Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas

HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m.

Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis didėjo 11 %), HRX sugebėjo išlaikyti bendrą emisijų lygį stabilų. Tai siejama su maršrutų optimizavimu, transporto parko valdymo sprendimais bei duomenimis grįstais logistikos efektyvumo įrankiais.

„Šie rezultatai rodo, kad emisijų mažinimas HRX grupėje nėra formali deklaracija – tai nuoseklios veiklos planavimo ir kontrolės dalis,“ – teigiama ataskaitoje.

Pagrindiniai emisijų šaltiniai
Remiantis ataskaitos duomenimis, 2024 m. pagrindiniai emisijų srautai buvo:

  • degalų sąnaudos (Scope 1) – 50 % visų emisijų,
  • subrangovų transportas (Scope 3) – 21 %,
  • energijos tiekimo grandinės (Scope 3) – 12 %.

Šie rodikliai išlieka stabilūs ir rodo, kur telkiamas didžiausias emisijų valdymo potencialas tiek įmonės viduje, tiek per išorinių partnerių veiklos analizę.

Efektyvumo augimas
Vertinant emisijas darbuotojui, fiksuotas 3,3 % mažėjimas (nuo 54,6 iki 52,8 t CO₂e). Atliekų emisijos sumažėjo 26,8 %, jų kiekis –-10,1 %. Taip pat fiksuotas nedidelis, bet pozityvus pokytis darbuotojų mobilumo srityje – kelionių į darbą emisijos mažėjo 0,7 %, nepaisant augusio darbuotojų skaičiaus.

Strateginis tikslas – neutralumas iki 2035 m.
HRX išlieka įsipareigojusi iki 2035 m. pasiekti klimato neutralumą. Ataskaitoje numatytos priemonės, kurios padės tą įgyvendinti: atsinaujinančios energijos plėtra, alternatyvių degalų diegimas, transporto priemonių atnaujinimas pagal emisijų profilį, subrangovų veiklos peržiūra.

Visų padalinių duomenys surinkti ir apdoroti pagal GHG protokolo metodiką, ataskaita apima visas tris emisijų sritis. Ji bus naudojama kaip pagrindas tolesnių tvarumo veiksmų planavimui, įskaitant KPI peržiūrą ir tarpinę pažangos vertinimo sistemą.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …