Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kai taupymas nepasiteisina: kuo rizikuojate pasirinkę pigiausią logistikos paslaugų teikėją

Taupymas versle yra natūralus ir dažnai būtinas procesas, siekiant didinti pelną ir mažinti išlaidas. Tačiau, kai taupymas tampa prioritetu, toks sprendimas gali sukelti nenumatytų pasekmių, ypač logistikos sektoriuje. Vienas iš akivaizdžiausių taupymo veiksmų – pigiausio logistikos partnerio pasirinkimas – neretai pasirodo klaidingas ir ilgainiui gali kainuoti daug daugiau nei buvo planuota.

Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl pigiausias pasirinkimas ne visada yra geriausias, kokias rizikas tai sukelia ir kaip įmonės gali pasirinkti tinkamus partnerius, neapsiribodamos vien tik mažų kainų kriterijumi.

Kodėl pigiausio tiekėjo pasirinkimas atrodo patrauklus?

Patraukli kaina renkantis logistikos įmones ilgą laiką buvo vienas pagrindinių motyvų.

Pigiausi pasiūlymai dažnai traukia įmones:

  1. Trumpalaikė kaštų optimizacija. Mažesnė paslaugų kaina leidžia verslui sumažinti kasdienes išlaidas ir laikinai pagerinti pelningumą.
  2. Konkurencinė aplinka. Didelė konkurencija dažnai verčia įmones ieškoti būdų, kaip sumažinti kainas, ypač jei klientai reikalauja mažinti galutinę produkcijos kainą.
  3. Nepastebimas skirtumas. Kai kurios įmonės pasirenka pigiausius tiekėjus, tikėdamosi, kad poveikis kokybei bus minimalus arba visai nepastebimas.
  4. Nes taip daro visi. Dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės tiesiog yra pripratusios nuolatos ieškoti pigiausių paslaugų teikėjų. Tokiais atvejais kiekvieno vežimo metu arba kas ketvirtį atliekami mini konkursai.

Žinoma, kai kuriais atvejais, kai įmonės gabena pigius krovinius arba įmonės veiklos modelis neleidžia mokėti brangiau, toks pasirinkimas pasiteisina. Tačiau tikrai vis dar pasitaiko situacijų, kai įmonės veiklos modelis leidžia ir netgi reikalauja aukščiausio lygio logistikos paslaugų, tačiau vis tiek susiviliojama mažesne kaina. Pateiksime konkrečių pavyzdžių ir informacijos apie tai, ką dažnai slepia maža paslaugos kaina.

Kokios rizikos slepiasi už mažos kainos?

Maža kaina dažnai slepia tam tikras rizikas, kurias reikia įvertinti, norint įsitikinti, ar tikrai ši galimybė jums tinka. Tikrai neteigiame, kad visi mažos kainos pasiūlymai generuos šias rizikas, tačiau, jei kaina labai skiriasi, kažkuriuo metu mūsų aptariamos problemos gali tapti akivaizdžios.

Paslaugų kokybės problemos

Tos įmonės, kurios garantuoja mažiausią kainą, kai kuriais atvejais tai daro transporto parko sąskaita, t. y. neinvestuoja į parko atnaujinimą, vadinasi, vilkikai  dažniau genda, todėl pristatymai gali  vėluoti.

Kita dažnai pasitaikanti situacija, kad įmonės klientui garantuoja geresnes sąlygas savo darbuotojų sąskaita. Tokiais atvejais jos samdo mažiau patyrusius darbuotojus, neinvestuoja į gerų darbo sąlygų kūrimą ir mokymus. Savaime suprantama, kad tokios priežastys lemia didesnę darbuotojų kaitą įmonėje. Šie veiksniai gali lemti krovinių vėlavimą ar net krovinių apgadinimą, kurie atsiranda dėl nepatyrusių ir mažiau motyvuotų darbuotojų.

Ilgesni pristatymo terminai

Šis punktas ypač aktualus dalinių krovinių pervežimų srityje. Įmonės, kurios negarantuoja pastovių konkrečių pristatymo laikų, dažnai gali pasiūlyti geresnę kainą. Tačiau šiuo atveju reikia suprasti, kad ir pristatymo terminų nebus laikomasi, kadangi kroviniai yra renkami, kol užpildoma puspriekabė, ir tik tuomet pradedamas vykdyti pristatymas, todėl tokio tipo kroviniai dažniau vėluoja.  Taip, žinoma, pasiekiama optimali kaina, tačiau klientai patenka į neapibrėžtumo zoną.

Negali pasiūlyti tvarių paslaugų

Tvarumas logistikos srityje tampa vis svarbesniu veiksniu. Įmonės, kurios negali pasiūlyti tvarių paslaugų, rizikuoja prarasti konkurencingumą, ypač rinkose, kur klientai labiau vertina aplinkosaugos aspektus. Tvarios paslaugos logistikoje dažnai reiškia mažesnes CO2 emisijas, efektyvesnį kuro naudojimą, optimizuotus maršrutus ir inovatyvius sprendimus, tokius kaip elektrinės ar hibridinės transporto priemonės bei investicijos į organizacinę struktūrą.

Visos išvardintos priemonės kainuoja brangiai, vadinasi, tai didina savikainą. Pigesnes paslaugas siūlančios įmonės kreipia mažiau dėmesio (arba išvis nekreipia) į tvarumą, renkasi senesnes, mažiau efektyvias transporto priemones, kurios generuoja daugiau taršos ir neturi galimybių diegti technologijų, skirtų optimizuoti procesus ar mažinti neigiamą poveikį aplinkai.

Ribotos galimybės ekstremaliose situacijose

Tos įmonės, kurios teikia pigesnes paslaugas, dažnai savo veiklą yra labai optimizavusios: siūlo siaurą paslaugų spektrą, dirba tik su tam tikromis rinkomis, dirba mažesnėmis pelno maržomis. Atrodytų, tikra dovana klientui, tačiau kuomet situacija rinkoje pradeda greitai keistis, kyla rizika, kad tokios įmonės dėl ribotų resursų negebės prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos. Tokie paslaugų teikėjai dažniau bankrutuoja arba nustoja teikti paslaugas, palikdami klientus sudėtingose situacijose, lyginant su tomis įmonėmis, kurios yra finansiškai stabilesnės.

Kaip ne tik pagal kainą pasirinkti logistikos tiekėją?

Norint išvengti šių problemų, įmonėms svarbu vadovautis ne tik kainos, bet ir kitais kriterijais.

  • Apsilankykite „HRX“ svetainėje. Ten rasite daug naudingos informacijos apie tai, kokius papildomus KPI matuoti, kaip vertinti krovinių gabenimo riziką ir daug kitos informacijos, kuri padės jums priimti labiau pamatuotus sprendimus.
  • Vertinkite paslaugų teikėjus ne vien per kainos prizmę. Turėkite įsidiegę sistemas, kurios galėtų taip pat įvertinti ir paslaugų kokybę, transporto įmonės reputaciją rinkoje, patirtį dirbti su jūsų įmonės produktais.
  • Vertinkite visus kaštus. Kai dirbate su įmone, susikurkite kortelę, kurioje aiškiai matytųsi, kiek kartų įmonė vėlavo pristatyti krovinį, kaip dažnai apgadina krovinius ir kiek tai jums kainavo.
  • Pasiruoškite netikėtumams. Visuomet turėkite atsarginius planus. Diversifikuokite tiekėjus, pasirinkite partnerius, kurie gali greitai prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos rinkoje.

Pamokos ir išvados

Pigiausių paslaugų teikėjo pasirinkimas dažnai atrodo tarsi lengviausias būdas sumažinti išlaidas, tačiau ilgainiui gali atnešti daugiau nuostolių nei naudos. Paslaugų kokybė, patikimumas ir lankstumas yra ne mažiau svarbūs nei kaina. Rinkitės partnerius atsakingai, vertinkite ne tik kainą, bet ir visą paslaugos paketą. Nepamirškite, tai, kas atrodo pigu dabar, ilgainiui gali kainuoti labai brangiai. Jeigu jūs šiuo metu ieškote transporto įmonės, kuri garsėja rinkoje teikianti „Premium“ lygio paslaugas prekybinėms, gamybinėms ir e. komerciją vystantiems verslams, kviečiame susisiekti su mūsų pardavimų skyriumi. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau.

Susisiekti su HRX pardavimų komanda

 

Kitos naujienos:

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …