Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kaip išsaugoti klientą recesijos metu?

Patenkinti ir lojalūs klientai –  puikių finansinių rezultatų garantas.

Didžiajai daugumai Lietuvos verslų pastarieji dveji metai buvo ypatingai geri. Dėl pandemijos ir sutrūkinėjusių pasaulinių tiekimo grandinių Lietuvoje gaminamos prekės tapo labai paklausios. Tai, žinoma, turėjo teigiamą poveikį pardavimo pajamoms ir pelningumui.

Tačiau, deja, padėtis po truputį keičiasi. Dėl išaugusios infliacijos ir ekonomikos sulėtėjimo lėtėja vartojimas. Šiuo metu dažnai klientai pradeda vertinti kiekvieną savo tiekėją ir šis vertinimas atliekamas ne vien per kainos prizmę, bet ir per produktų kokybės prizmę.

Neretai atsitinka taip, kad ekonominio pakilimo metu įmonės praranda kontrolę ir apleidžia klientus. Priežastys, klostantis tokiai situacijai, būna įvairios. Visų pirma, išaugusios pajamos išaugina ir darbo krūvius, todėl lieka mažiau laiko klientų aptarnavimui. Taip pat reikėtų nepamiršti fakto, kad kai rodikliai yra geri, įmonės visuomet stengiasi maksimaliai išnaudoti susidariusias galimybes, todėl prisiimama daugiau užsakymų, negu galima apdoroti, o tai vėlgi neigiamai veikia klientų aptarnavimą.

Norime pasidalinti su Jumis keletu patarimų, ką daryti, jeigu visgi nepavyko užtikrinti puikios paslaugų kokybės, tačiau siekiate išsaugoti klientus šiuo pasikeitusiu laikotarpiu.

Kaip išsaugoti klientą?

Gerinkite logistinį paslaugų atlikimą. Pandemijos laikotarpiu dauguma įmonių buvo susitaikiusios su vėluojančiais kroviniais, nes kitų išeičių tiesiog nebuvo. Dabar, kai tiekimo ir logistinės grandinės po truputį tvarkosi, labai svarbu peržiūrėti savo pristatymo laikus ir juos tobulinti kartu su gerėjančia situacija. Jeigu to nepadarysite laiku, o Jūsų konkurentai šioje vietoje bus greitesni, Jūs galite pralaimėti konkurencinę kovą.

Apklauskite savo klientus. Šis patarimas, žinoma, elementarus, tačiau dažnai įmonės į klientų apklausas žiūri atmestinai arba ieško saugių variantų, siekdamos išvengti  neigiamos informacijos, nenorėdamos išgirsti jos. Tačiau atlikta apklausa galėtų būti tas pirmas žingsnis, pradedant gerinti situaciją, jeigu ji buvo sublogusi pastaruoju metu . Rekomenduojame nebijoti išeiti už komforto zonos ribų ir klausimynus sudaryti taip, kad jie maksimaliai atskleistų tikrąją padėtį. Taip pat svarbu šias apklausas organizuoti kasmet, kad galėtumėte sekti savo įmonės progresą arba regresą ir atlikti reikalingus korekcinius veiksmus. Atlikdami apklausą, stenkitės kuo smulkiau išsiaiškinti kiekvieno savo padalinio veiklą. Ypatingai atkreipkite dėmesį į logistinį paslaugos išpildymą, kadangi pandemijos laikotarpiu šioje vietoje buvo daug nesklandumų.

Skirkite dėmesį komunikacijai su klientais. Recesijos ir aukštų kainų laikotarpiu Jūsų klientai tampa ypatingai jautrūs bet kokiems pokyčiams, susijusiems su kaina ir paslaugų kokybe. Geriausias būdas sumažinti  galimą trintį –  investuoti į tinkamą ir savalaikį komunikacijos užtikrinimą. Apie bet kokius pokyčius, įskaitant ir gerus, kurie paveiks Jūsų klientus, komunikuokite iš anksto ir  išnaudodami visus įmanomus kanalus.

Netaupykite kokybės sąskaita. Artėjant sunkiems laikams, įmonės ieško būdų, kaip sutaupyti lėšas ir optimizuoti pinigų srautus. Gali kilti pagunda atsisakyti tam tikrų išlaidų, susijusių su Jūsų parduodamų produktų kokybe, tokių kaip: greitas pristatymas, patikimų tiekimo grandinės partnerių keitimas, pigesnėmis, tačiau mažiau kokybiškomis opcijomis ir kt. Rekomenduojame to nedaryti, kadangi taupydami kokybės sąskaita galite negrįžtamai pakenkti savo prekės ženklui.

Galėtume rasti ir daugiau patarimų, bet šie, mūsų manymu, ypatingai svarbūs. Apibendrinant galima pasakyti, kad sunkmečiai ateina ir praeina. Visi juos pamiršta, tačiau klientai visada prisimena, kaip Jūs su jais elgėtės tiek geru laikotarpiu, tiek ir sunkmečiu. Todėl linkime nemesti pasirinkto kelio  ir rūpintis savo klientų aptarnavimo kokybe, ypač dabar, sunkmečiu.

Jeigu jums reikalingas patikimas, skubių siuntų gabenimo partneris, susisiekite su mumis.

 

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …