Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Ką daryti, kad vasara netaptų logistiniu košmaru?

Vasara daugeliui įmonių asocijuojasi su stresu ir neapibrėžtumu, nes šiuo metu kyla papildomų iššūkių. Transporto įmonėms šios situacijos labai gerai pažįstamos, kadangi mes apie jas girdime iš partnerių ir dažnai padedame jas spręsti. Taip pat ir patys jau daugelį metų susiduriame su daugybe nesklandumų, nes mūsų veiklos specifika tokia, kad turime dirbti 24/7, jokių išeiginių. Tokiu tempu dirbdami, esame sukaupę nemažai patirties  ir norime ja pasidalinti.

Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriama vasarą?
 

Vienas pagrindinių iššūkių – darbuotojų trūkumas. Daugelis vasarą nori atostogauti, be to, vasarą darbuotojai dažniau keičia darbovietes arba tiesiog nusprendžia poilsėti. Dėl šios priežasties dažnai nukenčia logistinės operacijos, kadangi įmonės nespėja visko atlikti laiku.

Rūpesčių sukelia svyruojanti prekių pasiūla ir paklausa. Vasarą nemažos dalies prekių grupių tiekimas  priklauso nuo gero arba prasto oro bei vartotojų atostogų. Šie įvykiai gali teigiamai arba neigiamai veikti vartojimą, tačiau prognozuoti juos yra praktiškai neįmanoma. Todėl būtent šiuo metu dažniau negu įprasta stebime tam tikrų produktų trūkumą (angl. stockout).

Gamybinės įmonės vasarą dažnai atlieka profilaktinius remonto darbus. Dėl šio trumpo sustojimo tenka pagreitinti žaliavų tiekimą ir produktų pristatymą prieš remontą ir iš karto po darbų baigimo.

Kadangi logistikos bendrovės šiuo metu irgi patiria nesklandumų, susijusių su darbuotojų trūkumu, prekybinės ir gamybinės bendrovės pradeda justi suprastėjusią logistinių paslaugų kokybę. Dažnai vėluojama pasiimti krovinius, pailgėja pristatymo terminai, o 3PL partneriai ilgiau užtrunka surinkdami užsakymus.

Su papildomais trukdžiais susiduria ir įmonės, gaminančios ar prekiaujančios greitai gendančiais produktais, kuriuos transportuojant reikalingas specialus temperatūros režimas. Vasarą įvairūs šaldymo įrenginiai dažniau genda, todėl išlaikyti šaltą tiekimo grandinę tampa sudėtingiau.

Kaip palengvinti šiuos iššūkius?
 

Nors sprendimų, kurie visiškai pašalintų nepalankias vasarą kylančias situacijas, nėra, tačiau pasidalinsime keletu patarimų, kurie galbūt leistų sklandžiau šį laikotarpį  išgyventi.

1.     Dirbkite su keletu logistikos paslaugų teikėjų

Logistikos įmonės šiuo laikotarpiu dažnai atlieka gelbėtojo funkciją, kadangi jos mobilizuoja savo pajėgumus ir padeda prekybinėms ir gamybinėms įmonėms užpildyti sandėlius, dažninti pakrovimų grafikus ir paspartinti krovinių tranzito laikus. Todėl ypač svarbu diversifikuoti logistikos partnerius arba dirbti su patikrinta įmone, kuri  šiuo sunkiu metu jūsų nenuvils.

2.     Diversifikuokite tiekėjus arba turėkite žaliavų rezervą

Kadangi su panašiais sunkumais susiduriate ne tik jūs, tačiau galimai ir jūsų tiekimo partneriai, šiuo laikotarpiu gali pradėti ilgėti jums reikalingų žaliavų pristatymo terminai. Geriausias būdas to išvengti – diversifikuoti tiekėjų bazę, tuomet būsite tikri, kad savo klientų užsakymą atliksite laiku.

3.     Padidinkite vasarą aktualių prekių atsargas

Kai kurių tiekėjų nepavyksta diversifikuoti, nes būna situacijų, kad nėra pakeitimo galimybių arba tokios galimybės yra daug brangesnės. Tokiu atveju dažnai vienintelis variantas – kaupti žaliavų rezervą. Tai daryti rekomenduojame atsižvelgiant į konkrečių prekių pardavimo istorinius duomenis.

4.     Išnaudokite dirbtinį intelektą

Vis dar pasitaiko situacijų, kai dėl per didelio informacijos  ir darbų kiekio, įmonės nespėja tinkamai pasiruošti vasaros sezonui. Puiki žinia, kad rinkoje daugėja sprendimų, paremtų dirbtiniu intelektu ir palengvinančių  paklausos bei pasiūlos šuolių prognozę. Dirbtinis intelektas surenka reikiamus duomenis ir padeda taikyti tinkamiausius veiklos metodus. Naudodami šiuos įrankius, sumažinsite klaidų skaičių ir geriau pasiruošite galimiems nesklandumams.

5.     Vasaros darbuotojų trūkumui ruoškitės iš anksto

Mes neteikiame konsultacijų žmogiškųjų išteklių klausimais, tačiau esame sukaupę nemažai patirties, kuri gali būti naudinga ir jums. Pvz., galimam darbuotojų trūkumui vasarą mes ruošiamės rudenį ir žiemą: pakaitomis išleidžiame darbuotojus kasmetinių atostogų ir taip sumažiname vasarą atostogaujančiųjų skaičių. Taip pat turime vairuotojų mokymo centrą, kur kasmet priimame naujokus, todėl galime pasinaudoti papildymu aktyvesniu metų laiku. Žinoma, visuomet kreipiamės į savo darbuotojus, kad jie rekomenduotų pažįstamus, kurie vasarą ieško darbo. Pasitaiko atvejų, kai darbuotojai iš kitų padalinių nori papildomai užsidirbti. Taigi, priimdami tokius sprendimus, mes dažniausiai išvengiame darbuotojų trūkumo įmonėje vasaros sezono metu.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad nors vasaros laikotarpiu iššūkių būna daugiau, tačiau, tinkamai jiems pasiruošus,  didelių netikėtumų galima išvengti. Jeigu jūsų verslas šiuo metu susiduria su vežėjų trūkumu, kreipkitės į mus, mes galime padėti. Teikiame skubių krovinių ir siuntų gabenimo paslaugas prekybinėms ir gamybinėms įmonėms.  „HRX“ gali padėti per 24-72 val. nuo užsakymo pateikimo pasiekti jūsų klientus Baltijos šalyse, Suomijoje, Švedijoje, Danijoje ir Lenkijoje. Šiomis kryptimis transportuojame pavojingus, greitai gendančius, jautrius krovinius bei nestandartinių matmenų siuntas. Taip pat gabename siuntas, elektroninę komerciją vykdantiems verslams, siuntas pristatome beveik visoje Vakarų Europoje. Susisiekite su mumis ir mes pateiksime jums tinkamiausia pasiūlymą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

5 sprendimai, padedantys sumažinti siuntų vėlavimus

21.05 2025 Žinojimas = Galia
Siuntų vėlavimai – viena dažniausių klientų nepasitenkinimo priežasčių, o verslui – papildomos sąnaudos, reputacijos rizika ir sutrikusi veiklos grandinė. Nors dalis veiksnių (kaip orai ar transporto trikdžiai) yra nekontroliuojami, daug siuntų uždelsimų įvyksta dėl netikslių duomenų, neparuoštos pakuotės ar netinkamo pristatymo tipo pasirinkimo. Šiame straipsnyje apžvelgiame penkis praktinius sprendimus, padedančius įmonėms sumažinti siuntų vėlavimo riziką: …

Logistika: prekės ženklo reputacijos variklis ar trukdis?

15.05 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinėje rinkoje, kur konkurencija dėl klientų dėmesio milžiniška, prekės ženklo reputacija yra neįkainojamas turtas. Dažnai ją lemia ne tik pats produktas ar paslauga, bet ir tai, kaip efektyviai ir patikimai klientą pasiekia užsakytos prekės. Logistika – pristatymo greitis, punktualumas, informavimas – tapo svarbiu prekės ženklo sėkmės veiksniu. Ką klientai įsimena labiau: žaibišką pristatymą ar vėluojantį …

Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi sezono pikams?

30.04 2025 Žinojimas = Galia
Šventiniai laikotarpiai ir didieji išpardavimai dažnai tampa didžiausiu išbandymu įmonių tiekimo grandinėms. Vos per kelias savaites užsakymų srautai gali išaugti kelis kartus, o net menkiausia spraga logistikoje gali brangiai kainuoti – nuo vėluojančių pristatymų iki prarastų pajamų ir klientų pasitikėjimo. Ar jūsų logistikos strategija pasiruošusi šioms piko bangoms? Toliau aptarsime, kaip tinkamai pasirengti, su kokiais …

Kodėl logistikos kaštai niekada nemažėja – ir kaip juos suvaldyti?

11.04 2025 Lėšų taupymas
Logistikos sektorius – vienas jautriausių ekonomikos barometrų, o jo kaštai stabiliai auga. Degalų kainos išlieka nepastovios, CO2 mokesčiai nuosekliai didėja, darbuotojų trūkumas verčia kelti atlyginimus. Prie šios grandinės prisideda geopolitinė įtampa, infliaciniai spaudimai ir griežtėjantys reguliavimo reikalavimai. Visa tai sudaro kaštų spiralę, iš kurios greito išėjimo kol kas nematyti. Kol kiti sektoriai kalba apie stabilumą …

5 patarimai, kaip sumažinti grąžinimų dėl sugadinimų siuntų skaičių

27.03 2025 Žinojimas = Galia
Sugadintos siuntos – sisteminis verslo efektyvumo iššūkis, kuris veikia klientų pasitikėjimą, operacinius kaštus ir logistikos grandinės patikimumą. Siuntų grąžinimų mastai didžiosiose Europos rinkose išlieka aukšti: Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje ir Šveicarijoje grąžinama nuo 54 iki 62 proc. visų siuntų, o apie 20 proc. šių grąžinimų susiję su prekių sugadinimu transportavimo metu. Įmonės, kurioms svarbus tiek klientų …

35 nepriklausomybės metai: kaip keitėsi Lietuvos logistikos sektorius?

21.03 2025 Žinojimas = Galia
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pastaruosius 35 metus tapo ekonomikos varikliu. Atkūrus nepriklausomybę 1990 m., šalis paveldėjo sovietmečiu kurtą infrastruktūrą ir valstybinį transporto įmonių tinklą. Tačiau nuoseklios reformos ir integracija į Europos rinką leido šiam sektoriui sparčiai augti​. Šiandien transportas ir saugojimas sukuria apie 10 proc. šalies bendrojo vidaus produkto – beveik kiekvienas šeštas …