vėliau, kai prireiks. Taip pat šiuo laikotarpiu rekomenduojame dalinti siuntas į smulkesnes, t. y. atsivežti tik tam kartui reikalingą prekių kiekį. Taip ne tik sutaupysite pinigų, tačiau ir išvengsite prekių nurašymo rizikos.
  2. Plėskite logistikos paslaugų teikėjų ratą. Turint pakankamai logistikos paslaugas teikiančių įmonių, šį laikotarpį galimai išgyventi lengviau. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį į keletą faktorių. Pirma, jeigu praplėsite paslaugų teikėjų ratą prieš pat šventes ir neturėsite laiko tinkamam įmonės supažindinimui su jūsų veika ar pritrūksite laiko patikrinti, kaip įmonė dirba, jūs rizikuojate prarasti savo klientus, jeigu paslaugos bus atliktos nekokybiškai. Todėl rekomenduojama partnerių sąrašą plėsti visus metus. Kadangi ne visoms įmonėms pavyksta padidinti logistikos partnerių tinklą, tik kalėdiniu laikotarpiu priimtas skubotas sprendimas kartais gali pakenkti tais atvejais, kai naujos įmonės negali užtikrinti paslaugų kokybės. Mūsų rekomendacija – puoselėti ilgalaikius santykius su tomis logistikos įmonėmis, kurios ir šiuo laikotarpiu geba teikti aukšto lygio paslaugas bei išlaikyti tokią pačią arba panašią kainodarą, kaip ir bet kuriuo kitu metu.

Apibendrinimas
 

Apibendrinant galima pasakyti, kad, valdant krizines situacijas, versle galioja tos pačios taisyklės kaip ir gyvenime – įmonės, kurios turi gerų ir patikimų draugų, krizes pragyvena lengviau. Jeigu šiuo metu ieškote kokybiško siuntų ir dalinių krovinių gabenimo partnerio savo verslui, maloniai prašome kreiptis į mus. Gabename pavojingus, jautrius krovinius, aptarnaujame e-komerciją vystančius verslus. Susisiekite su mumis, mes plačiau papasakosime, kodėl krovinio siuntėjai renkasi mūsų paslaugas ir pasidalinsime savo krovinių gabenimo geografija. Tai padaryti galite paspaudę nuoruodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekite su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …