Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Artėja kalėdinis laikotarpis. Kaip tinkamai pasiruošti?

Daugelis įmonių, vykdančių prekybą, kalėdiniu laikotarpiu susiduria su nemažai iššūkių. Būtent šiuo metu labai padaugėja užsakymų ir, kaip įprasta, visi klientai savo prekes nori gauti dar iki švenčių. Tai galioja net ir toms prekėms, kurios nepatenka į prekių, skirtų dovanoms, sąrašą, nes ir B2B segmente klientai nori greičiau „užsidaryti“ metus. Šiame straipsnyje rasite daugiau informacijos apie pagrindinius iššūkius, su kuriais šiuo laikotarpiu susiduria įmonės, taip pat pateiksime keletą patarimų, kaip besibaigiančius metus palydėti lengviau ir be streso.

Pagrindiniai šio laikotarpio iššūkiai
 

Pirmas ir vienas didžiausių šio laikotarpio iššūkių yra susijęs su padidėjusia prekių paklausa. Nors paklausa ir padidėja, kas, savaime suprantama, yra teigiamas dalykas, tačiau kartu su ja kyla ir daug neapibrėžtumo. Kadangi įmonėms, ypač toms, kurios prekiauja tiesiogiai su galutiniais pirkėjais vienu iš tradicinių pardavimo kanalų arba vykdo elektroninę komerciją, tiksliai prognozuoti, kiek ir kokių prekių bus nupirkta, būna sudėtinga. Šiuos sunkumus dažniausiai vainikuoja įvairūs „ad hoc“ sprendimai, kuriais bandoma spartinti logistines operacijas, siekiant lanksčiai prisiderinti prie svyruojančios parduodamų prekių paklausos.

Problemų patiria ir kiti tiekėjai, su kuriais dirba prekybos ir gamybos įmonės. Jie taip pat susiduria su padidėjusiu poreikiu ir taip kyla rizika, kad jūs laiku negausite reikiamų žaliavų ar produktų, o tai, kaip visi suprantame, turi ilgą ir neigiamą grandininę reakciją, dėl kurios galima prarasti savo klientų pasitikėjimą.

Šios priežastys tai pat sukelia nemažai papildomų problemų įvairioms logistikos paslaugas teikiančioms įmonėms. Vežėjams šiuo laikotarpiu tenka papildomai samdyti vairuotojų, kad galėtų laiku įvykdyti išaugusius klientų užsakymus. Sandėliavimo paslaugas teikiančios įmonės susiduria su darbuotojų trūkumu, tačiau tuo pat metu pradeda trūkti ir vietos sandėliuose. Siekdamos susidoroti su kylančiomis problemomis, logistikos įmonės patiria papildomų sąnaudų, todėl tuo laikotarpiu jos dažnai savo klientams kelia kainas. Padidėjusių išlaidų valdymas tampa nelengvu uždaviniu prekybos ir gamybos įmonėms.

Kalėdinis laikotarpis sukelia daugiau streso, kadangi kiekviena nekokybiškai atlikta paslauga, jei prekės atkeliauja sugadintos, pavėluotai, sukelia neigiamas emocijas pirkėjams, nes šiais atvejais kažkas negauna dovanos ir dėmesio. Patirtos neigiamos emocijos, žinoma, visada bus siejamos su prekių ženklu, dėl kurio kaltės tai įvyko. Suprantama, kad nė viena įmonė tokios patirties nenori.

Kaip sumažinti įtampą
 

Kaip matome, svarbiausi kalėdinio laikotarpio iššūkiai yra susiję su logistinėmis operacijomis. Siekiant išvengti sunkiai paneigiamų Merfio dėsnių, šiuo laikotarpiu svarbiausia tinkamai atlikti namų darbus ir pasiruošti. Pasidalinsime su jumis dviem pagrindiniais patarimais.

  1. Planuokite iš anksto. Kuo anksčiau pradėsite planuoti šio laikotarpio pardavimus, tuo geriau pasiruošite galimiems netikėtumams ir tuo mažiau mokėsite už logistikos paslaugas. Žinoma, lengviausias būdas būtų papildomai atsivežti visų reikalingų žaliavų gamybai arba gatavos produkcijos, tada tikrai būtumėte tikri, kad patenkinsite visus klientų poreikius ir optimizuosite logistikos kaštus. Tačiau tokiu atveju įmonės uždirbtų mažesnę maržą, kadangi išauga pinigų naudojimo kaštai bei produktų nurašymas arba pardavimas su didele nuolaida tuo atveju, jeigu produkcija nebus išpirkta per kalėdinį laikotarpį. Geresnė strategija būtų analizuoti istorinius šio laikotarpio duomenis ir juos sugretinti su rodikliais, kurie yra šiuo metu. Analizuojant rodiklius, rekomenduojame stebėti pirkimo vadybininkų indeksą (angl. Purchasing Managers Indeks), Europos ekonomikos sentimentų indikatorių (angl. Economic Sentiment Indicator) ir vietinių šalių, su kuriomis prekiaujate, centrinių bankų prognozes. Turėdami keleto metų istorinius duomenis, pastebėsite tam tikrą tendencingumą ir taip galėsite priimti labiau pamatuotus sprendimus. Dar viena rekomendacija, ypač aktuali ekonominio nuosmukio ir neapibrėžtos paklausos laikotarpiu, – tai išskirstyti prekes ir žaliavas į segmentus pagal pristatymo greitį. Prekes arba žaliavas, kurios turi ilgesnį pristatymo laiką (angl. Lead time), užsisakykite iš anksto, o tas, kurios gali būti pristatomos greičiau, galite užsisakyti vėliau, kai prireiks. Taip pat šiuo laikotarpiu rekomenduojame dalinti siuntas į smulkesnes, t. y. atsivežti tik tam kartui reikalingą prekių kiekį. Taip ne tik sutaupysite pinigų, tačiau ir išvengsite prekių nurašymo rizikos.
  2. Plėskite logistikos paslaugų teikėjų ratą. Turint pakankamai logistikos paslaugas teikiančių įmonių, šį laikotarpį galimai išgyventi lengviau. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį į keletą faktorių. Pirma, jeigu praplėsite paslaugų teikėjų ratą prieš pat šventes ir neturėsite laiko tinkamam įmonės supažindinimui su jūsų veika ar pritrūksite laiko patikrinti, kaip įmonė dirba, jūs rizikuojate prarasti savo klientus, jeigu paslaugos bus atliktos nekokybiškai. Todėl rekomenduojama partnerių sąrašą plėsti visus metus. Kadangi ne visoms įmonėms pavyksta padidinti logistikos partnerių tinklą, tik kalėdiniu laikotarpiu priimtas skubotas sprendimas kartais gali pakenkti tais atvejais, kai naujos įmonės negali užtikrinti paslaugų kokybės. Mūsų rekomendacija – puoselėti ilgalaikius santykius su tomis logistikos įmonėmis, kurios ir šiuo laikotarpiu geba teikti aukšto lygio paslaugas bei išlaikyti tokią pačią arba panašią kainodarą, kaip ir bet kuriuo kitu metu.

Apibendrinimas
 

Apibendrinant galima pasakyti, kad, valdant krizines situacijas, versle galioja tos pačios taisyklės kaip ir gyvenime – įmonės, kurios turi gerų ir patikimų draugų, krizes pragyvena lengviau. Jeigu šiuo metu ieškote kokybiško siuntų ir dalinių krovinių gabenimo partnerio savo verslui, maloniai prašome kreiptis į mus. Gabename pavojingus, jautrius krovinius, aptarnaujame e-komerciją vystančius verslus. Susisiekite su mumis, mes plačiau papasakosime, kodėl krovinio siuntėjai renkasi mūsų paslaugas ir pasidalinsime savo krovinių gabenimo geografija. Tai padaryti galite paspaudę nuoruodą žemiau bei užpildę formą.

Susisiekite su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, …

Tiekėjų vertinimo sistema. Kas tai?

02.05 2024 Žinojimas = Galia
Tiekėjų vertinimo sistema – tai viena svarbiausių funkcijų, norint užtikrinti savo parduodamų prekių kokybę. Ši sistema leidžia stebėti, kaip laikomasi sutartyse aptartų sąlygų, taip pat ji padeda optimizuoti tiekėjų atrankos procesą. Šiame straipsnyje pristatysime tiekėjų vertinimo sistemą, pasiūlysime būdus, kaip ją įsidiegti, pateiksime konkrečių pavyzdžių iš transportavimo srities. Kas tai? Tiekėjų vertinimo sistema (angl. Scorecard) …

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …