Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Kaip valdyti kintančias tiekimo grandines?

Daugelis prekybos ir gamybos įmonių pagaliau sulaukė ramybės periodo. Atrodytų, viskas grįžta į senas vėžes: įvairias transporto paslaugas sausuma, oru ir jūra užsakyti tapo paprasčiau, žaliavų pristatymo terminai (angl. Lead time) pagerėjo. Žinoma, kai kurių žaliavų vis dar trūksta,  tačiau daugelis tikrai pritars – situacija daug geresnė nei buvo 2022-ųjų pradžioje.

Vis dėlto, ar jau galime nusiraminti? Dalinamės mūsų ekspertų įžvalgomis ir rekomendacijomis.

Juodosios gulbės ir tiekimo grandinių valdymas

Turbūt viena įdomiausių knygų, atskleidžiančių, kokiame trapiame pasaulyje gyvename, yra  Nassimo Nicholo Talebo „Juodoji gulbė“. Knygoje autorius kalba apie tai, kodėl sunku prognozuoti pokyčius. Mūsų analizuojamai temai aktualiausia knygos mintis – nenumatyti pokyčiai greitai dauginasi.

Šio teiginio tikslumą puikiausiai iliustruoja pastarieji dveji metai. Pirmoji juodoji gulbė buvo pandemija, tuomet – karas Ukrainoje. Šie įvykiai paspartinto ir kitų pokyčių laviną, jie išjudino pertvarką tiekimo grandinėse bei privertė iš naujo perbraižyti importo ir eksporto žemėlapius. Žiniasklaidoje vis garsiau kalbama apie dar vieną netikėtumą – galimus Kinijos planus įsiveržti į Taivaną. Ši intervencija darytų dar didesnę neigiamą įtaką tiekimo grandinėms, negu visi iki šiol buvę atvejai. Mat Taivane pagaminama 65 % visų pasaulio mikroschemų ir netgi 90 % pažangiausių  mikroschemų. Sunku net įsivaizduoti, su kokiais nesklandumais susidurtų pasaulis, jeigu būtų sustabdytas šių komponentų gaminimas ir tiekimas.

Jei minėtų situacijų padariniai ir nebūtų tokie ryškūs, turime dar vieną didžiulį iššūkį – vairuotojų trūkumą. Prognozuojama, kad 2026 m. vien Europoje trūks net 2 mln. vairuotojų. Jeigu prognozės išsipildys, tuomet ilgės krovinių pristatymas, bus sunkiau užtikrinti nenutrūkstamą gamybą, teks iš esmės keisti žaliavų ir produkcijos vežimo strategijas.

Remdamiesi išvardintais argumentais, esame įsitikinę, kad nusiraminti ir tikėtis geresnių laikų kol kas nėra pagrindo.

4 strategijos, padėsiančios geriau pasiruošti nesklandumams ir pokyčiams

Vienos strategijos, tinkančios visoms įmonėms, nėra, nes kiekviena situacija yra individuali. Rekomenduojame įvertinti šiuos galimus pasikeitimus, kurie ilgalaikėje perspektyvoje leistų jūsų įmonei greičiau įgyvendinti pokyčius.
 

Tiekimo grandinių trumpinimas ir diversifikacija

Kuo ilgesnės tiekimo grandinės, tuo daugiau įvairių logistinių operacijų privalote atlikti, todėl didėja rizika. Geroji tiekimo grandinių praktika teigia, kad trumpos tiekimo grandinės yra mažiau rizikingos ir jas valdyti paprasčiau. Šiuo neapibrėžtu laikotarpiu geriausia tiekimo grandinės strategija – orientuota į tiekimo laiko trumpinimą.  Praktika rodo, kad geriausių rezultatų pasiekia tos bendrovės, kurios gamybos ar surinkimo padalinius įkuria arčiau savo klientų.

Žaliavų ir kitos produkcijos tiekėjų diversifikacija – neatsiejamas rizikos mažinimo komponentas. Iki pandemijos buvo įprasta dirbti su vienu tiekėju, kadangi taip pasiekiamos geresnės derybinės pozicijos, o kartu sumažinamos ir sąnaudos. Stabiliais laikais tokia praktika veikia, tačiau pokyčių metu geriau dirbti su keletu skirtingų tiekėjų, nes taip didinamas tiekimo grandinės lankstumas.

Investuokite į skaitmeninius sprendimus

Šiuolaikinės tiekimo grandinės yra kompleksiškos, todėl be technologijų jas vis sunkiau valdyti. Gera žinia, kad technologinių sprendimų kainų rėžiai yra platūs, todėl tinkamą variantą gali rasti bet kokio dydžio bei finansinių galimybių įmonė.

Šiuolaikiniai technologiniai sprendimai padeda užtikrinti greitesnę komunikaciją, didinti žaliavų ir produktų tiekimo matomumą, automatizuoja pasikartojančias funkcijas bei padeda efektyviau pirkti paslaugas ir žaliavas. Įmonės, kurios naudoja šiuos sprendimus, mažina išlaidas, klaidų tikimybę, greičiau priima sprendimus.

Investuokite į darbuotojų ugdymą

Tobulėjant tiekimo grandinių valdymui, reikia ugdyti ir naujas darbuotojų kompetencijas. Dabar aktualūs šie specialistų įgūdžiai: žinios, susijusius su modernių technologijų valdymu, gebėjimas kurti matematinius atsargų valdymo ir logistikos modelius, darbas su dideliais informacijos kiekiais, naujausių paslaugų ir žaliavų pirkimo metodologijų taikymas, bendrosios tvarumo reikalavimų žinios, kontraktų valdymas, tiekėjų atranka ir vertinimas.

Dabar palankiausias metas investuoti į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, nes ne tik patobulinsite kasdienius procesus ir užtikrinsite sklandesnę veiklą, bet ir pasiruošite ateities iššūkiams.

Atidi logistikos partnerių atranka

Neapibrėžtais laikais svarbu dirbti su logistikos įmonėmis, kurios ne tik teikia aukščiausio lygio paslaugas, tačiau ir gali lanksčiai reaguoti į besikeičiančią situaciją, bet kartu griežtai laikosi įsipareigojimų. Ieškokite įmonių, kurios galėtų užtikrinti krovinių pristatymą laiku, kai  užsakymų apimtys išauga, arba sutiktų priimti ir pristatyti krovinius jums reikiamu metu.

Kaip išsirinkti patikimą logistikos partnerį, skaitykite čia.

Išvados

2023-aisiais tiekimo grandinės taps dar kompleksiškesnės, nes vartotojai ir toliau vertins individualumą. Tikėtina, kad geopolitinėje arenoje iššūkių taip pat netrūks, todėl įmonėms teks ieškoti naujų veikimo būdų.

Pokyčius diegti bus lengviau, jei bendrovė iš anksto investuos į darbuotojų ugdymą bei stiprią organizacinę kultūrą.

Kitos naujienos:

Kokių priemonių gali prireikti, stengiantis suvaldyti klimato kaitą?

02.05 2024 Tvarumas
Tvarumas daugeliui iš mūsų asocijuojasi su mažiau taršia transporto priemone ar tvaresniu rūbu. Kai kas mano, kad to ir užtenka. Ar tikrai? Ekspertai teigia, kad ne. Pasak jų, jau esame pasiekę tokią ribą, kad, norint išvengti tragiškų pasekmių, mums visiems reikės imtis drastiškų priemonių, įskaitant ir gyvenimo būdo, prie kurio esame visi pripratę, keitimo. Straipsnyje …

Trys logistikos valdymo klaidos. Kaip jų išvengti?

Logistikos valdymas – tai sudedamoji organizacijos veiklos dalis, nulemianti prekių ir paslaugų judėjimo efektyvumą. Nors iš pirmo žvilgsnio šios srities užduotys gali pasirodyti paprastos,  iš tiesų logistika yra sudėtinga veiklų ir procesų grandinė, kuri reikalauja atidaus planavimo ir koordinavimo. Pastaruoju metu šio padalinio funkcijų kiekis, o kartu ir reikšmė, išaugo. Proaktyvios įmonės jau seniai suprato, …

Tiekėjų vertinimo sistema. Kas tai?

02.05 2024 Žinojimas = Galia
Tiekėjų vertinimo sistema – tai viena svarbiausių funkcijų, norint užtikrinti savo parduodamų prekių kokybę. Ši sistema leidžia stebėti, kaip laikomasi sutartyse aptartų sąlygų, taip pat ji padeda optimizuoti tiekėjų atrankos procesą. Šiame straipsnyje pristatysime tiekėjų vertinimo sistemą, pasiūlysime būdus, kaip ją įsidiegti, pateiksime konkrečių pavyzdžių iš transportavimo srities. Kas tai? Tiekėjų vertinimo sistema (angl. Scorecard) …

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …