Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Kiek kainuoja apgadintas krovinys ir kaip to išvengti?

Logistikos srityje dirbantiems profesionalams ne kartą tenka susidurti su situacija, kai apgadinamas krovinys. Nors krovinio apgadinimas yra tik vienas iš daugelio logistinių iššūkių, kuriuos tenka įveikti bendrovėms, tačiau turbūt visi sutiks, kad būtent šio tipo logistinės problemos ir  sukelia didžiausią frustraciją. Nors krovinio sugadinimai pasitaiko retai, tačiau įmonės deda visas pastangas, kad to išvengtų.

Dažnai įmonės, vertindamos krovinio sugadinimą, atsižvelgia tik į vieną dedamąją, tai yra, krovinio vertę, tačiau žalos padarinių yra kur kas daugiau. Šiame straipsnyje  aptarsime  pasekmes, kurios kyla sugadinus krovinį, ir pateiksime keletą patarimų, kaip to išvengti.

Apgadintas krovinys: įvykio pasekmės.

Visų pirma, krovinių apgadinimas – tai materialinis nuostolis. Kuo jūsų parduodamas produktas yra vertingesnis, tuo žala bus didesnė. Neretai pasitaiko situacijų, kai, praradus ar sugadinus brangų krovinį, dėl patirtų nuostolių prekybinės ir gamybinės įmonės privalo net stabdyti savo veiklą.

Tačiau apgadinti kroviniai taip pat turi ir nematomą nuostolių pusę, kuri, mūsų manymu, yra netgi reikšmingesnė už materialinius. Tyrimai rodo, kad jūsų klientai tiesiogiai susieja puikų logistinį paslaugų atlikimą su jūsų parduodamais produktais. Tai yra, jeigu jūs pristatote produktus laiku ir nesugadintus, jūsų prekės ženklas gauna bonusų, tačiau, jeigu to užtikrinti nepavyksta, jūsų prekės ženklas kenčia pasekmes. Daugiau informacijas apie tai, į kokius logistinius indikatorius turėtumėte atkreipti dėmesį, rasite paspaudę čia.

Kitaip tariant, dėl apgadintų krovinių jūs galite pabloginti savo, kaip tiekėjo, statusą.  Jeigu jūs tiekiate produktus ar žaliavas dideliems rinkos žaidėjams, tai jie dažnu atveju turi įsidiegę tiekėjų vertinimo sistemą. Tad kiekvienas užfiksuotas prasižengimas mažina jūsų tiekėjo statusą, o kuo statusas mažesnis, tuo sunkiau ateityje bus parduoti šiam klientui. Žinoma, blogiausiu atveju jūs galite prarasti turimą klientą. Ne paslaptis, kad perkančiosios organizacijos dažniausiai ir pakeičia tiekimo partnerius būtent dėl dažno krovinių apgadinimo.

Jeigu jūs nesukontroliuojate krovinių pristatymo kokybės ir apgadintus krovinius klientams pristatote dažnai, tai jūs bendrai kenkiate savo prekiniam ženklui. Šiais atviro bendravimo ir internetinių vertinimo platformų laikais gandas apie blogą kokybę pasklinda ypatingai greitai. Kitaip sakant, kuo dažniau įvyksta apgadinimai, tuo jūsų prekės ženklo vertė mažėja.

Kaip sumažinti apgadintų krovinių kiekį?

Dirbdami su klientais, kurių krovinių vertės yra labai didelės, pastebime, kad dauguma jų mano (bent jau iki kol atsitinka įvykis), kad jie niekuo nerizikuoja, kadangi viską padengs draudimas. Tačiau svarbu suprasti, kad, atsitikus draudiminiam įvykiui, draudimo bendrovė vertina visą grandinę – nuo krovinio pakrovimo iki krovinio iškrovimo, tikrina, ar turite visus reikiamus leidimus (tai ypatingai aktualu įmonėms, kurios gamina ir parduoda pavojingus krovinius) ir prašo įrodymų, kad šie sugadinimai atsitiko ne dėl jūsų kaltės. Kuo daugiau įrodymų pateiksite, tuo didesni šansai, kad jums draudimas padengs dalį ar visą (priklausomai nuo jūsų draudimo rūšies) išmoką. Todėl rekomenduojame turėti dokumentuotas instrukcijas ir tvarkas, susijusias su jūsų produktų pakrovimu, pakavimu, tvirtinimu, transportavimu bei žalos deklaravimu. Įrenkite filmavimo kameras, kurios fiksuotų krovimo operacijas, taip, atsitikus įvykiui, galėsite įrodyti, jog jūsų darbuotojai krovimo metu nepadarė klaidų. Tokie rizikos valdymo įrankiai ne tik garantuos, kad jūsų žala bus apmokėta, taip jūs mažinsite ir vidines rizikas, dėl kurių gali atsirasti krovinio pažeidimas.

Ne mažiau svarbu pasirinkti tinkamus logistikos partnerius, turinčius aukščiau įvardintas saugumo sistemas ir procesus, įgijusius reikalingos patirties jūsų prekėms transportuoti. Jeigu jūsų produktai labai brangūs, siūlytume rinktis partnerius, kurie turi gerą vardą rinkoje ir yra finansiškai stabilūs. Kadangi, atsitikus įvykiui, kuomet bus nustatyta transporto įmonės klaida, draudimas lygiai taip pat atliks išsamų to įvykio tyrimą, o  nustačiusi, kad transporto įmonė neatliko riekiamų veiksmų, nepadengs nuostolių. Ar transporto įmonė atlygins jums nuostolius, viskas tokiu atveju priklausys nuo jos finansinės padėties ir įmonės etikos normų.

Taip pat visada labai svarbu pasirūpinti papildomu krovinio draudimu. Nors draudimo bendrovės visuomet ieško būdų, kaip apsaugoti savo kapitalą (dėl to ir atlieka pilną vertinimą), tačiau draudimas garantuoja, kad padengs visą vertę arba dalį sugadinto produkto vertės. Rekomenduojame nepasikliauti vien transporto įmonės draudimu, ieškokite sprendimų, kurie padėtų suvaldyti rizikas ir tais atvejais, kurie yra mažai tikėtini.

Dėkojame už dėmesį. Apibendrindami  norime pasidalinti paskutiniu patarimu, jeigu jūsų įmonė transportuoja brangius, greitai gendančius, jautrius arba pavojingus krovinius, siūlome netaupyti ir rinktis kokybiškas transporto paslaugų įmones, net jeigu už šias paslaugas ir mokėsite brangiau. Kadangi net vienas įvykis gali nubraukti per 10 ir daugiau metų sutaupytas lėšas už krovinių transportavimą. Iš tikrųjų kokybės klausimu siūlome netaupyti net ir toms įmonėms, kurios transportuoja pigesnius produktus, kadangi taip galite negrįžtamai pakenkti savo prekiniam ženklui ir netgi prarasti klientus.

HRX jau daugiau nei 30 metų gabena brangius, jautrius ir pavojingus krovinius. Galime greitai, kokybiškai ir saugiai pristatyti jūsų krovinius Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Suomijoje.

Susisiekti su mumis galite paspaudę šią nuorodą.

 

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …