Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip sumažinti atsargų kiekį ir taupyti lėšas?

Šiuo metu, kai nemažai sektorių išgyvena ne pačius geriausius laikus, dauguma įmonių ieško būdų, kaip mažinti sąnaudas. Tai, žinoma, visada yra svarbu, kadangi pagrindinis efektyvios įmonės tikslas – rasti priemonių, kaip pasiekti strateginius tikslus optimaliomis sąnaudomis. Tos kompanijos, kurios dirba efektyviau, ilgainiui laimi konkurencinę kovą. Viena iš geriausių taupymo galimybių, kuria gali pasinaudoti organizacija, tai ieškoti būdų, kaip tinkai valdyti įmonės atsargas.

Šiame straipsnyje detaliau aptarsime atsargų valdymo svarbą bei pateiksime keletą modelių, kurie padeda sumažinti atsargų kiekį.

Efektyvus atsargų valdymas ir jo reikšmė įmonės pelningumui
 

Tinkamas atsargų valdymas – tiesiausias kelias į pelningumo didinimą, kadangi čia slypi didžiausios lėšų taupymo galimybės. Tos kompanijos, kurios sugeba dirbti su optimaliomis atsargomis, atlaisvina apyvartines lėšas bei taupo pinigų naudojimo kaštus. Tuo pat metu įmonės, dirbdamos su mažesnėmis atsargomis, kartu mažina ir kitas išlaidas, nes reikia mažesnio sandėlio bei mažiau darbuotojų. Galima sakyti, kad didelės sandėlio atsargos reiškia didesnį sandėlio operacijų kompleksiškumą, kartu sukuria sąlygas dažnesnėms klaidoms bei prastina klientų aptarnavimo kokybę.

Būdai, padedantys užtikrinti tinkamiausią atsargų kiekį
 

Nors atsargų mažinimas ir yra vienas reikšmingiausių faktorių, padedančių didinti pelningumą, tačiau, pradedant diegti sandėlio valdymo iniciatyvas, svarbu atkreipti dėmesį į vieną reikšmingą taisyklę. Optimizuoti sandėlį reikia atsižvelgiant į pirkimų istoriją ir žaliavų bei produktų pristatymo terminus, nes priešingu atveju galite padidinti „stockout‘ų“ kiekius, o tai mažins pelningumą. Dabar pasidalinsime keletu patarimų, kurie padės optimizuoti atsargas, bet nepakenks aptarnavimo kokybei.

Atlikite atsargų analizę

Norint efektyviai valdyti atsargas, pravartu atlikti ABC analizę. Šis įrankis leidžia suskirstyti atsargas į tris grupes pagal svarbą įmonės veiklai. Taip įmonės reitinguoja atsargas pagal paklausą, vertę, apsirūpinimo riziką, pelningumą. Svarbiausios atsargos priskiriamos A klasei, kitos svarbiausios priklauso B klasei, o mažiausiai svarbios – C klasei. Kai kurios įmonės atsargas gali grupuoti į daugiau klasių, pavyzdžiui, A-F klases. Atlikus šią analizę, sandėlio valdytojai daugiau dėmesio skiria svarbesnėms kategorijoms. Vadinasi, šias prekes užsako dažniau, palaiko didesnį atsargų kiekį, skiria geresnę vietą sandėlyje, perkelia šias atsargas arčiau klientų arba taiko kitus taktinius veiksmus.

Pasiūlos ir paklausos planavimo sistemos sukūrimas

Ypač veiksmingas įrankis, kurio tinkamam naudojimui reikalingi technologiniai sprendimai, tai sprendimai, sujungiantys jūsų įmonę su tiekėjų, distributorių ir kitų tiekimo grandinių partnerių atsargų planavimo sistemomis. Tuomet atsargos yra užsakomos atsižvelgiant į realų poreikį. Šiuo metu yra sprendimų, kurie atliekami naudojant dirbtinį intelektą, tai yra mašininio mokymosi algoritmai atlieka skaičiavimus ir praneša, kada reikia užsakyti įvairias priekių atsargas. Taip sumažinamas klaidų skaičius ir tinkamai apskaičiuojamas atsargų poreikis.

Jeigu jūsų įmonės veikla nereikalauja turėti didelių atsargų kiekių, tuomet, tikėtina, kad jums nereikia pažangių technologinių sprendimų, tokiu atveju valdydami atsargas atsižvelkite į istorinius pardavimų duomenis. Jeigu jūsų veiklą veikia sezoniškumas, ypatingą dėmesį skirkite atsargų valdymui šiuo laikotarpiu. Pastebėtina, kad būtent tuo metu įmonės patiria daugiausiai „stokout‘ų“ arba, atvirkščiai, užsako daugiau prekių, kurias vėliau parduoda su nuolaida.

Taip pat galite pagalvoti apie partnerių valdymo sistemos sukūrimą (angl. Vendor management system). Ši praktika dažnai taikoma tarp prekės gamintojo ir pardavėjo. Šiuo atveju partnerių atsargų sistemos yra sujungtos tarpusavyje, o už atsargų papildymą yra atsakingas gamintojas, taikomos įvairios iniciatyvinės sistemos. Tokiu atveju kiekviena pusė yra motyvuota pasiekti kuo geresnį prekių apyvartumą,  taip išlošia ir prekės gamintojas, ir pardavėjas.

Atsargų valdymas pagal „Just in time“ principą

Dar vienas metodas, dažnai taikomas automobilių pramonėje, tai žaliavų ir prekių užsakymas tuo metu, kai yra poreikis (angl. Just in time inventory management). Šiuo atveju atsargos yra užsakomos tik tuomet, kai atsiranda realus poreikis. Kompanijos, kurios vadovaujasi šiuo modeliu, taupo apyvartines lėšas, lėšos panaudojamos tik tuo atveju, kai yra pardavimas, taip žymiai geriau valdomi piniginiai srautai. Kartu šioms kompanijoms reikia mažiau finansinių injekcijų, nes nereikia išlaikyti sandėlio ir darbuotojų, kadangi atsargų pristatymu ir sandėliavimu dažniausiai rūpinasi tiekėjas.

Apibendrinant svarbu paminėti, kad efektyvus atsargų valdymas koja kojon žengia su efektyviu transporto paslaugų užtikrinimu. Kadangi įmonės, kurios savo veiklą vysto išnaudodamos optimalius atsargų kiekius, privalo užtikrinti, kad atsargos konkrečiu laiku būtų pristatytos į sandėlį arba klientams, nes vėlavimas gali reikšti finansinius nuostolius. Šioje situacijoje ypatingai svarbią vietą užima tinkama transporto ir kitų logistikos partnerių atranka. Jeigu jūs ieškote partnerių, kurie pasiekia vieną aukščiausių pristatymo laiku rodiklių rinkoje ir žino, kaip dirbti su įmonėmis, kurios vadovaujasi „Just in time“ inventoriaus valdymo principu, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę užklausos formą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …