Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra.

Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją.

Skirtingose šalyse „pristatyta“ reiškia visai skirtingus dalykus. Švedijoje ar Norvegijoje įprasta siuntą palikti prie durų, net ir daugiabutyje. Gavėjas to nesureikšmina – pasitiki, kad niekas jos nepaims. Kurjeris padaro nuotrauką, pažymi vietą GPS koordinatėmis, ir viskas laikoma užbaigta. Jungtinėje Karalystėje dažnai naudojama „safe place“ praktika – klientas iš anksto nurodo, kur palikti siuntą, jei jo nebus namuose. JAV – „porch delivery“ jau seniai tapusi norma, o ją papildo SMS, el. pranešimai ir net vaizdo stebėjimas. Pristatymas įvyksta net ir be žmogaus.

Tuo tarpu Lietuvoje, Lenkijoje ar kitose Vidurio Europos šalyse tokia tvarka vis dar kelia nepasitikėjimą. Klientas tikisi fizinio kontakto, ar bent jau aiškios informacijos: kas priėmė siuntą, kada, kur palikta. Jei šios informacijos nėra, net jei siunta fiziškai atgabenta, sistema jau nebeveikia.

3 dažniausios komunikacijos spragos paskutinėje mylioje

1. „Uždaryta užklausa“ – nebaigtas procesas
Daugeliu atvejų siunta pažymima kaip pristatyta be galutinio patvirtinimo – nei nuotraukos, nei GPS koordinatės, nei kliento atsakymo. Formaliai  viskas baigta. Iš tikrųjų – palikta pretenzijos rizika.

2. Vienpusė komunikacija su klientu
Vien automatinis pranešimas apie planuojamą pristatymo laiką dar nėra visavertė komunikacija. Jei klientas nežino, kas jo vardu priims siuntą, ir neturi galimybės to patikslinti ar pakeisti pristatymo sąlygų, tokia sistema neveikia kaip paslauga – tai veikiau primena vienpusį nurodymą.

3. Nėra integruoto atgalinio ryšio
Ką daryti, jei klientas neranda siuntos? Kur ieškoti informacijos? Daugelyje sistemų pretenzija generuojama per 24–48 val., kai jau vėlu valdyti patirtį – belieka gesinti pasitikėjimo gaisrą.

Galutinis iššūkis ne technologijoje, o komunikacijoje

Paskutinė mylia – tai ne vien pristatymo užbaigimas, o visos kliento patirties dalis. Svarbu ne tai, ar sistema pažymėjo siuntą kaip pristatytą, o ar klientas tikrai žino, kad ją gavo ir kaip.

Kol egzistuoja atotrūkis tarp „duomenys rodo“ ir „klientas mato“, tol lojalumas išlieka trapus, o pasitikėjimas – laikinas.

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …