Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kada klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali kainuoti labai brangiai

Tinkamas transporto kompanijos pasirinkimas – svarbus žingsnis, nes gali turėti didelę reikšmę įmonės veiklai bei finansams. Deja, daugelis bendrovių, nepaisant visko, dažnai renkasi pigesnį variantą arba nepakankamai įvertina potencialų partnerį. Šiame straipsnyje aptarsime tris atvejus, kurių, rinkdamiesi transporto partnerius,  krovinio užsakovai neįvertina, taip pat pasidalinsime tikromis istorijomis, patvirtinančiomis šių situaciją aktualumą.

Žala reputacijai

Kalbėdami apie prekybos ir gamybos įmonės reputaciją, dažniausiai mąstome apie įvairius su žaliavomis ar atliekų šalinimu susijusius klausimus bei kitas gamybos problemas, tačiau organizacijos reputacija gali būti sugadinta ir dėl netinkamos transporto bendrovės pasirinkimo.

Ne taip seniai keletas didelių logistikos kompanijų, naudojančių subrangovus iš trečiųjų šalių, turėjo rūpesčių, kadangi buvo atliktas tyrimas, kuris pažėrė kritikos ir įrodymų dėl darbuotojų iš trečiųjų šalių išnaudojimo. Šis aspektas ypač svarbus didelėms prekybos ir gamybos įmonėms, kurios atsižvelgia į tvarumo reikalavimus ir gamina tvarius produktus, nes jie negali savo tiekimo grandinėje turėti tiekėjų (įskaitant ir logistinių kompanijų), kurie neužtikrina tvarumo reikalavimų. Buvo ir kitų istorijų, susijusių su maisto produktų gabenimu, kai transporto kompanijos su maistui gabenti skirtomis autocisternomis gabeno žmogaus sveikatai pavojingas medžiagas. Taip jos ne tik pažeidė maisto medžiagų transportavimo taisykles, tačiau kartu pakenkė ir krovinius gabenusios kompanijos tiesioginiams klientams.

Galėtume rasti ir daugiau panašių istorijų, tačiau išvardintais pavyzdžiais norėjome akcentuoti, kad reputacijos praradimas – tai pati brangiausia išlaidų eilutė, nes dėl su reputacija susijusių situacijų kompanijos gali prarasti ne tik pavienius klientus, bet  ir verslą.

Krovinio vagystės

Kalbant apie krovinių vagystes, svarbu aptarti du skirtingus pavyzdžius. Kartais už šias vagystes būna atsakingos transporto kompanijos, nes transporto bendrovės tik imituoja veiklą, o jų tikrieji kėslai – brangių krovinių vagystės. Kalbame apie tokias situacijas, kai nusikaltėliai  įsisteigia naujas transporto kompanijas arba įsigyja mažas, jau kurį laiką rinkoje veikiančias įmones ir pradeda nuosavą veiklą, kad įgytų gerą reputaciją, gautų galimybę pervežti brangiai kainuojančius krovinius, o vėliau juos pavogti.

Kita pasitaikanti situacija – kai transporto kompanijos neturi reikiamų išteklių ir profesinės patirties, reikalingos maksimaliam krovinių saugumui kelyje užtikrinti Šiuo atveju kalbame apie situacijas, kai transporto vadybininkai dėl patirties stokos netinkamai suplanuoja sustojimus arba įmonei trūksta lėšų technologijoms, kurios padeda mažinti krovinio vagystės rizikas.  

Atsitikus vienai iš aptartų situacijų, kovinio siuntėjams kyla daug papildomų iššūkių. Visų pirma, kai krovinys nepasiekia jų klientų, kyla rizika klientus prarasti. Tačiau reikia suprasti, kad tokiu atveju transporto kompanijos ne visuomet galės padengti nuostolius. Krovinio draudimo bendrovės turi griežtas taisykles dėl kompensacijų krovinių vagystės atvejais ir jos yra labai nepalankios vežėjams, todėl dažnai tokių nuostolių draudimo kompanijos nefinansuoja. Tad daugumą vagysčių privalo kompensuoti transporto kompanijos, jeigu, žinoma, turi finansinių galimybių.  

Krovinio sugadinimas

Pats tiesiausias kelias prarasti klientą, tai galioja tiek transporto kompanijoms, tiek ir  prekybos bei gamybos įmonėms, tai dažnas apgadintų krovinių pristatymas klientams. Daugeliui galėtų atrodyti, kad šį atvejį labai sunku įvertinti, nes nė viena transporto kompanija nėra apsaugota ir gali apgadinti krovinius, tačiau savo asmeniniu pavyzdžiu galime patvirtinti, kad tai ne visiškai tiesa. Sutinkame, kad nulinės krovinių apgadinimo garantijos turbūt negali suteikti nė viena transporto kompanija, tačiau mažinti rizikas, netaupant lėšų vairuotojų, vadybininkų paruošimui bei dedant pastangas mažinant darbuotojų kaitą įmonėje, tikrai galima.

Pateiksime pavyzdį iš mūsų įmonės veiklos. Prieš keletą mėnesių į mus kreipėsi viena kompanija, prekiaujanti prabangia vonios įranga. Jos atstovai teigė, kad susilaukia didelių problemų, kadangi dabartinė transporto kompanija dažnai pristato apgadintus krovinius, o tai reiškia ne tik finansinius nuostolius, tačiau ir klientų praradimą.

 

Išvados

Klaidingas transporto kompanijos pasirinkimas gali turėti rimtų pasekmių: pradedant finansiniais nuostoliais ir baigiant  žala reputacijai ar teisinėmis problemomis. Todėl  svarbu atsakingai vertinti galimus partnerius, atlikti išsamų tyrimą ir rinktis patikimą transporto kompaniją. Toks kompleksiškas vertinimas padės išvengti brangių klaidų ir užtikrinti, kad jūsų verslas vyktų sklandžiai ir pelningai. Didelė klaida vertinti paslaugų teikėją tik per kainos prizmę, kadangi kartais užtenka tik vieno įvykio, kad prarastumėte visus sutaupytus pinigus.

Jeigu ieškote transporto partnerio, kurio vienas pagrindinių pranašumų – krovinių gabenimo kokybė ir saugumas, kviečiame kreiptis į mus. Rinkoje garsėjame kaip viena kokybiškiausių transporto paslaugų teikėjų. Veiklą vykdome nuo 1991 m., per šį laikotarpį įgijome milžinišką patirtį, reikalingą saugiam jūsų krovinių gabenimui užtikrinti. Susisiekti su mumis galite paspaudę nuorodą ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …