Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Tvarumo praktikos transportavimo paslaugų rinkoje

29.05 2024 Tvarumas

Pastaruoju metu apie tvarias transportavimo paslaugas kalbama vis dažniau. Kadangi sunkvežimiai išmeta didelę dalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų, pramonė skatinama taikyti tvarias praktikas. Nors tai ir taršus sektorius, tačiau pažanga, kurią padarė automobilių pramonė, siekiant mažinti taršą, yra didžiulė. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines tvarias praktikas šiuolaikinėje transporto pramonėje, kurios užtikrina, kad verslai galėtų toliau kurti vertę klientams, kartu mažindama neigiamą poveikį aplinkai.

Efektyvesnis kuro naudojimas

Efektyvesnis kuro naudojimas yra tvarumo transporto pramonėje pagrindas. Į šią sritį vilkikų, padangų ir kitų detalių gamintojai per pastaruosius 20 metų investavo labai daug ir tai duoda puikių rezultatų. Didinant kuro efektyvumą, ne tik sumažinamas išmetamų teršalų kiekis, bet ir mažinamos eksploatavimo išlaidos. Keletas įdiegtų technikų ir technologijų padeda pasiekti šį tikslą. Aerodinaminiai sunkvežimių dizainai sumažina oro pasipriešinimą ir pagerina kuro sunaudojimo rodiklius, o mažesnio pasipriešinimo padangos, sukurtos taip, kad mažintų energijos nuostolius riedant. Jeigu prieš dešimtmetį 33 l/100 km suvartojimas sunkiasvoriam vilkikui buvo norma, tai šiuo metu jis yra sumažintas iki 20 l/100 km, arba daugiau kaip trečdaliu.

Alternatyvių degalų naudojimas

Norint sumažinti transportavimo pramonės priklausomybę nuo tradicinių iškastinių degalų, pereiti prie alternatyvių degalų yra būtina. Biodegalai, gaunami iš organinių medžiagų, yra pažangi alternatyva, kuri gali reikšmingai sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Suslėgtos gamtinės dujos (CNG) ir suskystintos gamtinės dujos (LNG), lyginant su dyzelinu, yra kiti tinkami variantai, žinomi dėl mažesnio anglies dioksido išmetimo. Vandenilio kuro elementai, nors vis dar yra vystymosi stadijoje, turi potencialo užtikrinti nulį išmetamųjų teršalų ateityje. Mes savo veikoje naudojame degalus, pagamintus iš hidrinto augalinio aliejaus (angl. HVO), šiuo metu tai viena netaršiausių kuro rūšių.

Elektriniai sunkvežimiai

Elektriniai sunkvežimiai žymi reikšmingą žingsnį nulinių emisijų logistikoje link. Jų privalumas, įskaitant nulines emisijas, mažesnes eksploatacijos išlaidas dėl mažesnių kuro ir priežiūros išlaidų bei sumažintą triukšmo taršą, yra didelis. Sandėliuose ir transportuojant trumpais atstumais šio kuro tipo transporto priemonės jau yra veiksmingos. Tuo tarpu dėl nepakankamos įkrovimo infrastruktūros vis dar  susiduriama su iššūkiais tolimųjų pervežimų srityje. Nepaisant šių kliūčių, elektrinių sunkvežimių ateities perspektyvos yra daug žadančios, nes nuolatinė baterijų technologijos pažanga ir didėjančios investicijos į įkrovimo tinklus skatina platesnį jų naudojimą.

Maršrutų optimizavimas

Maršrutų optimizavimas – tai dar vienas svarbus tvaraus transporto įgyvendinimo aspektas. Naudojant pažangius GPS ir maršruto planavimo programinės įrangos įrankius, transportavimo kompanijos gali nustatyti efektyviausius maršrutus, mažindamos kuro sąnaudas, o kartu ir taršą.

Pastovus vilkikų parko atnaujinimas

Vilkikų gamintojai ne mažiau už logistines įmones yra susirūpinę taršos mažinimu. Jos daug investuoja į netaršias technologijas, todėl praktiškai kasmet vilkikai tampa mažiau taršūs. Tad tos logistikos kompanijos, kurios dirba su naujesniu parku, užtikrina ir mažesnę taršą. „HRX“ grupės įmonės  šiai sričiai skiria ypač didelę reikšmę, todėl mes nuolatos investuojame į vilkikų parko atnaujinimą, tai darome kas penkeri metai.

Vairuotojų mokymas ir įsitraukimas

Vairuotojai –  neatsiejamas taršos mažinimo garantas. Jų elgesys ir įpročiai vairuojant reikšmingai veikia kuro sunaudojimą ir išmetamųjų teršalų kiekį. Todėl svarbios išsamios mokymo programos, propaguojančios ekologiško vairavimo technikas. „HRX“  turi vidinę vairuotojų akademiją, kur savo vairuotojus mokome ekologiško vairavimo ir kitų šiai veiklai svarbių įgūdžių. Taip ne tik siekiame taršos mažinimo tikslų, tačiau tuo pat metu kuriame tvarią organizacinę struktūrą, kadangi vairuotojų pastangų pripažinimas ir skatinimas ne tik motyvuoja juos, bet ir kuria tvarumo kultūrą įmonėje.

Išvados

Apibendrinant galima teigti, kad transporto industrija, taikydama įvairias praktikas ir technologijas, daro reikšmingą pažangą tvarumo srityje. Kuro efektyvumo gerinimas,  alternatyvių degalų naudojimas, perėjimas prie elektrinių sunkvežimių, maršrutų optimizavimas, efektyviai prižiūrint parką ir įtraukiant vairuotojus, yra pagrindiniai tvarios transporto strategijos komponentai. Šios praktikos ne tik mažina transportavimo poveikį aplinkai, bet ir siūlo ekonominę naudą. Kadangi ši pramonė toliau vystosi, tikėtina, kad logistikos veikla iki 2035 m. taps visiškai aplinkos neteršiančiu sektoriumi.

Kitos naujienos:

Vienas iš tvarių prekės ženklų lyderių: „Brambles“ pavyzdys

02.07 2024 Tvari logistika
Ieškojome tvarių logistikos kompanijų, kurių sėkmės pavyzdžiu galėtume pasidalinti, ir radome. Iš karto norime informuoti, kad tai ne įprasta logistikos kompanija, nes ši bendrovė užsiima  palečių ir kitų gabenime reikalingų daiktų, kurie gali būti naudojami pakartotinai, gamyba ir nuoma, o jos veikla yra paremta dalijimosi tarp skirtingų įmonių principais. Nors šios bendrovės veikla yra nutolusi …

Žymiausi bankrotai: „Blockbuster“ kelias į užmarštį

02.07 2024 Žinojimas = Galia
„Blockbuster“, didžiausias vaizdajuosčių nuomos paslaugų prekinis ženklas pasaulyje, buvo neatsiejama namų kino industrijos dalis. Tiesa, Lietuvoje mes šios kompanijos neturėjome, mūsų šalyje identišką veiklą vykdė kitos įmonės. Šiame straipsnyje nagrinėsime „Blockbuster“ kompanijos istoriją ir jos žlugimo priežastis, daugiausiai dėmesio skiriant tiekimo grandinės klaidoms, dėl kurių ji ir tapo pažeidžiama. „Blockbuster“ aukso amžius „Blockbuster“ kelionė prasidėjo …

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

02.07 2024 Lėšų taupymas
Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos …

Logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

29.05 2024 Lėšų taupymas
Logistika, regis, gana paprasta ir visiems suprantama sritis, tačiau ir čia pasitaiko klaidų, apie kurias dažnai net nesusimąstome ir kurios gali kainuoti labai daug. Praėjusiame straipsnyje aptarėme strategines ir pačias didžiausias logistikos klaidas. Šiame įvardinsime dar keletą, kurios yra mažiau pastebimos, bet jų eliminavimas  gali prisidėti prie efektyvesnių ir pigesnių logistikos operacijų bei papildomos vertės …

Žymiausi kompanijų bankrotai: „Kodak“ nesėkmės priežastys

29.05 2024 Žinojimas = Galia
Ar susimąstėte, kad net keletas žymiausių įmonių bankrotų buvo susiję su faktu, kad bendrovės negalėjo pritaikyti savo tiekimo grandinės strategijų prie pasikeitusios konkurencinės aplinkos. Kadangi istoriniai įvykiai yra geriausi mokytojai, pradedame naują straipsnių ciklą, kuriame nagrinėsime žymiausių įmonių veiklą ir jų klaidas, susijusias su tiekimo grandinės valdymu bei pateiksime patarimų, kaip šios lemties verslai būtų …

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …