Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Dekarbonizacija. Iššūkis sausumos transporto sektoriui

Vis dažniau apie tvaresnio transporto alternatyvas kalbama įvairiuose politiniuose formatuose. Atsiranda daugiau reikalavimų ir politinių iniciatyvų, skatinančių transporto sektorių iki 2050 m. pasiekti nulines emisijas. Transporto sektorius taip pat deda visas pastangas, siekdamas tausoti aplinką, nes supranta, jog būtina ieškoti gamtai draugiškesnių alternatyvų.

„HRX“ skiria ypatingą dėmesį tvarumo reikalavimams, investuoja į atsinaujinančios energetikos šaltinius. Kartu suprantame, su kokiais iššūkiais susiduria transporto sektorius, siekdamas mažinti emisijas, todėl norime pasidalinti šiomis žiniomis su jumis.

Pagrindiniai iššūkiai

Pastebime, kad yra manančių, jog transporto įmonės nenori eiti žaliuoju keliu, nes tai brangu, todėl šis procesas yra vilkinimas. Norime patikinti, kad tai netiesa, kadangi žalieji sprendimai, ypač tie, kurie susiję su elektros variklių naudojimu, ne tik tausoja aplinką, bet ir mažina transporto įmonių sąnaudas. Todėl sektoriaus įmonės yra suinteresuotos atnaujinti parkus, tačiau progresą stabdo tam tikri iššūkiai, apie kuriuos ir pakalbėsime.

Dabartinės degalų rūšys, naudojamos vilkikams, neleidžia sumažinti emisijų iki nulio

Pagrindinė priemonė, kuri leidžia žymiai sumažinti CO2 emisijas – elektra varomi varikliai. Šis sprendimas pasiteisina smulkių krovinių pervežimui konkrečiame mieste, tačiau, kalbant apie sunkesnius krovinius ir ilgesnius atstumus, sprendimų vis dar neturime. Dabartinių baterijų pajėgumai yra per maži, krovimo laikas ilgas, o vandeniliu varomų vilkikų, kurie būtų geresnė alternatyva transporto įmonėms, didesnės apimties gamyba dar neišplėtota. Taigi  įmonės dabar gali sumažinti emisijas tik naudodamos mažiau taršius degalus (bioetanolį, biodyzeliną ir gamtines dujas).

Infrastruktūros trūkumai

Kai turėsime visas reikiamas technologijas, tuomet, tikėtina, susidursime su infrastruktūros problemomis, mat gali kilti rizika, jog trūks vandenilio kolonėlių arba elektros įkrovimo stotelių. Dabar visa infrastuktūra orientuota į naftos produktus, ateityje reikės transformuoti dabartines kolonėles. Taip pat reikės peržiūrėti dabartinio degalinių tinklo išdėstymą, kadangi netaršios transporto priemonės nuvažiuos mažiau kilometrų, todėl elektros stotelių tinklas turės plėstis.

Ne visiems tinka mažiau taršūs pasirinkimai

Dar viena šiuo metu aptarinėjama galimybė, kuri bus tinkama pereinamuoju laikotarpiu, – multimodalinis krovinių transportavimas, kai naudojami mažiau taršūs gabenimo būdai (geležinkelių transportas, gabenimas vidaus vandenimis arba trumpais jūriniais maršrutais). Šis sprendimas neabejotinai atneštų naudos, tačiau svarbu suprasti, kad ne visos transporto įmonės galės juo pasinaudoti. Pavyzdžiui, mes, teikdami laikui jautrias transportavimo paslaugas, negalėsime naudoti mažiau taršių krovinių gabenimo būdų, nes mus samdo įmonės (skubi gamyba, vaistai, maisto pramonė ir kt.), kurioms reikalingas pristatymas per 24-48 val. Jeigu krovinius vežtume geležinkeliu, greito pristatymo garantuoti negalėtume.

Turi pasikeisti vartotojų įpročiai

Norint pasiekti nulines emisijas, vien tik netaršių degalų nepakaks, reikės pasitelkti kompleksines priemones. Tai reiškia, kad bus naudojami mažiau taršūs degalai, ilginami krovinių tranzito laikai, trumpinamos tiekimo grandinės, mažinama prekių įvairovė ir kt. Šie pokyčiai bus glaudžiai susiję su vartotojų įpročių pasikeitimu, kadangi dabar esame pratę užsakytas prekes gauti jau kitą dieną, tačiau už žalesnes transporto alternatyvas nesame linkę mokėti brangiau. Visų pirma, mes turėsime susitaikyti su tuo, kad logistikos kainos kils, nes biodegalai ir kitos transporto rūšys kainuoja brangiau. Tikėtina, kad ypač pabrangs greitas pristatymas iš tolimų kraštų. Reikėtų nusiteikti, kad visos prekės, kurios atkeliaus iš tolimų kraštų, bus brangesnės už gaminamas vietoje.

Išteklių trūkumas

Reikšmingas iššūkis – finansų trūkumas. Perėjimas prie tvaresnių transporto priemonių naudojimo ir tvarumo standartų įdiegimo yra brangus malonumas. Didieji rinkos žaidėjai, tikėtina, su šia problema nesusidurs, tačiau mažiesiems tai gali tapti tikru iššūkiu. Kodėl verta rūpintis mažaisiais rinkos žaidėjais? Didžioji dauguma transporto bendrovių yra mažos arba net priskiriamos mikroįmonėms, turinčioms po keletą transporto priemonių. Jeigu jos išnyks, tai turės didelę įtaką transporto paslaugų pasiūlai ir dar labiau augins transportavimo kainas. Todėl svarbu ieškoti finansavimo šaltinių, šio tipo įmonių transformacijai.

Išvados

Nors iššūkių daug ir, tikėtina, dar negreitai sulauksime laikų, kai galėsime pasakyti, jog transporto sektorius pasiekė nulinį emisijų lygį, tačiau sparčiai žengiame šia kryptimi. Jeigu ieškote transporto partnerio, kuriam tvarumas yra svarbus, kviečiame išbandyti „HRX“ paslaugas. Esame skandinaviško kapitalo įmonė, todėl į  gamtos tausojimą žiūrime rimtai, o tvarumo klausimai mūsų akcininkų darbotvarkėje – vieni svarbiausių.

 

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …