Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Automobilių pramonė keičiasi. „HRX“ neatsilieka

„HRX“ įmonės glaudžiai bendradarbiauja su automobilių pramonės kompanijomis, todėl gerai suprantame, kas yra svarbu šio tipo įmonėmis. Būtent todėl kuriame tokius transporto sprendimus, kurie atliepia visus mūsų klientų norus. Norėdami užtikrinti aukščiausią paslaugų kokybę, nuolatos domimės šio sektoriaus naujovėmis. Šiandien pasidalinsime prognozėmis, kur juda automobilių pramonė ir kokios tendencijas stebėsime artimiausiu metu. Taip pat pateiksime keletą įžvalgų, kaip gali keistis logistinės operacijos.

Automobilių pramonės ateities tendencijos
 

Sparti technologijų pažanga ir augantys tvarumo reikalavimai  keičia ir automobilių pramonę. Jeigu anksčiau automobilis buvo turtas, kurį  valdo asmuo arba šeima, o jį vairuoja žmogus, tai ši sąvoka per artimiausią dešimtmetį gali labai pasikeisti. Ekspertai prognozuoja, kad šią industriją veiks keletas pagrindinių tendencijų, kurios iš esmės pakeis mobilumo sąvoką, o kartu ir pačią industriją. Šias naujoves trumpai apžvelgsime straipsnyje.

Elektrifikacija

Prognozuojama, kad jau 2030 m. net 55 % naujų transporto priemonių pardavimų sudarys elektra varomos transporto priemonės. Tai per artimiausius metus labai pakeis šios industrijos vertės grandines. Šia tema esame jau rašę, tad apie pereinamąjį laikotarpį elektromobilių link detaliau susipažinti galite čia.

Autonominiai automobiliai

Autonominės transporto priemonės – tai dar viena ateities tendencija. Žinoma, daugeliui ji gali atrodyti kaip fikcija, tačiau pokyčiai šioje srityje vyksta labai greitai, tad kasdien autonominiai automobiliai tampa vis pažangesni. Suprantama, kol ši naujovė taps įprastu dalyku, dar turi būti nueitas ilgas kelias, kuriant reguliacinį mechanizmą, nes dar yra nemažai neatsakytų klausimų dėl nelaimingų atsitikimų kelyje, draudiminių įvykių, o svarbiausia, turi pasikeisti žmonių, kurie sutiktų su šia nauja tvarka kelyje, požiūris. Kita vertus, šios technologijos turi būti adaptuotos automobilių gamyboje, t. y. autonominio vairavimo sistemos turi būti plačiai naudojamos didžiųjų automobilių pramonės įmonių. Jeigu autonominio vairavimo technologijas išskirstytume į lygius, tai kol kas didžioji dauguma automobilių modelių yra 0 arba 1 lygyje su retomis išimtimis prabangių automobilių segmente, kur išskiriamas 2 ir 3 lygiai. Kad ši technologija taptų plačiai naudojama, reikia pasiekti 4 ir 5 lygį.

Kaip matome, pokyčiai greitai neįvyks, tačiau kai technologinis išsivystymas pasieks reikiamą lygį, atsiras sąlygos sukurti visai kitą galimybių modelį, nes automobiliui vairuoti gali nebereikėti vairuotojo pažymėjimo, tokio tipo automobiliai sumažins įvairių paslaugų savikainą (logistika, taksi paslaugos ir kt.), o tai, tikėtina, gerokai padidins nuvažiuojamų kilometrų skaičių.

Dalinimasis

Šiuo metu veikia nemažai įmonių, kur vartotojai gali trumpam arba ilgesniam laikui išsinuomoti automobilį. Kai automobiliai taps autonominiais, ši paslauga įgis visiškai kitą reikšmę. Kai automobiliai galės patys įsikrauti ir būti iškviesti bet kur, tai sukurs visiškai naujus vertės pasiūlymus. Tokiu atveju vartotojai rimtai pradės svarstyti galimybę automobilius ne pirkti, o tiesiog jais naudotis. Juk taip  bus galima išvengti automobilių priežiūros išlaidų, nereikės įgyti vairavimo teisių, tačiau kartu vis tiek bus galima turėti galimybę vairuoti prabangesnes transporto priemones.

Prognozuojama, kad dėl šios naujovės sumažės automobilių kiekis. Pasak PWC, Europoje automobilių kiekis sumažės nuo 280 iki 200 mln. vienetų, tačiau  žymiai padidės nuvažiuotų kilometrų automobiliais kiekis.

Kokią įtaką šie pokyčiai turės logistikos operacijoms
 

Pateiksime keletą prognozių, kaip galėtų keistis vertės grandinė ir logistinės operacijos. Norime atkreipti jūsų dėmesį, šiuo metu tai tik prognozės, į kurias siūlome žiūrėti rezervuotai, nes rinkoje yra daug aspektų, kuriuos įvertinti gana sunku.

Atsiras papildomų iššūkių su atsargų valdymu, kadangi įmonės turės suvaldyti dvi atsargų rūšis, skirtas elektromobiliams ir tradicinėms transporto priemonėms. Kitaip sakant, turės keistis tam tikri „Just in time“ atsargų valdymo principai. Tikėtina, kad reikės dirbti su daugiau logistikos paslaugų teikėjų, nes teks gabenti ne vien lengvus, tačiau ir sunkius bei nestandartinių matmenų krovinius. Kadangi elektromobilių atsarginių detalių tiekimo laikas (ypač baterijų) yra ilgesnis, gali prireikti didinti tam tikrų komponentų atsargas.

Nors automobilių kiekis ir sumažės, tačiau jie dėvėsis greičiau, nes, manoma, kad dėl dalijimosi ekonomikos automobiliais bus nuvažiuojama toliau, todėl daugės darbo servisams, o tuo pat metu reikės greitinti atsarginių detalių tiekimą bei plėsti servisų tinklą. Siekiant sparčiau įgyvendinti šiuos pokyčius, reikės dirbti su daugiau kokybiškas logistikos paslaugas teikiančių tiekėjų.

Pasikeis vertės grandinė, nes ji nesibaigs ties gamyklos vartais, kuomet parduodamas automobilis, tačiau išsiplės, mat ateities automobiliai bus glaudžiai susieti su programine įranga ir jos atnaujinimu laiku. Tai, tikėtina, labai išaugins programų atnaujinimo ir remonto darbų kiekį. Yra prielaidų, kad logistikos įmonės galės padėti automobilių pramonei praplėsdamos savo vertės pasiūlymus, t. y. teikiant programinės įrangos remonto paslaugas. Šie pasiūlymai jau dabar teikiami elektronikos tiekimo grandinėse, kur logistikos įmonės ne tik rūpinasi atsargų valdymu ir pristatymu, tačiau atlieka ir technines funkcijas.

Apibendrindami norime pastebėti, kad automobilių pramonės laukia milžiniški pokyčiai, kurie  pakeis įprastas vertės grandines ir paslaugų teikimo būdus. Šie pokyčiai paveiks ir logistikos paslaugas teikiančias įmones, todėl ruoštis reikia jau dabar. Jeigu šį straipsnį skaito automobilių pramonės atstovas, kviečiame išbandyti mūsų transportavimo paslaugas. Darbuojamės su žinomiausiais automobilių pramonės atstovais ir užtikriname aukščiausius pristatymo laiku rodiklius. Susisiekite su mumis, mes plačiau papasakosime, kodėl automobilių pramonės įmonės renkasi mūsų paslaugas. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą bei užpildę formą.

Susisiekite su „HRX“ pardavimų komanda.

 

Kitos naujienos:

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …

Skubi logistika: strateginis įrankis, o ne kasdienė praktika

10.09 2025 Lėšų taupymas
Lietuvoje transporto ir logistikos sektorius yra kertinis šalies konkurencingumo elementas: Klaipėdos uostas kasmet perkrauna per 45 mln. tonų krovinių, per tris pagrindinius oro uostus gabenama dešimtys tūkstančių tonų siuntų, o kelių transportas išlieka pagrindinė grandis, aptarnaujanti tiek vietinę, tiek tarptautinę gamybą. Tokiame kontekste skubi logistika nėra papildoma paslauga – tai strateginis instrumentas, naudojamas tada, kai …

Vežėjai ar ekspeditoriai: kaip išsirinkti tinkamiausią logistikos partnerį?

29.08 2025 Žinojimas = Galia
Logistikos partnerio pasirinkimas – svarbus strateginis žingsnis kiekvienai įmonei, kurios veikla susijusi su krovinių gabenimu. Kokybiška logistika šiandien gali tapti vienu pagrindinių konkurencinio pranašumo veiksnių. Visgi rinkoje gausu skirtingų tipų logistikos paslaugų teikėjų: nuo tradicinių vežėjų ir ekspeditorių iki kompleksinių sprendimų. Kaip nepasiklysti šiame pasirinkimų lauke? Vežėjai: logistinės grandinės varikliai Vežėjas – tai įmonė arba …

Vairuotojas – paskutinės mylios kokybės veidas

20.08 2025 Uncategorized
Logistikos versle daug kas priklauso nuo procesų, sistemų, KPI. Tačiau visą sudėtingą tiekimo grandinę galiausiai užbaigia vienas žmogus – vairuotojas. Būtent jis tampa paskutinės mylios kokybės veidu. Klientas neretai net nežino, kas planavo maršrutą ar valdė ekspedicijos programą, bet labai gerai įsimena, kaip su juo bendravo vairuotojas, ar krovinys atvyko tiksliai ir tvarkingai. Šiuolaikinėje konkurencingoje …

HRX grupė: veiklos emisijos mažėjo 8,2 %, nepaisant augančių apimčių

05.08 2025 Tvarumas
HRX Group paskelbė 2024 m. šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) inventorizacijos rezultatus. Duomenys rodo, kad bendras grupės emisijų kiekis siekė 19 171 t CO₂e. Tačiau pašalinus vienkartines emisijas, susijusias su naujo terminalo statybomis Lietuvoje (1 539 t CO₂e), veiklos emisijos sumažėjo 8,2 %, lyginant su 2023 m. Augant paslaugų apimtims (per metus pristatytų krovinių kiekis …

Elektromobiliai logistikoje: tvarus sprendimas ar dar viena mada?

08.07 2025 Tvarumas
Elektromobiliai sunkvežimių sektoriuje ilgai buvo laikomi nišine inovacija. Tačiau Europos Sąjungos klimato politika jau nepalieka pasirinkimo – transporto sektorius turi mažinti emisijas. Ar elektriniai vilkikai jau šiandien gali tapti ekonomišku sprendimu logistikos įmonėms? Kur šiandien realiai yra riba tarp tvarumo ir rinkodaros deklaracijų? ES spaudimas stiprėja: skaičiuoti CO₂ tampa privalu Pagal naujausius ES reikalavimus, sunkvežimių …