Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija

Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su kokiais papildomais logistiniais iššūkiais susiduriama, vykdant prekybą per e-komercijos kanalą.

Kodėl gamybinės įmonės vis drąsiau renkasi e-komercijos pardavimo kanalą?

Pirmiausia svarbu pristatyti keletą sektorių, kurie sėkmingai išnaudoja šį kanalą. Spektras tikrai platus: kosmetikos ir medicinos pramonė, tekstilės, elektronikos, statybos pramonė ir daug kitų sektorių. Jeigu norite pasisemti įdėjų arba pasitikrinti, ar jūsų sektorius būtų populiarus, platesnį sąrašą galite rasti paspaudę čia.

Taigi kokios pagrindinės priežastys lemia, kad vis daugiau įmonių renkasi šį kanalą?

  • Klientai nori pirkti internetu. Vis daugiau vartotojų, įskaitant ir B2B sektoriaus atstovus, nori pirkti prekes internetu. Jau dabar gamybinės įmonės, kurios pardavinėja savo prekes per tarpininkus, turi diegtis sistemas, kurios leidžia priimti užsakymus internetu. Kai   sistemos sukuriamos, daugelis žengia kitą logišką žingsnį, t. y. investuoja į šio kanalo vystymą be tarpininkų pagalbos.
  • Parduoti internetu šiuo metu yra ypač lengva. Jeigu anksčiau, norint susikurti internetinę parduotuvę ir kitas sistemas, reikėdavo investuoti didžiulius pinigus, tai dabar atlikti šį veiksmą yra paprasta, pigu ir greita. Negana to, šiuo metu veikia daug marketplac‘ų, kur įmonės gali talpinti savo prekes ir taip pasiekti daug vartotojų įvairiose pasaulio šalyse.
  • Auganti konkurencija gamybos sektoriuje verčia įmones ieškoti naujų sprendimų. Šis punktas ypač aktualus Lietuvoje veikiančioms gamybinėms įmonėms, kadangi jos turi konkuruoti su Lenkijos gamintojais. Dažnu atveju masinę gamybą vykdančios Lietuvos  įmonės pralošia Lenkijoje veikiančioms įmonėms, kadangi jos yra didesnės ir dėl masto ekonomijos sugeba gaminti daug pigiau. Todėl nišinių produktų gamyba, kuri parduodama tiesiogiai vartotojams, dažnai yra ta išeitis, kuri leidžia sėkmingai konkuruoti.

Galėtume rasti ir daugiau priežasčių, tokių kaip rizikos išskaidymas (per e-komercijos kanalą galima pasiekti nutolusias rinkas) ar greitesnis pajamų augimas. Tačiau išvardintos priežastys, mūsų nuomone, yra pačios svarbiausios.

Su kokiais papildomais logistiniais iššūkiais susiduria gamybinės įmonės?

Nors prekyba tiesiogiai, išnaudojant e-komercijos kanalą, sukuria daug papildomos naudos, tačiau tuo pat metu kelia ir papildomų iššūkių. Kadangi atstovaujame logistikos įmonei, plačiau  pakalbėsime apie pagrindinius logistinius iššūkius, kurie atsiranda pradedant pardavinėti per šį kanalą.

Smulkėjantys kroviniai

Vienas pagrindinių iššūkių yra susijęs su faktu, kad įmonėms, pradėjus vykdyti prekybą per e-komercijos kanalą, kroviniai pradeda smulkėti. T. y. kasdien reikia apdoroti didesnį kiekį skirtingų užsakymų, parinkti skirtingus gabenimo būdus bei pristatymo terminus. Dėl šios priežasties išauga klaidų rizika ir tampa sunkiau suvaldyti logistines išlaidas.

Prekių grąžinimas

Vykdant e-komercijos veiklą, atsiranda papildomos logistinės operacijos, susijusios su prekių grąžinimu (angl. reverse logistics). Grąžinimas gali būti vykdomas dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, dėl partijų atšaukimo, dėl broko, perpakavimo bei dėl to, kad klientui nepatiko prekė. T. y. sudėtingos logistinės operacijos, todėl įmonės privalo paruošti procesus ir sistemas.

Reikalingos papildomos žinios dėl dokumentacijos, tarifų ir draudimų

Įmonės, kurios vykdo elektroninę prekybą, ypač tarptautinę, privalo įgyti papildomų žinių ir gebėjimų. Joms atsiranda naujų prievolių dėl pridėtinės vertės tarifo apskaičiavimo, reikia išmanyti kiekvienos šalies, kurioje ketinama prekiauti, mokesčių sistemą, importo taisykles bei draudimų sąlygas. Klaidos kaina, atsiradusi dėl žinių trūkumo, gali kainuoti labai brangiai, nes tenka susigrąžinti prekes, susimokėti papildomus mokesčius, o kartais net ir baudas.

Išauga atsakomybių ribos: sugadinimas, pažeidimas, vėlavimas

Vykdydamas elektroninę komerciją, pardavėjas yra atsakingas už visą logistinę grandinę. Tradiciškai gamybinės įmonės prekybą vykdo FCA, FOB ar kitomis sąlygomis, kai jų atsakomybė baigiasi pakrovus krovinį į transporto priemonę. Vykdant prekybą per e-komercijos kanalą, pardavėjas atsako už viską. T. y. jeigu krovinys pavėluos, bus pažeistas, neatitiks reikalavimų, už viską bus atsakingas pardavėjas, o kiekvienas toks atvejis turės neigiamos įtakos jo prekės ženklui.

Apibendrindami norime pakartoti, kad gamybinėms įmonėms atsiveria vis daugiau galimybių pasiekti vartotojus skirtingose šalyse ir tai padaryti pelningiau negu parduodant per tarpininkus. Žinoma, siekiant uždirbti daugiau, tenka prisiimti ir daugiau atsakomybės bei rūpintis sėkmingu logistinių operacijų atlikimu. Gera žinia ta, kad įvairius logistinius iššūkius galite įveikti, jei dirbate su patikimomis logistinėmis įmonėmis. Viena tokių esame ir mes, tad jeigu jūs vykdote arba planuojate vykdyti elektroninę komerciją ir ieškote transporto partnerio, kuris gebėtų saugiai bei greitai pristatyti prekes Europoje, tuomet kviečiame susisiekti su mumis. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …