Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Tiekėjų vertinimo sistema. Kas tai?

Tiekėjų vertinimo sistema – tai viena svarbiausių funkcijų, norint užtikrinti savo parduodamų prekių kokybę. Ši sistema leidžia stebėti, kaip laikomasi sutartyse aptartų sąlygų, taip pat ji padeda optimizuoti tiekėjų atrankos procesą. Šiame straipsnyje pristatysime tiekėjų vertinimo sistemą, pasiūlysime būdus, kaip ją įsidiegti, pateiksime konkrečių pavyzdžių iš transportavimo srities.

Kas tai?

Tiekėjų vertinimo sistema (angl. Scorecard) – tai įmonės įsidiegtas įrankis, naudojamas savo tiekėjų veiklos našumui įvertinti. Tiekimo grandinės valdyme šie rodikliai gali būti naudojami skirtingų tiekėjų veiklos rezultatams palyginti, kad įmonėms būtų lengviau nuspręsti, kurį tiekėją konkrečiai prekei ar paslaugai pasirinkti.

Ši informacija taip pat gali būti naudojama priimant pagrįstus sprendimus, kai verslui, sudarant sutartis dėl paslaugų lygio ir kainų už prekes ar paslaugas, reikia išsiaiškinti, kokią dalį skirti tiekėjui. Naudojantis šia sistema, galima tinkamai atsirinkti tuos tiekėjus, kurie geriausiai atitinka jūsų klientų keliamus reikalavimus.

Pavyzdžiui, jeigu turite klientą Suomijoje, kuriam ypač svarbus pristatymas laiku, tuomet šio kliento aptarnavimui jūs renkatės tokį vežėją, kuris šiame regione gali garantuoti aukščiausius rezultatus. Taip sumažinsite riziką. Dar viena situacija. Tarkime, jūs pasirašote sutartį su mažiausios kainos logistikos paslaugų teikėju, tačiau, naudodamiesi tiekėjų vertinimo sistema, pastebite, kad jis dažnai vėluoja pasikrauti krovinius ir juos laiku pristatyti. Tokiu atveju galima įsivertinti, ar mokama kaina tikrai adekvati jūsų poreikiams.

Kaip susikurti tiekėjo vertinimo sistemą?

Aptarsime žingsnius, padėsiančius susikurti šią sistemą. Kaip pavyzdį naudosime transporto paslaugų tiekėją.

1. Nusistatykite veiklos indikatorius (angl. KPI)

Pirmas žingsnis – nustatyti, kurie veiklos indikatoriai yra svarbiausi, nes kiekvienoje organizacijoje jie gali skirtis. Pagrindinė rekomendacija – nebandyti įsidiegti visų įmanomų rodiklių, geriau pasirinkime tuos, kurie yra svarbiausi jūsų verslui.

Pirmiausia susėskite su savo komanda ir išsiaiškinkite, kuriuos KPI būtų svarbiausia stebėti, apsvarstykite savo verslo tikslus (pvz., ar jūs pozicionuojate save kaip pigiausią prekių ir paslaugų teikėją, ar „Premium“ lygio). Kartu būtų naudinga atlikti konkurentų analizę, nes taip galėsite identifikuoti sritis, kurias norėtumėte tobulinti.

Siūlytume vertinti šiuos transporto rodiklius: pasikrovimas laiku, užsakyto krovinio pristatymas laiku, pilnai ir nepažeisto (angl. On Time in Full), pažeistų krovinių kiekis bei transportavimo kaina.

Numačius svarbiausius jūsų organizacijai verslo tikslus ir KPI, kiekvienam iš jų turite nustatyti slenksčius arba tikslus. Pavyzdžiui, galite išsikelti 98% pristatymo laiku ir 99% nepažeistų krovinių rodiklius tikslą. Norėdami matyti visapusišką tiekėjų veiklos vaizdą, turite nustatyti kiekvieno KPI matavimo laikotarpį, kuris gali būti vykdomas kas mėnesį, ketvirtį arba metus. Svarbu reguliariai peržiūrėti savo KPI, kad įsitikintumėte, jog jie vis dar aktualūs ir jūsų tiekėjai atitinka arba viršija jūsų tikslus.

2. Duomenų surinkimas

Antras žingsnis – duomenų surinkimas. Šioje vietoje labai svarbu išsiaiškinti, iš kur gausite duomenis, kas juos perduos bei kas bus atsakingas už jų tikslumą. Duomenis galima rinkti rankiniu būdu. Žinoma, tai nėra pats geriausias variantas, nes gali įsivelti klaidų, o kartu tai yra laikui imlus procesas. Daug geriau įsidiegti technologinius matomumo sprendimus, kurie padėtų automatiškai rinkti šiuos duomenis. Tačiau net ir naudojant technologinius sprendimus, visuomet reikės įdėti pastangų, kad jie būtų teisingi, bet tai daug paprastesnis variantas.

Jei neturite galimybių patys rinkti šių duomenų, visada galite susisiekti su tiekėjais ir paprašyti jų pagalbos. Dauguma tiekėjų mielai teikia duomenis, jei tai reiškia, kad jie gali pagerinti savo veiklą, palaikyti gerus santykius ir plėsti savo verslą su jumis. Tačiau tokiu atveju, norint būti tikriems, kad duomenys yra teisingi, tikrinimo procesus pravartu pasiruošti įmonėje. Pasidalinsime nuoroda, kur rasite pavyzdžių, kaip atrodo tiekėjų vertinimo kortelės, ją rasite čia.

3. Naudokite šį įrankį komunikuodami su tiekėjais

Svarbu, kad tiekėjų vertinimas netaptų vienkartine veikla. Tai  turi būti nuolatinis procesas, reguliariai peržiūrimas ir atnaujinamas. Vykdant šį procesą, svarbu palaikyti atvirą ryšį su tiekėjais. Jie turėtų žinoti jūsų stebimus KPI, kad suprastų, kur būtina pasitempti. Geroji praktika įvyks, kai jūs susitikimo metu pasidalinsite su tiekėjais praėjusio mėnesio rezultatais ir vertinimu. Šie susitikimai padės gerinti veiklos kokybę ir tuo pačiu, kai derinsite kainas ateinantiems metams, galėsite drąsiau prašyti nuolaidų, arba atvirkščiai, būsite tikri, kad kaina, kurią mokate, atitinka jūsų keliamus reikalavimus.

4. Keletas patarimų, siekiant maksimalaus rezultato

Pokyčius pradėkite nuo mažų žingsnių. Pradėkite sekti vieną svarbiausią veiklos indikatorių. Kai įgusite ir būsite tikri, kad informacija yra tiksli, prijunkite daugiau. Įsitikinkite, ar jūsų pasirinkti indikatoriai yra konkretūs, tada juos galėsite išsimatuoti patys arba su partnerių pagalba.

Jeigu pastebėjote, kad pasirinkti vertinimo kriterijai netinka konkrečiai jūsų situacijai, žinokite, kad juos visuomet galite pakeisti kitais. Naudokite šį įrankį kaip būdą nuolatiniam įmonės veiklos ir komunikacijos tarp skirtingų jos padalinių tobulinimui.

Į sutartis įtraukite motyvacines ir drausmines priemones, kurios būtų susisietos su vertinimo balu arba konkrečių veiklos rodiklių pasiekimu arba neįvykdymu. Taip užtikrinsite, kad visos pusės bus suinteresuotos siekti aukščiausių rezultatų.

Išvados

Apibendrindami norime akcentuoti, kad nors tiekėjų vertinimo sistema yra paprastai sukuriama, tačiau ypač naudingas įrankis. Pradėjusios juo naudotis, įmonės greitai pastebi žymų užsakymų vykdymo kokybės pagerėjimą. Nors daugelis planuojančių diegtis šią sistemą susiduria su svarstymais, kad tokia papildoma kontrolė kenkia santykiams su tiekėjais, tačiau užsienio įmonių patirtis rodo, kad santykiai tik pagerėja, nes, atsitikus nenumatytoms situacijoms, išvengiama emocinio situacijos aiškinimosi ir iš karto pereinama prie faktų kalbos.

Kitos naujienos:

„Vestas“ – tvarumo keliu žengiančios įmonės pavyzdys

25.07 2024 Tvarumas
Pristatome dar vieną prekės ženklą, kuris visuomet atsiduria tvarių kompanijų reitingų viršūnėse. Žvelgdami į tvarių energijos šaltinių lyderius, nusprendėme paanalizuoti kompaniją „Vestas“. Ši bendrovė, veikianti vėjo energijos sektoriuje, yra tvarumo simbolis, įgyvendinanti inovacijas ir siekianti maksimaliai sumažinti poveikį aplinkai. Šios bendrovės patirtis gali būti puikus pavyzdys tiek energetikos, tiek kitų sektorių įmonėms, siekiančioms tvarumo. „Vestas“ …

Norite įgyti konkurencinį pranašumą? Pagalvokite apie į klientą orientuotos tiekimo grandinės strategiją

25.07 2024 Žinojimas = Galia
Neseniai, kalbėdami apie efektyvias tiekimo grandines, svarstydavome, kaip sumažinti kainas, kad prekes klientams pristatytume pigiau. Stiprėjant konkurencinei aplinkai, vis daugiau kompanijų pradeda suprasti, kad geriausias būdas pritraukti klientų – kurti į vartotojų poreikių patenkinimą orientuotas tiekimo grandinės strategijas. Straipsnyje detaliai analizuosime, kodėl ši strategija svarbi, aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais ją diegdamosi susiduria kompanijos, pasidalinsime …

„RadioShack“ nesėkmė : tiekimo grandinės klaidos

25.07 2024 Žinojimas = Galia
„RadioShack“ kadaise buvo elektronikos mažmeninės prekybos Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) sinonimas, tačiau įstabų pakilimą keitė dramatiškas nuosmukis. Klestėjimo viršūnėje bendrovė buvo žinoma dėl plataus elektronikos produktų asortimento ir technologijas išmanančių darbuotojų, aptarnaujančių tiek mėgėjus, tiek išprususius vartotojus, pasiekimų. Tačiau „RadioShack“ nesugebėjo prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų pageidavimų, padarė reikšmingų tiekimo grandinės klaidų, visa tai …

Vienas iš tvarių prekės ženklų lyderių: „Brambles“ pavyzdys

02.07 2024 Tvari logistika
Ieškojome tvarių logistikos kompanijų, kurių sėkmės pavyzdžiu galėtume pasidalinti, ir radome. Iš karto norime informuoti, kad tai ne įprasta logistikos kompanija, nes ši bendrovė užsiima  palečių ir kitų gabenime reikalingų daiktų, kurie gali būti naudojami pakartotinai, gamyba ir nuoma, o jos veikla yra paremta dalijimosi tarp skirtingų įmonių principais. Nors šios bendrovės veikla yra nutolusi …

Žymiausi bankrotai: „Blockbuster“ kelias į užmarštį

02.07 2024 Žinojimas = Galia
„Blockbuster“, didžiausias vaizdajuosčių nuomos paslaugų prekinis ženklas pasaulyje, buvo neatsiejama namų kino industrijos dalis. Tiesa, Lietuvoje mes šios kompanijos neturėjome, mūsų šalyje identišką veiklą vykdė kitos įmonės. Šiame straipsnyje nagrinėsime „Blockbuster“ kompanijos istoriją ir jos žlugimo priežastis, daugiausiai dėmesio skiriant tiekimo grandinės klaidoms, dėl kurių ji ir tapo pažeidžiama. „Blockbuster“ aukso amžius „Blockbuster“ kelionė prasidėjo …

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

02.07 2024 Lėšų taupymas
Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos …