Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais iššūkiais dažniausiai susiduriama ir kokius sprendimus gali pasiūlyti ekspres logistikos paslaugos.

Planuokite prekių tiekimą ir sandėlių užimtumą iš anksto

Sezoninių pikų sėkmės pagrindas – kruopštus išankstinis planavimas. Dar gerokai prieš prasidedant pirkimų karštinei, įmonės turėtų analizuoti ankstesnių metų pardavimų duomenis, rinkos tendencijas ir klientų poreikius, kad kuo tiksliau prognozuotų paklausą. Remiantis šiomis prognozėmis, galima laiku pasirūpinti pakankamu prekių kiekiu ir optimizuoti sandėlių darbą. Pavyzdžiui, jei žinote, kad pernai lapkritį-gruodį tam tikrų prekių pardavimai šoktelėjo dvigubai, šiemet iš anksto papildykite jų atsargas ir užtikrinkite, kad sandėlyje joms būtų pakankamai vietos.

Sandėlio paruošimas pikui

Įvertinkite, ar jūsų sandėliai pajėgūs sutalpinti numatomą prekių kiekį ir ar turite pakankamai darbuotojų jiems apdoroti. Prieš piką pravartu atlikti inventorizaciją – atsikratykite senų ar lėtai judančių prekių, kad atlaisvintumėte vietos naujam asortimentui. Taip pat galite laikinai perplanuoti sandėlio išdėstymą: dažniausiai perkamos prekės turėtų būti lengvai pasiekiamos, kad jų surinkimas ir išsiuntimas būtų kuo spartesnis. Nepamirškite pasirūpinti pakavimo medžiagų, dėžių, etikečių atsargomis – jų pritrūkus per piką, logistikos operacijos gali sustoti.

Bendradarbiavimas su tiekėjais

Jeigu jūsų verslas priklauso nuo žaliavų ar prekių tiekėjų, artėjant pikui būtina su jais susisiekti ir suderinti tiekimo grafikus. Susitarkite dėl išankstinio prekių pristatymo į jūsų sandėlius, kad visa produkcija būtų vietoje dar prieš prasidedant pardavimų šuoliui. Geras dialogas su tiekėjais padeda išvengti netikėtų vėlavimų – taip jūsų gamybos ar prekybos procesas nestos dėl laiku negautų prekių.

Dažniausios logistikos grandinės problemos sezono metu ir kaip jų išvengti

Net ir pasiruošus, pikiniu laikotarpiu logistika susiduria su specifiniais iššūkiais. Štai kelios dažnos problemos ir patarimai, kaip jų išvengti:

1. Perteklinė paklausa ir vežėjų pajėgumai

Sezono pikų metu vežėjai užversti siuntomis, todėl gali pritrūkti transporto priemonių ar kurjerių užsakymams pristatyti. Dėl to galimi vėlavimai, o transportavimo kainos šauna į viršų (pvz., taikomi piko sezono priedai).

Kaip išvengti: iš anksto rezervuokite vežėjų paslaugų pajėgumus numatytam užsakymų kiekiui (ankstyva vietų rezervacija padeda užsitikrinti ir vietą, ir palankesnes kainas). Pasidalinkite su savo logistikos partneriais pardavimų prognozėmis ir lūkesčiais – tai padės jiems pasiruošti papildomų resursų.

2. lgesni pristatymo terminai

Dėl transporto infrastruktūros apkrovimo piko metu (spūstys keliuose, užimti terminalai, ilgesnis muitinės patikrinimas) pristatymai klientams gali trukti ilgiau nei įprastai.

Kaip išvengti: informuokite savo klientus iš anksto apie galimus vėlavimus – nustatykite realistiškus pristatymo terminus interneto parduotuvėje ar komunikacijoje. Taip pat, kuomet įmanoma, išsiųskite užsakymus anksčiau nei įprastai. Pavyzdžiui, vietoje standartinio 24–48 valandų užsakymo apdorojimo laiko per piką stenkitės išsiųsti per 12–24 valandas nuo užsakymo gavimo. Vidinė logistikos komandos disciplina čia labai svarbi – aiškiai suplanuokite, kas ir kada dirbs, kad nebūtų vėlavimų dėl žmogiškųjų išteklių trūkumo.

3.Sandėlio perkrova ir klaidos

Staiga padvigubėjęs užsakymų skaičius – didelis krūvis sandėlio operacijoms. Jei procesai nėra optimizuoti, daugėja klaidų: nuo neteisingai surinktų prekių iki neišsiųstų užsakymų, pamirštų sandėlyje.

Kaip išvengti: dar prieš piką peržiūrėkite ir patobulinkite savo sandėlio valdymą. Pasitelkite technologijas – šiuolaikinės sandėlio valdymo sistemos (WMS) leidžia realiu laiku sekti prekių likučius ir automatizuoti užsakymų surinkimą. Paprastesni sprendimai taip pat veiksmingi: pvz., brūkšninių kodų skeneriai sumažina žmogiškųjų klaidų tikimybę. Apmokykite personalą dirbti didesniu tempu, paskirstykite atsakomybes taip, kad kiekvienas darbuotojas aiškiai žinotų savo užduotis. Jei reikia, priimkite laikinų darbuotojų piko laikotarpiui ar pasiūlykite viršvalandžių nuolatiniams – svarbu, kad rankų netrūktų, kai jų labiausiai reikės.

4. Komunikacijos trūkumas
Paradoksalu, tačiau intensyviausiu laikotarpiu bendravimui su klientais ir partneriais laiko dažnai pritrūksta. Dėl to smulkios problemos gali virsti didelėmis – pavyzdžiui, klientas nežino apie užsakymo vėlavimą ir pasipiktina, nors būtų sutikęs palaukti, jei būtų informuotas.

Kaip išvengti: investuokite į geresnį matomumą visoje tiekimo grandinėje. Naudokite siuntų sekimo sistemas, kad realiuoju laiku žinotumėte, kur yra prekės​ ir galėtumėte iškart perduoti šią informaciją klientams​ Aiškiai susitarkite su vežėjais dėl informavimo tvarkos – pvz., kad jie praneštų jums apie bet kokį vėlavimą ar nesklandumą. Tuomet galėsite proaktyviai informuoti klientus ir pasiūlyti sprendimus (pvz., dalinį siuntos išsiuntimą, alternatyvų produktą ar pan.). Geras ryšys su logistikos partneriais ir klientais padeda sušvelninti pikinių laikų stresą.

 

Kitos naujienos:

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …