Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

5 patarimai, kaip sumažinti grąžinimų dėl sugadinimų siuntų skaičių

Sugadintos siuntos – sisteminis verslo efektyvumo iššūkis, kuris veikia klientų pasitikėjimą, operacinius kaštus ir logistikos grandinės patikimumą. Siuntų grąžinimų mastai didžiosiose Europos rinkose išlieka aukšti: Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje grąžinama nuo 54 iki 62 proc. visų siuntų, o apie 20 proc. šių grąžinimų susiję su prekių sugadinimu transportavimo metu.

Įmonės, kurioms svarbus tiek klientų išlaikymas, tiek veiklos efektyvumas, šį rodiklį turi vertinti ne kaip neišvengiamą nuostolį, o kaip valdomą riziką. Štai penkios praktinės priemonės, galinčios reikšmingai sumažinti sugadinimų skaičių ir grąžinimų apimtis.

1. Atspari pakuotė

Vienos pakopos gofruotas kartonas dažnai neatlaiko šiandieninių logistikos iššūkių: automatizuotos rūšiavimo linijos, tarpiniai perkrovimai, kombinuotas transportas. Sprendimas – dvisluoksnis ar sustiprinto atsparumo kartonas, papildytas vidaus apsauga, atsižvelgiant į produkto pobūdį (burbulinė plėvelė, EPS įdėklai, oro pagalvėlės).

Svarbu: net 30 proc. pažeidimų įvyksta dėl netinkamos arba per silpnos pakuotės.

2. Tinkamas pakuotės dydis ir fiksavimas viduje

Per didelė pakuotė reiškia laisvą judėjimą jos viduje. Tai dažnai būna tiesioginė pažeidimo priežastis, ypač jei siunta susiduria su smūgiais ar vibracija. Rekomenduojama: dėžė turėtų būti 1–2 cm didesnė už prekę, o visa laisva erdvė turi būti užpildyta amortizuojančiomis medžiagomis.

Kuo stabilesnis vidinis fiksavimas – tuo mažesnė rizika.

3. Profesionalus siuntos užsandarinimas

Tinkamai užklijuota dėžė gali apsaugoti siuntą nuo aplinkos poveikio, deformacijos ir net dalinės deformacijos. Naudokite trijų taškų (H formos) sandarinimo būdą, stiprią pramoninę juostą, o siuntoms į nestandartines klimato zonas – atsparią drėgmei ar temperatūrai.

4. Ženklinimas – ne tik formalumas

Etiketės su užrašais „Dūžtantis“, „Neversti“, „Saugoti nuo drėgmės“ logistikos grandinėje veikia kaip aiškus signalas. Jos padeda identifikuoti siuntas, kurioms būtinas kitoks tvarkymas. Tyrimai rodo, kad paženklintos siuntos yra dvigubai rečiau sugadinamos, lyginant su nepaženklintomis.

5. Partnerystė su logistikos įmone

Net geriausiai supakuota siunta gali būti pažeista, jei logistikos partneris nesilaiko pakrovimo, rūšiavimo ir transportavimo standartų. Telematikos sprendimai, smūgių jutikliai, maršruto optimizavimas ir pervežimo proceso skaitmenizavimas padeda užtikrinti, kad siunta bus perkelta, pakrauta ir pristatyta atsakingai.

Renkantis partnerį verta klausti ne tik apie kainą, bet ir apie tai, kokias prevencines priemones jie naudoja siekiant išvengti pažeidimų.

Kitos naujienos:

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …