Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Keturios svarbiausios inovacijos logistikoje

Pastarasis dešimtmetis logistikos inovacijų srityje buvo tikrai išskirtinis. Kai kurios inovacijos jau yra plačiai taikomos, kai kurios dar tik kuriamos arba yra vystymosi stadijoje. Tačiau jau dabar matome, kad kiekviena iš šių naujovių atneša didžiulę naudą krovinio siuntėjams bei įvairias logistikos paslaugas tiekiančioms įmonėms, nes darbai atliekami greičiau, mažesnėmis sąnaudomis ir tausojant aplinką. Naujosioms technologijoms tobulėjant ir pingant, tikėtina, jų pritaikymas ir nauda ateityje tik didės.

Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime pagrindines inovacijas, taikomas logistikos sektoriuje, ir aptarsime, kokią naudą jos kuria prekybinėms, gamybinėms bei logistikos paslaugas teikiančioms įmonėms.

Robotizuoti ir automatizuoti sandėliai
 

Ši inovacija jau plačiai taikoma pasaulyje. Pavyzdžiui, sandėlio darbuotojus vis dažniau pakeičia įvairios formos robotai. Viena svarbiausių priežasčių, kodėl įmonės diegia šiuos sprendimus, – ekonominė nauda. Skaičiuojama, kad įmonės gali iki 50% sumažinti darbuotojų skaičių, iki 30% padidinti produktyvumą ir pasiekti 99% surinkimo tikslumą. Įmonių, gaminančių ir taikančių šiuos inovatyvius sprendimus, yra tiek daug, kad tampa sunku atsirinkti tinkamiausią tiekėją. Jeigu planuojate diegtis tokias naujoves, paspaudę šią nuorodą, rasite daugiau informacijos apie didžiausius šios rinkos žaidėjus. Nors Lietuvoje visiškai robotizuotų sandėlių dar nedaug (kalbame apie sudėtingiausius ir brangiausius projektus, pvz., „Micro Fullfilement Center“), tačiau, tikėtina, kad technologijoms pingant, vis daugiau įmonių pradės inovacijas diegti savo veikloje.

Dirbtinis intelektas ir didieji duomenys
 

Kita, kasdien tobulėjanti, inovacija – dirbtinio intelekto ir didžiųjų duomenų naudojimas įvairiose logistikos ir tiekimo operacijose. Kad būtų tinkamai atliekamos įvairios su logistika ir tiekimo grandine susijusios funkcijos (žaliavų ir gamybos planavimas, transportavimo maršrutų planavimas ir kitos funkcijos), reikia samdyti daug įvairių specialistų (transporto vadybininkų, planuotojų, apskaitininkų ir kt.). Kaip efektyviai atliekamos šios funkcijos, dažnai ir priklauso, ar įmonė uždirbs pelno. Dirbtinio intelekto ir didžiųjų duomenų panaudojimo sprendimai gali žymiai sumažinti darbuotojų skaičių, padėti išvengti galimų klaidų, priimti tikslesnius operacinius sprendimus ir taip didinti įmonės pelningumą. Jau dabar šios technologijos gali padėti planuoti žaliavų poreikį ir vairuotojų maršrutus, valdyti įvairias sandėlio ir kitas operacijas. Ateityje, tobulėjant šiai ir kitoms technologijoms, tikėtina, kad sistemos tarpusavyje keisis informacija ir pačios priims sprendimus.  Daugiau informacijos apie dirbtinio intelekto pritaikymo galimybes tiekimo grandinėje galite rasti čia.

Autonominės transporto priemonės
 

Norinčių dirbti vilkikų ir kitų transporto priemonių vairuotojais nuolatos mažėja. Tai tampa tikru iššūkiu transporto paslaugas teikiančioms įmonėms bei krovinio siuntėjams. Jeigu nerasime sprendimų, ateityje gali labai išaugti transportavimo kaštai ir ilgėti krovinių pristatymo terminai. Autonominės transporto priemonės gali tapti ta naujove, eliminuosiančia šią problemą. Suprasdamos naudą, kompanijos investuoja į šią sritį ir jau dabar turime nemažai be vairuotojo važiuojančių vilkikų, tačiau platesnio jų pritaikymo pasaulyje dar teks palaukti. Technologijos yra sukurtos, tačiau trūksta įstatyminės bazės. Dabartinės technologijos taip pat turi trūkumų, jos puikiai veikia idealiomis oro sąlygomis, tačiau lyjant, sningant ir esant rūkui, jų naudojimo tikslumas labai sumažėja. Yra ir kitų klausimų, į kuriuos reikia rasti atsakymus, tačiau, juos išsprendus, nauda galėtų būti milžiniška.

Tvarios logistikos sprendimai
 

Logistikos sektorius yra atsakingas už trečdalį visų CO2 emisijų. Šie milžiniški skaičiai verčia visus rinkos dalyvius ieškoti sprendimų, kurie trumpuoju laikotarpiu leistų sumažinti taršą, o ilgainiui padėtų pasiekti nulinį CO2 emisijų lygį. Nors kryptis aiški, tačiau vis dar turime daug dekarbonizacijos iššūkių, kurie lėtina šį procesą. Tačiau rinkoje netrūksta ir sprendimų, kurie ateityje leistų pasiekti tvarumo tikslus. Turime omenyje mažiau taršų kurą (biodegalus, biodujas, bioetanolį), kuris ypač svarbus pereinamuoju laikotarpiu. Vėliau vis aktualesnėmis taps elektra, vandeniliu varomos transporto priemonės ir kiti sprendimai. Šioje srityje buvo žengti milžiniški žingsniai. Dabar pasaulyje vyksta šių idėjų aptarimas ir išgryninimas, kurie sprendimai bei sprendimų deriniai leistų optimaliausiu būdu pasiekti užbrėžtus tikslus.

Išvados
 

Akivaizdu, kad reikšmingų inovacijų logistikos srityje gausu. Džiugu, kad visos aptartos naujovės, nors ir su trukdžiais, tačiau sparčiai vystosi, pinga ir yra vis plačiau pritaikomos prekybinių, gamybinių bei logistikos įmonių veikloje. Logistikos srityje, žinoma, vyksta ir daugiau svarbių technologinių pokyčių, pvz., blokų technologija, daiktų internetas ir 5G interneto plėtra. Tačiau išvardinti sprendimai yra būtent tie, kurie mūsų sektoriui ateityje atneš didžiausią naudą. Naujienlaiškio skaitytojams siūlome pasidomėti kiekviena iš šių naujovių ir įsivertinti galimybes jomis naudotis. „HRX“ taip pat nuolatos domisi naujovėmis ir diegiasi jas savo veikloje, nes siekia kurti daugiau vertės klientams, darbuotojams ir stengiasi tausoti aplinką.

Kitos naujienos:

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …