Nustatykite regioną: Lithuania

Finland

English Suomi

Estonia

English Estonian

Latvia

English Latvian

Lithuania

English Lithuanian

Poland

English Polish

Sweden

English Svenska

Dekarbonizacija – pajamų augimo ir savikainos mažinimo įrankis

29.11 2023 Tvarumas

Pastaruoju metu  dekarbonizacijos tema kalbama plačiai ir dažniausiai šiose diskusijose akcentuojama būtinybė tausoti mūsų planetą. Siekiant nulinių emisijų iki 2050 metų, skaičiuojama, kad bendrai bus išleista net 275 trilijonai JAV dolerių, o tai yra milžiniška galimybė, kurią kompanijos gali išnaudoti. Anksčiau rašėme, jog tvarumas apsimoka dėl to, kad vartotojų pirkimo įpročiai sparčiai keičiasi. Šiame straipsnyje pasidalinsime  įžvalgomis, kodėl verta investuoti į tvarumo iniciatyvas ir kodėl svarbu kurti tvarius produktus ir paslaugas.

Dekarbonizacija gali sumažinti prekių savikainą
 

Daugelis organizacijų, kurios pradeda mažinti anglies dvideginio emisijas, pastebi, kad tai nėra tokia  paprasta ir pigi verslo iniciatyva. Finansinės injekcijos tikrai reikalingos, o iš pradžių jos būna labai didelės. Tačiau vėliau organizacijų vadovai įsitikina, kad šie pokyčiai teigiamai veikia gaminamų prekių savikainą. Kadangi, siekiant mažinti emisijas, dažnai tenka rinktis žaliosios energijos šaltinius, didinti energetinį efektyvumą ir ieškoti būdų, kaip su mažiau žaliavų pagaminti didesnį kiekį produktų, kitaip tariant, didinti gamybos našumą. Visa tai teigiamai veikia sąnaudas, o sutaupytos lėšos gali būti investuojamos į naujus produktus arba verslo projektus.

Nulinių emisijų prekės ir paslaugos – pardavimų pajamų augimo akseleratorius
 

Įmonės, gamindamos tvarius produktus ir teikdamos tvarias paslaugas,  gali užimti didesnę rinkos dalį. Šiuo metu tiek viešasis, tiek privatusis sektorius (ypač Europoje) vis dažniau kelia tvarumo reikalavimus savo tiekėjams ir partneriams. Tiesą sakant, šių prekių ir paslaugų paklausa auga taip sparčiai, kad netgi sukuria didžiulį trūkumą tam tikruose segmentuose. Pasak „Mckinsey“, pvz., chemijos, metalo ir cemento industrijose tvarių produktų paklausa net 60 proc. viršija pasiūlą. Todėl prekybinės ir gamybinės įmonės, kurios pirmos įves į rinką tvarius produktus, iškovos geresnes konkurencines pozicijas ir sparčiau augins pardavimus.

Žinoma, kurti tvarius produktus nėra taip paprasta, nes kaip ir bet kokios naujovės pristatymas gali patirti nesėkmę. Norint to išvengti, pravartu identifikuoti, kokiose rinkose yra „žaliųjų“ produktų ar paslaugų trūkumas, kuris išliks artimiausiu metu. Kuriant šiuos produktus, taip pat svarbu tinkamai nusistatyti kainodarą, kitaip sakant, į vertės pasiūlymą pažiūrėti plačiau. Pasirinkus tvarumo kelią, svarbiausia užsitikrinti ekologiškų žaliavų tiekimą ir sumažinti emisijų naudojimą visoje grandinėje (angl. Scope 2 and 3 emissions). Vadinasi, dar prieš kuriant tvarius produktus, labai svarbu įsivertinti, ar jūs galėsite įsigyti pakankamą kiekį ekologiškų žaliavų už prieinamą kainą. Svarbu suprasti, kad papildomos maržos, kurias šiuo metu generuoja „žalieji“ produktai ir paslaugos, nebus amžinos, kadangi perspektyva aiški – visi arba bent jau didžioji dalis produktų ir paslaugų ateityje privalės tapti „žali“, o tai apkarpys maržas. Todėl, siekiant maksimaliai išnaudoti šią galimybę, svarbu veikti greitai.

Papildomos galimybės
 

Tvarius produktus kuriančioms kompanijoms dažnai atsiranda įvairių papildomų galimybių formuoti partnerystes su kitais verslais. Taip pat, rinkoms pereinant prie ekologiškų verslo modelių, atsiranda sąlygų kurti naujus vertės pasiūlymus ir grandines.  Kaip pavyzdį galime pateikti MAERSK  ir DFDS bendrą investiciją į žaliojo metanolio gamybą. Taip, šios kompanijos visų pirma siekia savo tvarumo tikslų, tačiau ateityje jos galės pigiau užsitikrinti ekologiškų degalų srautą, o kartu šį kurą pardavinėti ir kitiems rinkos žaidėjams.

Tvarūs verslai yra patrauklūs įvairiems fondams ir investuotojams, todėl galima tikėtis lengviau pritraukti investicijas. Būtent dėl šios priežasties nemaža dalis žinomų įmonių, tokių kaip „VOLVO“, kuria naujus prekių ženklus ir atskiras organizacijas, siekdamos pasinaudoti pigesnio finansavimo galimybėmis.

Nuo šių metų didelės Europos  įmonės privalo teikti tvarumo ataskaitas. Pastebėtina, kad bankai, priimdami sprendimą dėl finansavimo ir palūkanų normų dydžio, atsižvelgs į tai, kiek tvarus yra verslas, nes pastarosioms įmonėms bus taikomos palankesnės sąlygos. Tad tvarus verslas galės susimažinti finansines išlaidas.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad dabar yra geriausias laikas kurti tvarius produktus ir paslaugas, kadangi su kiekvienais metais galimybių tik mažės. Kurdamos tvarius produktus, įmonės turi dirbti su tais partneriais, kurie yra pasitvirtinę tvarumo politiką ir turi numatę konkrečius planus dėl CO2 emisijų mažinimo. Jeigu šiuo metu ieškote transporto partnerio, kuriam tvarumo reikalavimai yra svarbūs, kviečiame išbandyti mūsų paslaugas. „HRX“ transporto priemonėse jau naudojame tvarius degalus, tačiau šiais metais žengėme papildomus žingsnius ir pasitvirtinome tvarumo politiką su konkrečiais emisijų mažinimo tikslais. Norėdami sužinoti daugiau apie mūsų teikiamas paslaugas, susisiekite su mūsų pardavimų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę susisiekimo formą.

Noriu sužinoti daugiau apie tvarias HRX transportavimo paslaugas

Kitos naujienos:

Baltijos šalių logistika: vienas regionas, trys skirtingos realijos

Baltijos šalys dažnai pristatomos kaip vienas logistikos regionas, tačiau naujausi 2024-2025 m. duomenys rodo vis labiau ryškėjančius skirtumus. Lietuva išlaiko lyderystę kelių ir jūrų transporte, Latvija patiria struktūrinius iššūkius, o Estija orientuojasi į ilgalaikes investicijas ir infrastruktūros modernizaciją. Šie pokyčiai formuoja naują Baltijos transporto pusiausvyrą, kurioje Lietuva tampa pagrindiniu regiono logistikos centru. Kelių transportas: Lietuva …

Elektromobiliai sunkiojoje logistikoje: realybė ar neišvengiama transformacija Lietuvoje?

28.10 2025 Tvarumas
Sunkusis transportas sudaro reikšmingą dalį ES kelių transporto CO2 emisijų – daugiau nei ketvirtadalį.  Atsižvelgiant į Europos žaliojo kurso tikslus, iki 2030 m. net 30 proc. naujų sunkvežimių turės būti nulinės emisijos. Vis daugiau Europos miestų apriboja dyzelinių transporto priemonių eismą, o kelio mokesčiai ir CO₂ emisijų prekyba tampa papildomu spaudimu logistikos sektoriui. Tačiau ar …

Rudens logistikos pikas: kodėl planavimas yra kritiškai svarbus

14.10 2025 Žinojimas = Galia
Rugsėjo-gruodžio mėnesiais logistika pasiekia didžiausią apkrovą. Šiuo periodu staigiai išauga e. komercijos užsakymų skaičius, mažmeninės prekybos tinklai pildo sandėlius šventinei prekybai, o gamybos įmonės kaupia žaliavas ir prekes sandėliuose. Baltijos ir Skandinavijos regione šis sezoninis šuolis itin ryškus – rudens piko metu krovinių srautai vidutiniškai padidėja apie trečdalį. Šis laikotarpis verslui tampa logistikos efektyvumo testu. …

Kokybė logistikoje: kas tai ir kodėl svarbi klientui?

01.10 2025 HRX kokybė
Kiekvienas logistikos paslaugų užsakovas tikisi, kad jo krovinys bus pristatytas laiku, saugiai ir be nesklandumų. Tam, kad šie lūkesčiai būtų pateisinti, logistikos įmonė turi užtikrinti aukštą paslaugų kokybę. Paslaugų kokybė logistikoje apima ne tik greitą prekių pervežimą, bet ir visą spektrą veiksnių, lemiančių teigiamą kliento patirtį.  Logistikos kokybė – tai logistikos paslaugų gebėjimas nuosekliai pateisinti …

Duomenų analitika kaip paslauga: logistikos sektoriaus transformacija

24.09 2025 Žinojimas = Galia
Šiuolaikinė logistika išgyvena struktūrinę transformaciją – iš tradicinės transporto ir sandėliavimo paslaugos ji tampa duomenimis grįsta verslo sprendimų platforma. Pastaraisiais metais itin sparčiai plinta modelis „Analytics as a Service“ (AaaS), kai logistikos partneriai klientams ne tik perveža krovinius, bet ir teikia duomenų analitikos įrankius. Trendai, kurie keičia žaidimo taisykles Prognozinė analitika (predictive analytics) Ne tik …

HRX žengia į elektrifikacijos etapą: nuo lengvųjų automobilių iki vilkikų

16.09 2025 HRX kokybė
HRX kryptingai įgyvendina savo tvarumo strategiją. Įmonės parke jau įsitvirtino lengvieji elektromobiliai, tapę kasdienio darbo dalimi. Nuo 2025 m. pradėti naudoti ir elektriniai mikroautobusai, kurie aptarnauja siuntų srautus trumpuose maršrutuose. Šiandien žengiame dar vieną žingsnį – pradėjome elektrinių vilkikų testavimą. Vertiname jų efektyvumą realiomis sąlygomis: energijos sąnaudas, įveikiamus atstumus, įkrovimo infrastruktūros prieinamumą bei eksploatacinius kaštus. …