Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kokią įtaką e-komercijos veiklai daro logistikos operacijos

28.12 2023 E-komercija

Per pastaruosius penkerius metus e-komercijos prekybos kanalo reikšmė labai išaugo. Vis daugiau prekybos ir gamybos įmonių, kurdamos savo elektronines parduotuves, pradėjo naudotis juo, bet  lygiagrečiai vykdė prekybą ir per marketplac‘us, o kai kurios kompanijos  išnaudojo abi galimybes. Šio kanalo svarba ateityje tik augs, prognozuojama, kad 2026 m. čia bus parduodama daugiau nei 25 % visų prekių (codept). Svarbus e-komercijos prekybos kanalo sėkmės rodiklis yra susijęs su sėkmingomis logistinėmis operacijomis. „HRX“ jau metus teikia e-komercijos logistikos paslaugas, todėl šiame straipsnyje pasidalinsime įžvalgomis, kuo ypatingas minėtas kanalas ir kodėl jis toks populiarus.

Kodėl tinkamai parinktos logistikos operacijos yra ypatingai svarbios e-komercijos kanalui?
 

Tinkamai parinktos logistikos operacijos (suderintos su įmonės strategija) yra labai svarbios vykdant bet kokią veiklą, tačiau e-komercijos kanale tai turi daug didesnę  reikšmę. Kuo šis kanalas išskirtinis?

Daugiau logistinių operacijų nei tradiciniame pardavimo kanale
 

Vykdant e-komercijos veiklą, prie įprastų logistikos operacijų prisideda paskutinės mylios, sandėliavimo, krovinių surinkimo ir reversinės logistikos operacijos. Jeigu tradiciniuose kanaluose didesnė visos vertės grandinės dalis tenka pardavimų, marketingo, klientų aptarnavimo ir kitiems skyriams, tai e-komerciniame kanale daugiausiai atliekama su logistika susijusių operacijų.

Logistikos įmonės darbuotojai dažnai tampa klientų aptarnavimo vadybininkais
 

Kai prekės yra perkamos parduotuvėse, su klientais bendrauja pardavėjai, t. y. šie darbuotojai yra atsakingi už gerą klientų aptarnavimą ir pakartotiną pirkimą. Kai prekės  pristatomos vartotojams į rankas arba į paštomatus, šią funkciją perima logistikos įmonės darbuotojai, t. y. vairuotojai bei kiti operacijoje dalyvaujantys asmenys. Jie praneša apie krovinio pristatymą, vėlavimą, atsako į kitus su siunta susijusius klausimus. Nors prekybos įmonės neturėtų būti atsakingos už savo partnerius, tačiau, jeigu logistikos įmonės darbuotojai su jūsų klientais bendraus nepagarbiai, nemandagiai, negebės proaktyviai spręsti įvairių probleminių situacijų, tai pakenks prekybos įmonei, kadangi tokiais atvejais, tikėtina, vartotojai nebepirks iš jūsų.

Gebėjimas užtikrinti lanksčias ir klientų poreikius atitinkančias logistikos paslaugas garantuoja ne mažiau kaip 50 % šio kanalo sėkmės
 

Lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių bei daryti tai geriau už konkurentus yra tiesiausias kelias į verslo sėkmę. Kalbant apie e-komercijos logistiką, tyrimai rodo, kad jeigu vartotojai neranda jiems tinkamos pristatymo galimybės (pvz., pristatymas į rankas arba į atsiėmimo punktą) bei tinkamo pristatymo termino (pvz., pristatymas tą pačią arba kitą dieną), jie šias prekes įsigyja iš konkurentų.

Nesugadinti ir laiku pristatomi kroviniai turi visai kitą reikšmę nei tradiciniuose pardavimo kanaluose
 

Žinoma, prekių vėlavimas arba apgadinti kroviniai neigiamai vertinami ne tik e-komercijos kanale, tačiau ir verslas verslui prekybiniuose santykiuose bei kitose veiklose. Tačiau yra atlikta nemažai tyrimų, kurie atskleidžia, kad pirkėjai šiuos neigiamus veiksnius tiesiogiai susieja su prekės ženklu, o ne su logistikos įmone. Įvertinus faktą, kad dažnai e-komerciją vykdančios įmonės neturi tiesioginio santykio su savo klientais, tad galimybės susitarti irgi yra ribotos, todėl kiekvienas vėlavimo ar krovinio sugadinimo atvejis neigiamai veikia pakartotino pirkimo galimybes.

Naudingi statistiniai duomenys
 

E-komercijos kanalas ir šio kanalo logistika iš kitų išsiskiria tuo, kad šioje srityje yra atlikta daug tyrimų, kurie susieja logistikos įtaką su pirkėjų pasitenkinimu ir pakartotino pirkimo galimybėmis. Pasidalinsime keletu svarbių statistinių duomenų:

  • 25 % pirkėjų neperka, jeigu pardavėjai negali pasiūlyti tos pačios dienos pristatymo;
  • 90 % pirkėjų teigia, kad bloga krovinių pristatymo patirtis daro neigiamą įtaką pakartotino pirkimo galimybei iš to paties pardavėjo;
  • 73 % pirkėjų teigia, kad gera prekių grąžinimo patirtis didina tikimybę pirkti iš to paties pardavėjo;
  • 55% pirkėjų palieka pirkinių krepšelį, jeigu neranda sau tinkamo pristatymo būdo.

Apibendrindami norime pabrėžti, kad kompanijos, siekiančios būti sėkmingos šioje srityje, privalo užtikrinti lanksčias logistikos operacijas, kurios patenkintų klientų poreikius. Norint pasiekti šį tikslą, labai svarbu dirbti su patikimais logistikos partneriais. Jeigu jūs dabar ieškote kokybiško siuntų gabenimo partnerio, susisiekite su mumis. Mes pasiekiame vieną aukščiausių klientų pasitenkinimo rodiklių rinkoje, garsėjame aukštais krovinių pristatymo laiku rodikliais ir „Premium“ aptarnavimo kokybe. Susisiekite su mūsų pardavimo komanda, jie plačiau papasakos apie kryptis, su kuriomis dirbame. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę, kontaktų formą.

Susisiekti su HRX Pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …