Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Olandija – perspektyvi rinka e – komercijos verslo plėtrai. Atraskite ją!

30.10 2023 E-komercija

Olandija garsėja ne tik stulbinančiu kraštovaizdžiu: kanalais, tulpių laukais, ganyklomis, bet ir unikalia ekonomine aplinka. Ši šalis yra ne tik turistų traukos centras, bet ir puiki rinka visiems, ieškantiems  e-komercijos verslo plėtros galimybių. „HRX“ nuo šių metų pradėjo teikti siuntų gabenimo paslaugas į šią šalį. Šiame straipsnyje pasidalinsime savo įžvalgomis, kodėl Olandija yra ideali vieta e-komercijos plėtrai ir kaip galite išnaudoti šios šalies potencialą savo verslo augimui.

Kodėl Olandija?

Turbūt vienas svarbiausių faktorių, kalbant apie elektroninę komerciją Olandijoje, yra tai, kad šioje šalyje minėtas kanalas yra labai plačiai naudojamas. Teisybės dėlei svarbu paminėti, kad ir konkurencija yra taip pat didelė. Turbūt šiuo metu pagalvojote, tai kur gi čia tas patrauklumas? Atsakymas paprastas – visuomet yra paprasčiau parduoti savo prekę per e-komercijos kanalą iš kitos šalies tiems vartotojams, kurie jau yra jas pirkę. O olandai internetu perka labai daug: aprangą, kompiuterius ir jų įrangą, telekomunikacijos prietaisus, žaislus ir kt. Beje, olandai kai kurių segmentų prekes internetu perka dažniau negu per tradicinius kanalus.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad Olandija geografiškai yra patogi šalis norint  vykdyti e-komerciją. Ji idealiai tinka tiek žemyniniam, tiek jūriniam transportui. Roterdamas – didžiausias Europos uostas, į jį galite atsiplukdyti prekes iš viso pasaulio, o vėliau jas paskirstyti po kitas Europos šalis. Penkių šimtų kilometrų atstumu iš šios šalies galite pasiekti 170 mln. vartotojų rinką, o tūkstančio kilometrų atstumu – net 244 mln. vartotojų rinką. Dėl šios priežasties nemaža dalis prekybinių įmonių būtent čia kuria savo distribucinius centrus.

Olandai turi didesnę perkamąją galią, todėl šioje rinkoje gerai perkami aukštos ir vidutinės klasės produktai, tai aktualu mūsų verslui, kadangi mes dažnai konkuruojame būtent šioje pozicijoje.

Statistika ir kiti faktai
 

Olandijos e-komercijos rinka yra didžiulė, joje olandai 2022 m. išleido 33,3 mlrd. Eur. (Statista). Net 72 % gyventojų apsiperka naudodamiesi būtent šiuo kanalu. Populiariausios e-prekybos kategorijos: apranga, namų elektronika, namų apyvokos prekės, sporto prekės, kosmetika, žaislai, knygos, vaistai. Iš viso 2023 m. šalyje buvo daugiau nei 84 tūkst. registruotų elektroninių parduotuvių, tarp kurių dvi populiariausios priskiriamos šioms kategorijoms: mada, namų apyvokos ir sodo prekės. Olandijoje elektroninės parduotuvės tokios populiarios, kad net apie 28 tūkst.  priskiriamos bendrosioms ir jų statistika negali identifikuoti. Tai dar kartą patvirtina faktą, kad olandai elektroninės komercijos kanale perka praktiškai viską.

Aktualu žinoti, kad dauguma pirkėjų prekes norėtų gauti per 3-5 dienas nuo užsakymo. Olandai prioritetą teikia pristatymui į rankas, to pageidauja 82 % vartotojų (Statista). Įdomus faktas, kad net 31 % vartotojų sutinka, kad prekės būtų paliktos prie durų slenksčio, be parašo.

Į ką reikėtų atkreipti dėmesį eksportuotojams?
 

Nors Olandija ypač patraukli rinka, tačiau dėl didelės konkurencijos įėjimas į ją nebus lengvas. Verslai, kurie nori būti sėkmingi šioje šalyje, turės įdėti nemažai pastangų ir gebėti išsiskirti iš konkurentų. Reklamos kaštai šioje srityje taip pat nebus maži, ypač jeigu orientuositės į plačią auditoriją. Žymiai geresnė strategija yra paieškoti neužimtos nišos ir tuomet dėti visas pastangas parduodant šiuos nišinius produktus. Kai rasite nišą, tuomet, norint greičiau ir pigiau pasiekti vartotojus Olandijoje, rekomenduojame vadovautis šiais patarimais.

Atlikti elektroninės komercijos vartotojų tyrimai Olandijoje rodo, kad kompanijoms svarbu atkreipti dėmesį į šias pagrindines sritis:

  1. Personalizuotos produktų rekomendacijos (angl. Personalized product recomendations). Vartotojai Olandijoje mėgsta gauti personalizuotas produktų rekomendacijas (atsižvelgiant į jų pirkimų istoriją, panašaus profilio pirkėjus ir kitas demografines tendencijas). Tad, siekiant pritraukti vartotojus, jums pravers naudoti pažangias marketingo strategijas, kurios padės  segmentuoti klientus ir pateikti jiems pritaikytas rekomendacijas.
  2. Patogūs atsiskaitymo už prekes būdai (angl. Frictionless payment). Olandijos vartotojai, pirkdami elektroninėse parduotuvėse, ypatingą dėmesį skiria atsiskaitymo patogumui. Prekiaudami šioje šalyje, įsitikinsite, kad vartotojai pageidauja atsiskaityti jiems patogiu būdu.
  3. Personalizuoti pasiūlymai (angl. Personalized service). Norint patraukti klientų dėmesį, įmonėms tenka įdėti daug pastangų, nes konkurencija itin didelė. Įprastos marketingo žinutės dažnai pasiklysta bendroje turinio jūroje. Didesnės sėkmės sulauksite, jeigu kursite personalizuotas, konkrečiai vartotojų grupei skirtas žinutes (tai ypač aktualu jaunosios kartos atstovams), o kuriant pasiūlymus atsižvelgsite į tai, kas svarbu konkrečiam prekių segmentui.

Visos išvardintos sritys, vertinant Olandijos vartotojų požiūriu, yra pačios svarbiausios. Tačiau, siekiant nueiti papildomą mylią, galima klientų dėmesį atkreipti, skleidžiant turimą unikalią patirtį visuose savo pardavimo kanaluose (angl. Seamless omni channel experience). Galite pabandyti savo elektroninės komercijos parduotuvėse pritaikyti modernius virtualios ir padidintos realybės sprendimus, olandai yra atviri naujovėms.

Išvados
 

Apibendrinant svarbu paminėti, kad, siaučiant ne itin palankiems ekonominiams vėjams, galėtų atrodyti, kad kiekvieną plėtros strategiją įgyvendinti yra nepaprastai sunku. Tačiau plėtra šiuo laikotarpiu yra dažnai vienintelė išeitis, siekiant neprarasti pajamų. Jeigu jūs eksportuojate į šią rinką arba planuojate tai daryti ateityje, susisiekite su mumis. Pristatysime jūsų prekes Olandijos vartotojams tiesiai į rankas pagal geriausias „HRX“ klientų aptarnavimo tradicijas.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …