Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Keturios svarbiausios inovacijos logistikoje

Pastarasis dešimtmetis logistikos inovacijų srityje buvo tikrai išskirtinis. Kai kurios inovacijos jau yra plačiai taikomos, kai kurios dar tik kuriamos arba yra vystymosi stadijoje. Tačiau jau dabar matome, kad kiekviena iš šių naujovių atneša didžiulę naudą krovinio siuntėjams bei įvairias logistikos paslaugas tiekiančioms įmonėms, nes darbai atliekami greičiau, mažesnėmis sąnaudomis ir tausojant aplinką. Naujosioms technologijoms tobulėjant ir pingant, tikėtina, jų pritaikymas ir nauda ateityje tik didės.

Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime pagrindines inovacijas, taikomas logistikos sektoriuje, ir aptarsime, kokią naudą jos kuria prekybinėms, gamybinėms bei logistikos paslaugas teikiančioms įmonėms.

Robotizuoti ir automatizuoti sandėliai
 

Ši inovacija jau plačiai taikoma pasaulyje. Pavyzdžiui, sandėlio darbuotojus vis dažniau pakeičia įvairios formos robotai. Viena svarbiausių priežasčių, kodėl įmonės diegia šiuos sprendimus, – ekonominė nauda. Skaičiuojama, kad įmonės gali iki 50% sumažinti darbuotojų skaičių, iki 30% padidinti produktyvumą ir pasiekti 99% surinkimo tikslumą. Įmonių, gaminančių ir taikančių šiuos inovatyvius sprendimus, yra tiek daug, kad tampa sunku atsirinkti tinkamiausią tiekėją. Jeigu planuojate diegtis tokias naujoves, paspaudę šią nuorodą, rasite daugiau informacijos apie didžiausius šios rinkos žaidėjus. Nors Lietuvoje visiškai robotizuotų sandėlių dar nedaug (kalbame apie sudėtingiausius ir brangiausius projektus, pvz., „Micro Fullfilement Center“), tačiau, tikėtina, kad technologijoms pingant, vis daugiau įmonių pradės inovacijas diegti savo veikloje.

Dirbtinis intelektas ir didieji duomenys
 

Kita, kasdien tobulėjanti, inovacija – dirbtinio intelekto ir didžiųjų duomenų naudojimas įvairiose logistikos ir tiekimo operacijose. Kad būtų tinkamai atliekamos įvairios su logistika ir tiekimo grandine susijusios funkcijos (žaliavų ir gamybos planavimas, transportavimo maršrutų planavimas ir kitos funkcijos), reikia samdyti daug įvairių specialistų (transporto vadybininkų, planuotojų, apskaitininkų ir kt.). Kaip efektyviai atliekamos šios funkcijos, dažnai ir priklauso, ar įmonė uždirbs pelno. Dirbtinio intelekto ir didžiųjų duomenų panaudojimo sprendimai gali žymiai sumažinti darbuotojų skaičių, padėti išvengti galimų klaidų, priimti tikslesnius operacinius sprendimus ir taip didinti įmonės pelningumą. Jau dabar šios technologijos gali padėti planuoti žaliavų poreikį ir vairuotojų maršrutus, valdyti įvairias sandėlio ir kitas operacijas. Ateityje, tobulėjant šiai ir kitoms technologijoms, tikėtina, kad sistemos tarpusavyje keisis informacija ir pačios priims sprendimus.  Daugiau informacijos apie dirbtinio intelekto pritaikymo galimybes tiekimo grandinėje galite rasti čia.

Autonominės transporto priemonės
 

Norinčių dirbti vilkikų ir kitų transporto priemonių vairuotojais nuolatos mažėja. Tai tampa tikru iššūkiu transporto paslaugas teikiančioms įmonėms bei krovinio siuntėjams. Jeigu nerasime sprendimų, ateityje gali labai išaugti transportavimo kaštai ir ilgėti krovinių pristatymo terminai. Autonominės transporto priemonės gali tapti ta naujove, eliminuosiančia šią problemą. Suprasdamos naudą, kompanijos investuoja į šią sritį ir jau dabar turime nemažai be vairuotojo važiuojančių vilkikų, tačiau platesnio jų pritaikymo pasaulyje dar teks palaukti. Technologijos yra sukurtos, tačiau trūksta įstatyminės bazės. Dabartinės technologijos taip pat turi trūkumų, jos puikiai veikia idealiomis oro sąlygomis, tačiau lyjant, sningant ir esant rūkui, jų naudojimo tikslumas labai sumažėja. Yra ir kitų klausimų, į kuriuos reikia rasti atsakymus, tačiau, juos išsprendus, nauda galėtų būti milžiniška.

Tvarios logistikos sprendimai
 

Logistikos sektorius yra atsakingas už trečdalį visų CO2 emisijų. Šie milžiniški skaičiai verčia visus rinkos dalyvius ieškoti sprendimų, kurie trumpuoju laikotarpiu leistų sumažinti taršą, o ilgainiui padėtų pasiekti nulinį CO2 emisijų lygį. Nors kryptis aiški, tačiau vis dar turime daug dekarbonizacijos iššūkių, kurie lėtina šį procesą. Tačiau rinkoje netrūksta ir sprendimų, kurie ateityje leistų pasiekti tvarumo tikslus. Turime omenyje mažiau taršų kurą (biodegalus, biodujas, bioetanolį), kuris ypač svarbus pereinamuoju laikotarpiu. Vėliau vis aktualesnėmis taps elektra, vandeniliu varomos transporto priemonės ir kiti sprendimai. Šioje srityje buvo žengti milžiniški žingsniai. Dabar pasaulyje vyksta šių idėjų aptarimas ir išgryninimas, kurie sprendimai bei sprendimų deriniai leistų optimaliausiu būdu pasiekti užbrėžtus tikslus.

Išvados
 

Akivaizdu, kad reikšmingų inovacijų logistikos srityje gausu. Džiugu, kad visos aptartos naujovės, nors ir su trukdžiais, tačiau sparčiai vystosi, pinga ir yra vis plačiau pritaikomos prekybinių, gamybinių bei logistikos įmonių veikloje. Logistikos srityje, žinoma, vyksta ir daugiau svarbių technologinių pokyčių, pvz., blokų technologija, daiktų internetas ir 5G interneto plėtra. Tačiau išvardinti sprendimai yra būtent tie, kurie mūsų sektoriui ateityje atneš didžiausią naudą. Naujienlaiškio skaitytojams siūlome pasidomėti kiekviena iš šių naujovių ir įsivertinti galimybes jomis naudotis. „HRX“ taip pat nuolatos domisi naujovėmis ir diegiasi jas savo veikloje, nes siekia kurti daugiau vertės klientams, darbuotojams ir stengiasi tausoti aplinką.

Kitos naujienos:

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …

„Pristatyta“ dar nereiškia „gauta“: kas stringa paskutinėje mylioje?

30.06 2025 Paskutinė mylia
Logistikos sistema rodo, kad siunta pristatyta. Kurjeris pažymėjo, maršrutas užbaigtas, visi žingsniai atlikti. Tačiau klientas sako priešingai – siuntos nėra. Šis scenarijus dažnas ne dėl technologinių spragų, o dėl nesutampančių praktikų ir lūkesčių, ypač paskutinėje logistikos grandies atkarpoje. Tai vieta, kur iš pažiūros smulki komunikacijos detalė gali nulemti, ar klientas liks patenkintas, ar pateiks pretenziją. …

Vasara: atostogų metas ar iššūkių laikas?

26.06 2025 Žinojimas = Galia
Vasara – ne vien atostogų džiaugsmai, bet ir rimtų iššūkių metas. Tyrimai rodo, kad net 8 iš 10 darbuotojų vasarą turi pavaduoti atostogaujančius kolegas, o dėl pavadavimo jų darbo krūvis padidėja 26–50%. Paradoksalu, bet logistikoje šiltasis sezonas kartais karštesnis ne tik dėl oro, bet ir dėl darbų tempo – juk klientų poreikiai niekur nedingsta. Pavadavimas …