Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota.

Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl pigiausias pasirinkimas ne visada yra geriausias, kokias rizikas tai sukelia ir kaip įmonės gali pasirinkti tinkamus partnerius, neapsiribodamos vien tik mažų kainų kriterijumi.

Kodėl pigiausio tiekėjo pasirinkimas atrodo patrauklus?

Patraukli kaina renkantis logistikos įmones ilgą laiką buvo vienas pagrindinių motyvų.

Pigiausi pasiūlymai dažnai traukia įmones:

  1. Trumpalaikė kaštų optimizacija. Mažesnė paslaugų kaina leidžia verslui sumažinti kasdienes išlaidas ir laikinai pagerinti pelningumą.
  2. Konkurencinė aplinka. Didelė konkurencija dažnai verčia įmones ieškoti būdų, kaip sumažinti kainas, ypač jei klientai reikalauja mažinti galutinę produkcijos kainą.
  3. Nepastebimas skirtumas. Kai kurios įmonės pasirenka pigiausius tiekėjus, tikėdamosi, kad poveikis kokybei bus minimalus arba visai nepastebimas.
  4. Nes taip daro visi. Dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės tiesiog yra pripratusios nuolatos ieškoti pigiausių paslaugų teikėjų. Tokiais atvejais kiekvieno vežimo metu arba kas ketvirtį atliekami mini konkursai.

Žinoma, kai kuriais atvejais, kai įmonės gabena pigius krovinius arba įmonės veiklos modelis neleidžia mokėti brangiau, toks pasirinkimas pasiteisina. Tačiau tikrai vis dar pasitaiko situacijų, kai įmonės veiklos modelis leidžia ir netgi reikalauja aukščiausio lygio logistikos paslaugų, tačiau vis tiek susiviliojama mažesne kaina. Pateiksime konkrečių pavyzdžių ir informacijos apie tai, ką dažnai slepia maža paslaugos kaina.

Kokios rizikos slepiasi už mažos kainos?

Maža kaina dažnai slepia tam tikras rizikas, kurias reikia įvertinti, norint įsitikinti, ar tikrai ši galimybė jums tinka. Tikrai neteigiame, kad visi mažos kainos pasiūlymai generuos šias rizikas, tačiau, jei kaina labai skiriasi, kažkuriuo metu mūsų aptariamos problemos gali tapti akivaizdžios.

Paslaugų kokybės problemos

Tos įmonės, kurios garantuoja mažiausią kainą, kai kuriais atvejais tai daro transporto parko sąskaita, t. y. neinvestuoja į parko atnaujinimą, vadinasi, vilkikai  dažniau genda, todėl pristatymai gali  vėluoti.

Kita dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės klientui garantuoja geresnes sąlygas savo darbuotojų sąskaita. Tokiais atvejais jos samdo mažiau patyrusius darbuotojus, neinvestuoja į gerų darbo sąlygų kūrimą ir mokymus. Savaime suprantama, kad tokios priežastys lemia didesnę darbuotojų kaitą įmonėje. Šie veiksniai gali lemti krovinių vėlavimą ar net krovinių apgadinimą, kurie atsiranda dėl nepatyrusių ir mažiau motyvuotų darbuotojų.

Ilgesni pristatymo terminai

Šis punktas ypač aktualus dalinių krovinių pervežimų srityje. Įmonės, kurios negarantuoja pastovių konkrečių pristatymo laikų, dažnai gali pasiūlyti geresnę kainą. Tačiau šiuo atveju reikia suprasti, kad ir pristatymo terminų nebus laikomasi, kadangi kroviniai yra renkami, kol užpildoma puspriekabė, ir tik tuomet pradedamas vykdyti pristatymas, todėl tokio tipo kroviniai dažniau vėluoja.  Taip, žinoma, pasiekiama optimali kaina, tačiau klientai patenka į neapibrėžtumo zoną.

Negali pasiūlyti tvarių paslaugų

Tvarumas logistikos srityje tampa vis svarbesniu veiksniu. Įmonės, kurios negali pasiūlyti tvarių paslaugų, rizikuoja prarasti konkurencingumą, ypač rinkose, kur klientai labiau vertina aplinkosaugos aspektus. Tvarios paslaugos logistikoje dažnai reiškia mažesnes CO2 emisijas, efektyvesnį kuro naudojimą, optimizuotus maršrutus ir inovatyvius sprendimus, tokius kaip elektrinės ar hibridinės transporto priemonės bei investicijos į organizacinę struktūrą.

Visos išvardintos priemonės kainuoja brangiai, vadinasi, tai didina savikainą. Pigesnes paslaugas siūlančios įmonės kreipia mažiau dėmesio (arba išvis nekreipia) į tvarumą, renkasi senesnes, mažiau efektyvias transporto priemones, kurios generuoja daugiau taršos ir neturi galimybių diegti technologijų, skirtų optimizuoti procesus ar mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Ribotos galimybės ekstremaliose situacijose

Tos įmonės, kurios teikia pigesnes paslaugas, dažnai savo veiklą yra labai optimizavusios: siūlo siaurą paslaugų spektrą, dirba tik su tam tikromis rinkomis, dirba mažesnėmis pelno maržomis. Atrodytų, tikra dovana klientui, tačiau kuomet situacija rinkoje pradeda greitai keistis, kyla rizika, kad tokios įmonės dėl ribotų resursų negebės prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos. Tokie paslaugų teikėjai dažniau bankrutuoja arba nustoja teikti paslaugas, palikdami klientus sudėtingose situacijose, lyginant su tomis įmonėmis, kurios yra finansiškai stabilesnės.

Kaip ne tik pagal kainą pasirinkti logistikos tiekėją?

Norint išvengti šių problemų, įmonėms svarbu vadovautis ne tik kainos, bet ir kitais kriterijais.

  • Apsilankykite „HRX“ svetainėje. Ten rasite daug naudingos informacijos apie tai, kokius papildomus KPI matuoti, kaip vertinti krovinių gabenimo riziką ir daug kitos informacijos, kuri padės jums priimti labiau pamatuotus sprendimus.
  • Vertinkite paslaugų teikėjus ne vien per kainos prizmę. Turėkite įsidiegę sistemas, kurios galėtų taip pat įvertinti ir paslaugų kokybę, transporto įmonės reputaciją rinkoje, patirtį dirbti su jūsų įmonės produktais.
  • Vertinkite visus kaštus. Kai dirbate su įmone, susikurkite kortelę, kurioje aiškiai matytųsi, kiek kartų įmonė vėlavo pristatyti krovinį, kaip dažnai apgadina krovinius ir kiek tai jums kainavo.
  • Pasiruoškite netikėtumams. Visuomet turėkite atsarginius planus. Diversifikuokite tiekėjus, pasirinkite partnerius, kurie gali greitai prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos rinkoje.

Pamokos ir išvados

Pigiausių paslaugų teikėjo pasirinkimas dažnai atrodo tarsi lengviausias būdas sumažinti išlaidas, tačiau ilgainiui gali atnešti daugiau nuostolių nei naudos. Paslaugų kokybė, patikimumas ir lankstumas yra ne mažiau svarbūs nei kaina. Rinkitės partnerius atsakingai, vertinkite ne tik kainą, bet ir visą paslaugos paketą. Nepamirškite, tai, kas atrodo pigu dabar, ilgainiui gali kainuoti labai brangiai. Jeigu jūs šiuo metu ieškote transporto įmonės, kuri garsėja rinkoje teikianti „Premium“ lygio paslaugas prekybinėms, gamybinėms ir e. komerciją vystantiems verslams, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų skyriumi. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

 

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …