Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Žymiausi kompanijų bankrotai: „Kodak“ nesėkmės priežastys

Ar susimąstėte, kad net keletas žymiausių įmonių bankrotų buvo susiję su faktu, kad bendrovės negalėjo pritaikyti savo tiekimo grandinės strategijų prie pasikeitusios konkurencinės aplinkos. Kadangi istoriniai įvykiai yra geriausi mokytojai, pradedame naują straipsnių ciklą, kuriame nagrinėsime žymiausių įmonių veiklą ir jų klaidas, susijusias su tiekimo grandinės valdymu bei pateiksime patarimų, kaip šios lemties verslai būtų galėję išvengti. Šiandien papasakosime apie žinomą įmonę „Kodak“.

„Kodak“ ir praleistos galimybės

Didžiąją XX a. dalį „Kodak“ buvo fotografijos sinonimas. Savo veiklos piko metu „Kodak“ ne tik dominavo rinkoje – ji ją sukūrė. Ši kompanija veiklą pradėjo 1888 m. George’o Eastmano įkurta „Kodak“ iš sudėtingo ir brangaus hobio fotografiją pavertė prieinama pramoga visiems. G. Eastmanas, pristatydamas fotoaparatą „Kodak“, pasakė: „Jūs paspausite mygtuką, visa kita padarysime mes“.  Įmonė supaprastino fotografavimo procesą, o fotoaparatu galėjo patogiai naudotis visi. Šis žingsnis buvo vienas iš daugelio, įtvirtinusių „Kodak“, kaip rinkos lyderės, poziciją. Beje, kompanijos istorija pasižymi ir daugeliu kitų novatoriškų išradimų. Ji pristatė ir fotoaparatą „Brownie“, visiems įperkamą, lengvai naudojamą, padėjusį fotografijai populiarėti pasaulyje. Tai buvo komercinė sėkmė ir „Kodak“ tapo populiariu prekės ženklu, o vėliau – spalvotos fotografijos standartu.

Įmonės gaminių asortimentas – nuo aukštos kokybės profesionalių juostų iki patogių nukreipimo ir fotografavimo kamerų – užtikrino, kad „Kodak“ galėtų užimti didelę rinkos dalį. XX a. viduryje „Kodak“ buvo vienas iš labiausiai atpažįstamų prekių ženklų pasaulyje.  Geltonos ir raudonos spalvos logotipas tapo fotografijos kokybės ir patikimumo simboliu. „Kodak“ išplėtė savo veiklą visame pasaulyje: įkūrė gamybos įmones, platinimo tinklus ir išplėtė mažmeninės prekybos partnerystes. Šis pasaulinis pasiekiamumas leido „Kodak“ patekti į besivystančias rinkas ir išlaikyti lyderio poziciją. Savo piko metu „Kodak“ kontroliavo apie 90% JAV filmų rinkos.

Tiekimo grandinės klaidos

Nagrinėdami „Kodak“ nesėkmės istoriją, daugelis analitikų akcentuoja faktą, kad kompanija nesugebėjo laiku numatyti skaitmeninės eros svarbos ir nespėjo įšokti į šį traukinį. Tai, žinoma, buvo viena iš priežasčių, tačiau ne mažiau svarbu paminėti ir kitą įmonės klaidą, siejamą su šios kompanijos tiekimo grandinės strategija.

„Kodak“ tiekimo grandinės strategija buvo orientuota į tradicinius foto juostelių gaminius. Tai sudarė sudėtingą tiekėjų tinklą, gamybos įmones ir platinimo kanalus, pritaikytus filmų gamybai ir perdirbimui. Dešimtojo dešimtmečio pabaigoje ir 2000-ųjų pradžioje, įsibėgėjus skaitmeninei fotografijai, įsitvirtinusi „Kodak“ tiekimo grandinė tapo didele kliūtimi. Nelanksti infrastruktūra, nes „Kodak“ daug investavo į patalpas ir įrangą, sukurtą specialiai filmų gamybai. Šių išteklių perkėlimas į skaitmeninius produktus pareikalavo daug laiko ir kapitalo, o tai „Kodak“ darė per lėtai.

Ne mažiau iššūkių kėlė ir santykiai su tiekėjais. Ilgamečiai ryšiai, siejami su foto juostų komponentų tiekėjais, lėmė, kad perėjimas prie naujų skaitmeninių technologijų komponentų tiekėjų buvo sudėtingas ir brangus.

Atsargų valdymas – tai dar viena sritis, kėlusi iššūkių. „Kodak“ atsargų sistemos buvo optimizuotos filmų produktams, todėl valdyti skaitmeninių produktų atsargas jai buvo sudėtinga. Dėl to atsirado perteklinių, pasenusių produktų ir per mažai naujų skaitmeninių gaminių. Platinimo kanalai, kaip ir kitos tikimo grandinės dalys, buvo optimizuoti ankstesnei veiklai, įskaitant mažmeninės prekybos partnerystę, pvz., nuotraukų ryškinimą. Šių kanalų pritaikymas skaitmeniniams produktams nebuvo greitai įgyvendintas.

Kas galėjo padėti „Kodak“?

Pirmiausia, strateginiai tiekimo grandinės optimizavimo pakeitimai. Siekdama susidoroti su konkurencija ir prisitaikyti prie greitai kintančios rinkos, „Kodak“ galėjo įgyvendinti keletą pagrindinių tiekimo grandinės strategijos pakeitimų.

Tiekimo grandinės lankstumo didinimas

Ne veltui sakoma – rizikinga visus kiaušinius laikyti viename krepšelyje. „Kodak“ turėjo diversifikuoti savo tiekimo grandinę, kad ji būtų lankstesnė ir gebėtų greičiau prisitaikyti prie pokyčių. Tai reiškia priklausomybės nuo filmų tiekėjų mažinimą ir skaitmeninių technologijų tiekėjų įtraukimą. Užmezgus partnerystę su pagrindiniais skaitmeninių komponentų pramonės veikėjais, perėjimas būtų buvęs sklandesnis. Taip pat, nustoti ir toliau investuoti į tendencijų neatitinkančią infrastruktūrą, o lėšas nukreipti į skaitmeninės gamybos galimybes. Pvz., turimų įrenginių pertvarkymą arba naujų, pritaikytų skaitmeninių produktų linijoms, statybą, taip sumažinant skaitmeninių fotoaparatų ir jų priedų pateikimo į rinką laiką.

Platinimo kanalų pertvarkymas

„Kodak“ platinimo strategijai reikėjo visiškos pertvarkos, kad ji atitiktų skaitmeninį amžių. Kompanija turėjo laiku suprasti, kad fizinių parduotuvių poreikis šiame segmente sparčiai mažės. Tad reikėjo laiku pradėti prekybą per elektroninės prekybos platformas arba kurti asmenines elektronines parduotuves.  

Reagavimas į rinką

Dar vienas svarbus momentas, kuris apibendrina visus išvardintus pokyčius, yra tai, kad „Kodak“ tiekimo grandinė turėjo labiau reaguoti į rinkos tendencijas ir vartotojų pageidavimus. Tam reikėjo pertvarkyti veiklą nuo pasiūla grįsto modelio prie paklausa pagrįsto planavimo modelio. Šio modelio esmė – klientų įžvalgos ir rinkos analizė lemia gamybos ir platinimo sprendimus. Kad šis modelis būtų veiksmingas, įmonės turi kurti informacijos, klientų ir verslo tendencijų analizės centrus.

Išvados

„Kodak“ nesugebėjo pritaikyti savo tiekimo grandinės strategijos prie pasikeitusios rinkos, todėl nebegalėjo konkuruoti su besikuriančiomis skaitmeninės fotografijos įmonėmis. Nepertvarkydama savo tiekimo grandinės, kad palaikytų skaitmeninę transformaciją, „Kodak“ praleido svarbias galimybes išlaikyti savo poziciją rinkoje. Įmonės, kurios proaktyviai vertina  savo veiklą, privalo suprasti, kad lanksčios ir atsparios tiekimo grandinės strategijos bus svarbios ir ateityje. Mokydamosi iš „Kodak“ klaidų, įmonės šiandien gali geriau pasiruošti technologiniams pokyčiams ir užtikrinti, kad jų tiekimo grandinės būtų atsparios ir laiku reaguotų į rinkos pokyčius.

Kitos naujienos:

Tvarus transportas: ne tik ekologiškas kuras, bet ir įmonės organizacinė struktūra

26.09 2024 Tvari logistika
Šiandien tvarumas yra viena iš pagrindinių temų, keliamų ne tik transporto srityje, bet ir daugelyje kitų pramonės šakų. Pastebima, kad logistikoje, kalbant apie tvarumą, dažniausiai akcentuojama anglies dvideginio emisijų taupymas, mažiau taršių degalų naudojimas, efektyvesni maršrutų planavimo algoritmai, ekologiškas vairavimas bei kitos su degalų taupymu susijusios temos. Sutinkame, tai svarbu, tačiau tvarios įmonės pagrindas – …

„Revlon“ veiklos ir tiekimo grandinės iššūkių analizė: pamokos grožio industrijai

26.09 2024 Žinojimas = Galia
Tęsiame straipsnių ciklą apie pasaulį sudrebinusių žinomų kompanijų bankrotus, kurie iš dalies yra susiję su klaidomis tiekimo grandinėje. Šiandien norime pristatyti vieną iš naujausių atvejų – kompanijos „Revlon“ istoriją. Tai žinomas, keletą dešimtmečių veikiantis grožio ir kosmetikos pramonės prekės ženklas. Tačiau, kaip ir daugelis pasaulinių kompanijų, „Revlon“ susidūrė su veiklos ir tiekimo grandinės strategijos problemomis, …

Kaip sumažinti logistikos išlaidas, bet neprarasti paslaugų kokybės?

Logistika yra gyvybiškai svarbi bet kurios įmonės veiklos dalis. Efektyvus prekių pervežimas, atsargų valdymas ir tinkamos paslaugos užtikrinimas gali padėti įmonei išlikti konkurencingai ir patenkinti savo klientų lūkesčius. Tačiau dažnai pasitaiko, kad, siekdamos sutaupyti, prekybos ir gamybos įmonės taupo logistikos sąskaita, taip ilgainiui nukenčia paslaugų kokybė. Tad kyla klausimas, ar įmanoma sutaupyti logistikos lėšas, neprarandant …

Kuriate tvarią organizaciją? Štai į ką reikia atkreipti ypatingą dėmesį

28.08 2024 Tvarumas
Šiuolaikinėje verslo aplinkoje tvarumas tampa neatsiejama organizacijos sėkmės dalimi. Įmonės, siekiančios išlaikyti ilgalaikį konkurencingumą, privalo atkreipti dėmesį į įvairius tvarumo aspektus. Šiame straipsnyje aptarsime svarbiausias sritis, į kurias būtina atsižvelgti, siekiant vadintis tvaria organizacija, taip pat pateiksime realių pavyzdžių, kokius sprendimus tvarumo kelyje priėmė „HRX“ . Mažiau pakuočių ir popieriaus Viena iš svarbiausių tvarumo iniciatyvų, …

Kada klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali kainuoti labai brangiai

28.08 2024 Žinojimas = Galia
Tinkamas transporto kompanijos pasirinkimas – svarbus žingsnis, nes gali turėti didelę reikšmę įmonės veiklai bei finansams. Deja, daugelis bendrovių, nepaisant visko, dažnai renkasi pigesnį variantą arba nepakankamai įvertina potencialų partnerį. Šiame straipsnyje aptarsime tris atvejus, kurių, rinkdamiesi transporto partnerius,  krovinio užsakovai neįvertina, taip pat pasidalinsime tikromis istorijomis, patvirtinančiomis šių situaciją aktualumą. Žala reputacijai Kalbėdami apie …

Kaip atsirinkti kokybišką transporto partnerį: svarbiausi kriterijai

Transporto partnerio pasirinkimas yra vienas svarbiausių sprendimų, kurį turi priimti kiekvienas verslas. Šis pasirinkimas ypač reikšmingas toms įmonėms, kurių tiekimo grandinė veikia „Just in time“ principu arba greitas ir kokybiškas prekių pristatymas yra vienas iš jų konkurencinių pranašumų. Tinkamai pasirinktas transporto partneris gali ne tik užtikrinti stabilų prekių judėjimą, bet ir padeda išvengti įvairių nesklandumų …