Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Ką daryti, kad vasara netaptų logistiniu košmaru?

Vasara daugeliui įmonių asocijuojasi su stresu ir neapibrėžtumu, nes šiuo metu kyla papildomų iššūkių. Transporto įmonėms šios situacijos labai gerai pažįstamos, kadangi mes apie jas girdime iš partnerių ir dažnai padedame jas spręsti. Taip pat ir patys jau daugelį metų susiduriame su daugybe nesklandumų, nes mūsų veiklos specifika tokia, kad turime dirbti 24/7, jokių išeiginių. Tokiu tempu dirbdami, esame sukaupę nemažai patirties  ir norime ja pasidalinti.

Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriama vasarą?
 

Vienas pagrindinių iššūkių – darbuotojų trūkumas. Daugelis vasarą nori atostogauti, be to, vasarą darbuotojai dažniau keičia darbovietes arba tiesiog nusprendžia poilsėti. Dėl šios priežasties dažnai nukenčia logistinės operacijos, kadangi įmonės nespėja visko atlikti laiku.

Rūpesčių sukelia svyruojanti prekių pasiūla ir paklausa. Vasarą nemažos dalies prekių grupių tiekimas  priklauso nuo gero arba prasto oro bei vartotojų atostogų. Šie įvykiai gali teigiamai arba neigiamai veikti vartojimą, tačiau prognozuoti juos yra praktiškai neįmanoma. Todėl būtent šiuo metu dažniau negu įprasta stebime tam tikrų produktų trūkumą (angl. stockout).

Gamybinės įmonės vasarą dažnai atlieka profilaktinius remonto darbus. Dėl šio trumpo sustojimo tenka pagreitinti žaliavų tiekimą ir produktų pristatymą prieš remontą ir iš karto po darbų baigimo.

Kadangi logistikos bendrovės šiuo metu irgi patiria nesklandumų, susijusių su darbuotojų trūkumu, prekybinės ir gamybinės bendrovės pradeda justi suprastėjusią logistinių paslaugų kokybę. Dažnai vėluojama pasiimti krovinius, pailgėja pristatymo terminai, o 3PL partneriai ilgiau užtrunka surinkdami užsakymus.

Su papildomais trukdžiais susiduria ir įmonės, gaminančios ar prekiaujančios greitai gendančiais produktais, kuriuos transportuojant reikalingas specialus temperatūros režimas. Vasarą įvairūs šaldymo įrenginiai dažniau genda, todėl išlaikyti šaltą tiekimo grandinę tampa sudėtingiau.

Kaip palengvinti šiuos iššūkius?
 

Nors sprendimų, kurie visiškai pašalintų nepalankias vasarą kylančias situacijas, nėra, tačiau pasidalinsime keletu patarimų, kurie galbūt leistų sklandžiau šį laikotarpį  išgyventi.

1.     Dirbkite su keletu logistikos paslaugų teikėjų

Logistikos įmonės šiuo laikotarpiu dažnai atlieka gelbėtojo funkciją, kadangi jos mobilizuoja savo pajėgumus ir padeda prekybinėms ir gamybinėms įmonėms užpildyti sandėlius, dažninti pakrovimų grafikus ir paspartinti krovinių tranzito laikus. Todėl ypač svarbu diversifikuoti logistikos partnerius arba dirbti su patikrinta įmone, kuri  šiuo sunkiu metu jūsų nenuvils.

2.     Diversifikuokite tiekėjus arba turėkite žaliavų rezervą

Kadangi su panašiais sunkumais susiduriate ne tik jūs, tačiau galimai ir jūsų tiekimo partneriai, šiuo laikotarpiu gali pradėti ilgėti jums reikalingų žaliavų pristatymo terminai. Geriausias būdas to išvengti – diversifikuoti tiekėjų bazę, tuomet būsite tikri, kad savo klientų užsakymą atliksite laiku.

3.     Padidinkite vasarą aktualių prekių atsargas

Kai kurių tiekėjų nepavyksta diversifikuoti, nes būna situacijų, kad nėra pakeitimo galimybių arba tokios galimybės yra daug brangesnės. Tokiu atveju dažnai vienintelis variantas – kaupti žaliavų rezervą. Tai daryti rekomenduojame atsižvelgiant į konkrečių prekių pardavimo istorinius duomenis.

4.     Išnaudokite dirbtinį intelektą

Vis dar pasitaiko situacijų, kai dėl per didelio informacijos  ir darbų kiekio, įmonės nespėja tinkamai pasiruošti vasaros sezonui. Puiki žinia, kad rinkoje daugėja sprendimų, paremtų dirbtiniu intelektu ir palengvinančių  paklausos bei pasiūlos šuolių prognozę. Dirbtinis intelektas surenka reikiamus duomenis ir padeda taikyti tinkamiausius veiklos metodus. Naudodami šiuos įrankius, sumažinsite klaidų skaičių ir geriau pasiruošite galimiems nesklandumams.

5.     Vasaros darbuotojų trūkumui ruoškitės iš anksto

Mes neteikiame konsultacijų žmogiškųjų išteklių klausimais, tačiau esame sukaupę nemažai patirties, kuri gali būti naudinga ir jums. Pvz., galimam darbuotojų trūkumui vasarą mes ruošiamės rudenį ir žiemą: pakaitomis išleidžiame darbuotojus kasmetinių atostogų ir taip sumažiname vasarą atostogaujančiųjų skaičių. Taip pat turime vairuotojų mokymo centrą, kur kasmet priimame naujokus, todėl galime pasinaudoti papildymu aktyvesniu metų laiku. Žinoma, visuomet kreipiamės į savo darbuotojus, kad jie rekomenduotų pažįstamus, kurie vasarą ieško darbo. Pasitaiko atvejų, kai darbuotojai iš kitų padalinių nori papildomai užsidirbti. Taigi, priimdami tokius sprendimus, mes dažniausiai išvengiame darbuotojų trūkumo įmonėje vasaros sezono metu.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad nors vasaros laikotarpiu iššūkių būna daugiau, tačiau, tinkamai jiems pasiruošus,  didelių netikėtumų galima išvengti. Jeigu jūsų verslas šiuo metu susiduria su vežėjų trūkumu, kreipkitės į mus, mes galime padėti. Teikiame skubių krovinių ir siuntų gabenimo paslaugas prekybinėms ir gamybinėms įmonėms.  „HRX“ gali padėti per 24-72 val. nuo užsakymo pateikimo pasiekti jūsų klientus Baltijos šalyse, Suomijoje, Švedijoje, Danijoje ir Lenkijoje. Šiomis kryptimis transportuojame pavojingus, greitai gendančius, jautrius krovinius bei nestandartinių matmenų siuntas. Taip pat gabename siuntas, elektroninę komerciją vykdantiems verslams, siuntas pristatome beveik visoje Vakarų Europoje. Susisiekite su mumis ir mes pateiksime jums tinkamiausia pasiūlymą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Ką logistikos įmonės gali išmokti iš „Formulės 1“?

10.12 2025 Žinojimas = Galia
Iš pirmo žvilgsnio gali klaidinti skirtumai: viename pasaulyje – sportiniai bolidai ir trasos, kitame – kroviniai, terminalai ir maršrutai. Tačiau „Formulės 1“ lenktynės ir logistikos operacijos remiasi tais pačiais principais: komandiniu tikslumu, greitu sprendimų priėmimu ir nuolatiniu procesų tobulinimu. Lenktynių metu sėkmę lemia ne vien vairuotojo greitis, o tai, kaip sklandžiai veikia visa komanda. Vienas iš …

Kasdieniai reisai: kaip veikia „next day“ logistika

26.11 2025 HRX kokybė
„Next day“ pristatymas HRX veikloje nėra rinkodaros pažadas – tai nuosekliai suplanuotų procesų rezultatas. Nors greitą pervežimą deklaruoja daugelis logistikos paslaugų teikėjų, realiai per naktį pristatyti krovinius geba tik nedidelė jų dalis. HRX šį modelį įdiegė kaip standartinę operacijos dalį, o ne kaip išskirtinę paslaugą. Tai įmanoma dėl kryptingų investicijų į infrastruktūrą ir vidinių išteklių …

Kodėl 2026 m. pirkimų vadovai rinksis partnerius pagal vertybes, o ne kainą

20.11 2025 Tvari logistika
Ilgus metus verslo pirkimuose vyravo principas, jog pigiausias laimi. Pirkimų padalinių efektyvumas buvo matuojamas sutaupytomis išlaidomis, išderėtomis nuolaidomis ir optimizuotais kaštais. Tačiau artėjant 2026-iesiems, ši taisyklė ima trauktis į antrą planą. Vis griežtesni aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikalavimai, lydimi besikeičiančių klientų ir investuotojų lūkesčių, keičia pirkimų vadovų prioritetus. Žemiausia kaina nebėra vienintelė siekiamybė, vis dažniau …

HRX pradeda kasdienius reisus į ir iš Vokietijos 🇩🇪

10.11 2025 Uncategorized
HRX plečia tarptautinių maršrutų tinklą – nuo šiol siūlome kasdienius krovinių pervežimus į ir iš Vokietijos. Ši kryptis užtikrina greitą, reguliarų ir patikimą krovinių judėjimą tarp Lietuvos, Baltijos šalių ir vienos didžiausių Europos rinkų. Reguliarūs reisai leidžia įmonėms planuoti tiekimo grandines tiksliau, mažinti laukimo laiką ir efektyviau valdyti logistikos kaštus. Kasdieniai HRX reisai į Vokietiją …

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …