Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kokią įtaką e-komercijos veiklai daro logistikos operacijos

28.12 2023 E-komercija

Per pastaruosius penkerius metus e-komercijos prekybos kanalo reikšmė labai išaugo. Vis daugiau prekybos ir gamybos įmonių, kurdamos savo elektronines parduotuves, pradėjo naudotis juo, bet  lygiagrečiai vykdė prekybą ir per marketplac‘us, o kai kurios kompanijos  išnaudojo abi galimybes. Šio kanalo svarba ateityje tik augs, prognozuojama, kad 2026 m. čia bus parduodama daugiau nei 25 % visų prekių (codept). Svarbus e-komercijos prekybos kanalo sėkmės rodiklis yra susijęs su sėkmingomis logistinėmis operacijomis. „HRX“ jau metus teikia e-komercijos logistikos paslaugas, todėl šiame straipsnyje pasidalinsime įžvalgomis, kuo ypatingas minėtas kanalas ir kodėl jis toks populiarus.

Kodėl tinkamai parinktos logistikos operacijos yra ypatingai svarbios e-komercijos kanalui?
 

Tinkamai parinktos logistikos operacijos (suderintos su įmonės strategija) yra labai svarbios vykdant bet kokią veiklą, tačiau e-komercijos kanale tai turi daug didesnę  reikšmę. Kuo šis kanalas išskirtinis?

Daugiau logistinių operacijų nei tradiciniame pardavimo kanale
 

Vykdant e-komercijos veiklą, prie įprastų logistikos operacijų prisideda paskutinės mylios, sandėliavimo, krovinių surinkimo ir reversinės logistikos operacijos. Jeigu tradiciniuose kanaluose didesnė visos vertės grandinės dalis tenka pardavimų, marketingo, klientų aptarnavimo ir kitiems skyriams, tai e-komerciniame kanale daugiausiai atliekama su logistika susijusių operacijų.

Logistikos įmonės darbuotojai dažnai tampa klientų aptarnavimo vadybininkais
 

Kai prekės yra perkamos parduotuvėse, su klientais bendrauja pardavėjai, t. y. šie darbuotojai yra atsakingi už gerą klientų aptarnavimą ir pakartotiną pirkimą. Kai prekės  pristatomos vartotojams į rankas arba į paštomatus, šią funkciją perima logistikos įmonės darbuotojai, t. y. vairuotojai bei kiti operacijoje dalyvaujantys asmenys. Jie praneša apie krovinio pristatymą, vėlavimą, atsako į kitus su siunta susijusius klausimus. Nors prekybos įmonės neturėtų būti atsakingos už savo partnerius, tačiau, jeigu logistikos įmonės darbuotojai su jūsų klientais bendraus nepagarbiai, nemandagiai, negebės proaktyviai spręsti įvairių probleminių situacijų, tai pakenks prekybos įmonei, kadangi tokiais atvejais, tikėtina, vartotojai nebepirks iš jūsų.

Gebėjimas užtikrinti lanksčias ir klientų poreikius atitinkančias logistikos paslaugas garantuoja ne mažiau kaip 50 % šio kanalo sėkmės
 

Lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių bei daryti tai geriau už konkurentus yra tiesiausias kelias į verslo sėkmę. Kalbant apie e-komercijos logistiką, tyrimai rodo, kad jeigu vartotojai neranda jiems tinkamos pristatymo galimybės (pvz., pristatymas į rankas arba į atsiėmimo punktą) bei tinkamo pristatymo termino (pvz., pristatymas tą pačią arba kitą dieną), jie šias prekes įsigyja iš konkurentų.

Nesugadinti ir laiku pristatomi kroviniai turi visai kitą reikšmę nei tradiciniuose pardavimo kanaluose
 

Žinoma, prekių vėlavimas arba apgadinti kroviniai neigiamai vertinami ne tik e-komercijos kanale, tačiau ir verslas verslui prekybiniuose santykiuose bei kitose veiklose. Tačiau yra atlikta nemažai tyrimų, kurie atskleidžia, kad pirkėjai šiuos neigiamus veiksnius tiesiogiai susieja su prekės ženklu, o ne su logistikos įmone. Įvertinus faktą, kad dažnai e-komerciją vykdančios įmonės neturi tiesioginio santykio su savo klientais, tad galimybės susitarti irgi yra ribotos, todėl kiekvienas vėlavimo ar krovinio sugadinimo atvejis neigiamai veikia pakartotino pirkimo galimybes.

Naudingi statistiniai duomenys
 

E-komercijos kanalas ir šio kanalo logistika iš kitų išsiskiria tuo, kad šioje srityje yra atlikta daug tyrimų, kurie susieja logistikos įtaką su pirkėjų pasitenkinimu ir pakartotino pirkimo galimybėmis. Pasidalinsime keletu svarbių statistinių duomenų:

  • 25 % pirkėjų neperka, jeigu pardavėjai negali pasiūlyti tos pačios dienos pristatymo;
  • 90 % pirkėjų teigia, kad bloga krovinių pristatymo patirtis daro neigiamą įtaką pakartotino pirkimo galimybei iš to paties pardavėjo;
  • 73 % pirkėjų teigia, kad gera prekių grąžinimo patirtis didina tikimybę pirkti iš to paties pardavėjo;
  • 55% pirkėjų palieka pirkinių krepšelį, jeigu neranda sau tinkamo pristatymo būdo.

Apibendrindami norime pabrėžti, kad kompanijos, siekiančios būti sėkmingos šioje srityje, privalo užtikrinti lanksčias logistikos operacijas, kurios patenkintų klientų poreikius. Norint pasiekti šį tikslą, labai svarbu dirbti su patikimais logistikos partneriais. Jeigu jūs dabar ieškote kokybiško siuntų gabenimo partnerio, susisiekite su mumis. Mes pasiekiame vieną aukščiausių klientų pasitenkinimo rodiklių rinkoje, garsėjame aukštais krovinių pristatymo laiku rodikliais ir „Premium“ aptarnavimo kokybe. Susisiekite su mūsų pardavimo komanda, jie plačiau papasakos apie kryptis, su kuriomis dirbame. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę, kontaktų formą.

Susisiekti su HRX Pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …