Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Artėja kalėdinis laikotarpis. Kaip tinkamai pasiruošti?

Daugelis įmonių, vykdančių prekybą, kalėdiniu laikotarpiu susiduria su nemažai iššūkių. Būtent šiuo metu labai padaugėja užsakymų ir, kaip įprasta, visi klientai savo prekes nori gauti dar iki švenčių. Tai galioja net ir toms prekėms, kurios nepatenka į prekių, skirtų dovanoms, sąrašą, nes ir B2B segmente klientai nori greičiau „užsidaryti“ metus. Šiame straipsnyje rasite daugiau informacijos apie pagrindinius iššūkius, su kuriais šiuo laikotarpiu susiduria įmonės, taip pat pateiksime keletą patarimų, kaip besibaigiančius metus palydėti lengviau ir be streso.

Pagrindiniai šio laikotarpio iššūkiai
 

Pirmas ir vienas didžiausių šio laikotarpio iššūkių yra susijęs su padidėjusia prekių paklausa. Nors paklausa ir padidėja, kas, savaime suprantama, yra teigiamas dalykas, tačiau kartu su ja kyla ir daug neapibrėžtumo. Kadangi įmonėms, ypač toms, kurios prekiauja tiesiogiai su galutiniais pirkėjais vienu iš tradicinių pardavimo kanalų arba vykdo elektroninę komerciją, tiksliai prognozuoti, kiek ir kokių prekių bus nupirkta, būna sudėtinga. Šiuos sunkumus dažniausiai vainikuoja įvairūs „ad hoc“ sprendimai, kuriais bandoma spartinti logistines operacijas, siekiant lanksčiai prisiderinti prie svyruojančios parduodamų prekių paklausos.

Problemų patiria ir kiti tiekėjai, su kuriais dirba prekybos ir gamybos įmonės. Jie taip pat susiduria su padidėjusiu poreikiu ir taip kyla rizika, kad jūs laiku negausite reikiamų žaliavų ar produktų, o tai, kaip visi suprantame, turi ilgą ir neigiamą grandininę reakciją, dėl kurios galima prarasti savo klientų pasitikėjimą.

Šios priežastys tai pat sukelia nemažai papildomų problemų įvairioms logistikos paslaugas teikiančioms įmonėms. Vežėjams šiuo laikotarpiu tenka papildomai samdyti vairuotojų, kad galėtų laiku įvykdyti išaugusius klientų užsakymus. Sandėliavimo paslaugas teikiančios įmonės susiduria su darbuotojų trūkumu, tačiau tuo pat metu pradeda trūkti ir vietos sandėliuose. Siekdamos susidoroti su kylančiomis problemomis, logistikos įmonės patiria papildomų sąnaudų, todėl tuo laikotarpiu jos dažnai savo klientams kelia kainas. Padidėjusių išlaidų valdymas tampa nelengvu uždaviniu prekybos ir gamybos įmonėms.

Kalėdinis laikotarpis sukelia daugiau streso, kadangi kiekviena nekokybiškai atlikta paslauga, jei prekės atkeliauja sugadintos, pavėluotai, sukelia neigiamas emocijas pirkėjams, nes šiais atvejais kažkas negauna dovanos ir dėmesio. Patirtos neigiamos emocijos, žinoma, visada bus siejamos su prekių ženklu, dėl kurio kaltės tai įvyko. Suprantama, kad nė viena įmonė tokios patirties nenori.

Kaip sumažinti įtampą
 

Kaip matome, svarbiausi kalėdinio laikotarpio iššūkiai yra susiję su logistinėmis operacijomis. Siekiant išvengti sunkiai paneigiamų Merfio dėsnių, šiuo laikotarpiu svarbiausia tinkamai atlikti namų darbus ir pasiruošti. Pasidalinsime su jumis dviem pagrindiniais patarimais.

  1. Planuokite iš anksto. Kuo anksčiau pradėsite planuoti šio laikotarpio pardavimus, tuo geriau pasiruošite galimiems netikėtumams ir tuo mažiau mokėsite už logistikos paslaugas. Žinoma, lengviausias būdas būtų papildomai atsivežti visų reikalingų žaliavų gamybai arba gatavos produkcijos, tada tikrai būtumėte tikri, kad patenkinsite visus klientų poreikius ir optimizuosite logistikos kaštus. Tačiau tokiu atveju įmonės uždirbtų mažesnę maržą, kadangi išauga pinigų naudojimo kaštai bei produktų nurašymas arba pardavimas su didele nuolaida tuo atveju, jeigu produkcija nebus išpirkta per kalėdinį laikotarpį. Geresnė strategija būtų analizuoti istorinius šio laikotarpio duomenis ir juos sugretinti su rodikliais, kurie yra šiuo metu. Analizuojant rodiklius, rekomenduojame stebėti pirkimo vadybininkų indeksą (angl. Purchasing Managers Indeks), Europos ekonomikos sentimentų indikatorių (angl. Economic Sentiment Indicator) ir vietinių šalių, su kuriomis prekiaujate, centrinių bankų prognozes. Turėdami keleto metų istorinius duomenis, pastebėsite tam tikrą tendencingumą ir taip galėsite priimti labiau pamatuotus sprendimus. Dar viena rekomendacija, ypač aktuali ekonominio nuosmukio ir neapibrėžtos paklausos laikotarpiu, – tai išskirstyti prekes ir žaliavas į segmentus pagal pristatymo greitį. Prekes arba žaliavas, kurios turi ilgesnį pristatymo laiką (angl. Lead time), užsisakykite iš anksto, o tas, kurios gali būti pristatomos greičiau, galite užsisakyti vėliau, kai prireiks. Taip pat šiuo laikotarpiu rekomenduojame dalinti siuntas į smulkesnes, t. y. atsivežti tik tam kartui reikalingą prekių kiekį. Taip ne tik sutaupysite pinigų, tačiau ir išvengsite prekių nurašymo rizikos.
  2. Plėskite logistikos paslaugų teikėjų ratą. Turint pakankamai logistikos paslaugas teikiančių įmonių, šį laikotarpį galimai išgyventi lengviau. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį į keletą faktorių. Pirma, jeigu praplėsite paslaugų teikėjų ratą prieš pat šventes ir neturėsite laiko tinkamam įmonės supažindinimui su jūsų veika ar pritrūksite laiko patikrinti, kaip įmonė dirba, jūs rizikuojate prarasti savo klientus, jeigu paslaugos bus atliktos nekokybiškai. Todėl rekomenduojama partnerių sąrašą plėsti visus metus. Kadangi ne visoms įmonėms pavyksta padidinti logistikos partnerių tinklą, tik kalėdiniu laikotarpiu priimtas skubotas sprendimas kartais gali pakenkti tais atvejais, kai naujos įmonės negali užtikrinti paslaugų kokybės. Mūsų rekomendacija – puoselėti ilgalaikius santykius su tomis logistikos įmonėmis, kurios ir šiuo laikotarpiu geba teikti aukšto lygio paslaugas bei išlaikyti tokią pačią arba panašią kainodarą, kaip ir bet kuriuo kitu metu.

Apibendrinimas
 

Apibendrinant galima pasakyti, kad, valdant krizines situacijas, versle galioja tos pačios taisyklės kaip ir gyvenime – įmonės, kurios turi gerų ir patikimų draugų, krizes pragyvena lengviau. Jeigu šiuo metu ieškote kokybiško siuntų ir dalinių krovinių gabenimo partnerio savo verslui, maloniai prašome kreiptis į mus. Gabename pavojingus, jautrius krovinius, aptarnaujame e-komerciją vystančius verslus. Susisiekite su mumis, mes plačiau papasakosime, kodėl krovinio siuntėjai renkasi mūsų paslaugas ir pasidalinsime savo krovinių gabenimo geografija. Tai padaryti galite paspaudę nuoruodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekite su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …