Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos procesuose. Straipsnyje aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais susiduria organizacijos,  pasidalinsime įžvalgomis, į ką svarbu atkreipti dėmesį, renkantis logistikos partnerius, norint sumažinti neigiamą pokyčių poveikį.

Svarbiausi organizaciniai iššūkiai

„McKinsey“ ataskaitoje nurodomi keli pagrindiniai pokyčiai, kurie organizacijas veikia šiandien ir, tikėtina, ateityje veiks dar labiau, todėl tam reikia ruoštis jau dabar. Aptarsime keletą iš jų, kurie, mūsų manymu, keis įprastas logistikos ir kitų paslaugų pirkimo praktikas.

1.     Ekonominis ir geopolitinis nestabilumas

Pastarieji ketveri metai buvo gausūs įvairių pokyčių, kurie iš esmės ardo per kelis dešimtmečius susiformavusią tarptautinės prekybos tvarką. Svarbiausi iš jų: blogėjantys santykiai tarp Vakarų ir Rytų, nesibaigiantis karas Ukrainoje ir neramumai Gazos ruože.  Daugelis versle, tikėtina, jau pasiilgo tų laikų, kai viską galėdavai susiplanuoti metams ar daugiau į priekį ir būdavai ramus, kad didelių virsmų neįvyks. Šios prabangos, deja, netekome, o blogiausia, kad įvairūs ekspertai geresnių prognozių taip pat neturi.

Todėl ateityje kompanijoms teks ypač didelį dėmesį skirti savo veiklos atsparumo didinimui. „McKinsey“ atlikta analizė rodo, kad tos kompanijos, kurios investavo į atsparumo didinimą, 2020-2021 m. ekonominio atsigavimo laikotarpiu generavo 50% didesnę vertę akcininkams (angl. Total shareholder return). Daugiau apie būdus didinti verslo atsparumą galite pasiskaityti čia.  

2.      Kvalifikuotų darbuotojų trūkumas

2023 m. organizacijos susidūrė su didžiuliu darbuotojų trūkumu.   Situacijos rimtumą patvirtina  faktas, jog kvalifikuotų darbuotojų pasiūla neauga, nors už lango ir recesija. Situacija ateityje, regis, ne tik kad negerės, bet dar ir blogės. Prognozuojama, kad vis daugiau žmonių ateityje vykdys individualią veiklą, o tai apsunkins įmonių galimybes rasti  tinkamų darbuotojų. Nors dirbtinis inetlektas bei kitos technologijos ateityje žada sumažinti dirbančiųjų poreikį, tačiau iki tol reikalingos kvalifikacijos darbuotojų paklausa dar labiau išaugs.

3.     Veiklos našumo didinimas

Dar vienas iššūkis, ypač aktualus Lietuvoje veikiančioms įmonėms, – darbo našumo didinimas, Šiuo aspektu atsiliekame nuo daugelio Europos valstybių, pvz., nuo Danijos, produktyviausios šalies Europoje, 2019 m., matuojant apdirbamosios pramonės gamybos produktyvumą, Lietuva atsiliko 6 kartais. Už mus prasčiau pasirodė tik Bulgarija, Rumunija ir Latvija. Tad, atsižvelgiant į atsilikimą ir faktą, jog efektyvumo didinimas yra prioritetinė sritis ne tik Lietuvoje veikiančioms įmonėms, šioje vietoje mums pastangų reikės įdėti dar daugiau, kitaip rizikuojame tapti nekonkurencingais.

4.     Tvarumo reikalavimų diegimas

Tvarumas – dar vienas iššūkis, su kuriuo susiduria organizacijos. Tai ypač aktualu didžiosioms kompanijoms, nes jos turi dėti pastangas ir žengti žingsnius ne tik matuojant, bet ir mažinant emisijas, skatinant įvairovę savo organizacinėje kultūroje. Nors tvarumo reikalavimai šiuo metu yra privalomi tik didžiosioms korporacijoms, tačiau neabejotinai ilgainiui tai palies visus. Todėl kompanijos jau dabar privalo pradėti domėtis, kaip tai atsilieps jų veiklai bei kam reikia ruoštis. Daugiau patarimų ir įžvalgų tvarumo tema galite rasti čia.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis logistikos paslaugų teikėjus

Proaktyvios kompanijos supranta, kad aptartų situacijų galima išvengti ar net sumažinti jų daromą poveikį, kai situacijų įgyvendinimas lygiagrečiai deleguojamas ir  verslo partneriams, t. y. įvairiems paslaugų teikėjams.

Logistikos įmonės taip pat gali padėti sparčiau prisitaikyti prie vykstančių pokyčių, todėl dabar, renkantis partnerius, svarbu atkreipti dėmesį į keletą pagrindinių aspektų.

Ilgalaikių santykių puoselėjimas su tiekėjais

Kai pokyčiai vyksta taip greitai, anksčiau buvusi labai patraukli strategija, t. y. siekis išlaikyti transakcinius santykius, kurią rinkdavosi nemaža dalis gamybos ir prekybos įmonių, ateityje taps vis mažiau populiari. Tikėtina, kad ilgalaikis darbas su nuolatiniais tiekėjais gali tapti prioritetu, nes, sparčiai keičiantis verslo aplinkai, dažnai keisti logistikos įmones tampa ypač rizikinga, kadangi padidėja įvairių klaidų tikimybė.

Ilgalaikė patirtis ir profesionalumas

Darbuotojų trūkumą patiria ne tik gamybos, bet ir logistikos įmonės, todėl tos kompanijos, kurios ilgai veikia rinkoje bei sukuria geras darbo sąlygas, turi daugiau šansų pritraukti ir išlaikyti geriausius darbuotojus. Pasirinkus naujas įmones, kurios, siekdamos laimėti klientų palankumą, dažnai prižada įvairių naudų, tačiau vėliau pastebima, kad jos dėl darbuotojų trūkumo negali išpildyti sutartų paslaugų.

Profesionalumas ­– dar viena labai aktuali sąlyga. Sparčiai keičiantis situacijai rinkoje, labai svarbu šalia turėti patyrusį partnerį, kuris gali lanksčiai prisitaikyti prie esamos padėties.

Tvarumo reikalavimai

Renkantis partnerius, vis svarbiau bus įsitikinti: ar jie turi pasitvirtinę tvarumo politikas, ar galės ateityje nurodyti, kokią taršą jie generuoja transportuodami jūsų krovinius. Kasmet ši informacija bus vis aktualesnė, kadangi prekybos ir gamybos įmonės už taršą turės susimokėti papildomai, taigi iš kiekvieno tiekėjo privalės reikalauti CO2 deklaracijų. O maža tarša, lyginant su kitomis įmonėmis, taps dar vienu vertinimo kriterijumi.

Gebėjimas prisitaikyti prie produkcijos gamybos

Efektyvumo didinimas pirmiausia susijęs su automatizacija, tačiau efektyvumas taip pat gali būti didinimas ir taikant įvairius vadybos metodus, pvz., produkcijos gamyba tik pagal užsakymą nustatytam terminui (angl. Just in Time). Šis metodas visiškai pakeičia krovinių transportavimo procesą ir toli gražu ne visos transporto įmonės gali užtikrinti kokybiškus procesus. Todėl, jeigu vykdote efektyvumo didinimo projektus, rinkdamiesi logistikos partnerius išsiaiškinkite, ar jie galės užtikrinti jūsų veiklai reikalingas paslaugas.

Išvados

Apibendrinant galima pasakyti, kad straipsnyje įvardinti pokyčiai kelia organizacijoms tiek iššūkių, tiek ir galimybių. Pasitelkusios profesionalių, stabilių ir lanksčių logistikos įmonių patirtį ir galimybes, organizacijos gali padidinti savo atsparumą, efektyvumą ir gebėjimą prisitaikyti. Šios partnerystės yra labai svarbios, norint pelningai veikti sudėtingoje šiuolaikinio verslo aplinkoje ir pasiekti tvarų augimą. Jeigu ieškote tokio partnerio dalinių krovinių gabenimo srityje, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …