Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Logistikos nesėkmių virtinė: kaip „Hershey“ išgąsdino Heloviną

Helovinas – tai šventė, kuomet  šokolado ir saldainių gamintojai džiaugiasi išaugusiais pardavimais. Šiam sezonui būdingas padidėjęs saldainių vartojimas, todėl jis tampa kritiniu laikotarpiu tokioms įmonėms kaip „Hershey“. Tačiau 1999 m. ši galimybė kompanijai virto katastrofa, kai dėl prastai suplanuoto tiekimo grandinės ir IT sistemų modernizavimo projektų įmonė prarado milijonus dolerių kainavusių užsakymų, patyrė pelno kritimą ir labai susvyravo bendrovės pozicijos rinkoje. Straipsnyje pasidalinsime šios įmonės istorija, galinčia būti vertinga pamoka ir šiandienos verslui.

„Hershey“ istorija ir neapgalvotas modernizacijos planas

1894 m. Miltonas Hershey įkūrė „Hershey Company“ ir dabar ši bendrovė yra viena iš didžiausių ir seniausių šokolado gamintojų pasaulyje. Įmonė saldainių pramonėje buvo pripažinta dėl savo inovacijų, jos dėka šokoladas tapo prieinamas plačiajai visuomenei. Helovinas visada buvo esminis sezonas, leidžiantis „Hershey“ didinti pardavimus ir užsitikrinti stabilų pajamų augimą.

Augant konkurencijai ir spartėjant technologijų pažangai, 1999 m. „Hershey“ nusprendė investuoti daugiau nei 100 mln. USD į savo IT infrastruktūros ir tiekimo grandinės modernizavimą. Šis projektas turėjo sustiprinti įmonės pozicijas rinkoje ir leisti geriau valdyti sparčiai augantį užsakymų srautą. Deja, realybė parodė, kad net geriausi ketinimai be tinkamo planavimo gali turėti katastrofiškų pasekmių.

Naujos IT sistemos, apimančios užsakymų valdymą ir inventoriaus sekimą, įdiegimas buvo suplanuotas 1999 m. balandį, pakankamai anksti, kad prieš Heloviną būtų laiko išspręsti visas galimas problemas. Tačiau projektas užsitęsė ir, užuot diegimą nukėlusi į 2000 m., „Hershey“ nusprendė paleisti naująją sistemą vasarą, likus vos keliems mėnesiams iki Helovino.

150 mln.  USD vertės klaida

Vos paleidus sistemą, prasidėjo didžiulės problemos. Pagrindinė iš jų buvo ta, kad inventoriaus informacija nebuvo tinkamai sinchronizuota su užsakymų valdymo sistema. Tai reiškė, kad „Hershey“ negalėjo tiksliai žinoti, kiek prekių buvo sandėliuose, todėl nesugebėjo laiku pristatyti užsakymų savo mažmeninės prekybos partneriams. Rezultatas – 150 mln. USD vertės užsakymų praradimas ir 19 proc. ketvirčio pelno kritimas.

Helovinas, kuris turėjo būti didžiausia metų pardavimų šventė, virto viena didžiausių „Hershey“ nesėkmių per visą įmonės istoriją. Didieji mažmeninės prekybos tinklai, tokie kaip „Walmart“ ir „Target“, negavo užsakytų produktų, o tai sukėlė grandininę reakciją – vartotojai taip pat buvo nepatenkinti. Ši situacija tapo puikiu pavyzdžiu, kaip logistikos sutrikimai gali neigiamai paveikti ne tik įmonę, bet ir visą tiekimo grandinę.

Reputacijos atkūrimas

Po nesėkmės „Hershey“ laukė ilgas ir sudėtingas kelias. Kompanijai reikėjo ne tik sutvarkyti neveikiančią sistemą, bet ir atkurti prarastą partnerių bei klientų pasitikėjimą. Daugelis prekybos tinklų jautėsi nusivylę, todėl bendradarbiavimo atkūrimas buvo šios įmonės prioritetas. Tai užtruko kelerius metus.

„Hershey“ taip pat skyrė papildomų investicijų tiekimo grandinės procesų peržiūrai. Buvo įdiegti papildomi kontrolės mechanizmai, kurie leido stebėti sistemų veikimą realiuoju laiku. Įmonė taip pat sustiprino IT infrastruktūrą, kad būtų užtikrintas sklandus inventoriaus ir užsakymų valdymas.

Pamokos buvo išmoktos. Kompanija pradėjo atidžiau vertinti pokyčių rizikas ir planuoti diegimus tik mažiau intensyviais sezonais. Ši strategija padėjo užkirsti kelią panašioms klaidoms ateityje. „Hershey“ iš nesėkmės sugebėjo pasisemti vertingų įžvalgų, tapusių jų verslo stiprumo pagrindu.

Pamokos kitiems verslams

Nepaisant nuostolių, „Hershey“ istorija yra vienas iš retų atvejų, kuomet kompanija sugebėjo atsitiesti, ji ir šiuo metu yra veikianti bei išlieka viena rinkos lyderių. Šios įmonės pamokos gali būti itin vertingos, kadangi šiuo metu nemaža dalis Lietuvos įmonių diegiasi įvairius technologinius sprendimus, kurie padeda optimizuoti tiekimo grandines. Be abejonės, tokios investicijos labai svarbios, tačiau klaidos taip pat yra nepaprastai brangios. Štai keletas pagrindinių pamokų, kurios gali būti naudingos bet kuriam verslui:

  1. Rinkitės tinkamą laiką pokyčiams. Didelius pokyčius įgyvendinti svarbiausiu sezono metu yra labai rizikinga. Jei „Hershey“ būtų nukėlusi naujos sistemos diegimą iki kitų metų, būtų išvengusi tiekimo grandinės chaoso ir prarastų užsakymų.
  2. Testuokite sistemas prieš diegimą. Naujos sistemos įvedimas yra didelis iššūkis, todėl būtina atlikti išsamius testavimus. Kiekviena klaida gali turėti milžiniškų pasekmių. „Hershey“ galėjo sumažinti riziką, jei, prieš paleidžiant, būtų įsitikinę, kad jų sistema veikia sklandžiai.
  3. Užtikrinkite matomumą tiekimo grandinėje. Inventoriaus valdymas yra viena svarbiausių tiekimo grandinės funkcijų. Įmonės turi įsitikinti, kad kiekvienas sandėlio duomenų taškas yra prieinamas užsakymų valdymo sistemai, ypač sezono metu, kai paklausa yra didžiausia.
  4. Komunikacija su klientais ir partneriais. Krizės metu atvira komunikacija yra būtina. „Hershey“ galėjo bent dalinai sušvelninti situaciją, jei apie galimą užsakymų vėlavimą savo mažmeninės prekybos partnerius būtų informavę laiku.

Išvados

„Hershey“ istorija siunčia svarbią žinutę verslams apie tai, kaip svarbu atsargiai planuoti tiekimo grandinės pokyčius ir IT sistemų diegimą. Ambicingi projektai, nors ir būtini konkurencijai palaikyti, turi būti kruopščiai suplanuoti ir įgyvendinti tinkamu metu. „Hershey“ prarastas Helovinas primena, kad net ir didžiausios įmonės nėra apsaugotos nuo logistinių klaidų. Tačiau jų patirtys taip pat parodo, kad sunkumus galima įveikti taikant tinkamas strategijas. Tiekimo grandinė yra kiekvieno verslo varomoji jėga. Jos sutrikimai gali greitai pakenkti įmonės finansams ir reputacijai, tačiau gerai suplanuoti pokyčiai tampa jos augimo pamatu.

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …