Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Ką daryti, kad vasara netaptų logistiniu košmaru?

Vasara daugeliui įmonių asocijuojasi su stresu ir neapibrėžtumu, nes šiuo metu kyla papildomų iššūkių. Transporto įmonėms šios situacijos labai gerai pažįstamos, kadangi mes apie jas girdime iš partnerių ir dažnai padedame jas spręsti. Taip pat ir patys jau daugelį metų susiduriame su daugybe nesklandumų, nes mūsų veiklos specifika tokia, kad turime dirbti 24/7, jokių išeiginių. Tokiu tempu dirbdami, esame sukaupę nemažai patirties  ir norime ja pasidalinti.

Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduriama vasarą?
 

Vienas pagrindinių iššūkių – darbuotojų trūkumas. Daugelis vasarą nori atostogauti, be to, vasarą darbuotojai dažniau keičia darbovietes arba tiesiog nusprendžia poilsėti. Dėl šios priežasties dažnai nukenčia logistinės operacijos, kadangi įmonės nespėja visko atlikti laiku.

Rūpesčių sukelia svyruojanti prekių pasiūla ir paklausa. Vasarą nemažos dalies prekių grupių tiekimas  priklauso nuo gero arba prasto oro bei vartotojų atostogų. Šie įvykiai gali teigiamai arba neigiamai veikti vartojimą, tačiau prognozuoti juos yra praktiškai neįmanoma. Todėl būtent šiuo metu dažniau negu įprasta stebime tam tikrų produktų trūkumą (angl. stockout).

Gamybinės įmonės vasarą dažnai atlieka profilaktinius remonto darbus. Dėl šio trumpo sustojimo tenka pagreitinti žaliavų tiekimą ir produktų pristatymą prieš remontą ir iš karto po darbų baigimo.

Kadangi logistikos bendrovės šiuo metu irgi patiria nesklandumų, susijusių su darbuotojų trūkumu, prekybinės ir gamybinės bendrovės pradeda justi suprastėjusią logistinių paslaugų kokybę. Dažnai vėluojama pasiimti krovinius, pailgėja pristatymo terminai, o 3PL partneriai ilgiau užtrunka surinkdami užsakymus.

Su papildomais trukdžiais susiduria ir įmonės, gaminančios ar prekiaujančios greitai gendančiais produktais, kuriuos transportuojant reikalingas specialus temperatūros režimas. Vasarą įvairūs šaldymo įrenginiai dažniau genda, todėl išlaikyti šaltą tiekimo grandinę tampa sudėtingiau.

Kaip palengvinti šiuos iššūkius?
 

Nors sprendimų, kurie visiškai pašalintų nepalankias vasarą kylančias situacijas, nėra, tačiau pasidalinsime keletu patarimų, kurie galbūt leistų sklandžiau šį laikotarpį  išgyventi.

1.     Dirbkite su keletu logistikos paslaugų teikėjų

Logistikos įmonės šiuo laikotarpiu dažnai atlieka gelbėtojo funkciją, kadangi jos mobilizuoja savo pajėgumus ir padeda prekybinėms ir gamybinėms įmonėms užpildyti sandėlius, dažninti pakrovimų grafikus ir paspartinti krovinių tranzito laikus. Todėl ypač svarbu diversifikuoti logistikos partnerius arba dirbti su patikrinta įmone, kuri  šiuo sunkiu metu jūsų nenuvils.

2.     Diversifikuokite tiekėjus arba turėkite žaliavų rezervą

Kadangi su panašiais sunkumais susiduriate ne tik jūs, tačiau galimai ir jūsų tiekimo partneriai, šiuo laikotarpiu gali pradėti ilgėti jums reikalingų žaliavų pristatymo terminai. Geriausias būdas to išvengti – diversifikuoti tiekėjų bazę, tuomet būsite tikri, kad savo klientų užsakymą atliksite laiku.

3.     Padidinkite vasarą aktualių prekių atsargas

Kai kurių tiekėjų nepavyksta diversifikuoti, nes būna situacijų, kad nėra pakeitimo galimybių arba tokios galimybės yra daug brangesnės. Tokiu atveju dažnai vienintelis variantas – kaupti žaliavų rezervą. Tai daryti rekomenduojame atsižvelgiant į konkrečių prekių pardavimo istorinius duomenis.

4.     Išnaudokite dirbtinį intelektą

Vis dar pasitaiko situacijų, kai dėl per didelio informacijos  ir darbų kiekio, įmonės nespėja tinkamai pasiruošti vasaros sezonui. Puiki žinia, kad rinkoje daugėja sprendimų, paremtų dirbtiniu intelektu ir palengvinančių  paklausos bei pasiūlos šuolių prognozę. Dirbtinis intelektas surenka reikiamus duomenis ir padeda taikyti tinkamiausius veiklos metodus. Naudodami šiuos įrankius, sumažinsite klaidų skaičių ir geriau pasiruošite galimiems nesklandumams.

5.     Vasaros darbuotojų trūkumui ruoškitės iš anksto

Mes neteikiame konsultacijų žmogiškųjų išteklių klausimais, tačiau esame sukaupę nemažai patirties, kuri gali būti naudinga ir jums. Pvz., galimam darbuotojų trūkumui vasarą mes ruošiamės rudenį ir žiemą: pakaitomis išleidžiame darbuotojus kasmetinių atostogų ir taip sumažiname vasarą atostogaujančiųjų skaičių. Taip pat turime vairuotojų mokymo centrą, kur kasmet priimame naujokus, todėl galime pasinaudoti papildymu aktyvesniu metų laiku. Žinoma, visuomet kreipiamės į savo darbuotojus, kad jie rekomenduotų pažįstamus, kurie vasarą ieško darbo. Pasitaiko atvejų, kai darbuotojai iš kitų padalinių nori papildomai užsidirbti. Taigi, priimdami tokius sprendimus, mes dažniausiai išvengiame darbuotojų trūkumo įmonėje vasaros sezono metu.

Svarbu atkreipti dėmesį, kad nors vasaros laikotarpiu iššūkių būna daugiau, tačiau, tinkamai jiems pasiruošus,  didelių netikėtumų galima išvengti. Jeigu jūsų verslas šiuo metu susiduria su vežėjų trūkumu, kreipkitės į mus, mes galime padėti. Teikiame skubių krovinių ir siuntų gabenimo paslaugas prekybinėms ir gamybinėms įmonėms.  „HRX“ gali padėti per 24-72 val. nuo užsakymo pateikimo pasiekti jūsų klientus Baltijos šalyse, Suomijoje, Švedijoje, Danijoje ir Lenkijoje. Šiomis kryptimis transportuojame pavojingus, greitai gendančius, jautrius krovinius bei nestandartinių matmenų siuntas. Taip pat gabename siuntas, elektroninę komerciją vykdantiems verslams, siuntas pristatome beveik visoje Vakarų Europoje. Susisiekite su mumis ir mes pateiksime jums tinkamiausia pasiūlymą.

Susisiekti su „HRX“ pardavimų komanda.

Kitos naujienos:

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …