Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais iššūkiais dažniausiai susiduriama ir kokius sprendimus gali pasiūlyti ekspres logistikos paslaugos.

Planuokite prekių tiekimą ir sandėlių užimtumą iš anksto

Sezoninių pikų sėkmės pagrindas – kruopštus išankstinis planavimas. Dar gerokai prieš prasidedant pirkimų karštinei, įmonės turėtų analizuoti ankstesnių metų pardavimų duomenis, rinkos tendencijas ir klientų poreikius, kad kuo tiksliau prognozuotų paklausą. Remiantis šiomis prognozėmis, galima laiku pasirūpinti pakankamu prekių kiekiu ir optimizuoti sandėlių darbą. Pavyzdžiui, jei žinote, kad pernai lapkritį-gruodį tam tikrų prekių pardavimai šoktelėjo dvigubai, šiemet iš anksto papildykite jų atsargas ir užtikrinkite, kad sandėlyje joms būtų pakankamai vietos.

Sandėlio paruošimas pikui

Įvertinkite, ar jūsų sandėliai pajėgūs sutalpinti numatomą prekių kiekį ir ar turite pakankamai darbuotojų jiems apdoroti. Prieš piką pravartu atlikti inventorizaciją – atsikratykite senų ar lėtai judančių prekių, kad atlaisvintumėte vietos naujam asortimentui. Taip pat galite laikinai perplanuoti sandėlio išdėstymą: dažniausiai perkamos prekės turėtų būti lengvai pasiekiamos, kad jų surinkimas ir išsiuntimas būtų kuo spartesnis. Nepamirškite pasirūpinti pakavimo medžiagų, dėžių, etikečių atsargomis – jų pritrūkus per piką, logistikos operacijos gali sustoti.

Bendradarbiavimas su tiekėjais

Jeigu jūsų verslas priklauso nuo žaliavų ar prekių tiekėjų, artėjant pikui būtina su jais susisiekti ir suderinti tiekimo grafikus. Susitarkite dėl išankstinio prekių pristatymo į jūsų sandėlius, kad visa produkcija būtų vietoje dar prieš prasidedant pardavimų šuoliui. Geras dialogas su tiekėjais padeda išvengti netikėtų vėlavimų – taip jūsų gamybos ar prekybos procesas nestos dėl laiku negautų prekių.

Dažniausios logistikos grandinės problemos sezono metu ir kaip jų išvengti

Net ir pasiruošus, pikiniu laikotarpiu logistika susiduria su specifiniais iššūkiais. Štai kelios dažnos problemos ir patarimai, kaip jų išvengti:

1. Perteklinė paklausa ir vežėjų pajėgumai

Sezono pikų metu vežėjai užversti siuntomis, todėl gali pritrūkti transporto priemonių ar kurjerių užsakymams pristatyti. Dėl to galimi vėlavimai, o transportavimo kainos šauna į viršų (pvz., taikomi piko sezono priedai).

Kaip išvengti: iš anksto rezervuokite vežėjų paslaugų pajėgumus numatytam užsakymų kiekiui (ankstyva vietų rezervacija padeda užsitikrinti ir vietą, ir palankesnes kainas). Pasidalinkite su savo logistikos partneriais pardavimų prognozėmis ir lūkesčiais – tai padės jiems pasiruošti papildomų resursų.

2. lgesni pristatymo terminai

Dėl transporto infrastruktūros apkrovimo piko metu (spūstys keliuose, užimti terminalai, ilgesnis muitinės patikrinimas) pristatymai klientams gali trukti ilgiau nei įprastai.

Kaip išvengti: informuokite savo klientus iš anksto apie galimus vėlavimus – nustatykite realistiškus pristatymo terminus interneto parduotuvėje ar komunikacijoje. Taip pat, kuomet įmanoma, išsiųskite užsakymus anksčiau nei įprastai. Pavyzdžiui, vietoje standartinio 24–48 valandų užsakymo apdorojimo laiko per piką stenkitės išsiųsti per 12–24 valandas nuo užsakymo gavimo. Vidinė logistikos komandos disciplina čia labai svarbi – aiškiai suplanuokite, kas ir kada dirbs, kad nebūtų vėlavimų dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo.

3.Sandėlio perkrova ir klaidos

Staiga padvigubėjęs užsakymų skaičius – didelis krūvis sandėlio operacijoms. Jei procesai nėra optimizuoti, daugėja klaidų: nuo neteisingai surinktų prekių iki neišsiųstų užsakymų, pamirštų sandėlyje.

Kaip išvengti: dar prieš piką peržiūrėkite ir patobulinkite savo sandėlio valdymą. Pasitelkite technologijas – šiuolaikinės sandėlio valdymo sistemos (WMS) leidžia realiu laiku sekti prekių likučius ir automatizuoti užsakymų surinkimą. Paprastesni sprendimai taip pat veiksmingi: pvz., brūkšninių kodų skeneriai sumažina žmogiškųjų klaidų tikimybę. Apmokykite personalą dirbti didesniu tempu, paskirstykite atsakomybes taip, kad kiekvienas darbuotojas aiškiai žinotų savo užduotis. Jei reikia, priimkite laikinų darbuotojų piko laikotarpiui ar pasiūlykite viršvalandžių nuolatiniams – svarbu, kad rankų netrūktų, kai jų labiausiai reikės.

4. Komunikacijos trūkumas
Paradoksalu, tačiau intensyviausiu laikotarpiu bendravimui su klientais ir partneriais laiko dažnai pritrūksta. Dėl to smulkios problemos gali virsti didelėmis – pavyzdžiui, klientas nežino apie užsakymo vėlavimą ir pasipiktina, nors būtų sutikęs palaukti, jei būtų informuotas.

Kaip išvengti: investuokite į geresnį matomumą visoje tiekimo grandinėje. Naudokite siuntų sekimo sistemas, kad realiuoju laiku žinotumėte, kur yra prekės​ ir galėtumėte iškart perduoti šią informaciją klientams​ Aiškiai susitarkite su vežėjais dėl informavimo tvarkos – pvz., kad jie praneštų jums apie bet kokį vėlavimą ar nesklandumą. Tuomet galėsite proaktyviai informuoti klientus ir pasiūlyti sprendimus (pvz., dalinį siuntos išsiuntimą, alternatyvų produktą ar pan.). Geras ryšys su logistikos partneriais ir klientais padeda sušvelninti pikinių laikų stresą.

 

Kitos naujienos:

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …