Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas

Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą metų ir kurios veiklos sritis nuo pat įsikūrimo buvo susijusi su tvarumu, nors apie tai dar net nebuvo kalbama.

„Radius Recycling“ veikla

Ši kompanija buvo įkurta dar 1906 m. Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV). Iki praėjusių metų „Radius Recycling“ buvo žinoma „Schnitzer“ vardu (2023 m. įmonė pakeitė pavadinimą), ji užsiima įvairių metalų perdirbimu. Įdomu faktas, kad tvarumo genas bendrovėje buvo užkoduotas jau nuo pat veiklos pradžios. Perdirbtų metalų naudojimas strateginiu požiūriu yra labai svarbus visoms įmonėms, pramonės šakoms ir vyriausybėms, kurios orientuotos į anglies dioksido mažinimą.

2023 m. ši kompanija užkopė į pasaulio tvarių kompanijų  reitingo, kurį sudaro „Corporate Knights“, viršūnę ir užėmė pirmą vietą. Šis reitingas sudaromas kiekvienais metais, kai išrenkama šimtas tvariausių kompanijų. Į praėjusių metų dešimtuką pateko bendrovės: „Vestas Wind Systems“, „Schneider Electric“, „Siemens Gamesa“ ir kt. Pagrindinė priežastis, kodėl „Radius Recycling” iš penkioliktos vietos pakilo į pirmą, yra ta, kad jos pajamos 100 proc. generuojamos iš su tvarumu susijusios veiklos bei investicijų į tvarių produktų kūrimą. Pavyzdžiui, 2022 m. įmonė pristatė „GRN Steel“ – tai metalų linija, kuri visiškai neišskiria anglies dvideginio.

„Radius Recycling“ taip pat yra pripažinta ir kituose reitinguose. „Ethisphere“ institutas 8 metus iš eilės šią kompaniją įvardija kaip vieną etiškiausių verslų pasaulyje. „Newsweek“ jau 3 metus renka šią organizaciją kaip vieną atsakingiausių verslų JAV.

Tvarumo iniciatyvos

Metalo gamyba yra viena labiausiai aplinką teršiančių veiklų. Ši industrija atsakinga už 7 proc. visų išmetamų CO2 emisijų. Tvarių kompanijų metalo perdirbimo srityje yra labai mažai. Kuo išskirtinės „Radius Recycling“ tvarumo iniciatyvos, kurios leido jiems tapti  lyderiaujančia įmone šioje srityje?

Kaip ir minėjome, šios kompanijos veiklos sritis idealiai tinka tvaraus verslo vystymui, tačiau esminis proveržis buvo pasiektas tada, kai prieš daugiau nei 10 metų kompanija pasitvirtino savo tvarumo tikslus. Ši kompanija, kaip ir kitos organizacijos, sėkmingai vystančios tvarius verslus, tvarumą supranta plačiąja prasme, ne vien tik kaip aplinkos tausojimą, tačiau ir palankias darbo sąlygas bei pelno susiejimą su tvarumu. „Radius Recycling“ savo tvarumo politikoje yra užsibrėžusi iki 2050 m. tapti visiškai neteršiančia kompanija. Šiuo metu įmonė yra išsikėlusi tikslus, kaip bus mažinamos pirmos ir antros apimties emisijos, vyksta tyrimai ir atliekamos studijos, susijusios su trečios apimties emisijų mažinimu.

Jau dabar „Radius Recycling“ gali pasigirti, kad savo veikloje naudoja elektrą, kuri yra 100 proc. švari ir neteršianti aplinkos. Kompanija nuolatos investuoja į technologijas, leidžiančias efektyviau perdirbti juoduosius ir spalvotuosius metalus, siekiant sumažinti atliekų kiekį. Taip pat investuojama į naujų netaršių metalų produktų kūrimą.

Ši įmonė ypatingą dėmesį skiria darbuotojų gerovei, taikydama tvarioms kompanijoms įprastus įvairovę ir įsitraukimą skatinančius metodus, siekia mažinti nelaimingų atsitikimų darbe skaičių. Kadangi įmonė užsiima gamybine veikla, kur sužalojimų atvejų, įskaitant ir mirtinų, pasitaiko dažnai, šis tikslas tvarumo politikoje užima labai svarbią vietą. Daugeliui besidominčių tvarumu visi šie veiksniai galėtų pasirodyti mažiau ambicingi nei tokių kompanijų, kaip, pavyzdžiui, „Patagonia“, tačiau šiuo atveju turbūt geriausiai tinka posakis, kad paprastume slypi genialumas.

Pamokos

Turbūt viena svarbiausių pamokų yra ta, kad nors šios kompanijos veiklos sritis galėtų būti traktuojama kaip tvari, ko, tikėtina, daugeliui verslininkų ir būtų pakakę, tačiau ši bendrovė tuo neapsiribojo. Ji suprato, kad tvarumas susijęs ne vien  su anglies dioksido mažinimu, tai daug platesnė sąvoka, apimanti ir aplinkos apsaugą, ir darbuotojų gerovę, ir pačios įmonės aktyvią veiklą šiose srityse.

Analizuojant šios kompanijos tvarumo politiką, aiškėja, kad joje daugiausia dėmesio skiriama įmonėje dirbančių darbuotojų gerovei, kai tuo tarpu kitos tvarios bendrovės akcentuoja bendrą žmonijos gėrį. Sutinkame, kad viskas svarbu, tačiau sveikintinas požiūris, jog darbuotojų gerovė  šiai kompanijai yra prioritetas, nes taip pasiekiami ne tik tvarumo reikalavimai, taip įmonė kuria ir savo konkurencinį pranašumą.

Kita svarbi pamoka, galinti būti sektinu pavyzdžiu – tai atsargių ir pamatuotų tikslų išsikėlimas. Daugelis tvarių kompanijų iš karto išskiria tikslus, susijusius su pirmos, antros ir trečios apimties emisijų mažinimu, nors daugelis supranta, kad pastarosios suvaldymas vis dar kelia nemažai iššūkių. „Radius Recycling“ žengia kitu keliu. Ji paskelbia tik tuos tikslus, kai aiškiai žino, kad gali juos įgyvendinti, o ten, kur nėra tikri, papildomai renka duomenis, atlieka analizę ir tik tuomet grįžta prie  konkrečių tikslų formulavimo. Toks elgesys kuria stiprios ir atsakingos kompanijos įvaizdį.

Apibendrinant galima akcentuoti, kad „Radius Recycling“ pavyzdys rodo, jog, siekiant tapti tvaria kompanija, nereikia kurti skambių ir dažnai į marketingą orientuotų šūkių bei tikslų. Norint būti tvaria kompanija, užtenka investuoti į netaršią gamybą ir įmonės darbuotojus, visi kiti dalykai nėra tokie svarbūs. Šios įmonės pavyzdys rodo, kad tvaria įmone gali tapti net ir ta, kuri skaičiuoja savo veiklos šimtmetį, kai bet kokie pokyčiai panašiose kompanijos tradiciškai sutinkami gana skeptiškai.

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …

Išplėskite verslo galimybes: pažinkite Lenkijos rinką

Tęsiame straipsnių ciklą apie verslo plėtrą kaimyninėse šalyse. Ankstesnius straipsnius apie rinkas Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Estijoje galite rasti čia. Lietuvos verslininkams Lenkijos rinka nėra nauja, prekybą su šia šalimi vystome jau seniai. Šiuo metu Lenkija yra antra svarbiausia mūsų eksporto partnerė, nors visai neseniai užėmė tik trečią vietą. Šios rinkos reikšmė mūsų verslui sparčiai auga. …