Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kada klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali kainuoti labai brangiai

Tinkamas transporto kompanijos pasirinkimas – svarbus žingsnis, nes gali turėti didelę reikšmę įmonės veiklai bei finansams. Deja, daugelis bendrovių, nepaisant visko, dažnai renkasi pigesnį variantą arba nepakankamai įvertina potencialų partnerį. Šiame straipsnyje aptarsime tris atvejus, kurių, rinkdamiesi transporto partnerius,  krovinio užsakovai neįvertina, taip pat pasidalinsime tikromis istorijomis, patvirtinančiomis šių situaciją aktualumą.

Žala reputacijai

Kalbėdami apie prekybos ir gamybos įmonės reputaciją, dažniausiai mąstome apie įvairius su žaliavomis ar atliekų šalinimu susijusius klausimus bei kitas gamybos problemas, tačiau organizacijos reputacija gali būti sugadinta ir dėl netinkamos transporto bendrovės pasirinkimo.

Ne taip seniai keletas didelių logistikos kompanijų, naudojančių subrangovus iš trečiųjų šalių, turėjo rūpesčių, kadangi buvo atliktas tyrimas, kuris pažėrė kritikos ir įrodymų dėl darbuotojų iš trečiųjų šalių išnaudojimo. Šis aspektas ypač svarbus didelėms prekybos ir gamybos įmonėms, kurios atsižvelgia į tvarumo reikalavimus ir gamina tvarius produktus, nes jie negali savo tiekimo grandinėje turėti tiekėjų (įskaitant ir logistinių kompanijų), kurie neužtikrina tvarumo reikalavimų. Buvo ir kitų istorijų, susijusių su maisto produktų gabenimu, kai transporto kompanijos su maistui gabenti skirtomis autocisternomis gabeno žmogaus sveikatai pavojingas medžiagas. Taip jos ne tik pažeidė maisto medžiagų transportavimo taisykles, tačiau kartu pakenkė ir krovinius gabenusios kompanijos tiesioginiams klientams.

Galėtume rasti ir daugiau panašių istorijų, tačiau išvardintais pavyzdžiais norėjome akcentuoti, kad reputacijos praradimas – tai pati brangiausia išlaidų eilutė, nes dėl su reputacija susijusių situacijų kompanijos gali prarasti ne tik pavienius klientus, bet  ir verslą.

Krovinio vagystės

Kalbant apie krovinių vagystes, svarbu aptarti du skirtingus pavyzdžius. Kartais už šias vagystes būna atsakingos transporto kompanijos, nes transporto bendrovės tik imituoja veiklą, o jų tikrieji kėslai – brangių krovinių vagystės. Kalbame apie tokias situacijas, kai nusikaltėliai  įsisteigia naujas transporto kompanijas arba įsigyja mažas, jau kurį laiką rinkoje veikiančias įmones ir pradeda nuosavą veiklą, kad įgytų gerą reputaciją, gautų galimybę pervežti brangiai kainuojančius krovinius, o vėliau juos pavogti.

Kita pasitaikanti situacija – kai transporto kompanijos neturi reikiamų išteklių ir profesinės patirties, reikalingos maksimaliam krovinių saugumui kelyje užtikrinti Šiuo atveju kalbame apie situacijas, kai transporto vadybininkai dėl patirties stokos netinkamai suplanuoja sustojimus arba įmonei trūksta lėšų technologijoms, kurios padeda mažinti krovinio vagystės rizikas.  

Atsitikus vienai iš aptartų situacijų, kovinio siuntėjams kyla daug papildomų iššūkių. Visų pirma, kai krovinys nepasiekia jų klientų, kyla rizika klientus prarasti. Tačiau reikia suprasti, kad tokiu atveju transporto kompanijos ne visuomet galės padengti nuostolius. Krovinio draudimo bendrovės turi griežtas taisykles dėl kompensacijų krovinių vagystės atvejais ir jos yra labai nepalankios vežėjams, todėl dažnai tokių nuostolių draudimo kompanijos nefinansuoja. Tad daugumą vagysčių privalo kompensuoti transporto kompanijos, jeigu, žinoma, turi finansinių galimybių.  

Krovinio sugadinimas

Pats tiesiausias kelias prarasti klientą, tai galioja tiek transporto kompanijoms, tiek ir  prekybos bei gamybos įmonėms, tai dažnas apgadintų krovinių pristatymas klientams. Daugeliui galėtų atrodyti, kad šį atvejį labai sunku įvertinti, nes nė viena transporto kompanija nėra apsaugota ir gali apgadinti krovinius, tačiau savo asmeniniu pavyzdžiu galime patvirtinti, kad tai ne visiškai tiesa. Sutinkame, kad nulinės krovinių apgadinimo garantijos turbūt negali suteikti nė viena transporto kompanija, tačiau mažinti rizikas, netaupant lėšų vairuotojų, vadybininkų paruošimui bei dedant pastangas mažinant darbuotojų kaitą įmonėje, tikrai galima.

Pateiksime pavyzdį iš mūsų įmonės veiklos. Prieš keletą mėnesių į mus kreipėsi viena kompanija, prekiaujanti prabangia vonios įranga. Jos atstovai teigė, kad susilaukia didelių problemų, kadangi dabartinė transporto kompanija dažnai pristato apgadintus krovinius, o tai reiškia ne tik finansinius nuostolius, tačiau ir klientų praradimą.

 

Išvados

Klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali turėti rimtų pasekmių: pradedant finansiniais nuostoliais ir baigiant  žala reputacijai ar teisinėmis problemomis. Todėl  svarbu atsakingai vertinti galimus partnerius, atlikti išsamų tyrimą ir rinktis patikimą transporto kompaniją. Toks kompleksiškas vertinimas padės išvengti brangių klaidų ir užtikrinti, kad jūsų verslas vyktų sklandžiai ir pelningai. Didelė klaida vertinti paslaugų teikėją tik per kainos prizmę, kadangi kartais užtenka tik vieno įvykio, kad prarastumėte visus sutaupytus pinigus.

Jeigu ieškote transporto partnerio, kurio vienas pagrindinių pranašumų – krovinių gabenimo kokybė ir saugumas, kviečiame kreiptis į mus. Rinkoje garsėjame kaip viena kokybiškiausių transporto paslaugų teikėjų. Veiklą vykdome nuo 1991 m., per šį laikotarpį įgijome milžinišką patirtį, reikalingą saugiam jūsų krovinių gabenimui užtikrinti. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …