Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Verslas skaičiais: kaip duomenys didina konkurencingumą?

Didėjanti konkurencija verčia įmones ieškoti sprendimų, padedančių išlikti rinkoje. Efektyvus duomenų valdymas leidžia priimti pagrįstus sprendimus, didinti veiklos efektyvumą ir kryptingai siekti strateginių tikslų.

Logistikos sektoriuje duomenų analizė tampa nepakeičiama priemone. Ji padeda optimizuoti maršrutus, parinkti efektyviausias transporto priemones ir sumažinti tuščių važiavimų skaičių, taip mažinant eksploatavimo išlaidas bei aplinkos poveikį.

Dirbtinis intelektas (DI) transformuoja tiekimo grandinę, suteikdamas galimybę analizuoti didelius duomenų kiekius, prognozuoti pardavimus, stebėti atsargas ir optimizuoti logistikos procesus. Tačiau Lietuvoje tik 11,6 proc. įmonių naudoja veiklos duomenų analizės sistemas, kas rodo neišnaudotą potencialą.

Duomenų analizės nauda logistikos sektoriuje

Logistikos sektoriuje duomenų analizė tampa esminiu konkurencinio pranašumo veiksniu. Transporto maršrutų optimizavimas, degalų sąnaudų mažinimas ir transporto apkrovos analizė leidžia įmonėms veikti efektyviau. Be to, nuolatinė tiekimo grandinės stebėsena sumažina tuščių reisų skaičių, leidžia tiksliau prognozuoti paklausą ir sumažina sandėliavimo kaštus.

DI algoritmai jau taikomi realiuoju laiku veikiančiose transporto valdymo platformose. Jie analizuoja eismo srautus, transporto užimtumą bei krovinių paskirstymą ir dinamiškai koreguoja maršrutus. Tokie sprendimai ne tik mažina išlaidas, bet ir didina klientų pasitenkinimą, nes užtikrina tikslų prekių pristatymo laiką. Be to, DI gali padėti įvertinti sezoninius paklausos svyravimus ir užtikrinti, kad atsargos būtų optimaliai paskirstytos skirtinguose regionuose.

Realaus laiko duomenų svarba tiekimo grandinės valdyme

Realaus laiko duomenų analizė suteikia galimybę greitai reaguoti į tiekimo trikdžius, keisti maršrutus ir numatyti galimas kliūtis dar prieš joms atsirandant. IoT įrenginiai ir išmaniosios logistikos platformos leidžia tiksliai stebėti transporto judėjimą, sandėlių atsargų lygį ir klientų užsakymus, taip sumažinant klaidų tikimybę ir nereikalingas sąnaudas.

Pavyzdžiui, šaldytų produktų tiekimo grandinės valdyme temperatūros jutikliai padeda išvengti prekių sugadinimo ir užtikrina atitikimą reguliaciniams reikalavimams. Tai ypač svarbu farmacijos ir maisto pramonėse, kuriose net menkiausi temperatūros svyravimai gali turėti rimtų pasekmių. Be to, pažangūs sensoriai gali fiksuoti drėgmės, vibracijos ar slėgio pokyčius, kurie taip pat gali turėti įtakos prekių kokybei.

Tiekimo grandinės skaitmenizacija leidžia stebėti ne tik transporto būklę, bet ir numatyti galimus vėlavimus ar gamybos sutrikimus. Pavyzdžiui, įmonės, naudojančios duomenų analizę tiekimo planavimui, gali iš anksto perorganizuoti pristatymus, kai tik pastebimi tiekimo trikdžiai viename iš grandinės taškų.

Duomenų analizės iššūkiai ir rizikos

Nepaisant akivaizdžių privalumų, dideli duomenų kiekiai kelia iššūkių. Duomenų perteklius gali sukelti informacijos filtravimo problemas, o netikslūs ar neišsamūs duomenys lemia klaidingas prognozes ir sprendimus. Be to, daugelis įmonių susiduria su technologinių sprendimų integravimo sunkumais – naujos sistemos dažnai nesuderinamos su esamomis verslo procesų platformomis.

Kibernetinės grėsmės taip pat tampa vis aktualesnės. Kadangi tiekimo grandinės vis dažniau veikia per debesų platformas ir IoT sprendimus, įmonės turi skirti didelį dėmesį duomenų apsaugai. Kibernetiniai išpuoliai gali ne tik sutrikdyti veiklą, bet ir sukelti finansinių bei reputacijos nuostolių. Statistiniai duomenys rodo, kad per pastaruosius penkerius metus kibernetinių atakų skaičius tiekimo grandinėse išaugo daugiau nei 70 %.

Be to, automatizuotų sprendimų diegimas reikalauja ne tik technologinių investicijų, bet ir organizacinės kultūros pokyčių. Darbuotojų pasipriešinimas naujoms sistemoms gali tapti reikšmingu barjeru, todėl būtina užtikrinti aiškią skaitmenizacijos strategiją ir tinkamą darbuotojų mokymą. Svarbu, kad įmonės ne tik diegtų technologijas, bet ir aiškiai komunikuotų apie jų naudą bei suteiktų darbuotojams reikiamą pasirengimą dirbti su naujomis sistemomis.

Kitos naujienos:

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …