Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Sparčiai besikeičianti verslo aplinka verčia įmones apdairiai rinktis logistikos partnerius

Pastaruoju metu prekybos ir gamybos organizacijos patiria daugybę pokyčių, kurių, pasak ekspertų, artimiausią dešimtmetį tik daugės. „McKinsey“ atlikta studija „Organizacijų būklė 2023 metais” atskleidžia dešimt esminių pokyčių, kurie keičia dabartinę įmonių aplinką. Norint klestėti šių pokyčių metu, labai svarbu įgyvendinti verslo lankstumo ir atsparumo strategijas. Šios strategijos taip pat turi atsispindėti ir logistikos partnerių atrankos procesuose. Straipsnyje aptarsime pagrindinius iššūkius, su kuriais susiduria organizacijos,  pasidalinsime įžvalgomis, į ką svarbu atkreipti dėmesį, renkantis logistikos partnerius, norint sumažinti neigiamą pokyčių poveikį.

Svarbiausi organizaciniai iššūkiai

„McKinsey“ ataskaitoje nurodomi keli pagrindiniai pokyčiai, kurie organizacijas veikia šiandien ir, tikėtina, ateityje veiks dar labiau, todėl tam reikia ruoštis jau dabar. Aptarsime keletą iš jų, kurie, mūsų manymu, keis įprastas logistikos ir kitų paslaugų pirkimo praktikas.

1.     Ekonominis ir geopolitinis nestabilumas

Pastarieji ketveri metai buvo gausūs įvairių pokyčių, kurie iš esmės ardo per kelis dešimtmečius susiformavusią tarptautinės prekybos tvarką. Svarbiausi iš jų: blogėjantys santykiai tarp Vakarų ir Rytų, nesibaigiantis karas Ukrainoje ir neramumai Gazos ruože.  Daugelis versle, tikėtina, jau pasiilgo tų laikų, kai viską galėdavai susiplanuoti metams ar daugiau į priekį ir būdavai ramus, kad didelių virsmų neįvyks. Šios prabangos, deja, netekome, o blogiausia, kad įvairūs ekspertai geresnių prognozių taip pat neturi.

Todėl ateityje kompanijoms teks ypač didelį dėmesį skirti savo veiklos atsparumo didinimui. „McKinsey“ atlikta analizė rodo, kad tos kompanijos, kurios investavo į atsparumo didinimą, 2020-2021 m. ekonominio atsigavimo laikotarpiu generavo 50% didesnę vertę akcininkams (angl. Total shareholder return). Daugiau apie būdus didinti verslo atsparumą galite pasiskaityti čia.  

2.      Kvalifikuotų darbuotojų trūkumas

2023 m. organizacijos susidūrė su didžiuliu darbuotojų trūkumu.   Situacijos rimtumą patvirtina  faktas, jog kvalifikuotų darbuotojų pasiūla neauga, nors už lango ir recesija. Situacija ateityje, regis, ne tik kad negerės, bet dar ir blogės. Prognozuojama, kad vis daugiau žmonių ateityje vykdys individualią veiklą, o tai apsunkins įmonių galimybes rasti  tinkamų darbuotojų. Nors dirbtinis inetlektas bei kitos technologijos ateityje žada sumažinti dirbančiųjų poreikį, tačiau iki tol reikalingos kvalifikacijos darbuotojų paklausa dar labiau išaugs.

3.     Veiklos našumo didinimas

Dar vienas iššūkis, ypač aktualus Lietuvoje veikiančioms įmonėms, – darbo našumo didinimas, Šiuo aspektu atsiliekame nuo daugelio Europos valstybių, pvz., nuo Danijos, produktyviausios šalies Europoje, 2019 m., matuojant apdirbamosios pramonės gamybos produktyvumą, Lietuva atsiliko 6 kartais. Už mus prasčiau pasirodė tik Bulgarija, Rumunija ir Latvija. Tad, atsižvelgiant į atsilikimą ir faktą, jog efektyvumo didinimas yra prioritetinė sritis ne tik Lietuvoje veikiančioms įmonėms, šioje vietoje mums pastangų reikės įdėti dar daugiau, kitaip rizikuojame tapti nekonkurencingais.

4.     Tvarumo reikalavimų diegimas

Tvarumas – dar vienas iššūkis, su kuriuo susiduria organizacijos. Tai ypač aktualu didžiosioms kompanijoms, nes jos turi dėti pastangas ir žengti žingsnius ne tik matuojant, bet ir mažinant emisijas, skatinant įvairovę savo organizacinėje kultūroje. Nors tvarumo reikalavimai šiuo metu yra privalomi tik didžiosioms korporacijoms, tačiau neabejotinai ilgainiui tai palies visus. Todėl kompanijos jau dabar privalo pradėti domėtis, kaip tai atsilieps jų veiklai bei kam reikia ruoštis. Daugiau patarimų ir įžvalgų tvarumo tema galite rasti čia.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis logistikos paslaugų teikėjus

Proaktyvios kompanijos supranta, kad aptartų situacijų galima išvengti ar net sumažinti jų daromą poveikį, kai situacijų įgyvendinimas lygiagrečiai deleguojamas ir  verslo partneriams, t. y. įvairiems paslaugų teikėjams.

Logistikos įmonės taip pat gali padėti sparčiau prisitaikyti prie vykstančių pokyčių, todėl dabar, renkantis partnerius, svarbu atkreipti dėmesį į keletą pagrindinių aspektų.

Ilgalaikių santykių puoselėjimas su tiekėjais

Kai pokyčiai vyksta taip greitai, anksčiau buvusi labai patraukli strategija, t. y. siekis išlaikyti transakcinius santykius, kurią rinkdavosi nemaža dalis gamybos ir prekybos įmonių, ateityje taps vis mažiau populiari. Tikėtina, kad ilgalaikis darbas su nuolatiniais tiekėjais gali tapti prioritetu, nes, sparčiai keičiantis verslo aplinkai, dažnai keisti logistikos įmones tampa ypač rizikinga, kadangi padidėja įvairių klaidų tikimybė.

Ilgalaikė patirtis ir profesionalumas

Darbuotojų trūkumą patiria ne tik gamybos, bet ir logistikos įmonės, todėl tos kompanijos, kurios ilgai veikia rinkoje bei sukuria geras darbo sąlygas, turi daugiau šansų pritraukti ir išlaikyti geriausius darbuotojus. Pasirinkus naujas įmones, kurios, siekdamos laimėti klientų palankumą, dažnai prižada įvairių naudų, tačiau vėliau pastebima, kad jos dėl darbuotojų trūkumo negali išpildyti sutartų paslaugų.

Profesionalumas ­– dar viena labai aktuali sąlyga. Sparčiai keičiantis situacijai rinkoje, labai svarbu šalia turėti patyrusį partnerį, kuris gali lanksčiai prisitaikyti prie esamos padėties.

Tvarumo reikalavimai

Renkantis partnerius, vis svarbiau bus įsitikinti: ar jie turi pasitvirtinę tvarumo politikas, ar galės ateityje nurodyti, kokią taršą jie generuoja transportuodami jūsų krovinius. Kasmet ši informacija bus vis aktualesnė, kadangi prekybos ir gamybos įmonės už taršą turės susimokėti papildomai, taigi iš kiekvieno tiekėjo privalės reikalauti CO2 deklaracijų. O maža tarša, lyginant su kitomis įmonėmis, taps dar vienu vertinimo kriterijumi.

Gebėjimas prisitaikyti prie produkcijos gamybos

Efektyvumo didinimas pirmiausia susijęs su automatizacija, tačiau efektyvumas taip pat gali būti didinimas ir taikant įvairius vadybos metodus, pvz., produkcijos gamyba tik pagal užsakymą nustatytam terminui (angl. Just in Time). Šis metodas visiškai pakeičia krovinių transportavimo procesą ir toli gražu ne visos transporto įmonės gali užtikrinti kokybiškus procesus. Todėl, jeigu vykdote efektyvumo didinimo projektus, rinkdamiesi logistikos partnerius išsiaiškinkite, ar jie galės užtikrinti jūsų veiklai reikalingas paslaugas.

Išvados

Apibendrinant galima pasakyti, kad straipsnyje įvardinti pokyčiai kelia organizacijoms tiek iššūkių, tiek ir galimybių. Pasitelkusios profesionalių, stabilių ir lanksčių logistikos įmonių patirtį ir galimybes, organizacijos gali padidinti savo atsparumą, efektyvumą ir gebėjimą prisitaikyti. Šios partnerystės yra labai svarbios, norint pelningai veikti sudėtingoje šiuolaikinio verslo aplinkoje ir pasiekti tvarų augimą. Jeigu ieškote tokio partnerio dalinių krovinių gabenimo srityje, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų komanda.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …