Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas

Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą metų ir kurios veiklos sritis nuo pat įsikūrimo buvo susijusi su tvarumu, nors apie tai dar net nebuvo kalbama.

„Radius Recycling“ veikla

Ši kompanija buvo įkurta dar 1906 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Iki praėjusių metų „Radius Recycling“ buvo žinoma „Schnitzer“ vardu (2023 m. įmonė pakeitė pavadinimą), ji užsiima įvairių metalų perdirbimu. Įdomu faktas, kad tvarumo genas bendrovėje buvo užkoduotas jau nuo pat veiklos pradžios. Perdirbtų metalų naudojimas strateginiu požiūriu yra labai svarbus visoms įmonėms, pramonės šakoms ir vyriausybėms, kurios orientuotos į anglies dioksido mažinimą.

2023 m. ši kompanija užkopė į pasaulio tvarių kompanijų  reitingo, kurį sudaro „Corporate Knights“, viršūnę ir užėmė pirmą vietą. Šis reitingas sudaromas kiekvienais metais, kai išrenkama šimtas tvariausių kompanijų. Į praėjusių metų dešimtuką pateko bendrovės: „Vestas Wind Systems“, „Schneider Electric“, „Siemens Gamesa“ ir kt. Pagrindinė priežastis, kodėl „Radius Recycling” iš penkioliktos vietos pakilo į pirmą, yra ta, kad jos pajamos 100 proc. generuojamos iš su tvarumu susijusios veiklos bei investicijų į tvarių produktų kūrimą. Pavyzdžiui, 2022 m. įmonė pristatė „GRN Steel“ – tai metalų linija, kuri visiškai neišskiria anglies dvideginio.

„Radius Recycling“ taip pat yra pripažinta ir kituose reitinguose. „Ethisphere“ institutas 8 metus iš eilės šią kompaniją įvardija kaip vieną etiškiausių verslų pasaulyje. „Newsweek“ jau 3 metus renka šią organizaciją kaip vieną atsakingiausių verslų JAV.

Tvarumo iniciatyvos

Metalo gamyba yra viena labiausiai aplinką teršiančių veiklų. Ši industrija atsakinga už 7 proc. visų išmetamų CO2 emisijų. Tvarių kompanijų metalo perdirbimo srityje yra labai mažai. Kuo išskirtinės „Radius Recycling“ tvarumo iniciatyvos, kurios leido jiems tapti  lyderiaujančia įmone šioje srityje?

Kaip ir minėjome, šios kompanijos veiklos sritis idealiai tinka tvaraus verslo vystymui, tačiau esminis proveržis buvo pasiektas tada, kai prieš daugiau nei 10 metų kompanija pasitvirtino savo tvarumo tikslus. Ši kompanija, kaip ir kitos organizacijos, sėkmingai vystančios tvarius verslus, tvarumą supranta plačiąja prasme, ne vien tik kaip aplinkos tausojimą, tačiau ir palankias darbo sąlygas bei pelno susiejimą su tvarumu. „Radius Recycling“ savo tvarumo politikoje yra užsibrėžusi iki 2050 m. tapti visiškai neteršiančia kompanija. Šiuo metu įmonė yra išsikėlusi tikslus, kaip bus mažinamos pirmos ir antros apimties emisijos, vyksta tyrimai ir atliekamos studijos, susijusios su trečios apimties emisijų mažinimu.

Jau dabar „Radius Recycling“ gali pasigirti, kad savo veikloje naudoja elektrą, kuri yra 100 proc. švari ir neteršianti aplinkos. Kompanija nuolatos investuoja į technologijas, leidžiančias efektyviau perdirbti juoduosius ir spalvotuosius metalus, siekiant sumažinti atliekų kiekį. Taip pat investuojama į naujų netaršių metalų produktų kūrimą.

Ši įmonė ypatingą dėmesį skiria darbuotojų gerovei, taikydama tvarioms kompanijoms įprastus įvairovę ir įsitraukimą skatinančius metodus, siekia mažinti nelaimingų atsitikimų darbe skaičių. Kadangi įmonė užsiima gamybine veikla, kur sužalojimų atvejų, įskaitant ir mirtinų, pasitaiko dažnai, šis tikslas tvarumo politikoje užima labai svarbią vietą. Daugeliui besidominčių tvarumu visi šie veiksniai galėtų pasirodyti mažiau ambicingi nei tokių kompanijų, kaip, pavyzdžiui, „Patagonia“, tačiau šiuo atveju turbūt geriausiai tinka posakis, kad paprastume slypi genialumas.

Pamokos

Turbūt viena svarbiausių pamokų yra ta, kad nors šios kompanijos veiklos sritis galėtų būti traktuojama kaip tvari, ko, tikėtina, daugeliui verslininkų ir būtų pakakę, tačiau ši bendrovė tuo neapsiribojo. Ji suprato, kad tvarumas susijęs ne vien  su anglies dioksido mažinimu, tai daug platesnė sąvoka, apimanti ir aplinkos apsaugą, ir darbuotojų gerovę, ir pačios įmonės aktyvią veiklą šiose srityse.

Analizuojant šios kompanijos tvarumo politiką, aiškėja, kad joje daugiausia dėmesio skiriama įmonėje dirbančių darbuotojų gerovei, kai tuo tarpu kitos tvarios bendrovės akcentuoja bendrą žmonijos gėrį. Sutinkame, kad viskas svarbu, tačiau sveikintinas požiūris, jog darbuotojų gerovė  šiai kompanijai yra prioritetas, nes taip pasiekiami ne tik tvarumo reikalavimai, taip įmonė kuria ir savo konkurencinį pranašumą.

Kita svarbi pamoka, galinti būti sektinu pavyzdžiu – tai atsargių ir pamatuotų tikslų išsikėlimas. Daugelis tvarių kompanijų iš karto išskiria tikslus, susijusius su pirmos, antros ir trečios apimties emisijų mažinimu, nors daugelis supranta, kad pastarosios suvaldymas vis dar kelia nemažai iššūkių. „Radius Recycling“ žengia kitu keliu. Ji paskelbia tik tuos tikslus, kai aiškiai žino, kad gali juos įgyvendinti, o ten, kur nėra tikri, papildomai renka duomenis, atlieka analizę ir tik tuomet grįžta prie  konkrečių tikslų formulavimo. Toks elgesys kuria stiprios ir atsakingos kompanijos įvaizdį.

Apibendrinant galima akcentuoti, kad „Radius Recycling“ pavyzdys rodo, jog, siekiant tapti tvaria kompanija, nereikia kurti skambių ir dažnai į marketingą orientuotų šūkių bei tikslų. Norint būti tvaria kompanija, užtenka investuoti į netaršią gamybą ir įmonės darbuotojus, visi kiti dalykai nėra tokie svarbūs. Šios įmonės pavyzdys rodo, kad tvaria įmone gali tapti net ir ta, kuri skaičiuoja savo veiklos šimtmetį, kai bet kokie pokyčiai panašiose kompanijos tradiciškai sutinkami gana skeptiškai.

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …