Privatumo ir slapukų politika Skaityti daugiau
Nustatykite regioną: Lithuania

Dekarbonizacija – pajamų augimo ir savikainos mažinimo įrankis

29.11 2023 Tvarumas

Pastaruoju metu  dekarbonizacijos tema kalbama plačiai ir dažniausiai šiose diskusijose akcentuojama būtinybė tausoti mūsų planetą. Siekiant nulinių emisijų iki 2050 metų, skaičiuojama, kad bendrai bus išleista net 275 trilijonai JAV dolerių, o tai yra milžiniška galimybė, kurią kompanijos gali išnaudoti. Anksčiau rašėme, jog tvarumas apsimoka dėl to, kad vartotojų pirkimo įpročiai sparčiai keičiasi. Šiame straipsnyje pasidalinsime  įžvalgomis, kodėl verta investuoti į tvarumo iniciatyvas ir kodėl svarbu kurti tvarius produktus ir paslaugas.

Dekarbonizacija gali sumažinti prekių savikainą
 

Daugelis organizacijų, kurios pradeda mažinti anglies dvideginio emisijas, pastebi, kad tai nėra tokia  paprasta ir pigi verslo iniciatyva. Finansinės injekcijos tikrai reikalingos, o iš pradžių jos būna labai didelės. Tačiau vėliau organizacijų vadovai įsitikina, kad šie pokyčiai teigiamai veikia gaminamų prekių savikainą. Kadangi, siekiant mažinti emisijas, dažnai tenka rinktis žaliosios energijos šaltinius, didinti energetinį efektyvumą ir ieškoti būdų, kaip su mažiau žaliavų pagaminti didesnį kiekį produktų, kitaip tariant, didinti gamybos našumą. Visa tai teigiamai veikia sąnaudas, o sutaupytos lėšos gali būti investuojamos į naujus produktus arba verslo projektus.

Nulinių emisijų prekės ir paslaugos – pardavimų pajamų augimo akseleratorius
 

Įmonės, gamindamos tvarius produktus ir teikdamos tvarias paslaugas,  gali užimti didesnę rinkos dalį. Šiuo metu tiek viešasis, tiek privatusis sektorius (ypač Europoje) vis dažniau kelia tvarumo reikalavimus savo tiekėjams ir partneriams. Tiesą sakant, šių prekių ir paslaugų paklausa auga taip sparčiai, kad netgi sukuria didžiulį trūkumą tam tikruose segmentuose. Pasak „Mckinsey“, pvz., chemijos, metalo ir cemento industrijose tvarių produktų paklausa net 60 proc. viršija pasiūlą. Todėl prekybinės ir gamybinės įmonės, kurios pirmos įves į rinką tvarius produktus, iškovos geresnes konkurencines pozicijas ir sparčiau augins pardavimus.

Žinoma, kurti tvarius produktus nėra taip paprasta, nes kaip ir bet kokios naujovės pristatymas gali patirti nesėkmę. Norint to išvengti, pravartu identifikuoti, kokiose rinkose yra „žaliųjų“ produktų ar paslaugų trūkumas, kuris išliks artimiausiu metu. Kuriant šiuos produktus, taip pat svarbu tinkamai nusistatyti kainodarą, kitaip sakant, į vertės pasiūlymą pažiūrėti plačiau. Pasirinkus tvarumo kelią, svarbiausia užsitikrinti ekologiškų žaliavų tiekimą ir sumažinti emisijų naudojimą visoje grandinėje (angl. Scope 2 and 3 emissions). Vadinasi, dar prieš kuriant tvarius produktus, labai svarbu įsivertinti, ar jūs galėsite įsigyti pakankamą kiekį ekologiškų žaliavų už prieinamą kainą. Svarbu suprasti, kad papildomos maržos, kurias šiuo metu generuoja „žalieji“ produktai ir paslaugos, nebus amžinos, kadangi perspektyva aiški – visi arba bent jau didžioji dalis produktų ir paslaugų ateityje privalės tapti „žali“, o tai apkarpys maržas. Todėl, siekiant maksimaliai išnaudoti šią galimybę, svarbu veikti greitai.

Papildomos galimybės
 

Tvarius produktus kuriančioms kompanijoms dažnai atsiranda įvairių papildomų galimybių formuoti partnerystes su kitais verslais. Taip pat, rinkoms pereinant prie ekologiškų verslo modelių, atsiranda sąlygų kurti naujus vertės pasiūlymus ir grandines.  Kaip pavyzdį galime pateikti MAERSK  ir DFDS bendrą investiciją į žaliojo metanolio gamybą. Taip, šios kompanijos visų pirma siekia savo tvarumo tikslų, tačiau ateityje jos galės pigiau užsitikrinti ekologiškų degalų srautą, o kartu šį kurą pardavinėti ir kitiems rinkos žaidėjams.

Tvarūs verslai yra patrauklūs įvairiems fondams ir investuotojams, todėl galima tikėtis lengviau pritraukti investicijas. Būtent dėl šios priežasties nemaža dalis žinomų įmonių, tokių kaip „VOLVO“, kuria naujus prekių ženklus ir atskiras organizacijas, siekdamos pasinaudoti pigesnio finansavimo galimybėmis.

Nuo šių metų didelės Europos  įmonės privalo teikti tvarumo ataskaitas. Pastebėtina, kad bankai, priimdami sprendimą dėl finansavimo ir palūkanų normų dydžio, atsižvelgs į tai, kiek tvarus yra verslas, nes pastarosioms įmonėms bus taikomos palankesnės sąlygos. Tad tvarus verslas galės susimažinti finansines išlaidas.

Apibendrindami norime akcentuoti, kad dabar yra geriausias laikas kurti tvarius produktus ir paslaugas, kadangi su kiekvienais metais galimybių tik mažės. Kurdamos tvarius produktus, įmonės turi dirbti su tais partneriais, kurie yra pasitvirtinę tvarumo politiką ir turi numatę konkrečius planus dėl CO2 emisijų mažinimo. Jeigu šiuo metu ieškote transporto partnerio, kuriam tvarumo reikalavimai yra svarbūs, kviečiame išbandyti mūsų paslaugas. „HRX“ transporto priemonėse jau naudojame tvarius degalus, tačiau šiais metais žengėme papildomus žingsnius ir pasitvirtinome tvarumo politiką su konkrečiais emisijų mažinimo tikslais. Norėdami sužinoti daugiau apie mūsų teikiamas paslaugas, susisiekite su mūsų pardavimų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą ir užpildę susisiekimo formą.

Noriu sužinoti daugiau apie tvarias HRX transportavimo paslaugas

Kitos naujienos:

Kaip dekarbonizacija paveiks logistikos paslaugas

25.03 2024 Tvari logistika
HRX“ jau daugiau nei 25 metus teikia laikui jautrių dalinių krovinių gabenimo paslaugas. Norint  sėkmingai veikti šioje srityje, svarbu įvertinti naujausias tendencijas, viena iš jų – tvarumas. Kadangi mes savo įmonėje aktyviai diegiame su tvarumu susijusius sprendimus, pasvarstysime, kaip tvarumo reikalavimai paveiks skirtingas logistikos, įskatinant ir laikui jautrias, paslaugas. Skirtingos galimybės ir iššūkiai Apie iššūkius …

5 klaidos, kurias galbūt darote planuodami logistines operacijas

25.03 2024 Žinojimas = Galia
Planavimas logistinėse operacijose užima labai svarbią vietą, o dėl sparčiai besikeičiančios pasiūlos ir paklausos tikrai nėra lengva viską tinkamai padaryti. Apie šią funkciją yra įvairių nuomonių, todėl nenuostabu, kad nemažai įmonių nusprendžia vadovautis „ad-hoc“ metodais, kurie gali lemti klaidas ir nenumatytas išlaidas. Šiame straipsnyje identifikuosime pagrindines logistikos planavimo klaidas bei pateiksime patarimų, kaip jų išvengti. …

Ko šįmet tikėtis iš transporto kainų Europoje?

Praėję metai prekybos ir gamybos įmonėms buvo vieni geriausių. Nepaisant tam tikrų išimčių (pvz., paskutinės mylios logistika, laikui jautrios paslaugos ir t.t.), kainos daugelyje tarptautinės prekybos maršrutų mažėjo. Metų pradžioje kainos buvo šiek tiek pakilusios, tačiau aplinka vis dar palanki. Tikėtina, kad nemaža dalis prekybos ir gamybos įmonių šiuo metu sprendžia klausimą, kiek ilgai ši …

Naujas tvarių prekių ženklų lyderis: „Radius Recycling” pavyzdys

27.02 2024 Tvarumas
Jau kurį laiką analizuojame sėkmingai veikiančias ir savo veiklą tvarumu grindžiančias organizacijas, jeigu įdomi ši tema, daugiau straipsnių apie tai galite rasti čia. Vis nenustojame stebėtis, kiek daug skirtingų įmonių iš įvairių verslo sektorių geba veikti ne tik sėkmingai, bet ir tausoti aplinką. Šiandien pasidalinsime vienos įmonės istorija, kuri rinkoje žinoma jau daugiau nei šimtą …

Keičiasi pasaulio ekonomika, privalo keistis ir gamybos sektorius

27.02 2024 Žinojimas = Galia
Nestabili pastarųjų 4 metų padėtis daugelį gamybos įmonių vertė ieškoti naujų būdų, kaip suvaldyti augančias sąnaudas, infliaciją, žaliavų trūkumą, ieškoti naujų rinkų savo produkcijai ir spręsti daug kitų iššūkių. Nepaisant iškilusių nesklandumų, gamybos sektoriuje dirbantys profesionalai privalėjo siekti akcininkų iškeltų tikslų bei  suvaldyti nuolatines prekybą ir gamybą veikiančias rizikas. Šiandien, norint nepasiklysti šioje dinamiškoje aplinkoje, …

Gamybinės įmonės atranda e-komerciją: į ką atkreipti dėmesį, vykdant logistines operacijas?

27.02 2024 E-komercija
Anksčiau e-komercijos veikla dažniausiai užsiimdavo prekybinės įmonės arba tos bendrovės, kurios parduodavo B2C sektoriuje. Šiuo metu situacija sparčiai keičiasi, kadangi vis daugiau gamybinių įmonių, netgi tos, kurios pardavinėja B2B sektoriui, atranda e-komercijos kanalą. Prognozuojama, kad ateityje tokių įmonių tik daugės. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis, kodėl vyksta šis pokytis, bei atkreipsime dėmesį į tai, su …