Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kelionė tvarumo link: „Natura & Co“ pavyzdys

30.01 2024 Tvarumas

Tvari logistika ir organizacinė kultūra „HRX“ vertybių skalėje užima reikšmingą vietą. Tęsiame straipsnių ciklą apie sėkmingai tvarumo keliu žengiančias įmones. Daugiau patarimų ir naudingos informacijos šia tema galite rasti čia. Šiandien pakalbėsime apie kompaniją „Natura & Co“. Galbūt ne visi žino kompanijos pavadinimą, tačiau, tikėtina, kad dažnas esate naudoję šios bendrovės gaminamą produkciją. Įdomus faktas, kad daugelis kompanijų, pasirinkusios tvarumo kelią, susilaukia įvairios kritikos dėl žaliojo plovimo, tuo tarpu apie šią organizaciją neigiamos informacijos neradome. Šiame straipsnyje aptarsime įmonės veiklą bei aiškinsimės, ko galėtų pasimokyti verslai, planuojantys sukti tvarumo keliu.

„Natura & Co“ veikla
 

Ši įmonė gamina kosmetikos produktus, žinomus visame pasaulyje: „AVON“, „NATURA“, „THE BODY SHOP“ ir „AESO“. Žinoma, kosmetikos pramonei, lyginant su kitomis šakomis (pvz., chemijos pramonė), daug paprasčiau gaminti tvarius produktus, tačiau vis tiek tenka įdėti daug pastangų. Juk tai tarptautinė kompanija, taigi žaliavos įsigyjamos, prekės gaminamos, o vėliau parduodamos visame pasaulyje, tiekėjų ir įvairių logistikos partnerių skaičiai yra didžiuliai, todėl užtikrinti tvarumą visoje grandinėje tikrai nėra lengva užduotis.

Vienas pagrindinių veiksnių, kas šią kompaniją išskiria iš kitų tvarių prekių ženklų, tai jų ambicinga tvarumo politika. Jie išsikėlė uždavinį – nulinių emisijų tikslą pasiekti iki 2030 m. Tai net 20 m. greičiau, nei prekybos ir gamybos įmonėms teikiamos Jungtinių Tautų (JT) rekomendacijos. Jie šiuo metu siekia mažinti emisijas visoje vertės grandinėje, nuo žaliavų įsigijimo iki pakuočių šalinimo. „Natura & Co“ taip pat yra įsipareigojusi išsaugoti Amazonės miškus, pati prisidėdama ir skatindama kitas kompanijas, kad jos iki 2025 m. visiškai sustabdytų šių miškų kirtimą.

Tvarumo iniciatyvos
 

Įmonė savo tvarumo reikalavimus grindžia keletu pagrindinių veiklos principų.

„Natura & Co“ yra įsidiegusi pažangią integralią pelno ir pajamų ataskaitos metodologiją (angl. IP&L). Tai reiškia, kad ši kompanija, teikdama savo ataskaitas, matuoja teigiamą ir neigiamą poveikį aplinkai. 2021 m. ataskaitoje teigiama, kad kiekvienam uždirbtam doleriui ji sugeneravo pusantro dolerio teigiamo poveikio aplinkai. Ne mažiau svarbi detalė yra susijusi su faktu, kad šios kompanijos valdyboje sukurta nauda aplinkai yra vertinama lygiai taip pat rimtai kaip ir pelnas. Siekiant tvarios organizacijos principų, toks vertinimas yra ypatingai svarbus.

Kita išskirtinė šios kompanijos tvarumo detalė yra susijusi su įmonės organizacine kultūra. Kompanijos vadovybė nori pasiekti įmonėje dirbančių vyrų ir moterų balansą (50/50). Ši taisyklė galioja ir vadovams. Kompanija taip pat stengiasi darbuotojams mokėti tokius atlyginimus, kad užtikrintų arba viršytų jų pragyvenimui reikalingus rodiklius visose šalyse (šiuo metu jau 96% darbuotojų tai yra užtikrinama). „Natura & Co“ savo konsultantams sukūrė darbuotojų vystymosi indeksą (angl. Human Development Index for Consultants). Šis indeksas padeda įvertinti socialinį konsultantų veiklos poveikį gamtai. Vadovaudamasi šiais ir kitais principais, organizacija užtikrina darbuotojų įsitraukimą į tvarumo strategijos įgyvendinimą.

Kompanija stengiasi mažinti atliekų kiekį tiekimo grandinėje. „Natura & Co“ siekia, kad iki 2030 m. visos pakavimo medžiagos būtų daugkartinio panaudojimo, perdirbamos arba kompostuojamos. Bendrovė taip pat daug dėmesio skiria atsinaujinančių ir biologiškai skaidžių formulių naudojimui gaminiuose, kad atitiktų jų tvarumo viziją.

Pamokos
 

Ko organizacijos, ketinančios kurti tvarius produktus ir paslaugas, gali pasimokyti iš „Natura & Co“ sėkmės istorijos?

Viena svarbiausių pamokų – kuriant tvarius produktus ir pristatant save kaip tvarią kompaniją,  tvarumo reikalavimus būtina vykdyti iš tikrųjų, nesidangstant žaliuoju plovimu. Siekiant išsiskirti iš kitų, svarbu išsikelti ambicingus planus ir tikslus bei rasti pažangiausius sprendimus šiems tikslams įgyvendinti.

Nors išsikelti ambicingus tikslus yra labai svarbu, tačiau pasverti, ar jie bus pasiekti, dar svarbiau. Priešingu atveju galima sulaukti neigiamos reakcijos iš vartotojų, jeigu tų tikslų įgyvendinti nepavyktų. Siekiant nulinių emisijų, tą būtina užtikrinta visoje vertės grandinėje (žaliavų tiekėjai, gamyba, distributoriai, logistika ir kt.). Nesame gamybos ar kitų sričių specialistai, tačiau, kalbant apie logistines operacijas, manome, kad pasiekti nulines emisijas iki 2030 m. bus sudėtinga. Kad ir kaip logistikos kompanijos, įskaitant ir mus, norėtų šį tikslą įgyvendinti, tačiau mus visus riboja faktas, kad vis dar nėra plačiai naudojamų, visiškai netaršių sprendimų ir infrastruktūros. Tikėtina, kad ir per ateinančius penkerius metus žymaus proveržio nebus.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad, analizuojant „Natura & Co“ ir kitų sėkmingai tvarumo keliu žengiančių kompanijų patirtį, pastebime tą patį dėsningumą. Pagrindiniai iš jų – tvarumas susijęs ne vien su taršos mažinimu, tai daug platesnė veikla, apimanti bet kurios įmonės kultūrą, gamtą ir bendrą viso pasaulio gerovę. Siekiant sėkmės šioje srityje, svarbu įtraukti visą kompanijos komandą, kitu atveju įgyvendinti užsibrėžtų tikslų nepavyks. Tačiau, nepaisant visko, galima tvirtinti, kad prekiauti tvariais produktais apsimoka, šį faktą patvirtina ir šios analizuojamos kompanijos pavyzdys.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …