Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Kiek kainuoja apgadintas krovinys ir kaip to išvengti?

Logistikos srityje dirbantiems profesionalams ne kartą tenka susidurti su situacija, kai apgadinamas krovinys. Nors krovinio apgadinimas yra tik vienas iš daugelio logistinių iššūkių, kuriuos tenka įveikti bendrovėms, tačiau turbūt visi sutiks, kad būtent šio tipo logistinės problemos ir  sukelia didžiausią frustraciją. Nors krovinio sugadinimai pasitaiko retai, tačiau įmonės deda visas pastangas, kad to išvengtų.

Dažnai įmonės, vertindamos krovinio sugadinimą, atsižvelgia tik į vieną dedamąją, tai yra, krovinio vertę, tačiau žalos padarinių yra kur kas daugiau. Šiame straipsnyje  aptarsime  pasekmes, kurios kyla sugadinus krovinį, ir pateiksime keletą patarimų, kaip to išvengti.

Apgadintas krovinys: įvykio pasekmės.

Visų pirma, krovinių apgadinimas – tai materialinis nuostolis. Kuo jūsų parduodamas produktas yra vertingesnis, tuo žala bus didesnė. Neretai pasitaiko situacijų, kai, praradus ar sugadinus brangų krovinį, dėl patirtų nuostolių prekybinės ir gamybinės įmonės privalo net stabdyti savo veiklą.

Tačiau apgadinti kroviniai taip pat turi ir nematomą nuostolių pusę, kuri, mūsų manymu, yra netgi reikšmingesnė už materialinius. Tyrimai rodo, kad jūsų klientai tiesiogiai susieja puikų logistinį paslaugų atlikimą su jūsų parduodamais produktais. Tai yra, jeigu jūs pristatote produktus laiku ir nesugadintus, jūsų prekės ženklas gauna bonusų, tačiau, jeigu to užtikrinti nepavyksta, jūsų prekės ženklas kenčia pasekmes. Daugiau informacijas apie tai, į kokius logistinius indikatorius turėtumėte atkreipti dėmesį, rasite paspaudę čia.

Kitaip tariant, dėl apgadintų krovinių jūs galite pabloginti savo, kaip tiekėjo, statusą.  Jeigu jūs tiekiate produktus ar žaliavas dideliems rinkos žaidėjams, tai jie dažnu atveju turi įsidiegę tiekėjų vertinimo sistemą. Tad kiekvienas užfiksuotas prasižengimas mažina jūsų tiekėjo statusą, o kuo statusas mažesnis, tuo sunkiau ateityje bus parduoti šiam klientui. Žinoma, blogiausiu atveju jūs galite prarasti turimą klientą. Ne paslaptis, kad perkančiosios organizacijos dažniausiai ir pakeičia tiekimo partnerius būtent dėl dažno krovinių apgadinimo.

Jeigu jūs nesukontroliuojate krovinių pristatymo kokybės ir apgadintus krovinius klientams pristatote dažnai, tai jūs bendrai kenkiate savo prekiniam ženklui. Šiais atviro bendravimo ir internetinių vertinimo platformų laikais gandas apie blogą kokybę pasklinda ypatingai greitai. Kitaip sakant, kuo dažniau įvyksta apgadinimai, tuo jūsų prekės ženklo vertė mažėja.

Kaip sumažinti apgadintų krovinių kiekį?

Dirbdami su klientais, kurių krovinių vertės yra labai didelės, pastebime, kad dauguma jų mano (bent jau iki kol atsitinka įvykis), kad jie niekuo nerizikuoja, kadangi viską padengs draudimas. Tačiau svarbu suprasti, kad, atsitikus draudiminiam įvykiui, draudimo bendrovė vertina visą grandinę – nuo krovinio pakrovimo iki krovinio iškrovimo, tikrina, ar turite visus reikiamus leidimus (tai ypatingai aktualu įmonėms, kurios gamina ir parduoda pavojingus krovinius) ir prašo įrodymų, kad šie sugadinimai atsitiko ne dėl jūsų kaltės. Kuo daugiau įrodymų pateiksite, tuo didesni šansai, kad jums draudimas padengs dalį ar visą (priklausomai nuo jūsų draudimo rūšies) išmoką. Todėl rekomenduojame turėti dokumentuotas instrukcijas ir tvarkas, susijusias su jūsų produktų pakrovimu, pakavimu, tvirtinimu, transportavimu bei žalos deklaravimu. Įrenkite filmavimo kameras, kurios fiksuotų krovimo operacijas, taip, atsitikus įvykiui, galėsite įrodyti, jog jūsų darbuotojai krovimo metu nepadarė klaidų. Tokie rizikos valdymo įrankiai ne tik garantuos, kad jūsų žala bus apmokėta, taip jūs mažinsite ir vidines rizikas, dėl kurių gali atsirasti krovinio pažeidimas.

Ne mažiau svarbu pasirinkti tinkamus logistikos partnerius, turinčius aukščiau įvardintas saugumo sistemas ir procesus, įgijusius reikalingos patirties jūsų prekėms transportuoti. Jeigu jūsų produktai labai brangūs, siūlytume rinktis partnerius, kurie turi gerą vardą rinkoje ir yra finansiškai stabilūs. Kadangi, atsitikus įvykiui, kuomet bus nustatyta transporto įmonės klaida, draudimas lygiai taip pat atliks išsamų to įvykio tyrimą, o  nustačiusi, kad transporto įmonė neatliko riekiamų veiksmų, nepadengs nuostolių. Ar transporto įmonė atlygins jums nuostolius, viskas tokiu atveju priklausys nuo jos finansinės padėties ir įmonės etikos normų.

Taip pat visada labai svarbu pasirūpinti papildomu krovinio draudimu. Nors draudimo bendrovės visuomet ieško būdų, kaip apsaugoti savo kapitalą (dėl to ir atlieka pilną vertinimą), tačiau draudimas garantuoja, kad padengs visą vertę arba dalį sugadinto produkto vertės. Rekomenduojame nepasikliauti vien transporto įmonės draudimu, ieškokite sprendimų, kurie padėtų suvaldyti rizikas ir tais atvejais, kurie yra mažai tikėtini.

Dėkojame už dėmesį. Apibendrindami  norime pasidalinti paskutiniu patarimu, jeigu jūsų įmonė transportuoja brangius, greitai gendančius, jautrius arba pavojingus krovinius, siūlome netaupyti ir rinktis kokybiškas transporto paslaugų įmones, net jeigu už šias paslaugas ir mokėsite brangiau. Kadangi net vienas įvykis gali nubraukti per 10 ir daugiau metų sutaupytas lėšas už krovinių transportavimą. Iš tikrųjų kokybės klausimu siūlome netaupyti net ir toms įmonėms, kurios transportuoja pigesnius produktus, kadangi taip galite negrįžtamai pakenkti savo prekiniam ženklui ir netgi prarasti klientus.

HRX jau daugiau nei 30 metų gabena brangius, jautrius ir pavojingus krovinius. Galime greitai, kokybiškai ir saugiai pristatyti jūsų krovinius Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir Suomijoje.

Susisiekti su mumis galite paspaudę šią nuorodą.

 

Kitos naujienos:

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …