Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Tvarumo praktikos transportavimo paslaugų rinkoje

29.05 2024 Tvarumas

Pastaruoju metu apie tvarias transportavimo paslaugas kalbama vis dažniau. Kadangi sunkvežimiai išmeta didelę dalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų, pramonė skatinama taikyti tvarias praktikas. Nors tai ir taršus sektorius, tačiau pažanga, kurią padarė automobilių pramonė, siekiant mažinti taršą, yra didžiulė. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines tvarias praktikas šiuolaikinėje transporto pramonėje, kurios užtikrina, kad verslai galėtų toliau kurti vertę klientams, kartu mažindama neigiamą poveikį aplinkai.

Efektyvesnis kuro naudojimas

Efektyvesnis kuro naudojimas yra tvarumo transporto pramonėje pagrindas. Į šią sritį vilkikų, padangų ir kitų detalių gamintojai per pastaruosius 20 metų investavo labai daug ir tai duoda puikių rezultatų. Didinant kuro efektyvumą, ne tik sumažinamas išmetamų teršalų kiekis, bet ir mažinamos eksploatavimo išlaidos. Keletas įdiegtų technikų ir technologijų padeda pasiekti šį tikslą. Aerodinaminiai sunkvežimių dizainai sumažina oro pasipriešinimą ir pagerina kuro sunaudojimo rodiklius, o mažesnio pasipriešinimo padangos, sukurtos taip, kad mažintų energijos nuostolius riedant. Jeigu prieš dešimtmetį 33 l/100 km suvartojimas sunkiasvoriam vilkikui buvo norma, tai šiuo metu jis yra sumažintas iki 20 l/100 km, arba daugiau kaip trečdaliu.

Alternatyvių degalų naudojimas

Norint sumažinti transportavimo pramonės priklausomybę nuo tradicinių iškastinių degalų, pereiti prie alternatyvių degalų yra būtina. Biodegalai, gaunami iš organinių medžiagų, yra pažangi alternatyva, kuri gali reikšmingai sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Suslėgtos gamtinės dujos (CNG) ir suskystintos gamtinės dujos (LNG), lyginant su dyzelinu, yra kiti tinkami variantai, žinomi dėl mažesnio anglies dioksido išmetimo. Vandenilio kuro elementai, nors vis dar yra vystymosi stadijoje, turi potencialo užtikrinti nulį išmetamųjų teršalų ateityje. Mes savo veikoje naudojame degalus, pagamintus iš hidrinto augalinio aliejaus (angl. HVO), šiuo metu tai viena netaršiausių kuro rūšių.

Elektriniai sunkvežimiai

Elektriniai sunkvežimiai žymi reikšmingą žingsnį nulinių emisijų logistikoje link. Jų privalumas, įskaitant nulines emisijas, mažesnes eksploatacijos išlaidas dėl mažesnių kuro ir priežiūros išlaidų bei sumažintą triukšmo taršą, yra didelis. Sandėliuose ir transportuojant trumpais atstumais šio kuro tipo transporto priemonės jau yra veiksmingos. Tuo tarpu dėl nepakankamos įkrovimo infrastruktūros vis dar  susiduriama su iššūkiais tolimųjų pervežimų srityje. Nepaisant šių kliūčių, elektrinių sunkvežimių ateities perspektyvos yra daug žadančios, nes nuolatinė baterijų technologijos pažanga ir didėjančios investicijos į įkrovimo tinklus skatina platesnį jų naudojimą.

Maršrutų optimizavimas

Maršrutų optimizavimas – tai dar vienas svarbus tvaraus transporto įgyvendinimo aspektas. Naudojant pažangius GPS ir maršruto planavimo programinės įrangos įrankius, transportavimo kompanijos gali nustatyti efektyviausius maršrutus, mažindamos kuro sąnaudas, o kartu ir taršą.

Pastovus vilkikų parko atnaujinimas

Vilkikų gamintojai ne mažiau už logistines įmones yra susirūpinę taršos mažinimu. Jos daug investuoja į netaršias technologijas, todėl praktiškai kasmet vilkikai tampa mažiau taršūs. Tad tos logistikos kompanijos, kurios dirba su naujesniu parku, užtikrina ir mažesnę taršą. „HRX“ grupės įmonės  šiai sričiai skiria ypač didelę reikšmę, todėl mes nuolatos investuojame į vilkikų parko atnaujinimą, tai darome kas penkeri metai.

Vairuotojų mokymas ir įsitraukimas

Vairuotojai –  neatsiejamas taršos mažinimo garantas. Jų elgesys ir įpročiai vairuojant reikšmingai veikia kuro sunaudojimą ir išmetamųjų teršalų kiekį. Todėl svarbios išsamios mokymo programos, propaguojančios ekologiško vairavimo technikas. „HRX“  turi vidinę vairuotojų akademiją, kur savo vairuotojus mokome ekologiško vairavimo ir kitų šiai veiklai svarbių įgūdžių. Taip ne tik siekiame taršos mažinimo tikslų, tačiau tuo pat metu kuriame tvarią organizacinę struktūrą, kadangi vairuotojų pastangų pripažinimas ir skatinimas ne tik motyvuoja juos, bet ir kuria tvarumo kultūrą įmonėje.

Išvados

Apibendrinant galima teigti, kad transporto industrija, taikydama įvairias praktikas ir technologijas, daro reikšmingą pažangą tvarumo srityje. Kuro efektyvumo gerinimas,  alternatyvių degalų naudojimas, perėjimas prie elektrinių sunkvežimių, maršrutų optimizavimas, efektyviai prižiūrint parką ir įtraukiant vairuotojus, yra pagrindiniai tvarios transporto strategijos komponentai. Šios praktikos ne tik mažina transportavimo poveikį aplinkai, bet ir siūlo ekonominę naudą. Kadangi ši pramonė toliau vystosi, tikėtina, kad logistikos veikla iki 2035 m. taps visiškai aplinkos neteršiančiu sektoriumi.

Kitos naujienos:

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …