Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra.

Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją.

Skirtingose šalyse „pristatyta“ reiškia visai skirtingus dalykus. Švedijoje ar Norvegijoje įprasta siuntą palikti prie durų, net ir daugiabutyje. Gavėjas to nesureikšmina – pasitiki, kad niekas jos nepaims. Kurjeris padaro nuotrauką, pažymi vietą GPS koordinatėmis, ir viskas laikoma užbaigta. Jungtinėje Karalystėje dažnai naudojama „safe place“ praktika – klientas iš anksto nurodo, kur palikti siuntą, jei jo nebus namuose. JAV – „porch delivery“ jau seniai tapusi norma, o ją papildo SMS, el. pranešimai ir net vaizdo stebėjimas. Pristatymas įvyksta net ir be žmogaus.

Tuo tarpu Lietuvoje, Lenkijoje ar kitose Vidurio Europos šalyse tokia tvarka vis dar kelia nepasitikėjimą. Klientas tikisi fizinio kontakto, ar bent jau aiškios informacijos: kas priėmė siuntą, kada, kur palikta. Jei šios informacijos nėra, net jei siunta fiziškai atgabenta, sistema jau nebeveikia.

3 dažniausios komunikacijos spragos paskutinėje mylioje

1. „Uždaryta užklausa“ – nebaigtas procesas
Daugeliu atvejų siunta pažymima kaip pristatyta be galutinio patvirtinimo – nei nuotraukos, nei GPS koordinatės, nei kliento atsakymo. Formaliai  viskas baigta. Iš tikrųjų – palikta pretenzijos rizika.

2. Vienpusė komunikacija su klientu
Vien automatinis pranešimas apie planuojamą pristatymo laiką dar nėra visavertė komunikacija. Jei klientas nežino, kas jo vardu priims siuntą, ir neturi galimybės to patikslinti ar pakeisti pristatymo sąlygų, tokia sistema neveikia kaip paslauga – tai veikiau primena vienpusį nurodymą.

3. Nėra integruoto atgalinio ryšio
Ką daryti, jei klientas neranda siuntos? Kur ieškoti informacijos? Daugelyje sistemų pretenzija generuojama per 24–48 val., kai jau vėlu valdyti patirtį – belieka gesinti pasitikėjimo gaisrą.

Galutinis iššūkis ne technologijoje, o komunikacijoje

Paskutinė mylia – tai ne vien pristatymo užbaigimas, o visos kliento patirties dalis. Svarbu ne tai, ar sistema pažymėjo siuntą kaip pristatytą, o ar klientas tikrai žino, kad ją gavo ir kaip.

Kol egzistuoja atotrūkis tarp „duomenys rodo“ ir „klientas mato“, tol lojalumas išlieka trapus, o pasitikėjimas – laikinas.

Kitos naujienos:

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …

Kodėl logistikos kaštai niekada nemažėja – ir kaip juos suvaldyti?

11.04 2025 Lėšų taupymas
Logistikos sektorius – vienas jautriausių ekonomikos barometrų, o jo kaštai stabiliai auga. Degalų kainos išlieka nepastovios, CO2 mokesčiai nuosekliai didėja, darbuotojų trūkumas verčia kelti atlyginimus. Prie šios grandinės prisideda geopolitinė įtampa, infliaciniai spaudimai ir griežtėjantys reguliavimo reikalavimai. Visa tai sudaro kaštų spiralę, iš kurios greito išėjimo kol kas nematyti. Kol kiti sektoriai kalba apie stabilumą …

5 patarimai, kaip sumažinti grąžinimų dėl sugadinimų siuntų skaičių

27.03 2025 Žinojimas = Galia
Sugadintos siuntos – sisteminis verslo efektyvumo iššūkis, kuris veikia klientų pasitikėjimą, operacinius kaštus ir logistikos grandinės patikimumą. Siuntų grąžinimų mastai didžiosiose Europos rinkose išlieka aukšti: Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje grąžinama nuo 54 iki 62 proc. visų siuntų, o apie 20 proc. šių grąžinimų susiję su prekių sugadinimu transportavimo metu. Įmonės, kurioms svarbus tiek klientų …