Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Kokią įtaką e-komercijos veiklai daro logistikos operacijos

28.12 2023 E-komercija

Per pastaruosius penkerius metus e-komercijos prekybos kanalo reikšmė labai išaugo. Vis daugiau prekybos ir gamybos įmonių, kurdamos savo elektronines parduotuves, pradėjo naudotis juo, bet  lygiagrečiai vykdė prekybą ir per marketplac‘us, o kai kurios kompanijos  išnaudojo abi galimybes. Šio kanalo svarba ateityje tik augs, prognozuojama, kad 2026 m. čia bus parduodama daugiau nei 25 % visų prekių (codept). Svarbus e-komercijos prekybos kanalo sėkmės rodiklis yra susijęs su sėkmingomis logistinėmis operacijomis. „HRX“ jau metus teikia e-komercijos logistikos paslaugas, todėl šiame straipsnyje pasidalinsime įžvalgomis, kuo ypatingas minėtas kanalas ir kodėl jis toks populiarus.

Kodėl tinkamai parinktos logistikos operacijos yra ypatingai svarbios e-komercijos kanalui?
 

Tinkamai parinktos logistikos operacijos (suderintos su įmonės strategija) yra labai svarbios vykdant bet kokią veiklą, tačiau e-komercijos kanale tai turi daug didesnę  reikšmę. Kuo šis kanalas išskirtinis?

Daugiau logistinių operacijų nei tradiciniame pardavimo kanale
 

Vykdant e-komercijos veiklą, prie įprastų logistikos operacijų prisideda paskutinės mylios, sandėliavimo, krovinių surinkimo ir reversinės logistikos operacijos. Jeigu tradiciniuose kanaluose didesnė visos vertės grandinės dalis tenka pardavimų, marketingo, klientų aptarnavimo ir kitiems skyriams, tai e-komerciniame kanale daugiausiai atliekama su logistika susijusių operacijų.

Logistikos įmonės darbuotojai dažnai tampa klientų aptarnavimo vadybininkais
 

Kai prekės yra perkamos parduotuvėse, su klientais bendrauja pardavėjai, t. y. šie darbuotojai yra atsakingi už gerą klientų aptarnavimą ir pakartotiną pirkimą. Kai prekės  pristatomos vartotojams į rankas arba į paštomatus, šią funkciją perima logistikos įmonės darbuotojai, t. y. vairuotojai bei kiti operacijoje dalyvaujantys asmenys. Jie praneša apie krovinio pristatymą, vėlavimą, atsako į kitus su siunta susijusius klausimus. Nors prekybos įmonės neturėtų būti atsakingos už savo partnerius, tačiau, jeigu logistikos įmonės darbuotojai su jūsų klientais bendraus nepagarbiai, nemandagiai, negebės proaktyviai spręsti įvairių probleminių situacijų, tai pakenks prekybos įmonei, kadangi tokiais atvejais, tikėtina, vartotojai nebepirks iš jūsų.

Gebėjimas užtikrinti lanksčias ir klientų poreikius atitinkančias logistikos paslaugas garantuoja ne mažiau kaip 50 % šio kanalo sėkmės
 

Lankstumas ir gebėjimas prisitaikyti prie besikeičiančių klientų poreikių bei daryti tai geriau už konkurentus yra tiesiausias kelias į verslo sėkmę. Kalbant apie e-komercijos logistiką, tyrimai rodo, kad jeigu vartotojai neranda jiems tinkamos pristatymo galimybės (pvz., pristatymas į rankas arba į atsiėmimo punktą) bei tinkamo pristatymo termino (pvz., pristatymas tą pačią arba kitą dieną), jie šias prekes įsigyja iš konkurentų.

Nesugadinti ir laiku pristatomi kroviniai turi visai kitą reikšmę nei tradiciniuose pardavimo kanaluose
 

Žinoma, prekių vėlavimas arba apgadinti kroviniai neigiamai vertinami ne tik e-komercijos kanale, tačiau ir verslas verslui prekybiniuose santykiuose bei kitose veiklose. Tačiau yra atlikta nemažai tyrimų, kurie atskleidžia, kad pirkėjai šiuos neigiamus veiksnius tiesiogiai susieja su prekės ženklu, o ne su logistikos įmone. Įvertinus faktą, kad dažnai e-komerciją vykdančios įmonės neturi tiesioginio santykio su savo klientais, tad galimybės susitarti irgi yra ribotos, todėl kiekvienas vėlavimo ar krovinio sugadinimo atvejis neigiamai veikia pakartotino pirkimo galimybes.

Naudingi statistiniai duomenys
 

E-komercijos kanalas ir šio kanalo logistika iš kitų išsiskiria tuo, kad šioje srityje yra atlikta daug tyrimų, kurie susieja logistikos įtaką su pirkėjų pasitenkinimu ir pakartotino pirkimo galimybėmis. Pasidalinsime keletu svarbių statistinių duomenų:

  • 25 % pirkėjų neperka, jeigu pardavėjai negali pasiūlyti tos pačios dienos pristatymo;
  • 90 % pirkėjų teigia, kad bloga krovinių pristatymo patirtis daro neigiamą įtaką pakartotino pirkimo galimybei iš to paties pardavėjo;
  • 73 % pirkėjų teigia, kad gera prekių grąžinimo patirtis didina tikimybę pirkti iš to paties pardavėjo;
  • 55% pirkėjų palieka pirkinių krepšelį, jeigu neranda sau tinkamo pristatymo būdo.

Apibendrindami norime pabrėžti, kad kompanijos, siekiančios būti sėkmingos šioje srityje, privalo užtikrinti lanksčias logistikos operacijas, kurios patenkintų klientų poreikius. Norint pasiekti šį tikslą, labai svarbu dirbti su patikimais logistikos partneriais. Jeigu jūs dabar ieškote kokybiško siuntų gabenimo partnerio, susisiekite su mumis. Mes pasiekiame vieną aukščiausių klientų pasitenkinimo rodiklių rinkoje, garsėjame aukštais krovinių pristatymo laiku rodikliais ir „Premium“ aptarnavimo kokybe. Susisiekite su mūsų pardavimo komanda, jie plačiau papasakos apie kryptis, su kuriomis dirbame. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę, kontaktų formą.

Susisiekti su HRX Pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, …

Tiekėjų vertinimo sistema. Kas tai?

02.05 2024 Žinojimas = Galia
Tiekėjų vertinimo sistema – tai viena svarbiausių funkcijų, norint užtikrinti savo parduodamų prekių kokybę. Ši sistema leidžia stebėti, kaip laikomasi sutartyse aptartų sąlygų, taip pat ji padeda optimizuoti tiekėjų atrankos procesą. Šiame straipsnyje pristatysime tiekėjų vertinimo sistemą, pasiūlysime būdus, kaip ją įsidiegti, pateiksime konkrečių pavyzdžių iš transportavimo srities. Kas tai? Tiekėjų vertinimo sistema (angl. Scorecard) …

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …