Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kelionė tvarumo link: „Natura & Co“ pavyzdys

30.01 2024 Tvarumas

Tvari logistika ir organizacinė kultūra „HRX“ vertybių skalėje užima reikšmingą vietą. Tęsiame straipsnių ciklą apie sėkmingai tvarumo keliu žengiančias įmones. Daugiau patarimų ir naudingos informacijos šia tema galite rasti čia. Šiandien pakalbėsime apie kompaniją „Natura & Co“. Galbūt ne visi žino kompanijos pavadinimą, tačiau, tikėtina, kad dažnas esate naudoję šios bendrovės gaminamą produkciją. Įdomus faktas, kad daugelis kompanijų, pasirinkusios tvarumo kelią, susilaukia įvairios kritikos dėl žaliojo plovimo, tuo tarpu apie šią organizaciją neigiamos informacijos neradome. Šiame straipsnyje aptarsime įmonės veiklą bei aiškinsimės, ko galėtų pasimokyti verslai, planuojantys sukti tvarumo keliu.

„Natura & Co“ veikla
 

Ši įmonė gamina kosmetikos produktus, žinomus visame pasaulyje: „AVON“, „NATURA“, „THE BODY SHOP“ ir „AESO“. Žinoma, kosmetikos pramonei, lyginant su kitomis šakomis (pvz., chemijos pramonė), daug paprasčiau gaminti tvarius produktus, tačiau vis tiek tenka įdėti daug pastangų. Juk tai tarptautinė kompanija, taigi žaliavos įsigyjamos, prekės gaminamos, o vėliau parduodamos visame pasaulyje, tiekėjų ir įvairių logistikos partnerių skaičiai yra didžiuliai, todėl užtikrinti tvarumą visoje grandinėje tikrai nėra lengva užduotis.

Vienas pagrindinių veiksnių, kas šią kompaniją išskiria iš kitų tvarių prekių ženklų, tai jų ambicinga tvarumo politika. Jie išsikėlė uždavinį – nulinių emisijų tikslą pasiekti iki 2030 m. Tai net 20 m. greičiau, nei prekybos ir gamybos įmonėms teikiamos Jungtinių Tautų (JT) rekomendacijos. Jie šiuo metu siekia mažinti emisijas visoje vertės grandinėje, nuo žaliavų įsigijimo iki pakuočių šalinimo. „Natura & Co“ taip pat yra įsipareigojusi išsaugoti Amazonės miškus, pati prisidėdama ir skatindama kitas kompanijas, kad jos iki 2025 m. visiškai sustabdytų šių miškų kirtimą.

Tvarumo iniciatyvos
 

Įmonė savo tvarumo reikalavimus grindžia keletu pagrindinių veiklos principų.

„Natura & Co“ yra įsidiegusi pažangią integralią pelno ir pajamų ataskaitos metodologiją (angl. IP&L). Tai reiškia, kad ši kompanija, teikdama savo ataskaitas, matuoja teigiamą ir neigiamą poveikį aplinkai. 2021 m. ataskaitoje teigiama, kad kiekvienam uždirbtam doleriui ji sugeneravo pusantro dolerio teigiamo poveikio aplinkai. Ne mažiau svarbi detalė yra susijusi su faktu, kad šios kompanijos valdyboje sukurta nauda aplinkai yra vertinama lygiai taip pat rimtai kaip ir pelnas. Siekiant tvarios organizacijos principų, toks vertinimas yra ypatingai svarbus.

Kita išskirtinė šios kompanijos tvarumo detalė yra susijusi su įmonės organizacine kultūra. Kompanijos vadovybė nori pasiekti įmonėje dirbančių vyrų ir moterų balansą (50/50). Ši taisyklė galioja ir vadovams. Kompanija taip pat stengiasi darbuotojams mokėti tokius atlyginimus, kad užtikrintų arba viršytų jų pragyvenimui reikalingus rodiklius visose šalyse (šiuo metu jau 96% darbuotojų tai yra užtikrinama). „Natura & Co“ savo konsultantams sukūrė darbuotojų vystymosi indeksą (angl. Human Development Index for Consultants). Šis indeksas padeda įvertinti socialinį konsultantų veiklos poveikį gamtai. Vadovaudamasi šiais ir kitais principais, organizacija užtikrina darbuotojų įsitraukimą į tvarumo strategijos įgyvendinimą.

Kompanija stengiasi mažinti atliekų kiekį tiekimo grandinėje. „Natura & Co“ siekia, kad iki 2030 m. visos pakavimo medžiagos būtų daugkartinio panaudojimo, perdirbamos arba kompostuojamos. Bendrovė taip pat daug dėmesio skiria atsinaujinančių ir biologiškai skaidžių formulių naudojimui gaminiuose, kad atitiktų jų tvarumo viziją.

Pamokos
 

Ko organizacijos, ketinančios kurti tvarius produktus ir paslaugas, gali pasimokyti iš „Natura & Co“ sėkmės istorijos?

Viena svarbiausių pamokų – kuriant tvarius produktus ir pristatant save kaip tvarią kompaniją,  tvarumo reikalavimus būtina vykdyti iš tikrųjų, nesidangstant žaliuoju plovimu. Siekiant išsiskirti iš kitų, svarbu išsikelti ambicingus planus ir tikslus bei rasti pažangiausius sprendimus šiems tikslams įgyvendinti.

Nors išsikelti ambicingus tikslus yra labai svarbu, tačiau pasverti, ar jie bus pasiekti, dar svarbiau. Priešingu atveju galima sulaukti neigiamos reakcijos iš vartotojų, jeigu tų tikslų įgyvendinti nepavyktų. Siekiant nulinių emisijų, tą būtina užtikrinta visoje vertės grandinėje (žaliavų tiekėjai, gamyba, distributoriai, logistika ir kt.). Nesame gamybos ar kitų sričių specialistai, tačiau, kalbant apie logistines operacijas, manome, kad pasiekti nulines emisijas iki 2030 m. bus sudėtinga. Kad ir kaip logistikos kompanijos, įskaitant ir mus, norėtų šį tikslą įgyvendinti, tačiau mus visus riboja faktas, kad vis dar nėra plačiai naudojamų, visiškai netaršių sprendimų ir infrastruktūros. Tikėtina, kad ir per ateinančius penkerius metus žymaus proveržio nebus.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad, analizuojant „Natura & Co“ ir kitų sėkmingai tvarumo keliu žengiančių kompanijų patirtį, pastebime tą patį dėsningumą. Pagrindiniai iš jų – tvarumas susijęs ne vien su taršos mažinimu, tai daug platesnė veikla, apimanti bet kurios įmonės kultūrą, gamtą ir bendrą viso pasaulio gerovę. Siekiant sėkmės šioje srityje, svarbu įtraukti visą kompanijos komandą, kitu atveju įgyvendinti užsibrėžtų tikslų nepavyks. Tačiau, nepaisant visko, galima tvirtinti, kad prekiauti tvariais produktais apsimoka, šį faktą patvirtina ir šios analizuojamos kompanijos pavyzdys.

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …