Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Kelionė tvarumo link: „Natura & Co“ pavyzdys

30.01 2024 Tvarumas

Tvari logistika ir organizacinė kultūra „HRX“ vertybių skalėje užima reikšmingą vietą. Tęsiame straipsnių ciklą apie sėkmingai tvarumo keliu žengiančias įmones. Daugiau patarimų ir naudingos informacijos šia tema galite rasti čia. Šiandien pakalbėsime apie kompaniją „Natura & Co“. Galbūt ne visi žino kompanijos pavadinimą, tačiau, tikėtina, kad dažnas esate naudoję šios bendrovės gaminamą produkciją. Įdomus faktas, kad daugelis kompanijų, pasirinkusios tvarumo kelią, susilaukia įvairios kritikos dėl žaliojo plovimo, tuo tarpu apie šią organizaciją neigiamos informacijos neradome. Šiame straipsnyje aptarsime įmonės veiklą bei aiškinsimės, ko galėtų pasimokyti verslai, planuojantys sukti tvarumo keliu.

„Natura & Co“ veikla
 

Ši įmonė gamina kosmetikos produktus, žinomus visame pasaulyje: „AVON“, „NATURA“, „THE BODY SHOP“ ir „AESO“. Žinoma, kosmetikos pramonei, lyginant su kitomis šakomis (pvz., chemijos pramonė), daug paprasčiau gaminti tvarius produktus, tačiau vis tiek tenka įdėti daug pastangų. Juk tai tarptautinė kompanija, taigi žaliavos įsigyjamos, prekės gaminamos, o vėliau parduodamos visame pasaulyje, tiekėjų ir įvairių logistikos partnerių skaičiai yra didžiuliai, todėl užtikrinti tvarumą visoje grandinėje tikrai nėra lengva užduotis.

Vienas pagrindinių veiksnių, kas šią kompaniją išskiria iš kitų tvarių prekių ženklų, tai jų ambicinga tvarumo politika. Jie išsikėlė uždavinį – nulinių emisijų tikslą pasiekti iki 2030 m. Tai net 20 m. greičiau, nei prekybos ir gamybos įmonėms teikiamos Jungtinių Tautų (JT) rekomendacijos. Jie šiuo metu siekia mažinti emisijas visoje vertės grandinėje, nuo žaliavų įsigijimo iki pakuočių šalinimo. „Natura & Co“ taip pat yra įsipareigojusi išsaugoti Amazonės miškus, pati prisidėdama ir skatindama kitas kompanijas, kad jos iki 2025 m. visiškai sustabdytų šių miškų kirtimą.

Tvarumo iniciatyvos
 

Įmonė savo tvarumo reikalavimus grindžia keletu pagrindinių veiklos principų.

„Natura & Co“ yra įsidiegusi pažangią integralią pelno ir pajamų ataskaitos metodologiją (angl. IP&L). Tai reiškia, kad ši kompanija, teikdama savo ataskaitas, matuoja teigiamą ir neigiamą poveikį aplinkai. 2021 m. ataskaitoje teigiama, kad kiekvienam uždirbtam doleriui ji sugeneravo pusantro dolerio teigiamo poveikio aplinkai. Ne mažiau svarbi detalė yra susijusi su faktu, kad šios kompanijos valdyboje sukurta nauda aplinkai yra vertinama lygiai taip pat rimtai kaip ir pelnas. Siekiant tvarios organizacijos principų, toks vertinimas yra ypatingai svarbus.

Kita išskirtinė šios kompanijos tvarumo detalė yra susijusi su įmonės organizacine kultūra. Kompanijos vadovybė nori pasiekti įmonėje dirbančių vyrų ir moterų balansą (50/50). Ši taisyklė galioja ir vadovams. Kompanija taip pat stengiasi darbuotojams mokėti tokius atlyginimus, kad užtikrintų arba viršytų jų pragyvenimui reikalingus rodiklius visose šalyse (šiuo metu jau 96% darbuotojų tai yra užtikrinama). „Natura & Co“ savo konsultantams sukūrė darbuotojų vystymosi indeksą (angl. Human Development Index for Consultants). Šis indeksas padeda įvertinti socialinį konsultantų veiklos poveikį gamtai. Vadovaudamasi šiais ir kitais principais, organizacija užtikrina darbuotojų įsitraukimą į tvarumo strategijos įgyvendinimą.

Kompanija stengiasi mažinti atliekų kiekį tiekimo grandinėje. „Natura & Co“ siekia, kad iki 2030 m. visos pakavimo medžiagos būtų daugkartinio panaudojimo, perdirbamos arba kompostuojamos. Bendrovė taip pat daug dėmesio skiria atsinaujinančių ir biologiškai skaidžių formulių naudojimui gaminiuose, kad atitiktų jų tvarumo viziją.

Pamokos
 

Ko organizacijos, ketinančios kurti tvarius produktus ir paslaugas, gali pasimokyti iš „Natura & Co“ sėkmės istorijos?

Viena svarbiausių pamokų – kuriant tvarius produktus ir pristatant save kaip tvarią kompaniją,  tvarumo reikalavimus būtina vykdyti iš tikrųjų, nesidangstant žaliuoju plovimu. Siekiant išsiskirti iš kitų, svarbu išsikelti ambicingus planus ir tikslus bei rasti pažangiausius sprendimus šiems tikslams įgyvendinti.

Nors išsikelti ambicingus tikslus yra labai svarbu, tačiau pasverti, ar jie bus pasiekti, dar svarbiau. Priešingu atveju galima sulaukti neigiamos reakcijos iš vartotojų, jeigu tų tikslų įgyvendinti nepavyktų. Siekiant nulinių emisijų, tą būtina užtikrinta visoje vertės grandinėje (žaliavų tiekėjai, gamyba, distributoriai, logistika ir kt.). Nesame gamybos ar kitų sričių specialistai, tačiau, kalbant apie logistines operacijas, manome, kad pasiekti nulines emisijas iki 2030 m. bus sudėtinga. Kad ir kaip logistikos kompanijos, įskaitant ir mus, norėtų šį tikslą įgyvendinti, tačiau mus visus riboja faktas, kad vis dar nėra plačiai naudojamų, visiškai netaršių sprendimų ir infrastruktūros. Tikėtina, kad ir per ateinančius penkerius metus žymaus proveržio nebus.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad, analizuojant „Natura & Co“ ir kitų sėkmingai tvarumo keliu žengiančių kompanijų patirtį, pastebime tą patį dėsningumą. Pagrindiniai iš jų – tvarumas susijęs ne vien su taršos mažinimu, tai daug platesnė veikla, apimanti bet kurios įmonės kultūrą, gamtą ir bendrą viso pasaulio gerovę. Siekiant sėkmės šioje srityje, svarbu įtraukti visą kompanijos komandą, kitu atveju įgyvendinti užsibrėžtų tikslų nepavyks. Tačiau, nepaisant visko, galima tvirtinti, kad prekiauti tvariais produktais apsimoka, šį faktą patvirtina ir šios analizuojamos kompanijos pavyzdys.

Kitos naujienos:

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, …

Tiekėjų vertinimo sistema. Kas tai?

02.05 2024 Žinojimas = Galia
Tiekėjų vertinimo sistema – tai viena svarbiausių funkcijų, norint užtikrinti savo parduodamų prekių kokybę. Ši sistema leidžia stebėti, kaip laikomasi sutartyse aptartų sąlygų, taip pat ji padeda optimizuoti tiekėjų atrankos procesą. Šiame straipsnyje pristatysime tiekėjų vertinimo sistemą, pasiūlysime būdus, kaip ją įsidiegti, pateiksime konkrečių pavyzdžių iš transportavimo srities. Kas tai? Tiekėjų vertinimo sistema (angl. Scorecard) …

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …